راهنمای سفر به کلمبو؛ از دلایل سفر تا نکات مهم

4.5
از 24 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشوری عجیب که روی آب، سوار است! +تصاویر
25 مرداد 1401 08:00
13

بیشتر افرادی که به سریلانکا می‌روند، قبل از سفر به سایر نقاط این کشور، از کلمبو دیدن می‌کنند. اگر بار اولی است که قصد دارید با تور کلمبو سفر ‌کنید، ممکن است در مورد مسائل بسیاری مثل نحوه سفر به کلمبو، رفت و آمد و اقامت در این شهر کمی سردرگم یا نگران باشید. حتی اگر برای چندمین بار است که سفر به کلمبو را تجربه می‌کنید هم نکات و راهکارهایی وجود دارند که راه حل مشکلات و چالش‌های سفرهای پیشین شما بوده است و در سفرهای بعدی قطعاً به کارتان خواهد آمد. به همین دلیل در این مطلب از لست سکند، راهنمای سفر به کلمبو را در اختیار شما قرار می‌دهیم که در آن به پاسخ بسیاری از سوالات خود می‌رسید.

lastsecond.ir-cover-colombo-sri-lanka.jpg

کلمبو کجاست؟

به طور معمول پایتخت بیشتر کشورها برای کنترل بهتر، دسترسی آسان‌تر و حفظ اتحاد در مرکز محدوده آن قرار می‌گیرند، اما موقعیت پایتخت سریلانکا این چنین نیست. اگر می‌خواهید بدانید کلمبو کجاست، باید به جنوب غربی نقشه سریلانکا نگاه کنید. از آن‌جایی که این شهر وسیع‌ترین بافت شهری در سریلانکا را دارد، روی نقشه به آسانی پیدا می‌شود. در سال 1815 فرماندهان سینهال شاه کندی را عزل کردند و منطقه سیلان به انگلیسی‌ها واگذار شد و پس از آن کلمبو به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شد. از آن‌جایی که کلمبو یک شهر بندری است، شاید اولین انگیزه گردشگران این شهر، تفریحات ساحلی به نظر برسد، اما چنین نیست در ادامه راهنمای سفر کلمبو تأثیر موقعیت این شهر بر جذابیت‌های آن برای شما روشن می‌شود.

colombo-sri-lanka-1.jpg
موقعیت کلمبو در نقشه سریلانکا

ویدیو از آرشیو لست سکند، ارسال شده از ادریس بهرامپور

چرا باید از کلمبو دیدن کنیم؟

تاریخ غنی، طبیعت زیبا، تنوع فرهنگی از جمله دلایل خوبی برای بازدید از کلمبو هستند، اما اگر بخواهیم جزئی‌تر دلایل سفر به کلمبو را بررسی کنیم، هر یک از این ویژگی‌ها شامل جذابیت‌های بیشتری می‌شوند که تقریبا هر شخص با هر سلیقه‌ای را جذب کلمبو می‌کند. در ادامه به اصلی‌ترین دلایل محبوبیت کلمبو در بین گردشگران می‌پردازیم:

تاریخ غنی کلمبو

پایتخت سریلانکا در موقعیت مهمی از این کشور قرار گرفته است به همین دلیل در تاریخ هم از نقاط برجسته سریلانکا به شمار می‌رفته است. احتمالاً اولین اثر مکتوبی که در مورد کلمبو نوشته شده است، آثار یک راهب چینی به نام فاکس در قرن پنجم است. اما این بدین معنا نیست که تاریخ کلمبو فقط به این دوران محدود شده، بلکه این منطقه از دوران باستان به عنوان یک بندر مشهور شهرت داشته است. در سفر به کلمبو برای آشنایی بیشتر با وقایع تاریخی این کشور، بهتر است از برخی مراکز همچون موزه ملی کلمبو، مساجد و معابد قدیمی این شهر دیدن کنید.

