لغو و تعلیق 40 شرکت خدمات مسافرتی در تهران

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
01 آبان 1390 00:00
0
تشدید بررسی و نظارت بر فعالیت‌های دفاتر خدمات مسافرتی در مهر‏ماه جاری منجر به لغو و تعلیق 40 شرکت خدمات مسافرتی متخلف خدمات گردشگری شد.

به گزارش میراث‌آریا (chtn)،
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با اعلام این خبر گفت: عدم رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های قانونی و افزایش تعداد شکایات واصله از نحوه عملکرد برخی دفاتر خدمات مسافرتی از دلایل لغو و تعلیق‌های اخیر این اداره‌کل است.

«محمدابراهیم لاریجانی» با اشاره به لغو 6 و تعلیق 34 دفتر خدمات مسافرتی در راستای تشدید نظارت بر نحوه عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و اجرایی کردن احکام صادره از سوی این اداره‌کل تصریح کرد: تعدادی از دفاتر نیز که در چهار ماه گذشته شکایت داشته و تصمیمات گرفته شده در کمیسیون رسیدگی به شکایات این اداره‌کل را رعایت نکرده بودند با حداقل دریافت 2 شکایت به تعلیق درآمده‏اند.

او با اشاره به تعلیق مجوز 6 شرکت خدمات مسافرتی توسط کمیسیون فنی اداره‌کل میراث‏فرهنگی استان اظهار داشت: کمیسیون فنی این اداره‌کل مجوز فعالیت شرکت‏های خدمات مسافرتی و گردشگری شامل آهنگ کوهستان، آسیانا گشت، پارس پرواز شرق، گردش دوستان، گشت‌گل یاس و مروارید شرق آسیا را به دلایل عدم اجرای آرای صادره از کمیسیون‌های فنی، شفاف نبودن مفاد برخی قراردادهای منعقده دفاتر با مسافران، تعطیلی و تعدد شکایات، لغو و تعلیق یک ماهه و 2 ماهه 34 دفتر را صادر کرده است.

«لاریجانی» تغییر وضعیت شرکت، تغییر سهامداران، مدیرعامل و محل فعالیت و تغییر نام شرکت بدون تاییدیه اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری، عدم معرفی مدیرعامل و یا مدیر فنی واجد‌ شرایط، شکایات و برخورد نامناسب با مسافران، عدم ارائه ضمانت بانکی و اعزام دانشجو مغایر با موضوع فعالیت بند «ب» را از دلایل عمده تصمیم‌گیری در این زمینه برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران افزود: طبق آیین‌نامه، شرکت‏ها و دفاتر تعلیق شده، موظفند در زمان تعلیق از قبول تعهدات جدید خودداری کرده و طبق دستور‌العمل‌های این اداره‌کل به تعهدات قبلی خود عمل کنند.

«لاریجانی» 2 هزار و 377 مورد بازدید نظارتی از دفاتر و واحدهای پذیرایی بین‌راهی منجر به 180 نامه تذکر و 78 نامه اخطار و معرفی 43 دفتر و شرکت به اداره مالیاتی و رسیدگی به 507 شکایت واصله را از دیگر فعالیت‏های معاونت گردشگری این اداره کل در 6 ماهه نخست سال‌جاری بیان کرد.
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.