پشت بام های سبز در شانگهای

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
پشت بام های سبز در شانگهای
20 فروردین 1390 00:00
0

مقامات شهری شانگهای در چین اعلام کردند با توجه کاهش شدید فضای سبز شهری و نبود زمین کافی دست به توسعه باغ های هوایی در بام ساختمان های این شهر می زنند.

به گزارش شانگهای دیلی سازمان زیباسازی و خدمات شهری شانگهای اعلام کردند که ایجاد و توسعه این قبیل باغ ها در بام ساختمان ها باتوجه به کمبود فضای سبز و باغ های زمینی الزامی است.

طبق همین گزارش پروژه موسوم به لایه های چندگانه سبز برای بیش از 80 درصد از ساختمان های جدید که در مناطق مختلف این شهر ساخته می شود، طراحی شده که براساس آن قرار است در بام این ساختمان ها باغ احداث شود.

طبق این طرح علاوه بر باغ هایی که در پشت بام ها احداث می شود، طرح ایجاد دیوارهای سبز یا باغ های دیواری نیز در بخشی هایی از ساختمان های این شهر دردست اقدام است. درمجموع بیش از 1.5 میلیون متر مربع از چنین فضاهایی قرار است تا سال 2015 در شانگهای ایجاد شود که نوعی تلاش در پاسخ گویی به افزایش جمعیت و روند فزاینده آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است.

 

منبع: chn.ir



لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.