بهترین و زیباترین سواحل فرانسه کجاست؟

4.3
از 23 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سواحل معروف فرانسه کجاست؟
07 خرداد 1402 08:00
0

عکس‌های برج ایفل، سنگفرش کوچه‌ها و عطر کافه‌های پاریس نباید حواسمان را از سواحل فرانسه پرت کند. میلیون‌ها سال قبل‌ از اینکه ظرافت و زیبایی معماری در شهرهای فرانسه پیدا شود، امواج دریا سواحل فرانسه را شست و تراشید تا امروز، دلیلی برای ثبت‌نام گردشگران جهان در تور فرانسه شوند. در این مطلب قرار است نگاهی به بهترین سواحل فرانسه بیندازیم تا در سفرتان از آن‌ها، غافل نشوید.

بهترین سواحل فرانسه کدام است؟

ساحل پالومباجی، نوتقه دَم، پامپلون، کابورگ، پرادو و پالوما بهترین و زیباترین سواحل فرانسه هستند. نکته مهم اینجاست که هر یک از این سواحل ویژگی‌های خودشان را دارند و بهتر است قبل از انتخاب یکی‌شان به عنوان مقصد، از سیر تا پیاز آن‌ها مطلع شوید؛ در ادامه این مطلب از بلاگ لست‌سکند، اطلاعات مفصلی از تمام ویژگی‌های این سواحل را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1. ساحل پالومباجی (Palombaggia)

در اولین نگاه، ساحل پالومباجی شما را یاد چشم‌اندازهای فیلم دزدان دریایی کارائیب می‌اندازد. این ساحل جان می‌دهد برای تن به آبزدن و آفتاب گرفتن؛ البته در روزهایی که وزش باد هست، موج‌سواری در ساحل پالومباجی، لذت خودش را دارد. آب‌های کم‌عمق و زلال ساحل، یک تفریح به‌یادماندنی را برای کودکان رقم می‌زند. این ساحل در جزیره کُرس فرانسه واقع شده است و رفتن به آن‌جا با تور اروپا، کمی بعید است. اما نگران نباشید، اگر سایر سواحل فرانسه از نظر جذابیت بالاتر از پالومباجی نباشند، کمتر از آن نیستند.

از آن‌جایی که ساحل پالومباجی حدود 2 کیلومتر طول دارد، پیاده‌روی و ورزش از فعالیت‌های محبوبش هستند. ضمن اینکه اگر سنگ‌نوردی بلد باشید، صخره‌های مختلفی را می‌بینید که از نظر درجه سختی و ارتفاع متفاوت هستند و سوژه‌های خوبی برای فیلم‌برداری و صخره‌نوردی به شمار می‌روند.

  • بهترین فعالیت‌ها در ساحل پالومباجی: شنا، موج‌سواری
  • بهترین زمان بازدید از ساحل پالومباجی: ساعات صبح و قبل از غروب
  • آدرس ساحل پالومباجی: جنوب فرانسه، شرق جزیره کورس

موقعیت ساحل پالومباجی در نقشه

Palombaggia.jpg

ساحل پالومباجی

2. ساحل نوتقه دم (Plage Notre-Dame)

تعجبی نیست که چرا دولت فرانسه از طبیعت جزیره پورکورول، مثل یک گنجینه محافظت می‌کند. سراسر این جزیره پر شده از تاکستان‌ها، درختان اوکالیپتوس و کاج، صخره، ساحل و محلی‌های مهماندوست؛ اما در بین تمام این ویژگی‌های مثبت، ساحل نوتقه دم مثل یک نگین درخشان، توجه‌ها را جلب می‌کند. آب‌های کریستالی این ساحل، شرایط را برای غواصی و کشف دنیای زیر آب مطلوب کرده است. همچنین قایق‌سواری در ساحل نوتقه دم به شما کمک می‌کند که سراسر ساحل و جزیره را بگردید. از آن‌جایی که هر قسمتی از جزیره پورکورل زیبایی‌های خودش را دارد، می‌توانید یک روز کامل را برای گردش در آن سپری کنید.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل نوتقه دم: غواصی، قایق‌سواری
  • بهترین زمان بازدید از ساحل نوتقه دم: تمام ساعات روز
  • آدرس ساحل نوتقه دم: شمال جزیره پورکورل

موقعیت ساحل نوتقه دم در نقشه

نوتقه.jpg
طبیعت ساحل نوتقه دم

3. ساحل پامپلون (Pampelonne)