مساجد و معابد بخش مهمی از جاهای تاریخی.jpg
مساجد و معابد، بخش مهمی از تاریخ کلمبو 

محیط آرام‌بخش کلمبو

سریلانکا به عنوان هندوستان کوچک شناخته می‌شود. اما باید بدانید که آرامش پایتخت سریلانکا و سایر نقاط آن به حدی بالاست که قابل مقایسه با آرامش فضای همسایگان بزرگی مانند هندوستان نیست. این شهر به نسبت بسیاری از شهرهای آسیایی کوچک‌تر است، مردم آرام‌تری دارد و به راحتی می‌توانید از جاهای مختلف آن دیدن کنید. سواحل و طبیعت کلمبو شما را یاد صحنه‌های مراقبه راهبان بودایی می‌اندازد؛ تنها چند دقیقه قرارگیری در این مناطق شما را در دنیایی از آرامش غرق می‌کند.

فضای آرام کلمبو.jpg
نمایی از فضای آرامبخش کلمبو

مردم کلمبو

گشت و گذار در بافت شهری و تماشای فعالیت روزانه مردم کلمبو، یکی از مواردی است که در راهنمای سفر به کلمبو روی آن تأکید می‌کنیم. گوناگونی فرهنگ مردم کلمبو به شما این امکان را می‌دهد که فقط با یک مسافرت، انواع فرهنگ‌ها را بشناسید. در پایتخت سریلانکا، پیروان چهار مذهب گوناگون در حال زندگی با یکدیگر هستند و هر کدام آداب و رسوم خود را دارند. اگر اهل سفرنامه نویسی هستید باید بدانید که ثبت تصاویر از فعالیت روزانه مردم یکی از نکات مهم عکاسی سفرنامه است که در شهری قدیمی همچون کلمبو باید به آن دقتی ویژه داشته باشید.

مردم کلمبو.jpg
عکسی از زندگی و فعالیت روزمره مردم کلمبو

مزارع چای کلمبو

چای سیلان از قرن نوزدهم انتخاب بسیاری از چای دوستان در سراسر جهان بوده است. اگرچه بیشتر مزارع چای سریلانکا در بخش‌های مرتفع و مرکزی این کشور قرار دارند، اما این بدین معنا نیست که در کلمبو مزرعه چای وجود ندارد. بلکه مناظر چای این شهر، زیبایی‌های بسیاری دارد که عطر آن از دوردست‌ها قابل استشمام است. اگر به نوشیدن چای علاقه دارید، امتحان انواع چای در کلمبو را فراموش نکنید؛ زیرا در این بخش از سریلانکا می‌توانید به بیش از 10 نوع چای، با طعم‌های مختلف را امتحان کنید. همچنین یکی از بهترین جاهای سریلانکا برای خرید سوغاتی کلمبو است، زیرا در این شهر می‌توانید به انواع چای صادراتی دسترسی داشته باشید. 

کشت چای در سیلانکا.jpg
کشت چای در مزارع کلمبو

حیات وحش کلمبو

مانند هر جزیره دیگری در جهان، سریلانکا هم انواع جانور و گیاه دارد که مانند آن را در هیچ جای دیگر از جهان نمی‌توان یافت. این محدوده یکی از پنج نقطه برتر دنیا از نظر تنوع زیست محیطی است. اگر می‌خواهید با حیات وحش کل کشور سریلانکا در کوتاه‌ترین مدت زمان آشنا شوید از باغ ملی جانورشناسی سریلانکا در کلمبو دیدن کنید. این مجموعه دارای یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های آسیا است که گونه‌های مختلفی از حیوانات را به نمایش می‌گذارد.

مواردی که گفته شد، تعدادی از دلایل انتخاب تور کمبو برای مسافرت است. گرچه دلایل به همین‌ها محدود نمی‌شود امّا همین چند دلیل، مسافران بسیاری را به کلمبو می‌کشاند.

قیمت تورهای کلمبو

از حیواناتی که به وفور در کلمبو یافت می شود.jpg
دیدن حیوانات در شهر کلمبو دور از انتظار نیست

تاریخچه کلمبو

کلمبو در جزیره‌ای با سکونت چند هزار ساله انسان‌ها واقع شده است که تاریخی بسیار مرموزی دارد. از ردپای بودا گرفته تا پادشاهی با دو پنجه شیر، تاریخ کلمبو بسیار بحث برانگیز است و برای مطالعه آن لازم است کمی وقت بگذارید. امّا در اینجا فقط گذرا اشاره‌ای به آن می‌کنیم که متوجه قدمت این منطقه شوید. به طور کلی تاریخ کلمبو را می‌توانیم به دو بخش خلاصه کنیم:

