بهترین شهرهای ساحلی نزدیک استانبول + عکس و فاصله دقیق

4.3
از 17 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سواحل زیبا و خلوت اطراف استانبول که کمتر کسی از آن‌ها اطلاع دارد! + تصاویر
20 دی 1401 08:00
2

 شهرهای ساحلی اطراف استانبول و سواحل نزدیک استانبول، روی دیگری از این شهر را به شما نشان می‌دهند که حضور در آن را بسیار جذاب‌تر می‌کند. شاید کسی فکر نکند در این شهر زیبا با ساختمان‌های تاریخی و خیابان‌های محبوبش، بتواند از تفریحات ساحلی و آبی هم بهره‌مند شود؛ اما چنین نیست و باید برنامه‌ای جداگانه برای آن‌ها داشته باشید. در هر صورت، در فصل تابستان می‌توانید در این شهر به سواحلی زیبا و خلوت هم سر بزنید و از تعطیلات خود حسابی لذت ببرید.

در این مقاله، شهرهای ساحلی اطراف استانبول و همچنین سواحل نزدیک استانبول را بررسی و معرفی می‌کنیم تا بتوانید به‌راحتی برای سفر و تفریحاتتان و کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، برنامه‌ریزی کنید و خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای خود در تور استانبول بسازید.

سواحل اطراف استانبول.jpg

منطقه ساحلی کیلیوس (Kilyos)

کیلیوس که با عنوان کومکوی (Kumköy) هم آن را می‌شناسند، بخشی از منطقه ساریر است. ساریر، از محله‌های معروف استانبول محسوب می‌شود؛ اما کیلیوس به‌خاطر ساحل‌های متعددی که دارد، توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. کیلیوس را به‌عنوان یکی از شهرهای ساحلی اطراف استانبول معرفی می‌کنند و موقعیت قرارگیری آن به‌گونه‌ای است که معمولاً بادهای شدیدی در آن می‌وزد و دریایی مواج دارد. به همین دلایل هم فعالیت‌های مختلفی در آن انجام می‌شود، برای مثال موج‌سواری یکی از این فعالیت‌هاست.

علاوه بر فعالیت‌های ورزشی متنوعی که می‌توانید در این شهر ساحلی انجام دهید، امکان استفاده از کلوب‌های ساحلی، رستوران‌ها و کافه‌ها و اقامتگاه‌های آن را هم دارید. تعدادی از سواحل کیلیوس را در ادامه معرفی می‌کنیم و علت محبوبیت آن‌ها را هم شرح می‌دهیم. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که برخی از شهرهای ساحلی نزدیک استانبول مانند کیلیوس، آخر هفته‌های شلوغی دارند، بنابراین پیش از رفتن به آن‌ها این نکته را در نظر بگیرید، مخصوصا اگر در اوقات خاصی مثل نوروز، به استانبول سفر می‌کنید.

  • فاصله منطقه کیلیوس تا مرکز شهر استانبول: حدود 60 کیلومتر، تقریباً معادل 50 دقیقه

قیمت تورهای نوروز استانبول

موقعیت دقیق کیلیوس روی نقشه

ساحل کیلیوس استانبول
نمایی از شهر کیلیوس
کیلیوس استانبول
بخش‌هایی از شهر ساحلی کیلیوس

ساحل اوزونیا (Uzunya)

این ساحل، ترکیبی از شن‌های طلایی و آب‌های آبی را پیشکش چشمان شما می‌کند و اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید شنا کردن دلفین‌ها و صحنه‌های زیبایی را مشاهده کنید که این دلفین‌ها می‌سازند. حضور رستوران‌ها و پلاژها و امکان برگزاری جشن‌ها، از جمله امکاناتی هستند که می‌توانید از آن‌ها در این ساحل بهره‌مند شوید.

در ساحل اوزونیا، رستورانی وجود دارد که از سال 1990 فعالیت می‌کند. این رستوران خدمات بسیار خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و ظرفیتی معادل 400 نفر دارد، در صورتی که با در نظر گرفتن ظرفیت ساحل آن، رستوران توانایی پذیرایی از حدود 1000 نفر را دارد.

