ویدئویی حیرت انگیز از آستانه، پایتخت قزاقستان

4.2
از 18 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
04 دی 1395 08:00
0

شهر آستانا پایتخت خودمختار کشور "قزاقستان" با جمعیتی حدود 708 هزار نفر و وسعتی برابر 7222 کیلومتر مربع می‌باشد, آب و هوای این شهر ، حاره‌ای دارای تابستانهای گرم و خشک و زمستانهای طولانی و یخبندان است. این شهر به عنوان دومین پایتخت سرد جهان(پس از اولانباتور مغولستان ) شناخته می‌شود.

آستانا در مرکز "قزاقستان" در حاشیه رودخانه ایشیم واقع شده است سطح آن 347 متربالاتر از سطح دریاست و در منطقه استپ نیمه بیابانی که بیشتر خاک "قزاقستان" را پوشانده قرار دارد درجه حرارت متوسط سالانه این شهر 1.8 درجه سانتیگراد است که متوسط دما در ماه ژانویه 17.3 – درجه سانتیگراد و در ماه ژوئیه متوسط گرما 20.2 درجه سانتیگراد می‌باشد.

به غیر ازبخش‌های سیاسی و دولتی بزرگترین فعالیت اقتصادی شهر آستانا در بخش ساختمان سازی است ،به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از درآمدهای نفتی این کشور صرف ساخت و ساز پروژه‌های عظیم ساختمانی اعم از ساختمانهای دولتی , مساجد , پارکهای متعدد , بناهای یاد بود فراوان و مراکز تجاری , تفریحی می‌گردد این سطح از پروژه‌های عظیم ساختمانی در کل منطقه منحصر بفرد است.

در زیر به تماشای ویدئوی زیبا از این شهر می نشینیم.

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.