خوشمزه ترین غذاهای تند در سراسر جهان

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خوشمزه ترین غذاهای تند در سراسر جهان ! +تصاویر
30 تیر 1399 10:00
0

ما در این مطلب غذاهای فلفلی تندی که همراه با ادویه‌های مختلف درست می‌شوند را به شما پیشنهاد می‌کنیم و مهم نیست بعد از خوردن آن‌ها شما چقدر عرق می‌کنید! رنج حاصل از خوردن این غذاهای تند ارزشش دارد؛ خوشمزه‌ترین غذاهای روی کره زمین، غنی، پیچیده و عطر و طعم خاصی دارند که هرکدام یک تجربه غذایی وسوسه‌انگیز و غیرمنتظره را برای شما فراهم می‌آورد.

مردم در سراسر جهان از غذاهای خوشبو لذت می‌برند و مقدار زیادی از چاشنی‌ها را به همه‌ چیز از خورش گرفته تا غذاهای دریایی اضافه می‌کنند. از آمریکای جنوبی تا آسیای جنوب شرقی، غذاهای محبوب با ادویه‌های مختلف سرو می‌شوند. سوپ ماهی با سیب‌زمینی‌هایی که آغشته به سس پنیر هستند تازه آغاز کار ماست. خوردن این غذاهای ادویه‌ دار سخت است، اما همانطور که گفتیم ارزشش را دارد. در اینجا 10 مورد از غذاهای جهان را مشاهده می‌کنید که ادویه‌های تند زیادی دارند و باید یک‌بار آن‌ها را امتحان کنید! پس اگر اهل خوردن غذاهای تند و خوشمزه هستید، این مطلب را از دست ندهید!

 

  1. Jjambbong (سوپ نودل کره‌ای)

10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

مهاجران چینی که در اینچئون کره مستقر شده بودند، در دهه 1800 میلادی این غذا را درست کردند. این سوپ تند و فلفلی نودل کره‌ای به تند بودنش معروف است و دهان شما را می‌سوزاند. این غذاهای دریایی از ماهی مرکب و صدف، گوشت خوک، مقدار زیادی نودل و هویج، کدو سبز و کلم درست‌شده‌اند. سوپ قرمز با طعم گچوگوارو با پودر فلفل قرمز کره‌ای خشک ‌شده درست می‌شود و غذایی خوشمزه است. 

ادویه‌های قرمز پادشاه ادویه‌ها هستند و در غذاهای کره‌ای دیگر  مانند nakjibokkeum (اختاپوس سرخ‌شده) و dakbokkeumtang  (سینه مرغ تند) و نیز در gochugaru (پوسته فلفل قرمز) و همچنین  gochujang (نوعی سس بسیار تند)  و خمیر فلفل قرمز کره‌ای استفاده می‌شود.

 

  1. Phaal کاری

10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

همانند بسیاری از غذاها ادویه کاری در غذاهایی که مردم در خارج از هند می‌خورند نیز به کار می‌رود. ادویه کاری phaal اولین بار در انگلستان ظاهر شد، به‌ویژه در رستوران‌های Bangladeshi  بیرمنگام. حتی  از طعم ادویه کاری برای غذای  vindaloo   که همراه با فلفل سبز، پودر فلفل قرمز، سیر و پاپریکا درست می‌شود استفاده می‌کنند و با اضافه کردن فلفل به سس گوجه‌فرنگی، طعم متفاوتی ایجاد می‌کنند. برخی از آشپزهای خانگی حتی ادویه کاری  phaal را با فلفل هم درست می‌کنند که حدوداً ۴۰۰ برابر تندتر از سس برند  Tabasco  است، اما طعمی متمایز دارد - اگر می‌توانید تندی آن را تحمل‌ کنید حتماً یک‌ بار امتحانش کنید . یکی از رستوران‌های شهر نیویورک ادویه کاری  phaal را اینگونه توصیف می‌کند: «کاری بسیار تند، سوزش و عرق کردن بیشتر از حد!»

 

  1. Camarones a la Diabla

10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

در این غذای مکزیکی، میگو و سس تند و گوجیلو خشک ‌شده و آربلچیل ها که نوعی ادویه تند است استفاده می‌شود. اگرچه  پختن این غذا ساده است، اما نسخه‌های مختلفی از آن وجود دارد که در رستوران‌های Tex Mex یافت می‌شود. در نسخه‌های دیگر این غذا از سس باربیکیو، سالسا یا فلفل دلمه‌ای نیز استفاده می‌شود.

 

  1. Chilate de pollo

7-Chilate-de_Pollo.jpg

این سوپ مرغ، خوشمزه اما ساده است. سوپی با رنگ قرمز روشن که طعم تند خود را از guajillo (نوعی فلفل خشک‌شده) و chiles de arbol (نوعی فلفل قرمز کوچک) می‌گیرد، اما ممکن است ماده اصلی آن epazote (نوعی گیاه معطر) باشد، یک گیاه با طعم تند و معطر با رایحه شیرین‌بیان. خوشبختانه  گوجه‌فرنگی استفاده ‌شده در این غذا کمک می‌کند تا طعم تند آن کمتر حس شود. احتمالاً از اواکاکا سرچشمه گرفته است که به خاطر مایه‌های قرمزرنگ (ادویه‌های قرمز ) و طعم دودی پاتیلا مشهور است.