شهرهای نیس و مارسی، غنی از چشم‌انداز آبی هستند؛ اما درست بین حدفاصل این دو شهر، ساحلی وجود دارد که نامش قرار است همیشه در لیست بهترین سواحل فرانسه ماندگار باشد. ساحل پامپلون از جنوبی‌ترین بخش شهر سنت تروپه، حدود 5 کیلومتر امتداد یافته است و به بخش‌های عمومی و خصوصی بسیاری تقسیم می‌شود. از نظر امکانات شهری، هتل، رستوران و کافه، پامپلون در سطحی عالی قرار دارد. حتی امکاناتی مثل پارکینگ هم به قدر کافی در آن وجود دارد. اگر در فصول کم‌بازدید از این ساحل دیدن کنید، هیچ پولی بابت پارکینگ نمی‌پردازید و از خلوتی ساحل لذت خواهید برد.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل پامپلون: رستوران‌گردی، شنا، کافه‌گردی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل پامپلون: تمام ساعات روز (فصول کم‌بازدید)
  • آدرس ساحل پامپلون: جنوب فرانسه، شهر سنت تروپه

موقعیت ساحل پامپلون در نقشه

پامپلون.jpg
ساحل پامپلون از نمای بالا

4. ساحل المانار (Almanarre)

ساحل المانار فاصله کمی از شهر مارسی دارد و به دلیل وزش بادهای غربی و موج‌های تنومندش همیشه بساط موج‌سواری در آن برپا است. علاوه بر آن، این ساحل خانه برخی از پرندگان کم‌یاب مثل فلامینگوها هم هست. شن‌های تمیز، آب‌های کم‌عمق، فضای باز و طبیعت زیبا، ساحل المانار را برای تمام اعضای خانواده دلپذیر کرده است. لازم به ذکر است که این ساحل فاقد صخره است و سراسر طول پنج‌کیلومتری‌اش را شن پوشانده است.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل المانار: موج‌سواری، تماشای پرندگان، پیاده‌روی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل المانار: ساعات روشنایی روز
  • آدرس ساحل المانار: شهر ایئر فرانسه

موقعیت ساحل المانار در نقشه

موج‌سواری در المانار.jpg
موج‌سواری در ساحل المانار

5. ساحل کابورگ (Cabourg)

وقتی وارد ساحل کابورگ می‌شوید، انگار در زمان سفر کرده‌اید. اطراف کابورگ، پر است از ساختمان‌های قدیمی که در میانشان کافه و رستوران‌ هم دیده می‌شود. ترکیب این ساختمان‌های قدیمی، طبیعت و شن‌های طلایی این ساحل، بهترین لوکیشن عکاسی را فراهم کرده است. اما گول ظاهر قدیمی کابورگ را نخورید؛ چراکه آخرین مدل از تفریحات آبی هم در آن دیده می‌شود. طول این ساحل 4 کیلومتر است و در اطرافش هر امکاناتی را که بخواهید خواهید یافت. بد نیست اشاره کنیم که ورود حیوان خانگی به محوطه ساحل مجاز است.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل کابورگ: عکاسی از ساختمان‌های قدیمی، آب‌تنی و سایر تفریحات آبی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل کابورگ: ساعات صبح و غروب
  • آدرس ساحل کابورگ: شهر کان فرانسه


موقعیت ساحل کابورگ در نقشه

Grand_Hotel_de_Cabourg-Studio_911-17259.jpg
ساحل کابورگ

6. ساحل دوویل (Deauville)

وقتش رسیده ساحلی را معرفی کنیم که به درد مسافران تور پاریس بخورد. یکی از نزدیک‌ترین و معروفترین سواحل فرانسه به پاریس، ساحل دوویل است که در شهری با همین نام قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل، باید حدود 176 کیلومتر از مرکز پاریس فاصله بگیرید و به سمت غرب حرکت کنید.

از نظر امکانات و تفریحات، ساحل دوویل هم مثل بسیاری از سواحل فرانسه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این ساحل یکی از عریض‌ترین سواحل فرانسه است و سراسر آن سایه‌بان‌، نیمکت و شن‌های طلایی خودنمایی می‌کند. اگر به ساحل دوویل سر زدید پیشنهاد می‌کنیم وقتی را هم برای گشت‌وگذار در محیط شهری صرف کنید، چراکه این شهر مکان دیدنی‌های بسیاری دارد.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل دوویل: انجام تفریحات آبی، ماساژ و شکم‌گردی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل دوویل: تمام ساعات روز
  • آدرس ساحل دوویل: شمال فرانسه، چند کیلومتری ساحل کابورگ

موقعیت ساحل دوویل در نقشه

دوویل.jpg
ساحل دوویل

7. ساحل لاکانو (Lacanau)

این بار به سراغ یکی از معروفترین سواحل فرانسه در نواحی غربی این کشور می‌‎رویم. طبیعت ساحل لاکانو به چند جهت دلپذیر است: اول، درختان کاج در سایه‌پوشانی و خنک‌شدن فضای ساحل لاکانو تأثیر زیادی داشته است؛ دوم، بادهای غربی وزش خوبی در ساحل لاکانو دارند و به همین دلیل، موج‌سواران بسیاری روانه این ساحل می‌شوند؛ سوم، آفتاب و شن‌های تمیز و طلایی ساحل لاکانو، لذت آفتاب‌گرفتن در این ساحل را چندبرابر می‌کند.

