هرآنچه باید در روز ملی سنگاپور و قبل از سفر به آنجا بدانید!

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هرآنچه باید در روز ملی سنگاپور و قبل از سفر به آنجا بدانید! +تصاویر
19 مرداد 1399 10:00
0

سنگاپور کشوری است هرچند کوچک، اما از غول‌های اقتصاد دنیاست. این کشور بیش از یک قرن است که به عنوان مدرن‌ترین منطقه در جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. مالایی‌ها، چینی‌ها، عرب‌ها، هندوها و انگلیسی‌ها همه باهم بافت فرهنگی و مذهبی این کشور را شکل می‌دهند. همین بافت ملی منحصربه‌فرد توانسته است فرصت‌های متعددی برای گشت‌وگذار و تجربه فرهنگ‌های غذایی مختلف در این کشور فراهم کند. جشن‌های سنتی و مناسبت‌هایی که در طول سال تقویم این کشور را پر کرده‌اند همگی به جذابیت‌های فرهنگی سنگاپور اضافه می‌کنند. علاوه براین، سنگاپور دارای هتل‌های لوکس، رستوران‌های دلپذیر و مراکز خرید فوق‌العاده است! جزیره سنگاپور در یک درجه شمالی استوا در آسیایی جنوبی قرار گرفته است. این کشور جزیره سنگاپور و 58 جزیره بزرگ و کوچک دیگر را دربرمی‌گیرد. دولت کارآمد و با اراده‌ای که سنگاپور را اداره می‌کند توانسته چنان بستر پر رونقی در تجارت و گردشگری در این کشور فراهم کند که الگوی بسیاری از کشورهای در حال توسعه باشد. مرکز کشور سنگاپور که آن هم سنگاپور نام دارد، تقریبا یک سوم مساحت جزیره اصلی را پوشانده است. آب و هوای گرمسیری سنگاپور که از لحاظ جغرافیایی در بالاترین نقطه شبه جزیره مالایی واقع شده، شرایط مساعدی برای مسافرانی که برای تفریح یا به قصد تجارت به این کشور سفر می‌کنند فراهم کرده است. زیرساخت بی‌نظیر جمهوری سنگاپور این جزیره را تبدیل به مقصدی امن برای گردشگرانی می‌کند که می‌خواهند در محیطی امن، پاکیزه و سرسبز از جاهای دیدنی و جاذبه‌های این کشور دیدن کنند.

 

9 آگوست جشن روز ملی سنگاپور

 Singapore.jpg

هر سال در تاریخ 9 آگوست در شهر سنگاپور در کشور سنگاپور جشنی برگزار می‌شود و پرچم‌های ملی سنگاپور در سراسر کشور به اهتزاز در می‌آید. کشور سنگاپور اولین روز جدایی از مالزی در تاریخ 9 آگوست سال 1965 را «روز ملی» اعلام کرد و از آن زمان به بعد هرسال این جشن با یک رژه عظیم افتتاح می‌شود.

در واقع سنگاپور برای معرفی خود به عنوان یک کشور مستقل در این روز برای اولین در سال 1966 درست یک سال بعد از جدایی از مالزی جشن گرفت. در این روز رژه روز ملی در ساعت 9 صبح افتتاح شد و گفته می‌شود مردم برای این که جای خوبی برای تماشای این رژه نصیبشان شود از ساعت در خیابان‌ها حاضر بودند. به دست آوردن استقلال برای کشوری مانند سنگاپور در آن زمان با توجه به مساحت کوچک آن و برخوردار نبودن از منابع طبیعی کافی کار چندان ساده نبود، با این حال این جزیره توانست راه خود را از میان آشفتگی‌های داخلی، نزاع‌های منطقه‌ای و سیاست بین‌المللی پیدا کند و پیروز شود، تا جایی که این کشور از هر مزیتی که در اختیار داشت استفاده کرد و در صحنه جهانی به عنوان یک قطب تجاری، مرکز مالی و رقیب جهانی بزرگ ظاهر شد.  