تاریخ کهن کلمبو

از کلمبو به عنوان بندری یاد شده که از دوران باستان و بیش از 2 هزار سال پیش، میزبان کشتی‌های چینی، عربی، یونانی و ایرانی بسیاری بوده است؛ زیرا این شهر در جزیره‌ای قرار دارد که در مسیر رفت و آمد کشتی‌های تجاری قرار گرفته. شهرت بندرگاه کلمبو تا قرن چهاردهم به عنوان مرکزی برای پهلوگیری کشتی‌ها بود تا اینکه ابن بطوطه در قرن چهاردهم از این منطقه به عنوان کالانپو یاد کرد. 

اثار باستانی در کلبمو.jpg
نمونه‌ای از آثار باستانی در کلمبو

تاریخ نوین کلمبو

اولین کشف سریلانکا توسط مردم پرتغال در سال 1505 اتفاق افتاد که طی آن نواحی ساحلی سریلانکا تحت فرمان آن‌ها در آمد، اما بعدها هلندی‌ها به این جزیره آمدند و کلمبو را به عنوان پایتخت سریلانکا انتخاب کردند. در اواخر قرن هشتم، انگلیسی‌ها جزیره را به دست آوردند و این‌بار هم کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا باقی ماند. از آن دوره تاکنون ساختمان‌ها و آثار بسیاری باقی مانده‌اند که یادگار دوران استعمار در این کشور هستند. اگرچه در اواسط قرن بیستم کلمبو از سلطه بیگانگان خارج شد، اما هنوز هم ردپای پررنگی از فرهنگ اروپا در آن دیده می‌شود و به همین دلیل است که پایتخت سریلانکا از سایر نقاط آن پیشرفته‌تر است.

نقاشی از دوران استعمار کلمبو.jpg
نقاشی از دوران زیر استعمار بودن کلمبو

بهترین زمان برای سفر به کلمبو

بیشتر افرادی که راهنمای سفر به کلمبو را مطالعه می‌کنند به دنبال کسب اطلاعات در مورد بهترین زمان برای سفر به این شهر هستند. بهترین زمان برای سفر به کلمبو، فصول کم بارش سال است که معمولا شامل ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس می‌شود و در بقیه اوقات سال بارش پراکنده‌ای در مناطق مختلف کلمبو حاکم است. با این حال، تشخیص بهترین زمان برای سفر به این شهر تا حد زیادی به هدف سفر شما بستگی دارد، به همین دلیل در ادامه به بررسی آب و هوای فصول مختلف در سریلانکا می‌پردازیم:

فصل گرم در کلمبو

در ماه‌های مارس و آوریل (فصل بهار) کلمبو وارد تابستان می‌شود. گرمای تابستان در این شهر چندان هم شدید نیست، زیرا در تمام سال عموماً هوا معتدل است. البته لازم به ذکر است که ماه آوریل گرم‌ترین دوره در کلمبو است به همین دلیل هوای این ماه کمی گرم است و اکثر گردشگران  آوریل را بهترین زمان برای سفر به کلمبو نمی‌دانند. در ماه می بارش باران بیشتری در کلمبو سابقه دارد. قیمت هتل‌ها و تفریحات کلمبو به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، زیرا سفر به این نواحی در این زمان کمتر است.

یک روز تابستانی در کلمبو.jpg
یک مسیر پیاده روی در تابستان کلمبو

فصل باران‌های موسمی در کلمبو

بادهای موسمی جنوب غربی در ماه‌های می تا آگوست (تقریبا اواخر بهار و طی تابستان) در سریلانکا می‌وزند و در پی آن باران، مهمان سواحل جنوب غربی و غرب سریلانکا می‌شود که کلمبو نیز جزو آن‌ها است. بارش زیاد موجب شده که این ماه‌ها بهترین زمان برای سفر به کلمبو حساب نشوند. این باران‌ها از می به شدت خود ادامه می‌دهند تا اینکه با فرا رسیدن آگوست کمتر و کمتر می‌شوند. در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به طور معمول دوران بارش‌های پراکنده در کلمبو است. همچنین در این دوره از سال ممکن است شاهد طوفان، رعد و برق و بارش شدید باران نیز باشید.