علاوه بر جذابیت طبیعی، امکانات رفاهی و تفریحی خوبی هم در این ساحل وجود دارد که از میانشان می‌توانیم به انواع کافه، رستوران و ماساژ ساحلی اشاره کنیم. لازم به ذکر است که این ساحل حدود 14 کیلومتر طول دارد، بنابراین هر انتظاری از یک ساحل خوب در فرانسه دارید، قرار است در آن برآورده شود.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل لاکانو: موج‌سواری، آفتاب‌گرفتن
  • بهترین زمان بازدید از ساحل لاکانو: ساعات روشنایی روز
  • آدرس ساحل لاکانو: غرب فرانسه، 50 کیلومتری شهر بوردو

موقعیت ساحل لاکانو در نقشه

8. ساحل اترتا (Étretat)

اترتا شهری کوچک در شمال غربی فرانسه است که مناظر سواحلش هر کسی را یاد بهشت می‌اندازد. در این ساحل صخره‌های سنگی بلندی را می‌بینید که به دستان توانمند طبیعت شکل‌گرفته‌اند و چنان ابهتی دارند که هر گردشگری را ساعت‌ها مجذوب خود می‌کنند. اگر هنگام رفتن به این ساحل دوربینتان را فراموش کنید، قطعاً پیشمان خواهید شد؛ چراکه به محض ورود به سواحل فرانسه در این شهر، شنا و آفتاب‌گرفتن از یادتان می‌رود و به تماشای صخره‌ها می‌نشینید و می‌خواهید لحظه‌به‌لحظه تجربیاتتان را ثبت کنید. گفتنش ضروریست که نام معروف‌ترین ساحل اترتا، «La Falaise d'Amont» است که در ترجمه، به معنای «صخره بالادست» است.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل اترتا: عکاسی، طبیعت‌گردی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل اترتا: ساعات طلوع و غروب آفتاب
  • آدرس ساحل اترتا: شمال غربی فرانسه، شهر اترتا

موقعیت ساحل اترتا در نقشه

اترتا.jpg
صخره‌های بلند ساحل اترتا

9. ساحل پرادو (Prado Beaches)

باز هم به معروفترین سواحل فرانسه در جنوب این کشور برگردیم. غرب شهر مارسل، عموماً به مکانی برای پهلو‌گرفتن کشتی‌ها و رفت‌وآمد قایق‌ها تبدیل شده است، اما در این بین یکی از معروفترین سواحل فرانسه، توجه‌ها را جلب می‌کند. ساحل شنی پرادو هر انتظاری را که از سواحل فرانسه داشته باشید، برآورده می‌کند. تاکنون حدود 9 هزار عکس و نظر درباره این ساحل در صفحات مختلف گوگل آپلود شده‌است. در این ساحل به هر طرفی که نگاه کنید، تفریح می‌بینید.

عده‌ای ساحل پرادو را برای ماهیگیری انتخاب می‌کنند. عده‌ای هم سراغ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی می‌روند. آفتاب‌گرفتن، موج‌سواری و شنا هم که هیچ‌وقت از تفریحات سواحل فرانسه جدا نمی‌شوند. در این ساحل حتی اگر به آسمان هم نگاه کنید، باز هم تفریح می‌بینیند، چرا که عده زیادی از گردشگران مشغول بادبادک هوا کردن و پاراگلایدینگ هستند.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل پرادو: انجام تفریحات آبی و تفریحات هیجان‌انگیز
  • بهترین زمان بازدید از ساحل پرادو: ساعات روشنایی روز
  • آدرس ساحل پرادو: جنوب غربی شهر مارسی

موقعیت ساحل پرادو در نقشه

ساحل پرادو.jpg
ساحل پرادو

10. ساحل پالوما (Paloma Beach)

ساحل پالوما هم از بهترین سواحل فرانسه، در جنوب این کشور است که در یک شبه جزیره کوچک در شهر نیس واقع شده است. این ساحل به جز موج و شن، توسط هتل‌ها و ویلاهای لوکس احاطه شده است؛ بنابراین برای کسانی که به هدف یک اقامت لوکس پا به سواحل فرانسه می‌گذارند، گزینه‌ای ایده‌آل است. چشم‌انداز تمام هتل‌ها و ویلاهای اطراف این ساحل، بسیار دیدنی است و اگر پنجره اتاق‌های شما روبه دریا باز نشود، قطعاً نمایی زیبا از ارتفاعات به‌هم‌پیوسته و سرسبز را به نمایش می‌گذارد.

