کشورها برای مسافرانی که از مرزها عبور می‌کنند "پل‌ های هوایی" ایجاد کرده ‌اند!

5
از 1 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پل های هوایی بین مرزی چه هستند و چه ارتباطی با بیماری کرونا دارند؟ +تصاویر
21 مرداد 1399 10:00
0

از نظر تئوری، این "حباب‌های مسافرتی" به کشورها اجازه می‌دهند تا شیوع هر بیماری احتمالی را کنترل کنند. جهان به‌سرعت در حال تطبیق با تمام تغییراتی است که در سال ۲۰۲۰ و با شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شده ‌است و شامل چیزهایی مانند سفر، هم از طریق هوایی و هم زمینی می‌شود. درحالی‌که آنچه ما زمانی از سفر می‌دانستیم ممکن است مدتی وجود نداشته باشد، آینده برای کسانی که نیاز به رفت‌وآمد دارند، حداقل در مورد اروپا، روشن‌تر به نظر می‌رسد. آن‌ها اولین "حباب مسافرتی" را ایجاد کرده‌اند که به مسافران اجازه می‌دهد بین کشورهای منتخب بدون قرنطینه سفر کنند، اما همچنین به حفظ افرادی که باید سفر کنند کمک می‌کند.

کشورها برای مسافرانی که از مرزها عبور می‌کنند

این فرآیند نیازمند ممنوع کردن مسافرت غیرضروری است، به این معنا که تنها کسانی که مجاز به رفت‌وآمد بین مرزها هستند می‌توانند از این حباب‌ها استفاده کنند. چنین اقدامی ‌یک روش عالی برای کنترل است، اما همچنین یک اقدام پیشگیرانه محکم برای اطمینان از حفظ امنیت کشورها در این ماه‌ها نیز هست. درحالی‌که سفر به بخش زیادی از جهان ممنوع شده ‌است یا به تعویق افتاده است، این حباب‌ها به‌طور هم‌زمان مانع ورود هجوم سفرهای غیرضروری شده و یک خط سفر اضطراری را باز نگه می‌دارند.

ایجاد "پل‌های هوایی" در ماه مه آغاز شد!

لیتوانی، استونی و لتونی اولین کشورهایی بودند که در ماه مه مرزهای خود را با یکدیگر باز کردند. این تصمیم باعث ایجاد پل‌های هوایی شد، درنتیجه یک خط مستقیم بین آن‌ها ایجاد شد، اما هیچ خط مستقیمی در میان یا در داخل آن‌ها وجود ندارد. هدف از این کار جداسازی مردم و اطمینان از عدم مسافرت غیرضروری مسافران و همچنین كنترل محدوده سفر بود. با فعال شدن این پل‌های هوایی به هر کشور این امکان داده می‌شود که تصمیم بگیرد در آینده و در چه زمان‌هایی شروع به مسافرت‌های بیشتر کند.

کشورها برای مسافرانی که از مرزها عبور می‌کنند

بریتانیا در حال حاضر به‌تنهایی کار می‌کند و قرار است در ماه جولای پل‌های هوایی خود را اعلام کند!

به نظر می‌رسد که این جنبش از هنگام قرار گرفتن اولین پل‌ها در کشورهای بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) متداول شد. استرالیا، نیوزلند، و فیجی نیز این ایده را به‌عنوان یک پل هوایی کاملاً منطقی بین کشورهایی که به یکدیگر نزدیک هستند پذیرفتند. این سیاست بازداری موجود در اینجا می‌تواند به‌طور چشمگیری تعداد پاندمی‌های جهانی را پایین بیاورد و آن را به گزینه‌ای ارزشمند تبدیل کند. به دنبال آن‌ها، انگلستان به‌تازگی تمایل خود را نسبت به انجام سیاست بازداری سفر به روشی مشابه ابراز کرده‌ است. شایعه است که پل‌های آن می‌توانند بین یونان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا گسترش داشته باشند. کشورهایی که انتخاب می‌شوند آن‌هایی هستند که نسبت به بقیه مناطق میزان بیماری کمتری را داشته باشند، بنابراین بازدیدکنندگانی که بین این کشورها سفر می‌کنند برای شهروندان کشورهایی که به آن سفر می‌کنند کم‌خطر هستند.

کسانی که تخلف کنند ممکن است جریمه سنگینی پرداخت کنند

کشورها برای مسافرانی که از مرزها عبور می‌کنند

این بدان معنا نیست که پل‌های هوایی برای همه آزاد خواهند بود، بلکه تمام این موارد به این معنا است که کشورهای درگیر بیماری، به سطحی از کنترل بیماری رسیده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌طور پیوسته سفرهای خود را افزایش دهند. درحالی‌که انگلیس هنوز قانون دوهفته‌ای خود قرنطینگی را دارد (بنا بر مقررات بریتانیا، از تاریخ هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) تمام مسافرانی که وارد خاک این کشور می‌شوند باید به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند و آدرس خود را نیز در اختیار مقامات قرار دهند.)، کسانی که از دستورالعمل‌های مسافرتی سرپیچی می‌کنند، ممکن است با جریمه‌ای بالغ‌بر 1،218 دلار روبرو شوند. درحالی‌که برخی از مردم علیه دستورالعمل‌های قرنطینه دولت اعتراض کرده‌اند، بعید است که این قوانین به‌زودی تغییر کنند - به‌خصوص با تائید شایعاتی مبنی بر این‌که پل‌های هوایی انگلیس زودتر از موعد اعلام خواهند شد.

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.