فاصله استانبول از شهرهای مهم ترکیه و ایران

4.1
از 96 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
فاصله های زمینی، هوایی و ریلی از استانبول تا شهرهای مهم ترکیه و ایران
01 اسفند 1402 08:00
0

فاصله استانبول تا شهرهای مهم ترکیه و برخی از شهرهای ایران مثل تهران و تبریز، برای تعداد زیادی از گردشگران بسیار مهم است. با دانستن فاصله استانبول از شهرهای مهم ترکیه و ایران، می‌توانید زمان سفر و نحوه جابه‌جایی خودتان را بین شهرها مشخص و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید جاذبه‌های بیشتری را مشاهده و خاطره‌های بیشتری را از سفرتان ثبت کنید. ما در این مطلب از لست‌سکند، سعی کرده‌ایم که تمامی مسیرها و فاصله‌های زمینی، هوایی و حتی آبی را از استانبول تا شهرهای دیگر بررسی کنیم و راه‌های پیش روی شما را نام ببریم. به این شکل، بهتر تصمیم می‌گیرید که بین ماشین شخصی، اتوبوس، خطوط ریلی و هواپیما، کدام حالت برای شما راحت‌تر و جذاب‌تر است.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
فاصله تهران تا استانبولفاصله تهران تا استانبول با ماشین شخصیفاصله تهران تا استانبول با اتوبوسفاصله تهران تا استانبول با قطارفاصله تهران تا استانبول با هواپیمافاصله تبریز تا استانبولفاصله تبریز تا استانبول با ماشین شخصیفاصله تبریز تا استانبول با اتوبوسفاصله تبریز تا استانبول با قطارفاصله تبریز تا استانبول با هواپیمافاصله استانبول تا آنکارافاصله استانبول تا آنکارا با ماشین شخصیفاصله استانبول تا آنکارا با اتوبوسفاصله استانبول تا آنکارا با هواپیمافاصله استانبول تا آنکارا با قطارفاصله استانبول تا آنتالیافاصله استانبول تا آنتالیا با ماشین شخصیفاصله استانبول تا آنتالیا با اتوبوسفاصله استانبول تا آنتالیا با هواپیمافاصله استانبول تا وانفاصله استانبول تا وان با ماشین شخصیفاصله استانبول تا وان با اتوبوسفاصله استانبول تا وان با هواپیمافاصله استانبول تا وان با قطارفاصله استانبول تا کوش آداسیفاصله استانبول تا کوش آداسی با ماشین شخصیفاصله استانبول تا کوش آداسی با اتوبوسفاصله استانبول تا کوش آداسی با قطارفاصله استانبول تا کوش آداسی با هواپیمافاصله استانبول تا ترابزونفاصله استانبول تا ترابزون با ماشین شخصیفاصله استانبول تا ترابزون با اتوبوسفاصله استانبول تا ترابزون با هواپیمافاصله استانبول تا ازمیرفاصله استانبول تا ازمیر با ماشین شخصیفاصله استانبول تا ازمیر با اتوبوسفاصله استانبول تا ازمیر با قطارفاصله استانبول تا ازمیر با هواپیمافاصله استانبول تا بورسافاصله استانبول تا قونیهفاصله استانبول تا مارماریسفاصله استانبول تا بدرومفاصله استانبول تا آلانیاسفر به استانبول با تور

فاصله تهران تا استانبول

خوشبختانه، گردشگران می‌توانند فاصله استانبول تا تهران را به شیوه‌های مختلفی طی کنند که هرکدام را جداگانه بررسی می‌کنیم. اگر به‌دنبال ماجراجویی هستید و از اتفاق‌های مختلفی که در سفر رخ می‌دهد استقبال می‌کنید، سفر زمینی انتخاب مناسبی برای شماست. در حالت کلی، برای سفر زمینی می‌توانید از اتوبوس، خودروی شخصی یا قطار استفاده کنید. درصورتی‌که رسیدن برای شما اولویت دارد و می‌خواهید بیشتر وقتتان را در مقصد بگذرانید، سفر هوایی گزینه بهتری برای شمایی است که می‌خواهید فاصله استانبول تا تهران را سریع‌تر طی کنید. خصوصاً اگر می‌خواهید از وقتتان بیشتر استفاده کنید، تور استانبول نوروز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. به این ترتیب، طبق برنامه از جاذبه‌ها و دیدنی‌های شهر استانبول دیدن می‌کنید و بیشترین استفاده را از زمانتان می‌برید.

مقایسه و بررسی قیمت تورهای استانبول

فاصله تهران تا استانبول با ماشین شخصی

فاصله تهران تا استانبول با خودروی شخصی حدوداً بین 2400 تا 2700 کیلومتر است که بسته به مسیر انتخابی شما این فاصله مشخص می‌شود. ضمناً مدت‌زمانی که نیاز است تا این فاصله را بپیمایید، بین 29 تا 31 ساعت است. برای طی کردن فاصله تهران تا استانبول با ماشین شخصی، باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرید؛ برای مثال احتمال خرابی خودرو، هزینه بنزین، معطل شدن در مسیر با ترافیک‌های گاه‌وبی‌گاه، توقف در مرز برای بررسی لوازم و وسایل و مدارک و موارد دیگری از این دست، مشکلاتی هستند که باید آن‌ها را قبل از حرکت‌کردن در نظر بگیرید.

