جوابیه در رابطه با نظرسنجی شماره 5

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
14 تیر 1391 01:00
0

ضمن عرض سلام به تمامی کاربران و بازدیدکنندگان محترم وب سایت بانک تور و گردشگری. روزی که آغاز به برگزاری نظرسنجی های سریالی نمودیم مهمترین هدف ما این بود که نواقص و ایرادات سایت را برطرف نماییم و در حد توانمان به خواسته ها و نیازهای شما عزیزان نزدیک تر شویم. نظر سنجی شماره 5 که در رابطه با تورهای لحظه آخری برگزار گردید و تعداد بسیار از زیادی از دوستان لطف نمودند و با شرکت در این نظر سنجی و ثبت نظرات خود ما را با دغدغه ها و نیازهای خود آشنا نمودند. لازم دانستیم به برخی از مواردی که دوستان اشاره نموده اند توضیحات تکمیلی را ارائه نماییم. البته توضیحات تکمیلی ارائه شده بعد از صحبت با مدیران آژانس های مسافرتی عضو در لست سکند تنظیم و ارائه شده اند.


1- آیا واقعا نرخ تورهای لحظه آخری واقعی است یا خیر؟

مهمترین مسئله ای که دوستان به آن اشاره نموده بودند این نکته بود که آفر ها و تورهای لحظه آخری درج شده در سایت واقعی نیستند و به نظر ترفند تبلیغاتی هستند برای جلب نظر کاربران و کلمه تور لحظه آخری به معنای واقعی کلمه مورد استفاده قرار نمیگیرد. بسیاری از دوستان فرموده اند که حتی یک بار هم آفر مناسبی در سایت مشاهده ننموده اند.


در بدو فعالیت وب سایت صفحه ای با نام "تورهای لحظه آخری چیست" ساخته شد که در آن صفحه تورهای لحظه آخری را تعریف کردیم و از آغاز فعالیت سایت تا کنون (قریب به 2 سال) این صفحه ویرایش نشده است و اطلاعات آن ثابت مانده است. بنابر این ما بر اساس چهارچوب سایت فعالیت مینماییم و کنترل بسیار زیادی بر روی تورهایی که آژانس های عضو با نام لحظه آخری وارد سایت مینمایند داشته ایم و خواهیم داشت و اصرار ما به آژانسهای مسافرتی این است که توری که حداقل 15 الی 20 درصد نسبت به قیمت واقعی آن افت قیمت دارد را با نام لحظه آخری وارد سایت بنمایند.


مطمئن هستیم که همین تورها هر چند شاید خیلی هم افت قیمت قابل توجهی نداشته اند مورد توجه بسیاری از مسافران قرار گرفته است و تعداد بسیار زیادی از مسافران این تورها را ثبت نام نموده اند. البته اگر بخواهیم قیمت ها را تابستان سال پیش مقایسه نماییم به دلیل افزایش بی رویه قیمت دلار متوجه خواهیم شد که تورهای لحظه آخری امسال چنگ آنچنانی به دل نمیزنند. اما متاسفانه افزایش و نوسانات قیمت دلار و متعاقب آن افزایش قیمت تورها امریست که گریبانگیر صنعت توریسم شده است و شما باید بدانید در بسیاری از مواقع آژانسهای مسافرتی از این امر ضربه خورده اند و حتی میبینیم نام های بسیار بزرگی از بین آژانس های مسافرتی قادر به ادامه مسیر و فعالیت نیستند و فعالیت های خود را بسیار کاهش داده اند یا به طور کامل تعطیل کرده اند.

در طول فعالیت دو ساله وب سایت آفرهای بسیار خوب و بعضا چشمگیری را داشته ایم که مطئنا هستند دوستانی که شاهد این قضیه باشند. گل سرسبد آفر های سایت تیرماه سال 90 تور یک هفته ای آنتالیا هتل 5 ستاره یلکن بود که با قیمت استثنایی پانصد هزار تومان و در عرض کمتر از یکساعت به فروش رفت (تعداد 20 مسافر) .


همچنین ذکر این نکته ضروری به نظر میرسد که 20 درصد برای توری که 700000 تومان است میشود 140000 تومان و از این دسته از آفرها تا کنون بسیار بر روی سایت قرار گرفته است اما برخی از دوتسان ذکر کرده اند که آفر خوب باید حداقل 50% باشد که تقریبا به ندرت این چنین افرهایی به چشم میخورد. یا برخی از دوستان آفرها را با کشورهای اروپایی مقایسه کرده اند که این امر نیز اشتباه است چرا که سیستم تور، مسافرت، پرواز و  . . . در ایران با دیگر کشورهای جهان بسیار متفاوت است.

