در تریپ ادوایزر دروغ نگویید!

3.7
از 3 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
مردی که در تریپ ادوایزر دروغ می‌گفت، دستگیر و محاکمه شد!
16 مهر 1397 07:00
0

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با ساعت‌ها جستجو و مطالعه در اینترنت، محل اقامت مناسبی برای سفر خود انتخاب و رزرو می‌کنید اما وقتی به اتاقی که رزرو کرده‌اید می‌رسید متوجه می‌شوید در آن حدی که از آن تعریف و تمجید شده بود نیست اما از طرفی نمی‌توانید باور کنید چرا این همه نظرات مثبت درباره آن هتل درج شده بود. خواندن این خبر به درک این موضوع کمک زیادی خواهد کرد.

در تریپ ادوایزر دروغ نگویید!

فردی که در ازای دریافت پول، نظرات دروغ در تریپ‌ادویزر می‌نوشت به ۹ ماه زندان محکوم شد. در واقع او با عنوان شرکتی به نام پرومو سالنتو در ایتالیا، نظرات دروغ را به صاحبان صنعت میزبانی و هتلداری می‌فروخته است. هدف هتل‌داران و صاحبان اقامتگاه‌ها از این کار ارتقای پروفایل در سایت تریپ‌ادوایزر بوده است. خوشبختانه چند وقتی است که تریپ‌ادوایزر به طور جدی برای شناسایی و حذف نظرات دروغ از سرویس خود تلاش می‌کند و یکی از جالب‌ترین نمونه‌ها همین شرکت است که صاحبش به زندان و پرداخت ۸ هزار یورو جریمه محکوم شد.

دادگاه ایتالیایی در توضیح این حکم گفت: نوشتن نقد و نظر با نام جعلی در ایتالیا یک جرم است.

این قضیه از جایی شروع شد که در سال ۲۰۱۵ چندین نفر از صاحبان کسب و کارهای مربوط به گردشگری نامه‌هایی را که از سوی شرکت معروف به پرومو سالنتو برای تبلیغ خدمات قرار دادن نقد و بررسی جعلی در ازای پول دریافته کرده بودند را برای تریپ‌ادوایزر ارسال کردند. تریپ‌ادوایزر هم با شناسایی این شرکت توانست بیش از هزاران نوشته‌ی جعلی را شناسایی و حذف کند.

تریپ‌‌ادوایزر اعلام کرد که ما مدارک کافی را در اختیار پلیس قرار دادیم تا این پرونده به دادگاه ارسال شود.

در تریپ ادوایزر دروغ نگویید!

این اولین باری است که یک نظر نویس جعلی با محکومیت زندان روبرو می‌شود. پرونده‌های مشابهی پیش از این مشاهده شده بود که شرکت‌هایی مثل تریپ‌ادوایزر با شکایت‌هایی از سوی صاحبان کسب و کارهای گردشگری مبنی بر نظرات منفی و دروغین مواجه شده بودند که نتیجه آن جریمه شرکت‌ها شد.

در تریپ ادوایزر دروغ نگویید!

برد یانگ (Brad Young)  معاون رئیس شرکت تریپ‌ادوایزر در رابطه با این خبر اظهار کرد: تصمیم دادگاه در این پرونده یک تصمیم اساسی برای اینترنت بود. ما از سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذاری زیادی برای جلوگیری از درج نظرات جعلی در سایت کردیم و توانستیم جلوی فعالیت بیش از ۶۰ شرکت در کشورهای مختلف که کارهای مشابه انجام می‌دادند را بگیریم. ما بخش زیادی از کار را به تنهایی انجام دادیم و حالا در تلاش هستیم تا قانون‌گذاران و نهادهای قانونی را به حمایت خود واداریم.

در تریپ ادوایزر دروغ نگویید!

آمار اخیر تریپ‌ادوایزر نشان می‌دهد که بیش از ۵۰۰ میلیون نقد و نظر درباره حدود ۷ میلیون محل اقامت، رستوران یا جاذبه‌های گردشگری نوشته شده است و این اعداد همچنان در حال رشد هستند. مشکل اساسی که تریپ‌ادوایزر با آن مواجه است،  افزایش تعداد نقد و بررسی‌های دروغین و جعلی است که باعث می‌شود با این اتهام روبرو شود که اقدامات کافی برای جلوگیری از آن انجام نمی‌دهد.

در تریپ ادوایزر دروغ نگویید!

شرکت تریپ‌ادوایزر تیمی را تشکیل داده است تا شرکت‌های فعال در نقد و بررسی پولی را پیدا کنند و سپس با فناوری‌های پیشرفته ردیابی، آن‌ها را شناسایی کنند. الگو‌های مشابهی وجود دارند که نشان می‌دهند یک نظر جعلی است یا با هدف تحریف مشتریان نوشته شده است. از طرف دیگر همکاری‌های خوبی از سوی نهادهای قانونی با این شرکت آغاز شده است که ثابت می‌کند که این کار غیرقانونی با مجازات جدی مواجه است.

براساس آمار منتشر شده از طرف کمیسیون اروپا، ۸۲ درصد مردم قبل از خرید، نقد و بررسی‌های دیگران را می‌خوانند و طبق مطالعات، ۱ تا ۱۶ درصد نظرها یا نقد و بررسی‌ها جعلی هستند. سال گذشته بود که کمیته‌ی جهانی اخلاق در گردشگری اقدام به انتشار دستو‌العملی برای قبول مسئولیت و عدم سوءاستفاده از امکانات نقد و بررسی و امتیازدهی کرد که خود به تنهایی کمک بزرگی برای سایت‌های فعال در حوزه گردشگری محسوب می‌شود. تریپ‌ادوایزر هم از مشتریانش و صاحبان کسب و کار می‌خواهد از خدمات شرکت‌های فعال در ثبت نقد و نظر جعلی استفاده نکنند و آنها را گزارش دهند.

لست‌سکند نیز در همین راستا و باتوجه به اینکه نقد و بررسی‌ها تا چه اندازه می‌توانند در انتخاب‌های مسافران نقش داشته باشند، هم در وب‌سایت و هم در اپلیکیشن لست‌گرام، فضایی را ایجاد کرده تا تمامی کاربران بتوانند آزادانه نظرات خودشان را در خصوص هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها و ... ثبت کنند. بد نیست شما هم از همین امروز ارسال نظرات و نقد و بررسی‌های واقعی خودتان را شروع کنید و در مسابقه‌ی لست‌گرام هم شرکت کنید و شانس برنده شدنتان را هم امتحان کنید. منتظر حضور شما خوبان هستیم.

 

منبع: theguardian.com