در صدر همه این موارد، باید به هزینه بنزین، توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چراکه قیمت بنزین در ترکیه، به لیر محاسبه می‌شود و سوخت در این کشور گران است. تصور کنید که اتومبیل شما هر 100 کیلومتر، 10 لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرفیت باکش 50 لیتر است؛ با این تفاسیر، برای طی کردن فاصله تهران تا استانبول با ماشین شخصی، تقریباً باید 5 بار باک ماشینتان را پر از بنزین کنید که هزینه بسیار زیادی دارد. علاوه‌بر هزینه‌اش، شما باید زمانتان را هم در نظر بگیرید. استراحت کافی داشتن هم به‌تنهایی موضوعی مهم است. همه این‌ها باعث می‌شود تا فاصله استانبول تا تهران را در زمان بیشتری طی کنید.

فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس

همان‌طور که گفتیم، مسافت بین تهران تا استانبول حدود 2400 تا 2700 کیلومتر است. اگر بخواهید این مسافت را با اتوبوس بروید، تقریباً 62 ساعت طول می‌کشد تا آن را به‌طور کامل بپیمایید. شما باید زمانی را که برای چک کردن پاسپورت، استراحت کردن، ناهار و شام خوردن صرف می‌کنید هم در نظر بگیرید. نکته مثبت طی کردن فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس، این است که شما روی صندلی‌های راحت اتوبوس می‌نشینید و از مناظر لذت می‌برید. درمجموع هزینه کمتری هم برای خرید بلیط اتوبوس تهران به استانبول می‌پردازید. می‌توانیم بگوییم که اتوبوس برای آن دسته از افرادی که تور استانبول قسطی را تهیه می‌کنند، همیشه گزینه بهتری است؛ اما در اینجا بحث زمان هم مطرح است. البته در بیشتر حالت‌هایی که فاصله تهران تا استانبول زمینی طی می‌شود، زمان زیادی را در مسیر هستید.

فاصله تهران تا استانبول با قطار

اگر تصمیم دارید که از تهران تا استانبول را با قطار بروید، باید این را در نظر بگیرید که سفر شما ممکن است چند مرحله داشته باشد. به این صورت که ابتدا خودتان را به یک یا چند شهر غیر از مقصد برسانید و از آن‌ها به سمت شهر هدف خود بروید. نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد، این است که سفر با قطار از تهران به شهرهای دیگر ترکیه، همیشه امکان‌پذیر نیست و حتماً باید از فعال بودن خطوط ریلی میان شهرهای ایران و ترکیه اطمینان حاصل کنید. در نتیجه، سفر با قطار برای طی کردن فاصله تهران تا استانبول زمینی، همیشه به‌عنوان یک گزینه ثابت وجود ندارد.

با همه این‌ها، درصورتی‌که بخواهید با قطار سفر کنید، حدود 70 تا 80 ساعت در مسیرید. درست است که سفر با قطار به‌نسبت راحت است؛ اما این ساعات طولانی ممکن است برای هرکسی تحمل‌کردنی نباشد. جدای از آن، این روش بیشتر مناسب کسانی است که خودشان همه برنامه‌های سفرشان را می‌چینند. فاصله 70 ساعته، زمان اقامت زیادی را هم می‌طلبد. پیشنهاد ما به شما، این است که اگر قصد اقامت بلندمدت دارید، تور استانبول 7 شب و 8 روز را انتخاب کنید.

فاصله تهران تا استانبول با هواپیما

فاصله تهران تا استانبول هوایی حدود 3 تا 4 ساعت است. این مدت‌زمانی که گفتیم، فقط فاصله هوایی تهران تا استانبول است و امکان دارد که هواپیمای شما تأخیر داشته باشد و باعث دیرتر حرکت کردنتان بشود. در این صورت، باید زمان بیشتری را در نظر بگیرید. طی کردن فاصله تهران تا استانبول به‌صورت هوایی، آسان‌ترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای سفر بین این دو شهر است.

Lastsecond.ir-distances-from-istanbul-tehran.jpg
فاصله استانبول تا تهران

فاصله تبریز تا استانبول

نزدیک‌ترین شهر ایران به استانبول، تبریز است که بیشتر سفرهای زمینی به ترکیه، ارمنستان و حتی آذربایجان، از این شهر صورت می‌گیرد و مردم شهرهای دیگر ایران، معمولاً ابتدا خودشان را به تبریز می‌رسانند و سپس از این شهر به سفرهای برون‌مرزی می‌روند. البته این را در نظر بگیرید که برخی از مسافران، برای کمتر شدن هزینه‌های بلیط هواپیما ابتدا به تبریز می‌روند و از آنجا به مقصد استانبول، بلیط هواپیما می‌گیرند. شاید این کار همیشه نتیجه دل‌خواه را ندهد. شما می‌توانید برنامه‌تان را مفصل‌تر کنید و جاهای دیدنی تبریز را هم ببینید؛ اما در این صورت احتمالاً باید فکر اقامت در این شهر هم باشید.