یک روز بارانی در کلمبو.jpg
یک روز بارانی در کلمبو

فصل زمستان در کلمبو

در فصل زمستان بادهای موسمی شمال شرقی از کلمبو پذیرایی می‌کنند که شامل ماه‌های نوامبر و فوریه (فصل زمستان) می‌شود. در این دوره از سال بارش‌های کلمبو آن‌قدرها هم شدید نیست و دمای هوا عموما در حالت مطلوبی قرار می‌گیرد. در این ماه‌ها تفریحات ساحلی کلمبو بسیار دلچسب خواهد بود و عموماً در محیط شهری، زندگی شبانه جریان دارد. در ماه دسامبر معمولاً اقلیم کلمبو شامل بارش باران مکرر می‌شود با این حال رطوبت هوا آزار دهنده نیست. بنابراین در انواع راهنمای سفر به کلمبو اغلب این فصل را به عنوان بهترین زمان برای سفر به کلمبو می‌شناسند.

کلمبو در زمستان.jpg
زمستان کلمبو

روش رفت و آمد در کلمبو

برای برنامه‌ریزی زمانی، بهتر سفر باید به روش‌های رفت و آمد در کشوری که به آن سفر می‌کنید دقت ویژه‌ای داشته باشید و این کار بدون اطلاع از انواع وسایل نقلیه امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل در این قسمت از راهنمای سفر به کلمبو، روش‌های رفت و آمد در این شهر را با جزئیات برای شما شرح می‌دهیم.

رفت و آمد با اتوبوس‌های عمومی در کلمبو

اتوبوس یکی از بهترین راه‌های جابه‌جایی در سریلانکا است که هم در سفرهای درون شهری و هم در طی کردن مسافت‌های شهر به شهر، طرفداران بسیاری دارد. کلمبو شبکه وسیع و منظمی از اتوبوس‌های عمومی دارد. زمانی که در فرودگاه هستید، می‌توانید با سیستم حمل و نقل رایگان آن خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس برسانید و از طریق آن به قیمتی کمتر از تاکسی به کلمبو بروید. همچنین اگر قصد دارید از سایر شهرهای سریلانکا دیدن کنید، علاوه بر اتوبوس می‌توانید از قطار هم استفاده کنید. لازم به ذکر است برای استفاده از اتوبوس در کلمبو، معمولاً نیازی به خرید بلیط ندارید، کافی است وارد اتوبوس شوید و هنگام پیاده شدن مبلغ را بپردازید.

حمل و نقل عمومی در کلمبو.jpg
حمل و نقل عمومی، یکی از رایج‌ترین روش‌های رفت و آمد در کلمبو

رفت و آمد با تاکسی در کلمبو

به محض اینکه وارد فرودگاه کلمبو می‌شوید، تاکسی‌های این شهر را خواهید دید. همچنین در نقاط مختلف شهر ایستگاه‌های تاکسی گوناگونی وجود دارد، اما پیدا کردن آن‌ها ممکن است برای گردشگران کمی دشوار باشد. با کمی دقت به مراکز مشهور و مهم مانند ایستگاه‌های مرکزی اتوبوس، قطار، عبادتگاه‌ها و ... به راحتی می‌توانید انواع تاکسی را پیدا کنید.

رفت و آمد با ریکشا در کلمبو

ریشکا یا توک توک یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های رفت و آمد در کلمبو است که علاوه بر این شهر، تقریبا در تمام نقاط سریلانکا پیدا می‌شود. اگر به بنگلادش، تایلند و هندوستان سفر کرده باشید احتمالا با این موتور‌های سه چرخ آشنایی دارید. اگرچه قیمت رفت و آمد با این وسایل به میزان قابل توجهی از تاکسی و اتوبوس کمتر است، اما راحتی و امنیت آن‌ها هم کمتر می‌شود. بهتر است قبل از سوار شدن از قیمتی که راننده مد نظر دارد، مطلع شوید. همچنین فقط در صورت برخورداری از تاکسی‌متر ریکشای مورد نظر را انتخاب کنید.  