برای پاسداشت این موفقیت، مردم هر سال به خیابان‌ها می‌روند تا شاهد رژه‌های نظامی بی‌نظیر، رقص‌ها و آهنگ‌های چندفرهنگی و آتش‌بازی‌های باشکوه باشند. این جشن به قدری مهم است که از سه تا چهار ماه قبل برای مقدمات آن شروع می‌شود و در دو هفته مانده تا جشن در اماکن عمومی اجرا می‌شود.

 

بهترین زمان سفر به سنگاپور

time-of-travel-Singapur.jpg 

هرچند که سنگاپور برای مسافران و گردشگران یک مقصد چهار فصل محسوب می‌شود اما بهترین زمان برای سفر به سنگاپور از اوایل زمستان تا اواخر بهار است. بین ماه‌های فوریه تا آوریل کشور در فصل خشک قرار دارد، با کمترین مقدار ریزش باران، کم‌ترین میزان رطوبت و بیشترین آفتاب. با این حال آب‌وهوای سنگاپور چندان متغییر نیست و موقعیت برای گشت‌وگذار مسافران به قدر کافی فراهم است. با این حال اگر دوست دارید یک سنگاپور آرام و خلوت را تجربه کنید بهتر است بین ماه جولای تا نوامبر به این کشور سفر کنید. اگر برای استراحت و لذت بردن از ساحل و تفریحات تابستانی در جزیره سنتوسا قصد سفر به سنگاپور را دارید ماه‌های جون تا آگوست بهترین زمان است.

جشن سال نوی چینی هم یکی از فستیوال‌های بزرگ این کشور به شمار می‌رود، اما آغاز آن بستگی به دیده شدن اولین ماه کامل سال دارد، یعنی ماه ژانویه یا فوریه. جشن هاری راجا (Hari Raja) در ماه جون، جشن ملی سنگاپور در آگوست در کنار فستیوال‌های پاییز در ماه اکتبر از دیگر مناسبت‌ها هستند.

ماه‌های جون، جولای و آگوست به دلیل شرایط آب و هوایی چندان بین مسافران این کشور پرطرفدار نیستند به همین دلیل در این زمان می‌توانید مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنید و اگر اهل خرید کردن هستید از حراج بزرگ سنگاپور (The Great Singapore Sale) معروف لذت ببرید.

 

جاذبه‌های گردشگری سنگاپور

مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)

 Marina-Bay-Sands.jpg

مجموع اقامتی مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) از جاهای دیدنی سنگاپور و شامل یک هتل، فروشگاه‌های برندهای لوکس، یک مجتمع خرید با کانالی که از میان آن رد می‌شود، موزه‌ آرت‌ساینس (Art Science Museum) و مارینا بی سندز اسکای‌پارک (Marina Bay Sands Skypark) است و از نقاط جذاب این شهر محسوب می‌شود.

سکوی بازدید اسکای‌پارک و استخر بی‌انتها (Infinity Pool) در کشتی قرار دارد که بالای هتل است. تنها مهمانان هتل اجازه دارند از این استخر استفاده کنند، اما بازدید از سکو برای همه ممکن است.

کسانی که در اسکای‌پارک هستند، می‌توانند پل مارپیچ (Helix Bridge)، بندر، گاردنز بای بی (Gardens by the Bay) و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ آن را تماشا کنند و از خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌های رستوران روباز لذت برده یا از کیوسک سوغات، هدیه‌های یادبود بخرند.

در آنجا می‌توانید با استفاده از پرده‌ کروماکی، عکسی هم جلوی این هتل عظیم که تمام طول شب می‌درخشد بگیرید؛ هزینه‌ این عکس ۶۰ دلار سنگاپور تقریبا برابر با ۳۸ دلار آمریکا است.

 

پرنده سنگاپوری (Singapore Flyer)

 singapore-flyer.jpg

از بالای پرنده‌ سنگاپوری (Singapore Flyer) می‌توانید شهر سنگاپور را زیر پای خود ببینید. پرنده‌ سنگاپوری دومین چرخ‌وفلک بزرگ جهان است. در آنجا باید بین چند بسته‌ گردشگری مختلف، یکی را انتخاب کنید و سپس از چشم‌انداز شگفت‌انگیز مقابل چشمان خود لذت ببرید. نه‌تنها چشم‌انداز سنگاپور، که جزایر ملوکِ اندونزی و تنگه‌ جوهور مالزی را هم می‌توانید از بالای این چرخ‌وفلک ببینید.