فاصله تبریز تا استانبول با ماشین شخصی

فاصله تبریز تا استانبول حدود 1800 تا 1900 کیلومتر است و اگر بخواهید با خودروی شخصی این مسافت را طی کنید، باید بین 22 تا 24 ساعت در مسیر باشید. این زمان هم بدون حساب زمان استراحت و توقف محاسبه شده است. مزیت طی کردن فاصله تبریز تا استانبول با ماشین شخصی، مناظری است که در طول راه مشاهده می‌کنید و همین امر خستگی‌تان را کمتر می‌کند.

فاصله تبریز تا استانبول با اتوبوس

می‌خواهید از مسیرهای جاده‌ای لذت ببرید و حوصله رانندگی کردن ندارید؟ اتوبوس بهترین راه برای سفر به استانبول است. درحالی‌که رانندگی نمی‌کنید و هزینه کمتری هم بابت رفت‌وآمدتان می‌پردازید، می‌توانید از زیبایی‌های جاده لذت ببرید. ازآنجایی‌که قرار است مدت‌زمان زیادی را روی صندلی بنشینید، حتماً در انتخاب اتوبوس دقت کنید. توجه داشته باشید که پیمودن فاصله تبریز تا استانبول با اتوبوس حدود 48 تا حداکثر 50 ساعت زمان می‌برد.

فاصله تبریز تا استانبول با قطار

مسیری که قطار از تبریز تا استانبول می‌رود، همان مسیری است که در بخش فاصله تهران تا استانبول گفتیم. قطار ابتدا به مقصدی دیگر مانند وان یا آنکارا می‌رود و سپس از آنجا راهی استانبول می‌شود. نکته مهم این است که گزینه سفر با قطار همیشگی نیست و خطوط ریلی این مسیرها همیشه فعال نیستند. این بزرگ‌ترین عیب سفر با قطار است؛ اما اگر بتوانید با قطار فاصله تبریز تا استانبول را بروید، سفری راحت و کم‌دغدغه را در پیش خواهید داشت. عیب این روش، طولانی بودنش است که شاید هرکسی توان تحمل آن را نداشته باشد.

فاصله تبریز تا استانبول با هواپیما

سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای سفر به استانبول از تبریز، انتخاب هواپیماست. این فاصله، حداقل در مدت‌زمان حدود 2 ساعت و 45 دقیقه و حداکثر 4 ساعت و 30 دقیقه طی می‌شود. پس بیشترین فرصت را برای گشتن در جاهای دیدنی استانبول دارید؛ چراکه زودتر به این شهر می‌رسید.

Lastsecond.ir-distances-from-istanbul-tabriz.jpg
فاصله استانبول تا تبریز

فاصله استانبول تا آنکارا

حالا نوبت به شهرهای ترکیه رسیده است. برای جابه‌جایی بین شهرهای این کشور، راه‌وروش‌های بسیاری دارید که هرکدام را می‌توانید براساس بودجه و سلیقه‌تان انتخاب کنید. آنکارا، پایتخت ترکیه است؛ بنابراین هر روش رفت‌وآمدی به این شهر از استانبول، به‌راحتی در دسترس است. جاهای دیدنی آنکارا به‌قدری هستند که بخواهید چند روزی را در این شهر بگذرانید. البته جاهای دیدنی آنکارا از نظر تعداد و محبوب بودن، شاید به حدواندازه استانبول نرسند؛ اما تعداد درخور توجهی دارند و در دسته‌بندی‌های مختلف تاریخی، طبیعی، موزه و موارد دیگر قرار می‌گیرند.

فاصله استانبول تا آنکارا با ماشین شخصی

فاصله آنکارا تا استانبول، حدود 500 کیلومتر است. اگر مسیر مناسبی را با استفاده از مسیریاب‌ها انتخاب کنید، می‌توانید در مدت حدود 5 تا 6 ساعت و 30 دقیقه خودتان را از استانبول به آنکارا برسانید. برای این مسیر باید از بزرگ‌راه‌های کوزِی مارمارا و بزرگ‌راه آنادولو استفاده کنید که به‌این‌ترتیب، مسیر را خیلی سریع‌تر طی می‌کنید. فراموش نکنید که ترافیک و ساعتی که به جاده می‌زنید، در زمان رسیدن شما تأثیر مستقیم دارد. بنابراین پیش از حرکت و شروع سفر، چک‌کردن مسیریاب، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. در نظر داشته باشید که انتخاب مسیر، روی کوتاه‌تر یا بیشتر شدن فاصله آنکارا تا استانبول تأثیر مستقیم دارد.

فاصله استانبول تا آنکارا با اتوبوس

استانبول و آنکارا دو شهری هستند که می‌توانید با اتوبوس، فاصله بینشان را تقریباً در مدت حداکثر 7 ساعت طی کنید. برای اینکه هزینه‌هایتان را تا حدودی پایین‌تر بیاورید، می‌توانید فاصله آنکارا تا استانبول را با اتوبوس بپیمایید. در این میان باید بین شرکت‌های اتوبوس‌رانی، شرکتی را پیدا کنید که اتوبوس‌هایی با صندلی‌های باکیفیت ارائه دهد و از نظر مبلغ هم مناسب باشد.

