۲ مارچ سالگرد پنجاهمین سال پرواز افتتاحیه کنکورد از تولوز فرانسه بود.
جت مافوق صوتِ مسافربری از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۳ به شکل تجاری فعالیت میکرد و اغلب زمان پروازهای خیلی طولانی را به نصف کاهش میداد. علیرغم محبوبیتش پس از یک تصادف ویرانگر در سال ۲۰۰۰ و با توجه به پیامدهای حادثه ۱۱ سپتامبر شرکتهای ایرفرانس و بریتیشایرویز تصمیم همزمان و مشترکی مبنی بر کنار گذاشتن هواپیما گرفتند. امروزه مدلهای از رده خارج شده در موزههای سراسر دنیا بهنمایش گذاشته میشوند.
صفی از مهمانداران پرواز کنکورد که هرکدام در یک هواپیمایی جداگانه مشغول بهکار هستند.
ملکه الیزابت دوم در برابر یکی از ماکتها با مسئول خطوط هوایی کنکورد در سال ۱۹۶۶ گفتگو میکند.
اولین پرواز تجاری کنکورد در فرودگاه هیثرو از زمین بلند میشود.
گروهی از طراحان در آپریل ۱۹۶۴ اجزای داخلی کنکورد را امتحان میکنند.
یکی از هواپیماهای کنکورد متعلق به خطوط هوایی بریتیش ایرویز در پرواز کریسمس که در ۲۴ دسامبر سال ۱۹۸۷ به سوی فنلاند پرواز میکند.
مهماندار هواپیمای کنکورد در یک پرواز فرانسوی در آپریل سال ۱۹۹۸ که آماده و مشغول بهکار است.
هواپیمای کنکورد متعلق به خطوط هوایی بریتیش ایرویز به شماره پرواز ۱۲۱۵ از لندن که به فرودگاه بینالمللی لوگان رسیده است.
هواپیمای کنکوردی که از طریق بندر نیویورک برای نمایش در موزه دریا هوا و فضا بهوسیله یک یدککش انتقال داده میشود.
آخرین هواپیمای از رده خارج شده کنکورد به نام G-BOAA که پس از سفری طولانی در سراسر کشور از طریق جاده مخصوصی که توسط ارتش ساخته شده به موزه پرواز رسیدهاست.
آیا دلتان میخواست که شما هم فرصت داشتید تا با هواپیمای کنکورد پرواز کنید؟
منبع: lonelyplanet