پرنده‌ سنگاپوری بلیط‌های مختلفی دارد که همه آن‌ها شامل دسترسی به نمایشگاه چندرسانه‌ایِ سفر رؤیایی می‌شوند که درباره‌ تاریخ سنگاپور و ساخت پرنده‌ سنگاپوری است. هر نوبت پرواز ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و از ابتدای روز تا پایان شب فعال است.

 

گاردنز بای بی (Gardens By the Bay)

 Gardens-By-the-Bay.jpg

گاردنز بای بی از جاهای دیدنی سنگاپور و مکان فوق‌العاده‌ای برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از تماشای زیبایی گیاهان است. سوپرتری گروو (Supertree Grove) دسته‌ای از سازه‌های مدرن نمادینی که برای انجام کارهای پایدار محیطی طراحی شده‌اند هم در این باغ خارق‌العاده قرار دارد. بعد از آن می‌توانید به سراغ کلود فارست دام (Cloud Forest Dome) که بلندترین آبشار داخلی دنیاست بروید و در آنجا درباره تنوع زیستی یاد بگیرید.

 

باغ‌های گیاه‌شناسی (Botanic Gardens)

 Botanic-Gardens.jpg

باغ‌های گیاه‌شناسی (Botanic Gardens) نباید با گاردنز بای بی اشتباه گرفته شوند. سنگاپور نخستین نامزدیِ میراث جهانی یونسکوی خود را برای این باغ‌های گیاه‌شناسی دریافت کرده است. ساخت‌وسازهای انجام شده در این شهر به قدری است که گاهی مثل جنگلی بُتُنی به‌نظر می‌رسد اما باغ‌های گیاه‌شناسی آن بخش‌های طبیعی‌ از میراث سنگاپور را در خود حفظ کرده‌اند.

درحقیقت، می‌توانید این درختان باغ‌های گیاه‌شناسی که تلاشی برای حفظ گونه‌های درختان کهنسال این شهر محسوب می‌شوند را ضمن پیاده‌روی در مسیر مربوط تماشا کنید. از باغ ارکیده‌ ملی (National Orchid Garden) آنجا هم حتما دیدن کنید. سایر جاذبه‌های موجود در باغ‌های گیاه‌شناسی عبارت‌اند از بوم‌باغ، بوم‌دریاچه، باغ بونسای، مجسمه‌های گوناگون و چندین باغ و مکان بی‌نظیر دیگر.

 

محله چینی‌ها (China Town)

China-Town.jpg 

مغازه‌هایی که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند و غذای اصیل چینی تا فانوس‌های قرمز روشن، شوروهیجان فراوانی در این منطقه ایجاد می‌کنند. در محله چینی‌ها می‌توانید از مرکز میراث چین (Chinese Heritage Centre) و معبد هندوی زیبا و چشم‌نواز سری ماریامان (Sri Mariamman) بازدید کنید.

معبد دیگر، معبد بودا توث رلیک (Buddha Tooth Relic) است. اگر صبح زود از خواب بیدار شوید می‌توانید مراسم طبل صبحگاهی را ببینید. نشانه‌ها و تابلوهای توضیحات میراث هم در این محله به‌زبان انگلیسی، ژاپنی و ژاپنی ساده نصب شده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند اهمیت این منطقه را بهتر درک کنند. اما این محله فقط نشانه‌ای از تأثیر فرهنگ چینی در گذشته‌ سنگاپور نیست؛ اینجا محله‌ای مترقی است که در همه‌جایِ آن وای‌فای رایگان وجود دارد و خانه‌ منطقه‌ ان شیانگ هیل (Ann Siang Hill) هم در اینجا قرار دارد؛ جایی که می‌توان از اغذیه‌فروشی‌های عجیب و جذاب و بوتیک‌های شیک دیدن و خرید کنید. محله‌ چینی‌ها از جاهای دیدنی سنگاپور است که نباید آن را ازدست داد.

