طولانی ترین پرواز دنیا؛ معرفی ۱۰ پرواز طولانی

4.3
از 53 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
طولانی ترین پروازهای دنیا با اطلاعات کامل
06 تیر 1403 08:00
29

آیا می‌دانید طولانی ترین پرواز دنیا چه پروازی است؟ اگر پروازهای 3 یا 4 ساعتی به‌نظرتان طولانی هستند، حتماً با طولانی ترین پروازهای دنیا آشنایی ندارید. فهرستی که در ادامه این مطلب از لست‌سکند می‌بینید، براساس آخرین اطلاعات پروازهای بین‌المللی آماده شده است که در آن، چند خط هوایی مختلف رکورددار طولانی ترین پرواز دنیا هستند.

طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان

درحال‌حاضر مسیر پروازی نیویورک (JFK) به سنگاپور (SIN)، طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان است. این سرویس هوایی بدون توقف که در سال 2020 راه‌اندازی شد، علاوه‌بر استفاده از فناوری پیشرفته در هواپیماها، راحتی مسافران را در اولویت پرواز قرار می‌دهد. طول مسیر آن 9 هزار و 537 مایل است؛ بنابراین زمان پرواز نیویورک به سنگاپور حدود 18 ساعتی می‌شود.

SingaporeNewYork.bmp
پرواز نیویورک به سنگاپور، طولانی ترین پرواز دنیا

پرواز نیویورک به سنگاپور

درحال‌حاضر، سنگاپور طولانی ترین پرواز دنیا را به خود اختصاص داده است. مسافت طی‌شده در پرواز نیویورک به سنگاپور، 15 هزار و 332 کیلومتر است و پیمودن این مسیر هوایی، به‌طور معمول 18 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد و در برخی موارد ممکن است به 19 ساعت هم برسد. جالب است بدانید که مسیر این پرواز علاوه‌بر کشور‌های هند، پاکستان و ترکیه، از دور‌ترین نقاط ایران، سیستان‌وبلوچستان تا آذربایجان عبور می‌کند. هواپیماهای این خط هوایی در ارتفاع بیشتر از 3500 پا پرواز می‌کند. مسیر برگشت این پرواز در رتبه دوم طولانی‌ ترین پرواز‌ دنیا قرار دارد. هواپیمای پرواز نیویورک به سنگاپور هواپیمای ایرباس 350 مدل 900ULR با شماره پرواز SQ 23 است. اگر قصد سفر با تور سنگاپور را دارید، می‌توانید مسیر برخی از این پرواز‌ها را از طریق برنامه فلایت رادار پیگیری کنید.‏  

مشاهده هواپیماهای در حال پرواز در فلایت رادار

پرواز لس‌آنجلس به سنگاپور

این پرواز هم توسط هواپیمای ایرباس 350 مدل 900 ULR در خطوط هوایی سنگاپور انجام می‌شود و شماره پرواز آن SQ 35 است. مسافت تخمینی این پرواز به 14096.24 کیلومتر می‌رسد و مدت‌زمان آن به‌طور میانگین، بیشتر از 17 ساعت است. از سایر پروازهای این‌چنینی می‌توانیم به SQ 37 اشاره کنیم.

خطوط هوایی سنگاپور.jpg
هواپیمای خطوط هوایی سنگاپور

پرواز استرالیا به لندن

این پرواز توسط هواپیمای بویینگ 787-9 به شماره پرواز QF 1/9 انجام می‌شود که در خطوط هوایی کانتاس است. خطوط هوایی کانتاس یکی از امن‌ترین ایرلاین‌های جهان محسوب می‌شود و در شصت سال گذشته، کوچک‌ترین حادثه‌ای را ‏تجربه نکرده و بیشتر مردم هنگام خرید بلیط هواپیما خیالشان از این بابت راحت است. این پرواز، حدود 18 ساعت طول می‌کشد و در آن، فاصله شهر داروین استرالیا تا لندن به طول 13 هزار و 861 کیلومتر طی می‌شود.  

پرواز دالاس‌فورت ورث به سیدنی

این پرواز هم مثل پرواز قبلی، توسط هواپیمای بویینگ 787-9 و در خط هوایی کانتاس انجام می‌شود. مدت‌زمان این پرواز، به‌طور میانگین به 16 ساعت و 45 دقیقه می‌رسد که جزو طولانی ترین پروازها محسوب می‌شود. مسافت پیموده‌شده در این پرواز، 13 هزار و 801 کیلومتر است و مسیر آن از اقیانوس آرام شمالی و جنوبی عبور می‌کند.

پرواز به سیدنی.jpg
مسیر پرواز دالاس‌فورت ورث به سیدنی

پرواز مانیلا به نیویورک

پرواز مانیلا به نیویورک در خطوط هوایی فیلیپین انجام می‌شود و به هواپیمای ایرباس 350 مدل 900ULR مربوط است. برای دانستن جزئیات این پرواز، می‌توانید شماره پرواز PR 127 را جست‌وجو کنید. مسافت پرواز مانیلا به نیویورک 13 هزار و 690 کیلومتر است و مدت‌زمان آن به‌طور میانگین حدود 17 ساعت می‌شود. ارتفاع این پرواز به 4 هزار پا می‌رسد.