شما چه کمکی میتوانید به ما بکنید؟

اگر دقت بفرمایید در تمامی صفحات ارائه دهنده جزییات اطلاعات تورها قسمتی با نام گزارش ثبت تخلف وجود دارد که از تمامی عزیزان خواسته ایم چنانچه در قیمت های ارائه شده در وب سایت با قیمت ها و اطلاعاتی که تلفنی یا حضوری به شما ارائه میشود تناقصی مشاهده نمودید مراتب را به ما گزارش دهید تا با آژانس متخلف برخورد مناسب صورت گیرد ( 5 مرحله اخطاریه و بعد از آن قطع همکاری با آژانس مربوطه) که این مورد تا کنون برای یک آژانس مسافرتی نیز پیش آمده که از ادامه همکاری با آنها سرباز زده ایم. بنابراین قسمتی از کار مدیریت اطلاعات و قیمت ها با همکاری شما امکان پذیر خواهد بود .یکی از مهمترین اهداف ما این است که محیطی امن و مطمئن برای مسافران محترم فراهم آوریم تا با خیال راحت از خدمات و تورهای ارائه شده استفاده نمایند. و حصول این امر تنها با یاری و همکاری شما فراهم خواهد بود.


آفرهای مشابه در بازار

دوستانی به این قضیه اشاره نموده اند که وقتی آفرهای این وب سایت را مشاهده مینماییم مشابه این آفر ها را در بازار میتوان پیدا نمود . دلیل این امر این است که آژانس های مسافرتی توسط زنجیره ی اطلاعاتی با یکدیگر در ارتباط هستند که خیلی سریع و آسان آفرهای خود را به همدیگر اطلاع رسانی مینمایند. به همین دلیل بسیاری از آژانس ها آفر تورهای لحظه آخری را بین 10 تا 50 هزار تومان بالا یا پایین تر ارائه میدهند. 


نکته مهم : ذکر این نکته ضروریست که که اگر پروازهای آژانس های مسافرتی پر شود شما هیچ گاه تور لحظه اخری مشاهده نخواهید نمود و دلیل ارائه تورهای لحظه آخری ترغیب مسافران بالقوه به انجام سفر است و کاهش قیمت ها برای جذب مسافر صورت میگیرد اما این کاهش نرخ حد و اندازه ای دارد و معمولا کمتر پیش میاید این کاهش قیمت از  30 درصد بیشتر تجاوز نماید. بنابر خیلی منتظر آفرهای داغ و جذاب نباید باشید و کاهش قیمت های معمولا بین 10 تا 20 درصد قیمت اصلی تور است.


فقط هتل های 3 و 4 ستاره؟

این گفته شما صحیح هست و به جهت اینکه قیمت تمام شده تور کمتر شود آژانس ها آفر تورهای لحظه آخری خود را بر روی هتل های 3 یا 4 ستاره میبندند که قیمت تمام شده پایین تر و قابل توجه تر باشد. با این حال در این حالت شاید بتوانید با برقراری تماس با آژانس مربوطه بر روی هتل های 5 ستاره نیز آفرهایی دریافت نمایید . البته برای بسیاری از آفرهای کشورهای هندوستان - روسیه - امارات و . . . آفر هتل های 4 و 5 ستاره بر روی سایت قرار گرفته است و اصولا برای بسیاری از کشورها نرخ تورها بر روی هتل های 4 یا 5 ستاره بسته میشود.


چرا آفرها فقط مخصوص تهرانی هاست؟؟؟

متاسفانه به دلیل اینکه فقط آژانس های تهرانی در سایت فعال هستند آفرها نیز محدود به شهر تهران شده اند . ما چندین بار سعی نمودیم با آژانسهای شهرستان ارتباط برقرار نماییم اما هیچ گونه علاقه ای از طرف آژانس های شهرستان به خصوص شهرهای بزرگ جهت حضور و فعالیت در وب سایت مشاهده ننمودیم . چند ماه پیش اقدام به ارسال ایمیلی به تمامی آژانس هایی که آدرس ایمیل آنها در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد ( بیش از 3500 آژانس و کانتر) نمودیم و از آنها دعوت نمودیم به رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای تورهای خود را در وب سایت درج نمایند اما متاسفانه حتی یک آژانس از شهرستان ها برای این امر پیش قدم نشد و استقبالی به عمل نیامد.


تنها راه حل را در این میبینیم که از شما دوستان عزیزی که در شهرستانها اقامت دارید درخواست نماییم وب سایت بانک تور و گردشگری را به آژانسهای اطراف خود معرفی بنمایید و از آنها بخواهید تا در این وب سایت شروع به فعالیت نمایند. چنانچه هر کدام از شما دوستان قابلیت بازاریابی در این امر را داشته باشد از شما دعوت به همکاری مینماییم، میتوانید از قسمت تماس با ما فرم مخصوص را تکمیل و مراتب آمادگی خود را اعلام فرمایید.


همچنین تورهایی که از شهرستانها برگزار میشوند برای مقاصد خاص و محدودی هستند (ترکیه - دبی - تایلند - مالزی) و برای بسیاری از مقاصد (مانند بلغارستان - قبرس - روسیه - اروپا - آفریقا - آمریکای جنوبی و . . .) تورهای بسیار اندک و محدود و در برخی از مواقع پرواز و تور مستقیمی وجود ندارد به همین دلیل مسافران این مقاصد ناچار به استفاده از تورهای با مبدا تهران میباشند.


به هر حال امیدوار هستیم که تبادل نظر بین وب سایت - مسافران و آژانس های مسافرتی نتایج خوبی در برداشته باشد . مطمئن باشید که تک تک نظرات ارائه شده در این بخش توسط آژانس های مسافرتی بسیاری مشاهده و مورد ارزیابی قرار میگیرد.

ممنون از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادید / منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.



[poll]7[/poll]
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.