  • فاصله رستوران ساحل اوزونیا تا مرکز شهر استانبول: حدود 40 کیلومتر، تقریبا معادل 52 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل اوزونیا روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-uzunia-beach.jpg
نمایی از ساحل اوزونیا

ساحل سولار (Solar)

ساحل سولار هم مانند ساحل اوزونیا، جزو سواحل نزدیک استانبول به شمار می‌آید. تابستان‌ها در این ساحل، رویدادهای موسیقی مختلفی اجرا می‌شوند. آخر هفته‌ها فرصت خوبی برای شرکت در این‌جور رویدادها است که اغلب در تابستان شور بیشتری می‌گیرند. امکان والیبال بازی کردن و موج‌سواری و برخی دیگر از فعالیت‌های اینچنینی، می‌تواند جذابیت این ساحل را برای بازدیدکنندگان بیشتر کند. افزون‌بر این‌ها، اگر نمی‌خواهید در آب‌های دریای سیاه شنا کنید، می‌توانید از استخرهایی که در این ساحل وجود دارند بهره ببرید.

  • فاصله ساحل سولار تا مرکز شهر استانبول: حدود 59 کیلومتر، معادل تقریباً 52 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل سولار روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-solar-beach.jpg
بخشی از امکانات ساحل سولار در نزدیکی استانبول

ساحل بورچ (Burç)

این ساحل برای آن دسته از گردشگرانی مناسب است که به ورزش‌های آبی علاقه‌مندد، ورزش‌های آبی مثل کایت‌سواری روی آب. در این ساحل، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی هم برگزار می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. به این نکته دقت داشته باشید که در برخی قسمت‌ها باید ورودی بپردازید. دانشگاه بسفر ترکیه قسمت‌هایی از ساحل بورچ را در اختیار خود در آورده که باید برای رفتن به این قسمت‌ها و استفاده از امکانات آن‌ها، ورودی بدهید.

  • فاصله ساحل بورچ تا مرکز شهر استانبول: حدود 40 کیلومتر، تقریباً معادل 57 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل بورچ روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-burc-beach.jpg
نمایی از ساحل بورچ در شهرهای اطراف استانبول

شهر ساحلی شیله (Şile)

شیله با فاصله حدوداً 80 کیلومتری از شهر استانبول در کنار دریای سیاه قرار گرفته است و یکی از بهترین مقاصد برای سفری یک‌روزه از شهر استانبول است. این شهر، از شهرهای ساحلی نزدیک استانبول است که سواحل جذابی را در خود جای داده. شیله که در قسمت شرقی استانبول واقع شده، برای گردشگران محل اقامت دارد و یکی از جاذبه‌های آن، فانوس دریایی تاریخی‌اش است. چندتا از سواحل شهر شیله را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

  • فاصله شهر ساحلی شیله تا مرکز شهر استانبول: حدود 83 کیلومتر، تقریباً معادل یک ساعت و 10 دقیقه

موقعیت دقیق شهر ساحلی بورچ روی نقشه

شهر شیل ترکیه
نمایی زیبا از شهر ساحلی شیله

ساحل کومبابا (Kumbaba)

از زمان‌های قدیم، مردم رم شرقی برای درمان بیماری‌هایی مانند رماتیسم به این ساحل می‌آمدند و در آب‌های این ساحل حمام می‌کردند که به عقیده آن‌ها خاصیت درمانی داشتند. امروزه جاذبه اصلی این ساحل امکان کمپ کردن در آن و اسکان با کاروان‌های مسافرتی است. به این صورت هم نزدیک دریا هستید و هم می‌توانید کنار جایی که اقامت کرده‌اید، تفریح کنید و نگران اسباب و وسایلتان نباشید.

  • فاصله ساحل کومبابا تا مرکز شهر استانبول: حدود 79 کیلومتر، تقریباً معادل یک ساعت و پنج دقیقه

محدوده ساحل کومبابا روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-kumbaba-beach.jpg
نمایی از ساحل کومبابا

ساحل آگوا (Agva)

آگوا محل پیوست دو رودخانه به یکدیگر است و با طبیعت وحشی خود، بسیاری از بازدیدکننده‌ها را جذب می‌کند. دریاچه‌های کوچک و غارها، از جمله بخش‌هایی از طبیعت ساحل آگوا هستند. به این منظره، تصویر خانه‌های چوبی و رستوران‌ها را هم اضافه کنید که صحنه‌های بسیار زیباتری را می‌سازند. فقط باید به‌خاطر داشته باشید که ساحل آگوا برای شنا کردن، مناسب نیست، بنابراین اگر قصد شنا دارید، بهتر است ساحل دیگری را بین سواحل نزدیک استانبول پیدا کنید.