  • بهترین فعالیت‌های ساحل پالوما: هتل‌گردی، شرکت در دورهمی‌های ساحلی، رستوران‌گردی، اقامت لوکس
  • بهترین زمان بازدید از ساحل پالوما: تمام ساعات روز
  • آدرس ساحل پالوما: جنوب شرقی فرانسه، شهر نیس

موقعیت ساحل پالوما در نقشه

پالوما.jpg
ساحل پالوما

11. ساحل کوت سووژ (Côte Sauvage)

این ساحل که در شبه جزیره کیبرون (Quiberon) واقع شده، یکی از مقاصد تفریحی محبوب فرانسویان به شمار می‌رود. این ناحیه با دیواره‌های سنگی قائمی احاطه شده و همچنان از داشتن ساحلی با ماسه‌های طلایی بهره می‌برد. همچنین «کوت سووژ» به ماهی‌های ساردینش حسابی معروف شده و همین می‌تواند دلیل خوبی برای رفتن به این ساحل و امتحان‌کردن غذاهای تازه دریایی باشد. ‏‏‏

  • بهترین فعالیت‌ها در ساحل سووژ: شکم‌گردی، عکاسی، آب‌تنی
  • بهترین زمان برای بازدید از ساحل کوت سووژ: تمام ساعات روز
  • آدرس ساحل کوت سووژ: غرب فرانسه، 200 کیلومتری شهر نانت

موقعیت ساحل کوت سووژ در نقشه

cote-opale.jpg
ساحل کوت سووژ

12. ساحل کورس دو سود (Corse Du Sud)

این ساحل که در شهرستان آژاکسیو (Ajaccio) واقع شده، زادگاه امپراطور ناپلئون بوده است. «کورس دو سود» معماری تاریخی و سواحل بی‌نظیری دارد و امروز از نظر گردشگری حسابی رونق گرفته است. در عین حال، سواحل ماسه‌ای نرم و آب‌های عمیق آبی‌رنگ آن، تعطیلات شگفت‌انگیزی برای شما رقم می‌زند. ‏

  • بهترین فعالیت‌ها در ساحل کورس دو سود: آفتاب‌گرفتن، شنا، تماشای معماری ساختمان‌های قدیمی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل کورس دو سود: ساعات روشنایی روز
  • آدرس ساحل ساحل کورس دو سود: جنوب شرقی جزیره کورس

 موقعیت ساحل ساحل کورس دو سود در نقشه

ساحل کورت دو سود.jpg
ساحل کورس دو سود

سفر به فرانسه با تور اروپا

تفاوت قیمت‌ها و خدمات آژانس‌ها در تور اروپا، ممکن است برای گردشگران سردردگم‌کننده باشد. با نگاهی به فهرست تورهای لست سکند، می‌توانید از حداقل قیمت‌ها و حداکثر خدمات بازار تور قاره سبز مطلع شوید؛ حتی اگر تور مدنظرتان را هم این لیست پیدا نکنید، می‌توانید از سرویس سفرساز برای پیدا کردن نزدیک‌ترین پیشنهادهایی را پیدا کنید که با انتظارات شما از سفر به اروپا بیشترین هم‌خوانی را دارند.

سخن آخر

سواحل فرانسه از نظر زیبایی و امکانات، با بهترین سواحل جهان قابل مقایسه هستند و بد نیست در کنار تماشای معماری و جاذبه‌های تاریخی‌فرهنگی این کشور، زمانی را هم برای طبیعت‌گردی در این شهر در نظر بگیریم. پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از این سواحل، به همراه داشتن وسایلی مثل عینک‌آفتابی، کرم ضدآفتاب و عینک شنا فراموشتان نشود. همچنین اگر نگران چگونگی رفت‌وآمد به این سواحل هستید، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مطلب راهنمای سفر به فرانسه، درباره نحوه رفت‌وآمد در این شهر اطلاعات لازم را کسب کنید. پیشنهاد دیگر این است که اگر بودجه کافی برای سفر به فرانسه ندارید، می‌توانید به تور اقساطی فکر کنید تا شرایط سفرتان زودتر مهیا شود. حالا نوبت شماست که بگویید کدام یک از سواحلی که معرفی کردیم بهترین مکان برای تجربه تفریحات فرانسه است؟

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.