کتابخانه رنگین کمان در چین ‏

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کتابخانه رنگین کمان در چین ‏+ تصاویر
12 مرداد 1396 11:00
0

یک معمار مشهور چینی در یک کتاب فروشی در شهر سوژو ، ایده ای جدید و خلاق ارائه کرده است که به این کتاب فروشی چهره ای خارق العاده و جدید داده است به طوری که احتمالا کمتر کسی بخواهد از آن خارج شود.

طراحی این کتابفروشی جدید طوریست که آن را به چهار قسمت اصلی تقسیم می کند که هر یک از آنها زیرمجموعه هایی دارند. با دادن رنگ های رنگین کمان به هر قسمت شخصیتی مجزا داده شده است. هر بخش از این کتاب فروشی به بخش دیگر متصل می شود و طوری در نظر گرفته شده است که رنگهای مختص هر دسته بندی کنار هم رنگ های رنگین کمان را ایجاد کنند.

ورودی این کتابفروشی فضاییست پر از کتاب ، از آن که بگذرید وارد محوطه اصلی کتابفروشی می شوید که در دکور آن از آجرهای شیشه ای و آینه و کفپوش سفید استفاده شده تا فضایی نورانی و روشن داشته باشد. افراد با توجه به کتابهایی که می خواهند بخرند یا مطالعه کنند به هر بخش رنگی از این رنگین کمان وارد می شوند و در نهایت از دالانی تاریک می گذرند تا به محوطه کتابخانه این فروشگاه برسند و در آن به مطالعه کتاب بپردازند. احتمالا کمتر کسی بخواهد از این کتابفروشی تا ساعت بسته شدن آن خارج شود !

کتابخانه رنگین کمان در چین ‏

کتابخانه رنگین کمان در چین ‏

کتابخانه رنگین کمان در چین ‏

منبع : lonelyplanet

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.