سالهاست که مسافران بخش عمومی، از سفت بودن صندلیهای هواپیما حین مسافرت گله دارند. اما حالا زمان آن رسیده که باوجود رعایت فاصله اجتماعی به دنبال طراحی صندلیهایی استاندارد باشیم. خوشبختانه علم دیزاین در این زمینه سالها زمان خود را صرف طراحی یک صندلی راحت برای مسافران کرده است.
جفری اونیل وقتی از نیویورک به سنگاپور پرواز میکرد از سفت بودن صندلیها شکایت داشت. او تعجب میکرد که چرا صندلیها قابلیت دراز کشیدن و خوابیدن در پروازهای طولانی را ندارند.
او پس از طراحی صندلیهای راحت برای رانندگان اتوبوس به فکر طراحی صندلی برای هواپیما افتاد. هزینه تغییر دکوراسیون داخلی هواپیماها بسیار سنگین است به همین خاطر بیشتر خطوط هوایی تمایلی برای انجام این کار ندارند. اما طراحی یک صندلی دوتکهای 2-4-2 برای خطوط هوایی هزینه خاصی در برندارد. این صندلیها فضای خصوصی و امنیتی بیشتری را برای مسافران ایجاد میکنند.
مسافران میتوانند بهراحتی پاهای خود را دراز کرده و بخوابند. در این حالت دو ردیف صندلی روی یکدیگر قرار میگیرند. بلندی طبقه دوم هم از زمین تنها 4.5 فوت معادل 1.3716 متر است.
اونیل 2سال را صرف طراحی تا ساخت این صندلی کرده است. او برای اولین بار در سال 2019 طرح خود را به خطوط هوایی اینتریور اکسپو در آلمان ارائه داد تا بازخورد آنها را بسنجد. اما هنوز هیچچیز قطعی نیست، اما باوجود شیوع ویروس کرونا و تغییر دادن شکل پروازها، بعید نیست که گوشی او بهزودی شروع به زنگ خوردن کند.
این طرح باید مراحل ایمنی را نیز پشت سربگذارد که این کار 3 سال طول میکشد.
مسافران میتوانند بنشینند، لم بدهند و در حین پرواز بخوابند
با ترکیب 2-4-2 در کابین هواپیما، از حجم مسافران نیز کاسته نخواهد شد
منبع: mymodernmet.com