فاصله استانبول تا آنکارا با هواپیما

انتخاب هواپیما معمولاً گران‌تر است، اما اگر زمان در سفرتان اهمیت زیادی دارد، طی کردن فاصله آنکارا تا استانبول با هواپیما کار معقول‌تری است. شما با هواپیما می‌توانید در مدت تقریباً یک ساعت با پرواز مستقیم، از استانبول به آنکارا بروید. ممکن است که این مدت‌زمان، چند دقیقه‌ای کم و زیاد شود؛ اما حدود کلی‌اش همین یک ساعت است. درصورتی طی کردن فاصله آنکارا تا استانبول با هواپیما طولانی‌تر می‌شود که هواپیما چند مقصد مختلف داشته باشد. اگر با تور آنکارا و از شهر تهران به این شهر ترکیه سفر کنید، هواپیما معمولاً فقط یک مقصد دارد و مدت‌زمان این سفر حدود 2 ساعت و نیم خواهد بود.

فاصله استانبول تا آنکارا با قطار

خوشبختانه برای این مسیر، قطار هم وجود دارد و شما می‌توانید در مدت حداقل 5 ساعت، خودتان را از استانبول به آنکارا برسانید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که هزینه تهیه بلیط قطار، تقریباً کمی گران‌تر از بلیط اتوبوس است؛ اما این یک قانون نیست و گاهی هزینه بلیط قطار، از اتوبوس هم کمتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از تهیه بلیط، حسابی وبسایت‌های فروش بلیط قطار در ترکیه را جست‌وجو کنید تا قیمت حدودی در زمان سفرتان را پیدا کنید. برخی از وبسایت‌ها برای خریدهای اینترنتی‌شان به مشتریان تخفیف می‌دهند.

Lastsecond.ir-distances-from-istanbul.jpg
فاصله استانبول تا آنکارا

فاصله استانبول تا آنتالیا

استانبول و آنتالیا، دو شهر از شهرهای پرگردشگر ترکیه هستند که در فصل بهار و تابستان، گردشگران بسیاری به این دو شهر می‌روند تا از امکانات و خدمات این شهرها استفاده کنند. تفریحات آبی آنتالیا آن‌قدر پرتعداد و گسترده‌اند که با هر سلیقه‌ای جذبشان می‌شوید و از آن‌ها لذت می‌برید. البته باید بگوییم که استانبول هم از نظر تفریحی چیزی کم ندارد و می‌توانید بهترین پارک آبی استانبول را برای تفریح انتخاب کنید و ساعت‌ها در آن مشغول باشید. بسیاری از گردشگران، تور آنتالیا را برای همین تفریحات آبی فراوان و متعددی که دارد، انتخاب می‌کنند. بنابراین بهتر است که به زمان سفر، امکانات هتل و تفریحات آبی آن با توجه به فصلی که به آنتالیا سفر می‌کنید، نیم‌نگاهی بیندازید.

بهترین پارک‌های آبی استانبول

فاصله استانبول تا آنتالیا با ماشین شخصی

فاصله آنتالیا تا استانبول حدود 700 تا 800 کیلومتر است و تفاوت این مسافت، به مسیر انتخابی شما بستگی دارد. شما می‌توانید با خودروی شخصی‌تان، این فاصله را در مدت‌زمان حدودی 9 تا 10 ساعت طی کنید. برای عبور از بهترین مسیر، باید راه پرپیچ‌وخمی را طی کنید و چندین بار جاده را تغییر دهید. جاده‌ها و بزرگ‌راه‌های آنادولو، اسکی‌شهیر، بورسا، کوتاهیا و در آخر، جاده آنتالیا شما را به مقصدتان می‌رساند. با توجه به اینکه به‌گونه‌ای از شمال به جنوب ترکیه می‌روید، جاده‌های زیبایی در انتظارتان هستند. یکی دیگر از مزیت‌های سفر به آنتالیا با ماشین، این است که می‌توانید به‌راحتی بین جاهای دیدنی آنتالیا جابه‌جا شوید.

فاصله استانبول تا آنتالیا با اتوبوس

یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر از استانبول به آنتالیا، اتوبوس است. شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، یک اتوبوس بگیرید و به آنتالیا بروید. این کار از نظر بودجه و هزینه، شما را جلو می‌اندازد؛ اما زمانتان را هم می‌گیرد. متوسط زمانی که برای طی کردن فاصله استانبول تا آنتالیا با اتوبوس صرف می‌شود، حدود 12 تا 14 ساعت است. این مقدار با توجه به نوع اتوبوس و خدماتی که شرکت‌های اتوبوس‌رانی ارائه می‌کنند، متفاوت است و خدمات روی قیمت‌ها هم تأثیرگذار است.

فاصله استانبول تا آنتالیا با هواپیما

فاصله هوایی استانبول تا آنتالیا از نظر زمانی، تقریباً مشابه فاصله هوایی استانبول تا آنکاراست و حدود یک ساعت زمان می‌برد که از استانبول به آنتالیا برسید. استانبول ترکیه دو فرودگاه دارد که یکی در قسمت آسیایی و دیگری در قسمت اروپایی قرار دارد. جالب اینجاست از هرکدام از این فرودگاه‌ها به‌سمت فرودگاه آنتالیا که بروید، مدت‌زمانی که در مسیر هستید، یکسان است. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که خیلی‌ها می‌خواهند فاصله استانبول تا آنتالیا با قطار را بدانند، اما باید بگوییم که هیچ قطار مستقیمی بین این دو شهر وجود ندارد.