پرواز سان‌فرانسیسکو به سنگاپور

یونایتد ایرلاینز با استفاده از دو هواپیمای بویینگ 787-9 و هواپیمای ایرباس 350 مدل 900ULR به شماره پروازهای UA 1 و SQ 33 یکی از طولانی‌ ترین پرواز‌های دنیا را انجام می‌دهد. این پرواز اگر در مسیر سنگاپور به آمریکا باشد، 16 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد و اگر از سان‌فرانسیسکو به سنگاپور باشد، 17 ساعت زمان می‌برد. مسافت پیموده‌شده در این پرواز 13 هزار و 574 کیلومتر است.

پرواز ژوهانسبورگ به آتلانتا

این پرواز یکی دیگر از طولانی‌ترین پروازهای بدون توقف دنیاست. این پرواز، به خط هوایی دلتا تعلق دارد و شماره آن DL 201 است. در پرواز ژوهانسبورگ به آتلانتا، یک هواپیمای ایرباس 350 مدل 900ULR مسافتی به طول 13 هزار و 573 کیلومتر را در مدت‌زمان 16 ساعت و 20 دقیقه طی می‌کند و در لیست طولانی ترین پروازها قرار می‌گیرد. مبدأ پرواز ژوهانسبورگ به آتلانتا، آفریقای جنوبی است و مسیر آن به‌گونه‌ای است که پس از گذر از اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی، به ایالت جورجیا در آمریکا می‌رسد.

World Map-thumb-800x384.jpg
پرواز ژوهانسبورگ به لس‌آنجلس

پرواز دبی به لس‌آنجلس

پرواز EK215، فاصله دبی تا لس‌آنجلس را در مدت‌زمان حدود 16 ساعت و 20 دقیقه طی می‌کند و این مدت‌زمان، آن را در ردیف طولانی ترین پروازهای دنیا قرار می‌دهد. هواپیمایی که این مسیر 13 هزار و 394 کیلومتری را طی می‌کند، ایرباس 380 است. اگر قصد رفتن به لس‌آنجلس را دارید، می‌توانید با استفاده از تور دبی به این شهر بروید و از آنجا یکی از طولانی ترین پروازهای جهان را تجربه کنید.

پرواز عربستان سعودی به لس‌آنجلس

این پرواز، فاصله عربستان سعودی تا لس‌آنجلس را که حدود 13 هزار و 384 کیلومتر است، در مدت‌زمان 16 ساعت و 10 دقیقه طی می‌کند. هواپیمای این خط، بویینگ 777 مدل 300ER است. مسیر طولانی این پرواز، شامل دریای سیاه، قاره اروپا، دریای لابرادور و عرض آمریکا می‌شود.

عربستان به لسانجلس.jpg
مسیر پرواز عربستان به لس‌آنجلس

پرواز دبی به اوکلند

مسیر پرواز دبی به اوکلند توسط هواپیمای بویینگ 777 مدل 200LR با شماره پرواز EK449 طی می‌شود و در لیست طولانی ترین پروازهای دنیا قرار دارد. این پرواز، فاصله 14 هزار و 200 کیلومتری دبی تا اوکلند را در مدت‌زمان 16 ساعت و 39 دقیقه می‌پیماید.

30B3FF7D00000578-3422618-image-a-1_1454082424650.jpg
مسیر پرواز دبی به اوکلند در نقشه

پرواز ایران به عربستان چند ساعت است؟ 

پرواز ایران به عربستان با توجه به مبدأ و مقصد دقیق، معمولاً بین ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد؛ به‌عنوان مثال، پرواز مستقیم از تهران به ریاض یا جده معمولاً حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. اگر از شهرهای دیگری مانند مشهد یا شیراز به عربستان سفر کنید، زمان پرواز ممکن است کمی متفاوت باشد؛ اما به‌طور کلی در محدوده ۲ تا ۳ ساعت قرار می‌گیرد. این زمان‌ها مربوط به پروازهای مستقیم هستند و در صورت وجود توقف یا تغییر هواپیما، مدت‌زمان سفر بیشتر خواهد شد. برای دانستن اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید به برنامه پرواز خطوط مختلف هوایی مراجعه کنید.

فاصله ایران تا دورترین کشور

فاصله ایران تا دورترین کشور جهان، با توجه به معیارهای جغرافیایی متفاوت است. اگر فاصله مستقیم به‌عنوان پرواز بزرگ دایره‌ای در نظر گرفته شود، نیوزیلند یکی از دورترین کشورها از ایران است. فاصله تهران تا ولینگتون، پایتخت نیوزیلند، حدود ۱۵ هزار و 700 کیلومتر است. این فاصله، تقریبی و بدون توقف است و ممکن است با توجه به مسیرهای پروازی و توقف‌های میان‌راهی تغییر کند. برای اطلاعات دقیق‌تر، استفاده از نقشه‌های جغرافیایی یا ابزارهای آنلاین محاسبه فاصله توصیه می‌شود.