 

  1. Otak-otak

10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

این کیک ماهی تند از غذاهای اصلی مردم  Peranakan، مهاجران چینی است که در سنگاپور و اندونزی ساکن شده‌اند. خمیر این غذا از ترکیب فلفل قرمز، سیر، موسیر، زنجبیل، لیموترش و زردچوبه تهیه‌ شده است. از ماهی سفید مثل ماهی خال‌مخالی استفاده می‌شود و با شیر نارگیل ترکیب می‌شود (که بعضاً آن را نگه‌دارنده ماهی نیز می‌نامند). آن را به شکل مستطیل و در برگ‌های موز می‌پیچند و کباب‌پز می‌کنند و از یک‌تکه چوب برای ایجاد عطر دودی در کباب‌پز استفاده می‌کنند.

 

  1. Papa a la huancaina

 10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

در نگاه اول، شما فکر نمی‌کنید این غذایی است که سرد سرو می‌شود و طعمی تند دارد، اما ویژگی اصلی papa a la huancaina سس زرد آن است و زبان شما را می‌سوزاند. این سیب‌زمینی، که در منطقه Huancayo پرو تهیه می‌شود، در کنار سس پنیر و از دو ماده اصلی فلفل ajiamarillochile  (فلفل قرمز تند آمریکای جنوبی) و queso fresco (نوعی پنیر مکزیکی ) سرو می‌شود. طبق افسانه‌ها این غذا در ابتدا برای تغذیه کارگران راه‌آهن ساخته ‌شده بود. سس خامه‌ای و تند آن بسیار محبوب است و از yuca سرخ ‌شده و تخم‌مرغ برای پخت آن استفاده می‌شود.

 غذاهایی با فلفل چیلی در پرو خیلی محبوب هستند.

 

  1. Sichuan hot pot

10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

بهترین راه برای توصیف دیگ داغ سیچوان چیست؟ کاسه‌های سوپ گرم، قرمز و جوشان که با فلفل چیلی و سیر  بخارپز و با سیچوان خشک‌شده و فلفل پخته می‌شود. توفو خام و برش‌های نازک گوشت گاو، سبزیجاتی مانند جوانه لوبیا و bok choy (نوعی کلم چینی) همراه با این سوپ سرو می‌شود. قابلمه غذای تند یک وعده غذایی مشترک بین همه افراد است و مردم در رستوران‌های سلف‌سرویس آن را کنار هر غذایی که پخته می‌شود، با Sichuan hot pot (نوعی ادویه تند) سرو می‌کنند.

تندی آن به حدی است که باعث می‌شود اشک از چشمان شما سرازیر شود، دهان شما را سوزانده و پیشانی شما عرق می‌کند، اما به‌راحتی می‌توانید با درد آن کنار بیایید!

 

  1. Griot 

10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

برای این غذای هائیتی، تکه‌های گوشت خوک در مخلوطی از آب‌پرتقال و لیموترش به همراه فلفل چیلی اسکاتلندی استفاده می‌شود. درواقع گوشت خوک در اسید قرار داده می‌شود. پس از پختن گوشت خوک، آن را در کنار pikliz (نوعی‌ترشی) و یکی از گیاهان خوشمزه هائیتی سرو می‌کنند که  عطر و طعم تارت مورد علاقه هائیتی‌ها است و تقریباً در هر خانواده، و در مناسبت‌های گاه‌به‌گاه و در مراسم رسمی سرو می‌شود. یکی از DjananKernizan در داستانی برای مجله گوستو نوشت که گروت به معنی "خانواده، همسایه" است.

 

  1. Doro wat

10 تا از جالب‌ترین غذاهای سراسر جهان که زبان شما را می‌سوزانند

جز اسرارآمیز در این خورش Ethiopian است که به‌آرامی پخته می‌شود و یک ترکیب ادویه تند و آتشین است که از ترکیب چیلی قرمز خشک‌شده، فلفل قرمز، fenugreek (نوعی ادویه) و دیگر ادویه‌ها تهیه می‌شود . niter kibbeh نوعی کره تصفیه‌ شده است که با سیر و گیاهان تفت‌داده  و بعد به آن ادویه اضافه می‌کنند. تکه‌های مرغ که در حال جوش زدن در پیازهای خردشده هستند در کنار injera (نوعی غذای ملی اتیوپی) و تخم‌مرغ پخته سرو می‌شود. Doro wat (خورش مرغ تند اتیوپی) اغلب برای موقعیت‌های خاص، مانند تعطیلات سرو می‌شود.

 

  1. Gaeng Tai Pla

10-Kaeng_tai_pla34.jpg

فلفل خشک ‌شده، سیر، گالانگال، خمیر میگو و زردچوبه در میان ادویه‌های دیگر و ادویه‌های تند در این غذا استفاده می‌شود. گوشت ماهی خشک‌شده با سبزیجاتی مثل بادمجان، جوانه‌های بامبو و لوبیا ترکیب می‌شود تا کمی از طعم ادویه‌ای و تند این غذا کم کند اما Si Thammarat شهری در شمال تایلند، هیچ ماده غذایی دیگری به آن اضافه نمی‌کنند و همان‌طور تند آن را سرو می‌کنند.

 

آیا به غذاهایی با این حجم از تندی علاقه دارید؟ حاضرید آن‌ها را امتحان کنید؟

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.