Lastsecond.ir-distances-from-istanbul-to-antalya.jpg
فاصله استانبول تا آنتالیا

فاصله استانبول تا وان

با اینکه در استانبول، مراکز خرید بسیاری وجود دارد، همچنان خیلی از گردشگران هستند که خریدهایشان را در وان انجام می‌دهند. این شهر به‌دلیل فاصله کمی که با ایران دارد و همین‌طور به‌علت قیمت‌های مناسب و امکاناتش برای ایرانی‌ها، خیلی از افراد را به سمت خودش می‌کشاند. با راهنمای خرید در وان، می‌توانید متوجه شوید که دلیل این تقاضا بین گردشگران چیست و چرا بیشتر مردم برای خرید کردن به این شهر می‌روند.

فاصله استانبول تا وان با ماشین شخصی

وان ازجمله شهرهایی است که پیشنهاد می‌کنیم با اتومبیل و اتوبوس به آنجا نروید. شهر وان در شرقی‌ترین بخش کشور ترکیه قرار گرفته است و از استانبول که تقریباً در شمال‌غربی این کشور است، فاصله بسیار زیادی دارد. برای گذراندن این مسافت، باید حدود 19 تا 20 ساعت در راه باشید. این مدت‌زمان، بدون در نظر گرفتن توقف است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم از راه‌های دیگر برای رفتن به وان استفاده کنید.

این نکته را باید اضافه کنیم درصورتی‌که با اتومبیل شخصی به وان می‌روید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مشخص، مسیرتان را طوری تعیین کنید که از آنکارا هم عبور کنید و سپس به وان بروید. فراموش نکنید که قیمت سوخت در ترکیه زیاد است. پس حتماً ظرفیت باک و میزان مصرف سوخت اتومبیلتان را با توجه به مسیر در نظر بگیرید.

فاصله استانبول تا وان با اتوبوس

فاصله وان تا استانبول، حدود 1500 تا 1800 کیلومتر است. اگر می‌خواهید این مسیر را با اتوبوس بپیمایید، کار سختی را در پیش دارید. شما حدود 26 تا 32 ساعت را در اتوبوس خواهید بود که بسته به جاده‌های انتخابی، مدت‌زمان آن متغیر است. تقریباً میزان ساعتی که در راه هستید، برابر می‌شود با یک شبانه‌روز کامل به‌علاوه چند ساعت که تحمل کردنش کار هرکسی نیست. پس پیشنهاد می‌کنیم که به‌خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان، زمانتان را فدا نکنید و این‌همه ساعت روی یک صندلی ننشینید!

فاصله استانبول تا وان با هواپیما

شهر وان ترکیه، یک فروگاه داخلی دارد که می‌توانید از استانبول و ازطریق مسیر هوایی خودتان را به این فرودگاه در شهر وان برسانید. مسیری که از استانبول تا وان وجود دارد، در حدود دو ساعت طی می‌شود. اگر قصدتان از رفتن به وان، فقط خریدکردن است، بهتر است ارزان‌ترین مراکز خرید وان ترکیه را پیش از سفر شناسایی کنید و بعد تصمیمتان را عملی کنید.

فاصله استانبول تا وان با قطار

بین وان و استانبول، قطار مستقیمی نیست. شما ابتدا باید خودتان را با قطار به شهر تاتوان ترکیه برسانید و سپس با اتوبوس به وان بروید. اگر همه‌چیز طبق روال پیش برود، شما حدود 38 ساعت در این مسیر هستید که این زمان طولانی، احتمالاً تجربه جالبی را برای شما رقم نمی‌زند. جدا از اینکه بخشی از مسیر را هم باید با اتوبوس طی کنید.

Lastsecond.ir-distances-from-istanbul-to-van.jpg
فاصله استانبول تا وان

فاصله استانبول تا کوش آداسی

سواحل زیبا، روستاهای متعدد، شهر تاریخی افسوس، جزایر گوناگون و موارد دیگر، همگی فقط بخشی از جاهای دیدنی کوش آداسی هستند که گردشگران را مجاب می‌کنند تا خودشان را از استانبول به کوش آداسی برسانند. موقعیت کوش آداسی و استانبول به گونه‌ای است که شما می‌توانید از سه روش جاده‌ای، ریلی و هوایی استفاده کنید و بین این شهرها جابه‌جا شوید.

فاصله استانبول تا کوش آداسی با ماشین شخصی

فاصله کوش آداسی تا استانبول حدود 560 کیلومتر است و اگر بخواهید با اتومبیل شخصی‌تان این فاصله را بروید، حدود 6 تا 8 ساعت و 30 دقیقه در راه هستید. این مدت‌زمان بدون احتساب توقف در میان مسیر است. در راهی که پیش رو دارید، می‌توانید به ازمیر هم سری بزنید یا اگر فرصتتان کافی است، حداقل یک شب را در ازمیر اقامت کنید و سر فرصت به جاهای دیدنی ازمیر هم بروید. این مسیر، ارزش 6 تا 8 ساعت رانندگی را دارد؛ مخصوصاً با وجود اینکه شهری مانند ازمیر در میان راه قرار دارد.