تاکسی متری های ریکشا در کلمبو.jpg
تاکسی متری‌های ریکشا در سطح شهر کلمبو

راه‌های سفر به کلمبو

متداول‌ترین روش برای سفر به شهر کلمبو پروازهایی است که به سریلانکا انجام می‌شود. هر چند اگر قبل از سریلانکا به جنوب هندوستان سفر کرده باشید، از راه مسیرهای آبی هم می‌توانید به کلمبو دسترسی داشته باشید. در سریلانکا چند فرودگاه بین المللی وجود دارند که یکی از آن‌ها در کلمبو است. هیچ پرواز مستقیمی از ایران به سریلانکا وجود ندارد و بیشتر پروازها حداقل یک الی دو توقف در مسیرشان دارند که عموما در کشورهای عربی مانند قطر صورت می‌گیرد. مدت زمان سفر هوایی به شهر کلمبو هم به تعداد و موقعیت توقف بستگی دارد و حتی ممکن است نزدیک به 6 یا 7 ساعت طول بکشد.

فرهنگ مردم کلمبو

سریلانکا یکی از معدود کشورهایی است که با وجود وسعت کم، گوناگونی فرهنگی بسیاری دارد. بسیاری از رسومی که در این کشور جریان دارند، قدمتشان به بیش از 2000 سال می‌رسد. یکی از جاذبه‌های مهم توریستی سریلانکا، فستیوال‌های مختلف و رنگارنگی است که در کلمبو برگزار می‌شود. مردم این کشور سبک زندگی ساده‌ای دارند که بر پایه انسانیت و شادی استوار است. یکی از ویژگی‌های مهم فرهنگ سریلانکا، تأثیر پذیرفتن از فرهنگ هندوستان و اروپا در طول قرن‌هاست که این تأثیرات در کلمبو بیشتر از هر نقطه دیگری از سریلانکا ملموس‌ است.

ناوام پراهرا.jpg
مردم کلمبو در حال اجرای مراسم

درمان‌های سنتی در کلمبو

تکنیک‌های پزشکی سنتی سریلانکا یکی از جاذبه‌های مهم این کشور است که حتی برخی از افراد اعتقاد دارند مردم سریلانکا توانایی درمان مهلک‌ترین بیماری‌ها هم دارند. چشمه‌های آب گرم آیورودیک بسیاری در کلمبو وجود دارند که علاوه بر آرامبخش بودن، جنبه درمانی دارند. بیشتر فرهنگ پزشکی و تکنیک‌های درمانی سریلانکا از هندوستان تأثیر پذیرفته است.

فرهنگ پزشکی در کلمبو.jpg
داروهای گیاهی و پزشکی سنتی در کلمبو

فرهنگ غذایی کلمبو

غذای محلی کلمبو طعم بی نظیری دارد که در طبخ آن به شکل ماهرانه‌ای از ادویه‌جات و مواد معطر استفاده می‌شود. برنج، سبزیجات، محصولات دریایی مواد تشکیل دهنده اصلی‌ترین وعده‌های غذایی در کلمبو هستند. از آن‌جایی که سریلانکا مدت‌ زیادی مستعمره کشورهای اروپایی بوده است، شباهت‌های گوناگونی بین نحوه تهیه سالاد و غذا بین سریلانکا و اروپا خواهید یافت. از آن‌جایی که سریلانکا توسط اقیانوس احاطه شده است، غذای دریایی در آن نقش مهمی دارد. غذای دریایی در کلمبو قیمت نسبتا ارزان و کیفیت بسیار مناسبی دارد. فرهنگ‌های مختلفی در سفره عموم مردم سریلانکا رایج است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به غذا خوردن با دست راست و شستن دست‌ها با کاسه آب روی میز شام اشاره کنیم.

زبان و مذهب کلمبو

یکی از مهم‌ترین دلایل گوناگونی فرهنگ در پایتخت سریلانکا، گوناگونی مذهب در این کشور است. دین رسمی 70 درصد مردم این کشور بودایی است و بعد از آن هندوئیسم، اسلام و مسیحیت به ترتیب، پرطرفدارترین مذاهب این کشور را تشکیل می‌دهند. مردم کلمبو به چند زبان صحبت می‌کنند که همه آن‌ها ریشه‌هایی قدیمی مانند زبان هندو آریایی دارند، اما زبان‌های سینهالی و تامیل، اصلی‌ترین زبان‌های کلمبو هستند که تا حد زیادی از زبان‌هایی همچون، عربی، پرتغالی، انگلیسی و ... الگو گرفته‌اند. هنگام سفر به سریلانکا، نگران نحوه ارتباط با شهروندان کلمبو نباشید، زیرا حدود 23 درصد از افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند به زبان انگلیسی مسلط هستند.