مسیر پرواز ایران به آمریکا 

به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های سیاسی، مسیر پرواز مستقیم از ایران به آمریکا وجود ندارد. برای سفر از ایران به آمریکا با تور خارجی، معمولاً نیاز است که از طریق یک یا چند توقف در کشورهای دیگر سفر کنید. مسیرهای رایج، شامل توقف در کشورهای اروپایی یا کشورهای نزدیکی مانند ترکیه، قطر یا امارات متحده عربی است. به‌عنوان مثال، پرواز از تهران به نیویورک ممکن است شامل توقف در استانبول یا دوحه باشد و مدت‌زمان کل سفر، با توجه به مدت‌زمان توقف‌ها معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ ساعت است.

طولانی ترین پرواز از ایران به کدام کشور است؟

طولانی‌ترین پرواز مستقیم از ایران، به مقصد ونزوئلا انجام می‌شود. این پرواز از تهران به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، صورت می‌گیرید و مسافت آن حدود ۱۳ هزار کیلومتر است. این مسیر بدون توقف، حدود ۱۶ ساعت طول می‌کشد و توسط برخی خطوط هوایی انجام می‌شود که تعدادشان بسیار کم است. البته با توجه به نوع شرکت هواپیمایی، بعضی از پروازهای تهران به ونزوئلا ممکن است یک توقف در کشوری نزدیک مثل ترکیه داشته باشند که معمولاً مدت‌زمان انتظارش بسیار طولانی است. پرواز به ونزوئلا به‌دلیل فاصله زیاد و زمان طولانی، به‌عنوان طولانی‌ترین پرواز مستقیم از ایران شناخته می‌شود.

IKA-CCS.jpg
طولانی‌ترین پرواز ایران

راهکارهایی برای تجربه بهتر در پروازهای طولانی

زمانی که صحبت از طولانی‌ترین پروازها می‌شود، شرکت‌های هوایی مختلف، تبلیغاتی اغراق‌آمیز درباره خدماتشان می‌کنند. هرقدر هم که عاشق تماشای فیلم و خواندن کتاب در طول مسیر باشید، نمی‌توانید ادعا کنید که می‌توانید از 18 ساعت یکجا نشستن لذت ببرید و از جت لگ کاملاً در امان باشید؛ بنابراین در ادامه، راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که در این ماجراجویی‌های طولانی‌مدت، شما را یاری کند.  

  • لباس راحت بپوشید: بهتر است یک دست لباس راحتی، همراهتان به کابین ببرید و از کفش‌های تابستانی و روباز استفاده کنید.

  • زودتر بلیط بخرید: اگر بلیط خود را زودتر رزرو کنید، می‌توانید صندلی‌های راحت‌تر و مناسب‌تر را انتخاب کنید.

  • منطقه زمانی خود را تنظیم کنید: دست‌کم یک روز قبل از سفر به منطقه زمانی جدید، ریتم شبانه‌روزی خود را با آن تنظیم کنید.

  • آب کافی بنوشید: به‌جای استفاده از نوشیدنی‌های کافئین‌دار، سعی کنید به‌اندازه کافی آب بنوشید و گاهی از حرکات کششی استفاده کنید.

  • یک چک‌لیست سفر تهیه کنید: به همراه داشتن برخی از اقلام ضروری همچون دارو و وسایل لازم، ممکن است در یک سفر طولانی، شما را از برخی رخدادها نجات دهد؛ بنابراین سعی کنید یک چک‌لیست کامل تهیه کنید.

کامل‌ترین چک‌لیست سفرهای داخلی و خارجی

سفرهای طولانی.jpg
مسافران در طولانی ترین پرواز دنیا

سخن آخر

در این مطلب، طولانی ترین پرواز دنیا را به همراه رتبه‌های بعدی طولانی ترین پروازهای جهان به شما معرفی کردیم. گفتنی است که رکورد طولانی ترین پرواز دنیا، از 18 ساعت گذشته است که از آن‌ها می‌توانیم به پرواز نیویورک به سنگاپور اشاره کنیم. برخی از طولانی ترین پروازهای دنیا ممکن است در شرایط خاص انجام شوند یا جنبه تحقیقاتی داشته باشند؛ اما مواردی که در این لیست ذکر شدند، پروازهایی هستند که به‌صورت مداوم صورت می‌گیرند یا اخیراً انجام می‌شوند. اگر تاکنون تجربه سفر هوایی طولانی‌مدت را داشته‌اید، تجربه‌هایتان از این سفر را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منابع: wrightexperience و oag

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.