هتل‌های کیش در نوروز؛ افزایش متعارف قیمت و بدون تخفیف

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
27 بهمن 1390 00:00
0
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ با نزدیک شدن به اسفند و رسیدن بوی بهار بیشتر خانواده‌های ایرانی در فکر تدارک وانتخاب مقصد سفر نوروزی خود هستند. در این میان اطلاع از قیمت‌های اماکن اقامتی، حمل‌و نقل، رستوران‌ها و مجتمع‌های پذیرایی در اولویت قرار دارد.

در این میان کیش یکی از مقاصدی است که در صدر فهرست انتخابی قرار می‌گیرد چنانچه به گفته "مسیح الله صفا" رییس جامعه هتلداران کیش، در تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم نیز ضریب اشغال هتل‌ها 100 درصد بود و همچنان بسیاری از مهمانان در هتل‌ها باقی مانده‌اند به‌گونه‌ای که تاکنون چنین استقبالی از سفر و اقامت در هتل‌های کیش نشده‌بود و در برخی از روزها 90 پرواز انجام می‌شد.

وی با اشاره به نوسان قیمت ارز و مشکلاتی که گردشگران دراین خصوص با آن روبه‌رو شده‌اند از اعلام نرخ نوروزی هتل‌های کیش تا 10 اسفند ماه سال جاری خبر داد و درخصوص پیشبینی‌های انجام شده گفت: «پیشبینی شده که سفر به خارج از کشور کاهش یابد و مسافران، کیش را به عنوان مقصد سفر خود در اولویت قرار دهند و کیش سال پر تردد و شلوغی را در پیش خواهد داشت از این رو از گردشگران درخواست می‌کنیم تا قبل از ورود به جزیره، محل اقامت خودرا مشخص و رزرو کنند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.»

صفا با تاکید برآنکه حدوو 80 درصد هتل‌های کیش توسط آژانس‌های تهران، مشهد و سایر شهرستان‌ها چارتر شده گفت: «با توجه به چارترشدن اتاق‌های هتل‌ها در طول سال توسط آژانس‌‌داران، افزایش یا کاهش نرخ بسته‌های سفر هیچ مسئولیتی را متوجه هتل‌داران نمی‌کند چراکه آژانس‌هایی که در طول سال ارزان فروخته‌اند و ضرر داده‌اند سعی می‌کنند این ضرر را در نوروز جبران کنند. حال اگر آژانسی در طول سال بسته‌های سفر خودرا با قیمت متعادل به فروش رسانده باشد در این روزها نیز بی‌دلیل قیمت‌های خودرا افزایش نمی‌دهند.»

رییس جامعه هتلداران کیش با اشاره به جلساتی که طی ماه‌های اخیر با آژانس‌داران برگزار کرده‌اند گفت: «جامعه هتل‌داران کیش معتقد است، شاید امسال بنابر مشکلات ارزی که بوجود آمده، مسافران کیش را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کنند ولی اگر با قیمت‌های نامناسب روبه‌رو شوند احتمال آنکه در سال‌های آینده مقصد دیگری را جایگزین کیش کنند زیاد است. به همین جهت از هتل‌ها، آژانسداران و چارتر کنندگان درخواست کردیم تا قیمت‌های خودرا در نوروز بی‌رویه افزایش ندهند.»

وی تصریح کرد: «در اینجا بحث عرضه و تقاضا مطرح می‌شود. هنگامی که مسافر ببیند امسال با قیمت گزافی به کیش سفر کرده، سال آینده به کیش نخواهد آمد. چراکه یک قیمت‌ ناعادلانه در ذهن او حک شده. با توجه به این نکات باید دید آنچه در این جلسات مورد توافق قرار گرفته تا چه اندازه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.»

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.