قسمت شانزدهم رادیو ماجرا؛ اکبر نقدی، الماس جاده ابریشم

4.7
از 19 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
داستان مرد ایرانی که 100 روز پشت سر هم، روزی 42 کیلومتر دویده
06 آبان 1399 07:00
21

news-cover-majara16-min.jpg

زندگی متشکل از اتفاقات، پستی‌وبلندی‌های متعددی است که به سبب آن هرروز صفحه‌ای از زندگی‌‌مان ورق می‌خورد. به بعضی از آن‌ها برچسب روزمرگی زده می‌شود و حالتی روتین و قابل پیش‌بینی پیدا می‌کنند و بعضی دیگر با ماجرای خوب یا بدی همراه می‌گردند که در خاطراتمان ابدی می‌شوند.

اما در این میان ماجراهایی هم هستند که متمایزند، جنسشان فرق می‌کند و بزرگی‌شان با هیچ‌کدام از اتفاقات افتاده قابل قیاس نیست، آن‌قدر بزرگ که به شما اراده‌ای می‌بخشد که قبل از آن در عمرتان تجربه نکردید؛ آن‌قدر بزرگ که تمامی خواسته‌های زندگی‌تان را تغییر می‌دهد و شما را به هدفی دیگر معطوف می‌سازد، گویی زندگی شما به قبل و بعد از آن ماجرا تقسیم می‌شود.

اکبر نقدی، قهرمان این قسمت از رادیو ماجرا با تلنگری کوچک و مشاهده یک تیم دونده خارجی در شهر مادری خود یعنی مرند با افرادی برخورد کرد که کیلومتر و مسافت برای آن‌ها اعداد و ارقامی بیش نبوده و قاره‌پیمایی به‌وسیله دویدن بخشی از سبک زندگی ‌آن‌ها تبدیل شده بود، اکبر نقدی که خود علاقه‌مند به دوندگی بود و سابقه دوندگی داشت با هم‌صحبت شدن با این تیم سه نفره جرقه همان اتفاق بزرگ در زندگی‌اش رخ داد. 

جالب است بدانید که اکبر نقدی رکوردهایی عجیبی از خودش ثبت کرده است. از مدال طلای ماراتن 150 کیلومتری  کویر لوت، مرسوم به ابرمارتن راه ابریشم گرفته تا کسب مدال برنز در اولترا ماراتن 270 کیلومتری دبی که با حضور 40 تا از برترین‌های این رشته از سرتاسر جهان برگزار شده بود. اخیرا نیز اقای نقدی موفق شده که 100 روز  متوالی 100 مارتن را بدود (معادل 42.2 کیلومتر در روز) که آماری فوق العاده محسوب می‌شود. با گوش دادن به پادکست این ماجرا متوجه خواهید شد که اکبر برای تحقق هدفش صبر نکرده تا شرایط بر وفق مرادش پیش برود و همین باعث شده که اکبر نقدی شخصیت منحصر به فردی داشته باشد.

برای شنیدن پادکست کامل ماجرای اکبر نقدی در Castbox کلیک کنید

در افسانه‌ها آمده است که برهما، برای پنهان کردن قدرت بالای آدمیزاد آن را در درون خود آدم‌ها پنهان ساخت. اکبر نقدی، دونده ماجرای ما با پی بردن به اعماق توانایی‌هایش اثبات کرد که با باور داشتن به خود، درنوردیدن هیچ قله، کویر و مرزی غیرممکن نخواهد بود.

البته این تلنگر و اتفاقات لزوماً به شانس یا تقدیر آدم‌ها بازنمی‌گردد، برای اکبر نقدی شدن چشمانی باز و ذهنی هشیار کافی خواهد بود. به اطراف خود نگاهی متفاوت‌تر داشته باشید و در جست‌وجوی آن جاده ابریشمی باشید که شما را به قهرمان زندگیتان تبدیل می‌کند.

دانلود فایل صوتی این قسمت، از کانال تلگرامی رادیو ماجرا

 

جهت شنیدن داستان‌های دیگر رادیو ماجرا روی لینک کلیک کنید.

اگر تا امروز پادکست گوش ندادید یا راههای نصب اپلیکیشن های پادکست را نمی‌دانید میتوانید از طریق مطلب زیر به آنها دسترسی پیدا کنید.

پادکست چیست؟

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.