شمالی‌ ترین و یکی از گران‌ ترین هتل های جهان در قطب شمال افتتاح می‌شود!

4.4
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
طبیعت شمالی‌ترین نقطه‌ی جهان به شاهکاری انسانی و گرانقیمت مزین می‌شود! +تصاویر
10 مهر 1398 07:00
3

مسافرانی که از شلوغی‌ها و ازدحام محیط‌های شهری و پرتراکم خسته شده‌اند و تمایل دارند از این محیط‌ها برای مدتی فاصله بگیرند و همچنین با سرما هم مشکل خاصی ندارند، از سال آینده یعنی سال 2020 می‌توانند در هتلی که در قطب شمال به‌عنوان شمالی‌ترین هتل جهان افتتاح می‌شود، اقامت داشته باشند. در لست سکند قصد داریم معرفی کوتاهی از این هتل خاص داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

هتل ایگلوس قطب شمالهتل ایگلوس قطب شمال

احتمالاً رزرو این هتل کمی گران خواهد بود و مهمانان علاوه بر تمایل به دوری از ازدحام و نداشتن مشکل با سرمای هوا، باید از وضعیت مالی مطلوبی هم برای رزرو آن برخوردار باشند. اگر شما نیز شرایطش را دارید، می‌توانید این هتل را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کنید.

هتل ایگلوس قطب شمالهتل ایگلوس قطب شمال

هتل ایگلوس قطب شمال (North Pole Igloos) آوریل سال 2020 برای مدتی محدود افتتاح می‌شود. این هتل منحصربه‌فرد از 10 گنبد شیشه‌ای و دقیقا در قلب قطب شمال ساخته‌ شده است. به همین دلیل هتل ایگلوس قطب شمال به‌عنوان شمالی‌ترین هتل جهان لقب گرفته است. دسترسی به قطب شمال در مقاطع زمانی مشخصی و تنها از دو راه امکان‌پذیر است، یا باید با استفاده از بالگرد به آنجا بروید یا از قایق استفاده کنید. قطب شمال یکی از سخت‌ترین راه‌های دسترسی جهان را دارد.

هتل ایگلوس قطب شمالهتل ایگلوس قطب شمال

سفر مهمانان برای رسیدن به هتل از مجمع‌الجزایر سوالبار (Svalbard) در شمال نروژ شروع می‌شود. قبل از شروع سفر به شمالی‌ترین هتل جهان باید دو شب را در این منطقه از نروژ بگذرانید. از آنجا به یخچالی طبیعی در قطب شمال که هتل در آن قرار گرفته است، منتقل می‌شوید. همچنین در صورت تمایل و با پرداخت هزینه اضافی، امکان اقامت دو شبه و فراگرفتن آموزش‌های لازم برای اقامت در قطب شمال در هتل 5 ستاره شرکت اُکتولا (Octola) برای مهمانان فراهم‌ شده است.

هتل ایگلوس قطب شمالهتل ایگلوس قطب شمال

با وجود اینکه این سفر و تجربه به‌عنوان یک سفر سازگار با محیط‌زیست تبلیغ می‌شود، (هیچ‌کدام از وسایل مصرفی در قطب باقی نخواهند ماند) و هدف اصلی آن آگاهی رساندن به مسافران درباره وضعیت قطب شمال است، ولی با توجه به راه‌های دسترسی که دارد این‌طور به نظر می‌رسد که جز افراد بسیار ثروتمند، کسی توانایی استفاده از این تجربه خارق‌العاده را نداشته باشد. این سفر را می‌توان به‌نوعی سفری اختصاصی برای افراد غنی دانست.

هتل ایگلوس قطب شمالهتل ایگلوس قطب شمال

درواقع هزینه پکیج کامل استفاده از هتل که شامل هزینه سفر رفت‌ و برگشت به قطب، دو شب اقامت در مسیر سوالبار، یک‌شب اقامت در هتل ایگلوس قطب شمال به‌عنوان شمالی‌ترین هتل جهان و تمام وعده‌های غذایی و راهنمای سفر است، حدود 105 هزار دلار آمریکا (حدوداً معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان) می‌شود. به نظرتان ارزشش را دارد؟

هتل ایگلوس قطب شمالهتل ایگلوس قطب شمال

منبع: matadornetwork.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی