فصل 2 قسمت 5: سفر به نیویورک، سرزمین انسان‌های اولیه با نسیم و جعفر

4.5
از 22 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ماجرای باورنکردنی زوج ایرانی در عجیب‌ترین روستای آمریکا
11 خرداد 1400 08:00
4

پادکست رادیو ماجرا - نیویورک.jpg

 

هر چیز که در جستن آنی، آنی

در  قسمت پنجم از فصل دوم رادیو ماجرا با نسیم علوی و جعفر ادریسی همراه خواهیم بود. زوج ایرانی که ماجراجویی‌هایشان را با کوهنوردی آغاز کردند و هدفشان را با ایرانگردی و جهانگردی گسترش دادند. نام نسیم و جعفر نخستین‌ بار به سبب رکاب‌زنی‌ها و کاشت درخت در شهرهای مختلفی که سفر می‌کردند بر زبان‌ها افتاد. 

اما باید بدانید این زوج برای رسیدن به هدف خود و جهان‌گردی‌هایشان سختی‌های بسیاری را متحمل شدند ولی با اراده قاطع ثابت کردند مانعی برای رسیدن به آن وجود ندارد. در دقایق ابتدایی پادکست نسیم و جعفر از موانع و سختی‌های مختلف پیش رویشان مانند اخذ ویزا، شرایط مالی و حتی ترس از سفر بازگو می‌کنند که سبب می‌شود با آن‌ها همزاد پنداری کنیم و از داستان مهیجی که پیشروی ماست لذت بیشتری ببریم. روایتی که این زوج ماجراجو از نحوه دست‌یابی به خواسته‌هایشان داشتند را می‌توان در این رباعی مولانا خلاصه کرد.

 

تا در طلب گوهر کانی کانی    تا در هوس لقمه نانی نان

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی   هر چیزی که در جستن آنی آنی

 

برودرهف؛ نیویورک یا تبت؟

اما از ماجرای جذاب امروز و سفر به نیویورک غافل نشویم. اغلب با شنیدن نام نیویورک به یاد میدان تایمز، سنترال پارک، منهتن و آسمان‌ خراش‌های متعددش میفتیم، اما در این سفر خبری از هیچ‌کدام نیست و قرار است به روستایی در 80 کیلومتری متری نیویورک به نام برودرهف (Bruderhof) سفر کنیم. روستایی که با وجود فاصله نه چندان زیاد با یکی از توسعه یافته‌ترین جوامع جهان حال و روزش شبیه به 3 قرن پیش است.

در بردودرهف خبری از تکنولوژی نیست و اهالی روستا همانند دوران وسترن از اسب و ارابه برای تردد استفاده می‌کنند، تلفن یا گوشی همراه ندارند و حتی نوع لباس پوشیدنشان مخصوص است. اهالی این روستا در واقع انجمنی از یک فرقه مسیحیت به نام آناباپتیست هستند که در سال 1920 در آلمان بوجود آمد. در حال حاضر اعضای آن‌ها در کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، بریتانیا دیده می‌شوند.حالا بهتر است اصل ماجرا را از زبان نسیم و جعفر بشنوید.

 

 

برای دانلود این پادکست و سایر قسمت‌ها، می‌توانید به تلگرام رادیو ماجرا بپیوندید  

 

پادکست چیست ؟

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.