نصیرالملک، صورتی ترین مسجد ایران که در شیراز می درخشد!

4.4
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از زیباترین مسجد ایران چه می دانید؟ +تصاویر
04 اسفند 1398 08:00
4

شیراز شهر چهارفصل و گردش است، سفر به شیراز در هر فصلی شما را با جاذبه‌های طبیعت آشتی می‌دهد. از اردیبهشت تا پاییز خیال انگیزش، بذر وسوسه را در نهان شما می‌کارد! سفر امروز ما در بخش ایرانگردی، سفری پر رمز و راز به زیباترین مسجد ایران، یعنی مسجد نصیرالملک شیراز است که در دل این شهر افسانه‌ای و زیبا قرار داد، پس با ما همراه باشید.

مسجد نصیرالملک

عکس از: علی عباسی

مسجد نصیر الملک از زیباترین مساجد ایران به شمار می‌آید. بازی نور و رنگ آن زیبایی بی‌نظیری را برای هر بیننده‌ای به ارمغان می‌آورد، تماشای شیشه‌های رنگی، طاق‌های بلند و کاشی‌کاری‌های زیبایش، یکی از آرزوهای هر گردشگری است. مسجد نصیرالملک از نظر کاشیکاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و از دیدگاه ساختمان سازی به ویژه کاشیکاری و مقرنس بی همتا است، تا جایی که رنگ آمیزی آن را فقط می‌توان با مسجدالاقصی و مسجد آبی استانبول مقایسه کرد.

مسجد نصیرالملک

عکس از: علی عباسی

این بنا به دستور نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز آن زمان محسوب می‌شد، بنا نهاده شد. محمد حسن معمارکار نیز معماری آن را برعهده داشت. مدت زمان ساخت آن حدود ۱۲ سال به طول انجامیده است. مرمت، حفظ و نگهداری این بنای باشکوه و ارزشمند با رعایت استانداردهای بین‌المللی مرمت آثار تاریخی از سال‌ها پیش توسط موقوفه نصیرالملک به تولیت آقای محمود قوام آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مسجد نصیرالملک

عکس از: علی عباسی

مسجد نصیرالملکمسجد نصیرالملک

عکس از: محمد جعفری

مسجد نصیرالملک

عکس از: زهره دشتی

مسجد نصیرالملک

عکس از: فرشادشفیعی شهیدلو

مسجد نصیرالملک

 

 

توجه: هدف ما از معرفی این جاذبه آشنایی شما با جاذبه‌های زیبا کشورمان است. با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور بهتر است، زمان بازدید از این جاذبه را تا پایان بحران ایجاد شده عقب بیاندازید و بعد از حذف بحران ایجاد شده با تنی سالم به این منطقه زیبا سر بزنید