فاصله استانبول تا کوش آداسی با اتوبوس

اگر بخواهید فاصله بین استانبول تا کوش آداسی را با اتوبوس بروید تا هم هزینه‌هایتان کاسته شود و هم رانندگی نکنید، همان مسافت 560 کیلومتری را باید در حدود 9 تا 10 ساعت با اتوبوس طی کنید. بزرگ‌ترین مزیت این روش، هزینه کمی است که باید برای سفر با اتوبوس بپردازید.

فاصله استانبول تا کوش آداسی با قطار

استانبول به کوشی آداسی، قطار مستقیم ندارد و بعد از عبور از چند مقصد، مثل شهرهای اسکی‌شهیر و ازمیر، به کوش آداسی می‌رسد. بنابراین زمان تقریبی این مسیر، حدود 22 ساعت است. شما می‌توانید زمان توقف در هر مقصد را پیش از تهیه بلیط بپرسید و اگر مدت‌زمان‌ها به‌گونه‌ای بود که می‌توانستید در شهرهای مابین مبدأ و مقصد به قدر کافی وقت بگذرانید، سفر به کوش آداسی از شهر ازمیر با قطار را حتماً تجربه کنید.

فاصله استانبول تا کوش آداسی با هواپیما

کمترین زمان برای مدت پرواز، حدود یک ساعت است؛ اما باید بدانید که مدت‌زمان پرواز شما ممکن است به‌دلیل چندمقصده بودن، بسیار بیشتر شود. بنابراین توجه کنید که پرواز شما چند مقصد دارد و چگونه می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید. نکته درخور توجه دیگر، این است که کوش آداسی، فرودگاه ندارد و پرواز شما از استانبول در فرودگاه ازمیر می‌نشیند. نبود فرودگاه در این شهر، خیلی‌ها را در تخمین فاصله کوش آداسی تا شهرهای ترکیه به اشتباه انداخته است؛ اما لست‌سکند تمامی این مسیرها و راه‌های موجود را به‌طور کامل بررسی کرده است.

Lastsecond.ir-distances-from-istanbul-kusadasi.jpg
فاصله استانبول تا کوش آداسی

فاصله استانبول تا ترابزون

ترابزون ازجمله شهرهایی است که هم جاهای دیدنی بسیاری دارد و هم برای خرید کردن به آنجا می‌روند. البته مقایسه اینکه برای خرید، وان بهتر است یا ترابزون کاملاً بحثی جداگانه دارد؛ چراکه مؤلفه‌های گوناگونی دراین‌بین دخیل هستند. از نظر گردشگری و وجود جاذبه، استانبول چند سروگردن از ترابزون بالاتر است، اما نباید جاذبه‌های طبیعی ترابزون را از یاد ببرید و آن‌ها را دست‌کم بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید در کنار جاهای دیدنی استانبول، جاذبه‌های طبیعی را در سفرتان ببینید، می‌توانید با یکی از روش‌های زیر فاصله ترابزون تا استانبول را طی کنید و تجربه سفرتان را کامل‌تر کنید.

فاصله استانبول تا ترابزون با ماشین شخصی

ترابزون هم از شهرهایی است که فاصله زیادی تا استانبول دارد و این مسافت حدود 1100 کیلومتر است. اگر می‌خواهید با ماشین شخصی‌تان فاصله ترابزون تا استانبول را بروید، بهترین مسیر، بزرگ‌راه کوزِی مارمارا، سامسون و سپس ترابزون است. شما می‌توانید این مسیر را بین 13 تا 15 ساعت طی کنید. تقریباً نیمی از مسیر شما از کنار دریای سیاه می‌گذرد و منظره بسیار زیبایی را برایتان نمایان می‌کند. اگر طولانی‌تر شدن و بلندتر شدن مسیر برایتان مشکلی نیست، می‌توانید از آنکارا هم عبور کنید و چند ساعتی را هم در آنجا سپری کنید.

فاصله استانبول تا ترابزون با اتوبوس

خوشبختانه از استانبول تا ترابزون، مسیر مستقیم برای اتوبوس وجود دارد. این مسیر در مدت‌زمان حدود 17 تا نهایتاً 19 ساعت طی می‌شود و در مقایسه با روش‌های دیگر برای طی کردن این فاصله، ارزان‌تر است. مشکل بزرگ این روش، مدت‌زمان زیادی است که باید در اتوبوس بنشینید.

فاصله استانبول تا ترابزون با هواپیما

فاصله استانبول تا ترابزون با هواپیما، در بیشترین حالت حدود 3 ساعت است. خوبی این مسیر، هزینه‌اش است که حتی گاهی در مقایسه با اتومبیل شخصی، کمتر هم می‌شود. شما حتی می‌توانید سفرتان از استانبول به ترابزون را به‌صورت ترکیبی انجام دهید. به‌این‌ترتیب که بخشی از مسیر را با قطار تا صانائی بروید و سپس از فرودگاه صبیحه گوکچن با هواپیما به سفرتان ادامه دهید.

Lastsecond.ir-distances-from-istanbul-to-trabzon.jpg
فاصله استانبول تا ترابزون

فاصله استانبول تا ازمیر

فاصله ازمیر تا استانبول حدود 480 تا 550 کیلومتر است که روش‌های طی کردن این مسیر، فراوان است. شما می‌توانید با استفاده از ماشین شخصی، اتوبوس، قطار، هواپیما و حتی با استفاده از مسیرهای آبی، فاصله ازمیر تا استانبول را طی کنید. البته پیش‌تر باید بگوییم که مسیر آبی، بخشی از فاصله استانبول تا ازمیر را تشکیل می‌دهد و نمی‌توانید کل این مسافت را با کشتی یا قایق طی کنید. در ادامه، راه‌های مختلفی را که بین این دو شهر وجود دارد، با هم بررسی می‌کنیم.

فاصله استانبول تا ازمیر با ماشین شخصی

کوتاه‌ترین فاصله استانبول تا ازمیر با ماشین شخصی، حدود 500 کیلومتر است و می‌توانید آن را در مدت‌زمان تقریباً 5 ساعت طی کنید. این درحالی است که مسیر خودتان را از شهر بورسا تعیین کنید. در این شهر می‌توانید به جاذبه‌های مختلفی مثل موزه، بازارها و دیدنی‌های دیگر سری بزنید و علاوه‌بر آن می‌توانید کمی هم استراحت کنید تا ادامه راه را با انرژی کافی رانندگی کنید.

فاصله استانبول تا ازمیر با اتوبوس

فاصله استانبول تا ازمیر با اتوبوس از نظر مسافت، خیلی تفاوتی با مسیری ندارد که اتومبیل شخصی می‌رود. بزرگ‌ترین تغییری که می‌توانید در این دو وسیله حس کنید، مدت‌زمان است. با اتوبوس، حدود 7 تا 8 ساعت و 30 دقیقه در راه خواهید بود. اگر همین تفاوت یک ساعت و 30 دقیقه‌ای هم برایتان اهمیت دارد، می‌توانید پیش از تهیه بلیط اتوبوس، مسیر و مدت‌زمان تقریبی پیمودن آن را از اتوبوس‌رانی جویا شوید و بعد حرکت کنید.

فاصله استانبول تا ازمیر با قطار

طی کردن فاصله استانبول تا ازمیر با قطار، از روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. کمترین زمانی که برای این فاصله وجود دارد، حدود 11 ساعت و بیشترین آن یک روز کامل است. پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از خطوط ریلی ابتدا خودتان را به شهر اسکی‌شهیر برسانید و سپس از آنجا به‌سمت بالیکسیر و در آخر هم به ازمیر بروید. این راه، حدود 14 ساعت و 15 دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

فاصله استانبول تا ازمیر با هواپیما

اگر فاصله استانبول تا ازمیر با هواپیما طی شود، حداقل زمان لازم برای این کار یک ساعت و حداکثر آن 3 ساعت است. البته شما می‌توانید بخشی از مسیر را هم با خطوط ریلی طی کنید؛ به‌این‌ترتیب که ابتدا خودتان را با مترو به فرودگاه صبیحه گوکچن برسانید، سپس با هواپیما از آنجا به ازمیر بروید و با خطوط ریلی به مرکز شهر بروید. در این حالت حدود 4 ساعت در راه خواهید بود.

جاهای دیدنی اطراف متروی استانبول

lastsecond.ir-distances-from-istanbul-izmir-istanbul.jpg
فاصله ازمیر تا استانبول

فاصله استانبول تا بورسا

فاصله بورسا تا استانبول برابر با 155 کیلومتر است و شما می‌توانید با ماشین شخصی و اتوبوس این مسافت را طی کنید. اگر هم می‌خواهید که این فاصله را با خطوط ریلی طی کنید، فقط می‌توانید قسمتی از مسیر را به این صورت بپیمایید و بقیه مسیر را باید با اتوبوس یا ماشین شخصی ادامه دهید.

اگر قصد دارید که با ماشین شخصی یا با تاکسی فاصله بورسا تا استانبول را بروید، بین یک ساعت و نیم تا 2 ساعت و نیم در مسیر خواهید بود. همین‌طور اگر بخواهید با اتوبوس فاصله استانبول تا بورسا را طی کنید، حدود 3 ساعت طول می‌کشد. این نکته را در نظر داشته باشید که بین این دو شهر، خطوط هوایی وجود ندارد.

lastsecond.ir-distances-from-istanbul-bursa-istanbul.jpg
فاصله بورسا تا استانبول

فاصله استانبول تا قونیه

مقبره حضرت مولانا در قونیه است و خیلی از گردشگران دوست دارند حتماً از آن دیدن کنند. البته جاهای دیدنی قونیه آن‌قدری هستند که شما بخواهید فاصله استانبول تا قونیه را برای دیدن آن‌ها طی کنید. این مسافت حدود 700 کیلومتر است و از طریق راه‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای می‌توانید این مسافت را طی کنید. اگر بخواهید با هواپیما فاصله استانبول تا قونیه را بروید، حدود 2 ساعت زمان می‌برد. گفتنی است که تور قونیه از تهران به مقصد این شهر هم معمولاً به‌صورت هوایی است.