گوناگونی مذهب در کلمبو.jpg
مراکز عبادت ادیان مختلف در کلمبو

انواع اقامتگاه در کلمبو

به طور کلی کلمبو انواع و اقسام مکان اقامت را برای گردشگران فراهم کرده است که با هر بودجه سفری سازگار است. از آلونک‌های کنار ساحل گرفته تا عمارت‌های مجلل مستعمراتی و هتل‌های پنج ستاره، همگی در جای جای کلمبو در دسترس است. در ادامه راهنمای سفر کلمبو، انواع روش‌های اقامت در پایتخت سریلانکا را شرح می‌دهیم:

اقامت در مهمان‌خانه‌های کلمبو

مسافرانی که قصد دارند هزینه‌های سفر خود را تا حد امکان پایین بیاورند، اغلب اقامت در مهمان‌خانه‌های کلمبو را انتخاب می‌کنند. مهمان‌خانه‌های کلمبو معمولاً توسط خانواده‌های این شهر اداره می‌شوند و خانه‌ مهماندارانش نیز در همان مهمان‌خانه قرار دارد. برخی از مهمان‌خانه‌های رده بالاتر، طوری خدمات خود را ارائه می‌دهند که احساس می‌کنید در خانه خودتان هستید. در این مهمان‌خانه‌ها غذای با کیفیت و رفتاری صمیمانه را تجربه می‌کنید.

مهمان خانه در کلمبو.jpg
یک مهمان‌خانه در کلمبو

اقامت در هتل‌های کلمبو

هتل‌های کلمبو، شکل‌، اندازه و قیمت‌های متنوعی دارند. برخی از هتل‌های این شهر به قدری زیبا هستند که به خودی خود یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند. برخی از بهترین هتل‌های این شهر در بین ساختمان‌های مستعمراتی آن واقع شده‌اند که با اقامت ‌در آن‌ها سبک زندگی مردم قرن گذشته را از نزدیک لمس خواهید کرد. اما فراموش نکنید که کلمبو از هتل‌های مدرن نیز چیزی کم ندارد. علاوه بر آن در مناطق ساحلی کلمبو هتل‌های تفریحی بسیاری ساخته شده‌اند.

یکی از هتل های کلمبو.jpg
یکی از هتل‌های معروف شهر کلمبو

اقامت در طبیعت کلمبو

ظرفیت اکوتوریسم سریلانکا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. امروزه بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های این کشور در جاذبه‌های طبیعی آن واقع شده‌اند. در سفر به کلمبو می‌توانید خانه‌های یک طبقه ییلاقی را برای اقامت انتخاب کنید. این خانه‌ها در پارک‌های ملی و جنگل‌های کلمبو قرار دارند. هر چند رزرو چنین اقامتگاه‌هایی ممکن است کمی دشوار باشد. پارک‌های ملی کلمبو و سریلانکا تنها نقاطی هستند که پایگاه‌های رسمی کمپ دارند. به یاد داشته باشید که کمپ بدون هماهنگی در برخی از سواحل یا مناطق روستایی کلمبو، ممکن است منجر به مشکلاتی با افراد محلی شود.

کمپ در طبیعت کلمبو.jpg
کمپ در طبیعت کلمبو

سخن آخر

در راهنمای سفر به کلمبو، علاوه بر معرفی و آشنایی بیشتر با کلمبو، به راه حل هر دغدغه‌ای که ممکن است ذهن گردشگران را مشغول کند، پرداختیم. حالا با این اطلاعات می‌توانید سفر مورد نظرتان را به راحتی برنامه‌ریزی کنید. انتخاب بهترین زمان سفر، یافتن محل مناسب برای اقامت و آشنایی با فرهنگ مردم یک کشور از نکاتی است که در تمام لحظات سفر شما تأثیرگذار است. به همین دلیل، بهتر است در انتخاب‌های خود نهایت دقت را داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم سفرنامه‌های کلمبو را در لست سکند بخوانید که در جریان تجربیات سایر مسافرانی که به این شهر سفر کرده‌اند، قرار بگیرید. اگر هم به کلمبو سفر کرده‌اید می‌توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.