 

باغ وحش سنگاپور

 Aerial-of-Singapore-Zoo.jpg

باغ‌وحش سنگاپور که عنوان بهترین باغ‌وحش جنگل‌های بارانی در دنیا دارد، از جاهای دیدنی سنگاپور و مکان بسیار تمیز و جذابی است که در آنجا به‌خوبی از حیوانات نگهداری می‌شود و منطقه‌ زیستی مناسبی برای‌شان فراهم شده است. تماشای اورانگوتان‌های این باغ‌وحش بسیار جالب است و بازدیدکنندگان می‌توانند اورانگوتان‌های بالغ و کودک را درحال تاب خوردن و غذا خوردن تماشا کنند.

خانواده‌ بزرگی از شامپانزه‌ها، گورخرها، میرکت‌ها، یک اژدهای کومودو، موش‌های صحرایی، ببرهای سفید، کانگوروها و بسیاری موجودات دیگر هم در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند غذا دادن به بعضی حیوانات را هم تماشا کنند.

برای گشت‌وگذار در این باغ‌وحش حداقل سه ساعت باید زمان بگذارید. برای کسب لذت بیشتر از حیات وحش می‌توانید سافاری شبانه، سافاری رودخانه و پارک پرندگان جورونگ (Jurong Bird Park) را هم امتحان کنید. اگر می‌خواهید بیش از یک پارک حیات‌وحش را تماشا کنید، باید بلیت ویژه‌ تهیه کنید.

اگر می‌خواهید تجربه‌ منحصربه‌فرد و فوق‌العاده‌ای در حیات‌وحش داشته باشید، صبحانه با اورانگوتان‌ها در باغ‌وحش سنگاپور (Singapore Zoo Breakfast with the Orangutans) را امتحان کنید. این تور شامل سرویس رفت‌وبرگشت هتل هم می‌شود؛ نیم‌روزی را در باغ‌وحش به گشت‌وگذار خواهید پرداخت و اگر خواستید، می‌توانید صبحانه‌تان را در کنار اورانگوتان‌های دوست‌داشتنی این باغ‌وحش صرف کنید.

 

خیابان اورچرد (Orchard Road)

 Orchard-Road.jpg

بسیاری از افراد برای خرید به سنگاپور می‌روند، چرا که شهری در کلاس جهانی برای سبک و طراحی مُد است و خیابان اورچرد مرکز اصلی خرید به طوری که این محله‌ مجلل ۲۲ مجتمع خرید و شش فروشگاه بزرگ را در خود جای داده است. چهار سالن سینما ازجمله یک آی‌مکس (IMAX) و یک کی‌تی‌وی کارائوکه (KTV karaoke) هم در کنار رستوران‌های بین‌المللی در این خیابان وجود دارد.

 

فورت کنینگ پارک (Fort Canning Park)

 Fort-Canning-Park.jpg

فورت کانینگ پارک (Fort Canning Park) تاریخچه‌ی طولانی و متنوعی دارد. این قلعه که در سال ۱۸۵۹ ساخته شد، مکان مهمی برای دفاع سنگاپوری‌ها محسوب می‌شد. اکنون که در دوران صلح به‌سر می‌بریم، ساختمان اصلی محل نمایش اجراهای مدرن هنری و پارک هم محل برگزاری پیک‌نیک، کنسرت، اجرای تئاتر و جشنواره‌هاست.

جاذبه‌های دیگری که در پارک وجود دارند عبارتند از بازآفرینی‌هایی از تاریخ سنگاپور، مربوط به قرن چهاردهم و همین‌طور خانه‌ی ییلاقیِ خود سِر استامفورد رافلز. مهمان‌ها می‌توانند مدلی از بازار ادویه‌ رافلز را که در سال ۱۸۲۲ ساخته شده و همین‌طور نمایشگاهی از مجسمه‌هایِ انجمن ملل آسیای جنوب‌شرقی (ASEAN) که در دهه‌ ۱۹۸۰ برپا شدند تماشا کنند.