اگر بخواهید از خطوط ریلی استفاده کنید، این زمان به حدود 6 ساعت می‌رسد و با اتومبیل شخصی هم بین 7 تا 8 ساعت در مسیرید. روش دیگر، استفاده از اتوبوس است که برای پیمودن راه با آن، حدود 12 ساعت بین این دو شهر فاصله زمانی وجود دارد.

lastsecond.ir-distances-from-istanbul-konya-istanbul.jpg
فاصله استانبول تا قونیه

فاصله استانبول تا مارماریس

فاصله استانبول تا مارماریس را می‌توانید با هواپیما، ماشین شخصی و اتوبوس طی کنید. اگر بخواهید از استانبول تا مارماریس را با ماشین شخصی بپیمایید، بسته به مسیر انتخابی، بین 8 تا 11 ساعت در راه هستید. به‌طور کلی دو مسیر جاده‌ای در پیش دارید که یکی حدود 725 کیلومتر و دیگری 870 کیلومتر است. اگر بخواهید از اتوبوس استفاده کنید، حدود 12 ساعت در راه خواهید بود. فاصله استانبول تا مارماریس را می‌توانید با هواپیما هم بروید که مدت‌زمان این سفر تقریباً 3 تا 5 ساعت است و این تغییر ساعت، بستگی به ایرلاین و مسیر و فاصله شما تا فرودگاه دارد. البته فاصله هوایی 5 ساعته از استانبول تا مارماریس، تقریباً با فاصله هوایی تهران تا این شهر در تور مارماریس برابر است.

lastsecond.ir-distances-from-istanbul-marmaris-istanbul.jpg
فاصله استانبول تا مارماریس

فاصله استانبول تا بدروم

برای طی کردن فاصله استانبول تا بدروم، چند روش مختلف وجود دارد که بسته به برنامه‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر دوست دارید با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید، باید بین 700 یا 930 کیلومتر برانید. بسته به جاده و مسیری که انتخاب می‌کنید، فاصله زمانی بین این دو مقصد، حدود 7 تا 12 ساعت است. سریع‌ترین راه برای اینکه فاصله استانبول تا بدروم را بپیمایید، بین یک ساعت و 15 دقیقه تا 2 ساعت و 15 دقیقه است. گفتنی است که این مسیر را می‌توانید با خطوط ریلی هم طی کنید که حدود 12 تا 14 ساعت طول می‌کشد.

قیمت تورهای بدروم

lastsecond.ir-distances-from-istanbul-bodrum-istanbul.jpg
فاصله استانبول تا بدروم

فاصله استانبول تا آلانیا

برای اینکه فاصله استانبول تا آلانیا را طی کنید، راه زیادی پیش رو دارید. این فاصله حدود 800 کیلومتر است. اگر هدفتان رانندگی با اتومبیل است یا می‌خواهید با تاکسی این راه را بروید، حدود 10 تا 11 ساعت در راه هستید. حالت دیگر، استفاده از اتوبوس است که تقریباً 17 ساعت زمان می‌برد که فاصله استانبول تا آلانیا طی شود. شما می‌توانید برای اینکه از استانبول به آلانیا بروید، از هواپیما استفاده کنید که در آن حالت هم حدود 3 ساعت و 30 دقیقه در مسیر هستید.

lastsecond.ir-distances-from-istanbul-alanya-istanbul.jpg
فاصله استانبول تا آلانیا

سفر به استانبول با تور

اگر با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنید، همه برنامه‌ها از پیش مشخص هستند و شاید فاصله استانبول تا شهرهای مختلف ترکیه به کارتان نیاید. مزیت تور این است که شما دیگر دغدغه برنامه‌ریزی برای رزو هتل و بلیط ندارید. می‌توانید برنامه‌های هر تور را قبل از سفر مطالعه و از بین آن‌ها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در صفحه تور استانبول لست‌سکند، خودتان می‌توانید تاریخ سفر، مدت‌زمان سفر، هزینه تور، ایرلاین و خیلی از مؤلفه‌های دیگر را با استفاده از فیلترهای موجود تغییر دهید و تور دل‌خواهتان را بسازید. این ویژگی، یعنی امکان اعمال تغییرات با استفاده از فیلترها، برای تور ترکیه و سایر تورهای دیگر لست‌سکند هم وجود دارد.

سخن آخر

در این مطلب، فاصله استانبول از شهرهای ترکیه و ایران را بررسی کردیم و تا حدودی مشخص کردیم که کدام‌یک از روش‌های سفر، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در اکثر موارد، تصمیم با شماست که بین انتخاب زمان و بودجه، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و معمولاً در پکیج‌های تور، این کار را به‌خوبی مدیریت می‌کنند؛ به‌عنوان مثال اگر قصد دارید تعطیلات عید را در ترکیه بگذرانید، با انتخاب تور ترکیه نوروز می‌توانید بابت برنامه‌ریزی‌های مهم سفر آسوده‌خاطر باشید. برای شما، زمان مسئله مهم‌تری است یا بودجه؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!