  • فاصله ساحل آگوا تا مرکز شهر استانبول: حدود 112 کیلومتر، تقریباً معادل یک ساعت و 55 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل آگوا روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-agva-beach.jpg
نمایی از ساحل آگوا از سواحل نزدیک استانبول

ساحل آکجاکسه (Akçakese)

یکی از مزیت‌هایی که این ساحل دارد، آن است که در طی زمان، خیلی تغییری نداشته و حفظ شده است. ساحلی سفید با امکان کمپ کردن در آن که وضعیتی کاملاً مناسب را برای گردشگران و آن دسته از افرادی مهیا می‌کند که اعتقاد چندانی به اقامت در هتل ندارند. با این حال، باید بگوییم که می‌توانید از اقامتگاه‌های دیگری هم استفاده کنید. طول این ساحل حدود یک کیلومتر است و اغلب کسانی که از شلوغی شهر ساحلی شیله گریزان هستند، به این ساحل می‌آیند.

یکی دیگر از مزیت‌های این ساحل، منع ورود وسیله نقلیه به آن است. البته شما می‌توانید تا نزدیکی ورودی این ساحل را با اتومبیل خود طی کنید، اما درون ساحل این اجازه را ندارید. بین شهر ساحلی شیله و آکجاکسه، روستای کاباکوز (Kabakoz) وجود دارد که دیدن آن هم با ارزش است و خانه‌های جالبی دارد.

  • فاصله ساحل آکجاکسه تا مرکز شهر استانبول: حدود 90 کیلومتر، معادل تقریباً یک ساعت و 22 دقیقه

موقعیت دقیق آکجاکسه روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-akcase-beach.jpg
دورنمایی از ساحل آکجاکسه

شهر ساحلی سیلیوری (Silivri)

این شهر در مجاورت دریای مارمارا است و دسترسی مطلوبی به آن دارد؛ اما نکته اینجاست که نسبت به سواحل دریای سیاه، بازدیدکنندگان کمتری به شهر ساحلی سیلویری می‌روند. با توجه به نکته‌ای که گفته شد، شما می‌توانید فضاهای دنج‌تری را برای خود، خانواده و دوستانتان بیابید. اکثر جاهایی هم که در سواحل سیلویری پیدا می‌کنید، ورودی ندارند و رایگان می‌توانید بازدید کنید. به این ترتیب، می‌توانید شهر ساحلی سیلویری را هم به لیست تفریحات رایگان استانبول اضافه کنید. گفتنی است که حال‌وهوای این شهر ساحلی، حال‌وهوایی قدیمی و جذاب دارد.

  • فاصله شهر ساحلی سیلویری تا مرکز شهر استانبول: حدود 74 کیلومتر، تقریباً معادل یک ساعت و پنج دقیقه

موقعیت دقیق شهر ساحلی سیلویری روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-silviri-beach.jpg
نمایی از شهر ساحلی سیلیوری

شهر ساحلی یالووا (Yalova)

یالووا شهری است در نزدیکی استانبول که حدود 50 کیلومتر با آن فاصله دارد و در مجاورت دریای مارمارا قرار گرفته است. یالووا هم از شهرهای ساحلی اطراف استانبول است و آرموتلو از سواحل مهم آن به حساب می‌آید. این منطقه به‌خاطر آب‌وهوایی که دارد، بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشد. یالووا، خانه دوم بسیاری از مردم بومی هم هست و چشمه‌های درمانی دارد. از نکات مثبت این شهر ساحلی، آن است که برای همه سنین جذابیت دارد.

  • فاصله شهر ساحلی یالووا تا مرکز شهر استانبول: حدود 93 کیلومتر، تقریباً معادل یک ساعت و 15 دقیقه

موقعیت دقیق شهر ساحلی یالووا روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-yalova-beach.jpg
نمایی از شهر ساحلی یالووا

جزایر پرنس (Princes Islands)

شهرهای ساحلی نزدیک استانبول، فراوانند و در همه قسمت‌های استانبول پراکنده شده‌اند، به همین خاطر نمی‌توانیم بگوییم که نزدیکترین شهر ساحلی به استانبول کدام است. همچنان که شهرهای ساحلی اطراف استانبول بسیارند، جزیره‌های مختلفی هم در نزدیکی آن وجود دارند که این سواحل بین سواحل نزدیک استانبول برای تفریح و گردش قرار می‌گیرند.

جزایر پرنس را می‌توانیم از جمله محبوب‌ترین نقاط برای شنا کردن در فصل تابستان بدانیم. اطراف این جزایر، فضای طبیعی دست‌نخورده و دریای بیکرانی وجود دارد که همین موجب می‌شود هر یک از این جزایر به مکان مناسبی برای لذت بردن از ساحل و دریا تبدیل شوند.