 

سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور

 singapore-transportation.jpg

سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور بسیار گسترده و مدرن و از بعضی جهات در میان تمامی کشورهای دنیا بی‌نظیر است. این سیستم شامل انواع وسایل نقلیه‌ زمینی مثل شبکه‌ ریلی گسترده، انواع اتوبوس و تاکسی و… است. این سیستم به‌صورتی طراحی شده که تمامی شهر و نواحی اطراف آن را در بر گیرد و مسافران بتوانند به‌راحتی و با هزینه‌ کم به مقصد خود در هر کجای شهر سنگاپور بروند.

  • اتوبوس

سرویس اتوبوس سنگاپور بسیار منظم‌ و کاربردی و بهترین روش برای کشف خیابان‌های جذاب این جزیره است. ارائه دهندگان خدمات اصلی SBS Transit و SMRT هستند. هزینه اتوبوس از 1 دلار تا 2.10 دلار است اما مراقب باشید حتما مقدار دقیق تعیین شده را داخل جعبه کرایه قرار دهید.

  • ام آر تی (MRT)

راه‌آهن حمل و نقل انبوه (Mass Transit Railway) تمام نقاط شهر را به هم وصل می‌کند و سریع‌ترین و اقتصادی‌ترین راه برای دسترسی به اطراف سنگاپور است. قطارها از ساعت5:30 صبح تا نیمه شب با حدود 90 ایستگاه تا مرکز شهر و حومه سنگاپور در رفت و آمدند. سفر به فرودگاه چانگی با این قطارهای منظم به راحتی انجام می‌شود و فقط سی دقیقه طول می‌کشد. هزینه یک سفر واحد بین 1 تا 2.10 دلار است (به‌علاوه یک واریز قابل استرداد به مبلغ یک دلار).

  • تاکسی

استفاده از تاکسی در کل سنگاپور مقرون به صرفه و در دسترس است، اگرچه ممکن است در ساعات اوج شما را منتظر بگذارد. گرفتن تاکسی بع راحتی از هتل، ایستگاه تاکسی‌ها یا با اشاره دست در خیابان انجام می‌شود و بهترین گزینه برای زمانی است که تا دیروقت در خیابان‌ها بوده‌اید. با این حال اگر در مرکز شهر باشید برای گرفتن تاکسی باید به ایستگاه تاکسی‌ها بروید.

قیمت ورودی تاکسی بین 2.80 تا 3.20 دلار به اضافه 0.20 دلار برای هر 385 متر است. در ساعات اوج ترافیک و در شب این هزینه برای رفتن به منطقه تجاری شهر و در صورتی که برای گرفتن تاکسی تماس تلفنی برقرار کرده باشید بیشتر می‌شود.

  • تریشا (Trishaw)

تریشا یک وسیله حمل‌ونقل سنتی پدالی است که توسط یک راهبر هدایت می‌شود و بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. به همین دلیل چندان جای چانه‌زدن سر قیمت باقی نمی‌ماند و راننده آن بین 10 تا 20 دلار برای سواری کوتاه مدت و حدود 50 دلار برای یک ساعت گردش از شما پول خواهد گرفت.

  • ای‌زی لینک (EZ link)

اگر برنامه شما برای اقامت در سنگاپور بیش از یک هفته باشد بهتر است یک کارت ای‌زی لینک از ایستگاه‌های ام آر تی تهیه کنید تا سفرهایتان تا 30% ارزان‌تر انجام شود.

 

ویزای توریستی سنگاپور چیست؟

 singapore-visa.jpg

ویزای توریستی سنگاپور همان‌طور که از نامش پیداست فقط برای توریست‌هایی که به این کشور وارد می‌شوند، صادر می‌شود. ویزای توریستی سنگاپور 3 ماه اعتبار ورود دارد یعنی تا 3 ماه می‌توانید با این ویزا وارد شوید ولی فقط یک ماه اجازه‌ اقامت و ماندن در سنگاپور را دارید. قیمت ویزای توریستی سنگاپور برای ایرانیان برابر با  85 دلار آمریکاست. این هزینه در زمان دریافت مدارک، پرداخت می‌شود و در صورت ریجکت شدن ویزای سنگاپور، این هزینه مستردد نخواهد شد. طبق تجربه‌ بدست آمده مدت زمان لازم برای صدور ویزای سنگاپور 7 الی 10 روز کاری است و روز‌های شنبه و یکشنبه جزو روز‌های کاری سفارت سنگاپور نیست.

