قسمت اول رادیو ماجرا؛ سفر ماجراجویانه دختر ایرانی به افغانستان

4.2
از 57 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ماجرای دختری ایرانی که به دیار طالبان سفر کرد را از زبان خودش بشنوید!
28 اسفند 1398 19:32
38

رادیو ماجرا؛ پادکست سفر ماجراجویانه دختر ایرانی به افغانستان

لست سکند در جدیدترین بخش محتوایی خود وارد دنیای پادکست‌ها شده است و در مجموعه قسمت‌هایی استفاده از این سبک تولید محتوای صوتی را در دستور کارش قرار داده است. در این مجموعه پادکست‌ها که رادیو ماجرا نام گرفته‌اند، همراه با گردشگرانی خلاق به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنیم تا همراه آن‌ها باشیم و ببینم چه ماجراهایی در سفرشان اتفاق می‌افتد.

در قسمت اول پادکست رادیو ماجرا قصد داریم از دریچه نگاه یک دختر جهانگرد ایرانی نگاهی به یکی از همسایه‌های شرقی ایران، یعنی افغانستان بیاندازیم. افغانستان سال‌ها است که درگیر جنگ است. از جنگ و درگیری داخلی گرفته تا حضور نیروهای نظامی خارجی هرکدام شرایط ویژه‌ای را برای این کشور وسیع با قدمت فراوان بوجود آورده‌اند. با این شرایط طبیعی است که امنیت در این کشور نیز از استاندارد پایین‌تری به نسبت سایر کشورها برخوردار بوده و احتمالا سفر به این منطقه نیز با خطرات بیشتری همراه است. این تصویری است که بصورت پیش فرض از افغانستان در ذهنمان نقش بسته است. اما در پادکست رادیو ماجرا همسفر می‌شویم با نوا جمشیدی که به عنوان یک دخترجهانگرد ایرانی با وجود تمام تصویرهای بد و خطرناکی که از افغانستان برای ما ترسیم شده است، برای درک شرایط زندگی مردم افغانستان سفری 2 ماهه به این کشور داشته است.

او در این سفر قصد داشته است شرایط زندگی و همچنین شرایط دقیق‌تر وضع زنان افغانستان را از نزدیک و بدون هیچ فیلتری مشاهده کند، تا ببیند در لایه‌های زیرین این کشور مردم چگونه با تعصب و شرایط سخت مبارزه می‌کنند. خیلی از اهالی افغانستان تلاش می‌کنند با کمک به هموطنانشان زندگی بهتری را در کنار هم تجربه کنند و آینده‌ای بهتر را رقم بزنند.

باهم به این پادکست شنیدنی، گوش فرا می‌دهیم! ما را با نظراتتان در پیشبرد بهتر این مجموعه یاری کنید.

از کست‌باکس بشنوید.

 

 

برای شنیدن تمامی قسمت‌های رادیو ماجرا به صفحه رادیو ماجرا مراجعه کنید.

اگر تا امروز پادکست گوش ندادید یا راههای نصب اپلیکیشن های پادکست را نمی‌دانید میتوانید از طریق مطلب زیر به آنها دسترسی پیدا کنید.

پادکست چیست؟

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.