  • فاصله جزایر پرنس تا مرکز شهر استانبول: حدود 21 کیلومتر

موقعیت دقیق جزایر پرنس روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-princes-beach-1.jpg
نمایی زیبا از سواحل زیبای پرنس

جزیره اسکی‌بگ بویوکادا (eskibağ)

این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره بین جزایر پرنس است و با این حال اوقاتی وجود دارد که اسکی‌بگ بسیار شلوغ و پرازدحام می‌شود. این ساحل را بیشتر برای شنا کردن در آب دریا و همین طور حمام آفتاب گرفتن انتخاب می‌کنند. پس پیش از حرکت به سمت آن، در نظر داشته باشید که چه فعالیتی می‌خواهید انجام دهید. برای اینکه وارد این ساحل بشوید، باید ورودی بپردازید، در نتیجه پیش از رفتن به آن، از جمعیت حاضر و میزان شلوغی مطلع شوید که دچار مشکل نشوید.

  • فاصله جزیره اسکی‌بگ تا مرکز شهر استانبول: حدود 40 کیلومتر، تقریباٌ معادل دو ساعت و 25 دقیقه

موقعیت دقیق اسکی‌بگ روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-eskibag-beach.jpg
نمایی از ساحل اسکیبگ در نزدیکی استانبول

جزیره بورگاز (Burgaz)

بورگاز سومین جزیره بزرگ بین جزایر پرنس است؛ با این وجود در مقایسه با بسیاری از جزایر دیگر، بازدید کمتری از آن به عمل می‌آورند. در نتیجه آن دسته از افرادی که خیلی از اماکن شلوغ خوششان نمی‌آید، می‌توانند به این جزیره بروند. البته باید به زمانی که می‌روید هم توجه داشته باشید تا به شلوغی‌ها برنخورید. توصیه می‌کنیم برای رفتن به این جزیره، نقشه همراه داشته باشید و خود را برای پیاده‌روی آماده کنید.

  • فاصله جزیره بورگاز تا مرکز شهر استانبول: حدود 17 کیلومتر

موقعیت دقیق بورگاز روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-burgazada-beach.jpg
نمایی از جزیره بورگاز

جزیره الیو صدف (Elio Sedef Adasi)

این جزیره از زمانی که دیگر در مسیر همه قایق‌های مسافربری قرار نگرفته، بیشتر حالت اختصاصی پیدا کرده است. برای رسیدن به اینجا باید از قسمت آسیایی اقدام کنید. در این جزیره می‌توانید غذاهای ترکی و بین‌المللی را میل کنید و از موسیقی زنده در کلوب‌ها لذت ببرید. این‌ها فقط بخشی از تفریحات جزیره الیو است و شما می‌توانید از ویژگی‌های دیگری هم مانند تمرینات اختصاصی ورزش‌های آبی بهره‌مند شوید.

  • فاصله جزیره الیو تا مرکز شهر استانبول: حدود 40 کیلومتر، تقریباً معادل دو ساعت و 30 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل الیو روی نقشه

صدف آداسی استانبول
نمایی از ساحل الیو

جزیره مارمارا (Marmara Island)

جزیره مارمارا مسافت بیشتری تا استانبول دارد، با این حال از سواحل نزدیک استانبول به حساب می‌آید. این جزیره در گذشته برای استخراج مرمر از معادنش اهمیت داشته است. بازدیدکننده از این جزیره به مراتب کمتر است و همین، آن را دنج‌تر کرده است. بسیاری از ترکیه‌ای‌ها خانه‌های تابستانه خود را در این جزیره بنا کرده‌اند. این جزیره برای تفریحات خانوادگی و گروهی گزینه مناسبی است و همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل، در آپارتمان‌ها و ویلاهای اجاره‌ای آن سکونت کنید و برای چند روز در آن‌ها بمانید.

  • فاصله جزیره مارمارا تا مرکز شهر استانبول: حدود 300 کیلومتر، تقریباً معادل چهار ساعت و 30 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل مارمارا روی نقشه

جزایر پرنسس در نزدیکی استانبول
نمایی از جزیره مارمارا

جزیره سیلینگوز کاتالکا (Cilingoz Catalca)

در واقع باید بگوییم که این جزیره یک پارک طبیعی است و ترکیبی از جنگل‌های محافظت‌شده و ساحل است. شما می‌توانید در این محل چادر بزنید و اقامت خود را اینگونه بگذرانید. در مجموع، امکانات خوبی را در این ساحل و جزیره برای بازدیدکنندگان و گردشگران در نظر گرفته‌اند که این امکانات شامل ورزش‌های آبی، فوتبال، والیبال، ماهیگیری، پرنده‌نگری، پیاده‌روی و فعالیت‌های دیگری از این دست می‌شود. بنابراین با توجه به سلایق مختلف، هر فرد می‌تواند از حضور در این جزیره و سواحل آن لذت ببرد و آن را به عنوان یکی از جاهای تفریحی استانبول انتخاب کند.

  • فاصله جزیره سیلینگور تا مرکز شهر استانبول: حدود 116 کیلومتر، تقریباً معادل دو ساعت و دو دقیقه

موقعیت دقیق پارک سیلینگوز کاتالکا

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-cilingoz-beach.jpg
نمایی از جزیره سیلینگوز

سواحل مرکز شهر استانبول

تا این بخش متن، درباره شهرهای ساحلی اطراف استانبول گفتیم، اما اکنون می‌خواهیم دو تا از سواحلی را معرفی کنیم که در مرکز استانبول قرار دارند و باید آن‌ها را در ردیف سواحل نزدیک استانبول جای دهیم. البته که مرکز استانبول به‌تنهایی جذابیت‌های فروانی دارد و اگر زمستان و با تور استانبول بهمن به این شهر سفر کنید، باز هم جاذبه‌های فراوانی برای بازدید وجود دارند. برای مثال می‌توانید بهترین مراکز خرید استانبول را در آنجا پیدا کنید، با این حال، سواحل و تفریحاتی که در آن‌ها وجود دارند، بخش دیگری از تجربیات شما را شکل می‌دهند.

ساحل فلوریا گونس پلاژه (Florya Gunes Plaji)

این ساحل، بزرگ‌ترین ساحل عمومی در مرکز استانبول است و زمانی، آن را به‌ عنوان یک شهر ساحلی می‌شناختند. تمیز بودن ساحل با اینکه در مرکز استانبول واقع شده است، مزیت بزرگی برایش به حساب می‌آید. با در نظر گرفتن این مرکزیت، شما باید زودتر حرکت کنید تا با مشکل شلوغی و ازدحام جمعیت مواجه نشوید. اگر از شلوغی و فضای شهری استانبول خسته شده‌اید، ساحل فلوریا گونس برای استراحت کردن و فاصله گرفتن از فضای شهر، گزینه بسیار خوبی است.

  • فاصله ساحل فلوریا تا مرکز شهر استانبول: حدود 25 کیلومتر، تقریباً معادل 33 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل فلوریا روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-florya-beach.jpg
نمای از ساحل فلوریا

ساحل جادبستان (Caddebostan)

این ساحل برای شنا کردن و گذران اوقات فراغت بسیار مطلوب است و از آنجا که جزو سواحل نزدیک استانبول قرار گرفته، موقعیت خوبی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم آورده است. در این ساحل، خیلی امکانات لوکس و تجملاتی پیدا نمی‌کنید، اما آب تمیز، پارک‌های سبز و امکان شنا کردن از ویژگی‌های مثبت این ساحل هستند. از همین رو این ساحل بین جاذبه‌های استانبول نیز قرار می‌گیرد.

  • فاصله ساحل جادبستان تا مرکز شهر استانبول: حدود 22 کیلومتر، تقریباً معادل 35 دقیقه

جاهای دیدنی استانبول

موقعیت دقیق ساحل جادبستان روی نقشه

lastsecond.ir-best-beaches-near-istanbul-caddebostan-beach.jpg
بخش‌هایی از ساحل جادبستان در نزدیکی استانبول

سخن آخر

فراوانی شهرهای ساحلی اطراف استانبول به‌گونه‌ای است که هر فردی که به این شهر می‌رود، انگار باید تفریحات آبی یا در کمترین حالت، قدم‌زدن روی شن‌های سواحل نزدیک استانبول را در برنامه خود بگذارد. در این مطلب سعی کردیم بسیاری از شهرهای ساحلی نزدیک استانبول را نام ببریم و علت محبوبیت آن‌ها را هم بیان کنیم. به این ترتیب، می‌توانید با آگاهی از این موارد، از آن‌ها بازدید کنید. برای اینکه بتوانید عملکرد خیلی بهتری در سفر خود داشته باشید، می‌توانید از مطلب راهنمای سفر به استانبول لست سکند استفاده کنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!