سنگاپور از نظر نوع صدور ویزا 2 نوع مختلف دارد:

1- ویزای توریستی فرودگاهی: این ویزا در هنگام ورود مسافر به سنگاپور با ثبت شدن مهر در پاسپورت مسافر ثبت می‌شود.

2- ویزای توریستی سنگاپور برای ایرانیان: ویزای فرودگاهی برای مسافران ایرانی صادر نمی‌شود و مسافران ایرانی یک هفته الی 10 روز قبل از سفر باید نسبت به گرفتن ویزای توریستی یک ماهه سنگاپور اقدام کنند.

 

اقامت در سنگاپور و هزینه‌ها

 singapore-costs.jpg

اقامت در سنگاپور مانند اغلب شهرهای بزرگ دنیا دارای تنوع است و نسبت به بودجه شما تغییر می‌کند؛

هزینه کرایه یک اتاق لوکس و بزرگ در ویلایی در شرق سنگاپور از 30 دلار آمریکا شروع می‌شود.

هزینه کرایه یک اتاق در مناطق مسکونی نزدیک به وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند MRT از 36 دلار آمریکا شروع می‌شوداقامت در مرکز محله چینی‌ها، برای کسانی که با بودجه کمتری سفر می‌کنند مانند مناسبت‌تر است و اجاره یک تخت در هاستل یا خوابگاه از 22 دلار آمریکا شروع می‌شود.

اقامت در یک بوتیک هتل خانوادگی با امکانات یک هتل مدرن برای هر نفر از 42 دلار آمریکا شروع می‌شود.

اجاره تخت‌های کپسولی یکی دیگر از امکاناتی است که این روزها در شهرهای بزرگ و پر گردشگر دنیا رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد. اجاره این تخت‌ها در هاستل-کافه‌ای در سنگاپور از 19 دلار آمریکا شروع می‌شود.

و اما اگر برای ماه عسل به سنگاپور سفر کرده باشید، برای یک شب اقامت در یک آپارتمان کونودو (Condo) و در محیطی سرسبز و رمانتیک باید 45 دلار آمریکا بپردازید.

 

غذاهای پرطرفدار در سنگاپور

غذاهای اصلی در سطح شهر هم مانند فرهنگ سنگاپور ترکیبی از غذاهای هندی، مالایی و چینی است. غذاهای دریایی متنوعی هم وجود دارد که همراه با ادویه کاری و ادویه‌های آسیایی سرو می‌شود. در حوالی منطقه «هند کوچک» هم می‌توانید غذاهای هندی مختلفی پیدا کنید. اما چند غذای معروف سنگاپوری وجود دارد که بدون امتحان کردن آنها نباید جزیره را ترک کرد؛

خرچنگ چیلی: این غذا از یک خرچنگ کامل که خوب آغشته به سس فلفل شده درست می‌شود با این حال برخلاف اسمش چندان هم غذای تند و تیزی نیست. قیمت این غذای نسبتا گران بین 50 تا 70 دلار است.

 chili-crab.jpg

 

لاکسا (Laksa): لاکسا نوعی سوپ کاری و نارگیل است که با نودل و میگو درست می‌شود. لاکسا معمولا طعم تندی دارد و چیزی بین غذاهای چین و مالزی با تاثیر از غذاهای اندونزی است. قیمت یک کاسه کوچک لاکسا تقریبا 3 دلار آمریکا است.

 laksa.jpg

 

پوپیا (Popiah): پوپیا به اسپرینگ رول ‌های محبوبی گفته می‌شود که هم به‌شکل تازه خورده می‌شوند هم سرخ شده. داخل این اسپرینگ رول با سبزیجات و میگو پر شده و داخل لایه خمیری نازک از جنس آرد برنج پیچیده می‌شود. 6 رول از این خوراکی که هم به شکل میان‌وعده و هم به شکل پیش‌غذا خورده می‌شود تقریبا 20 دلار است.

Popiah.jpg

 

سنگاپور، جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا که در تاریخ 9 آگوست 1965 به عنوان کشوری مستقل از مالزی شناخته شده این‌روزها به یکی از لوکس‌ترین و دیدنی‌ترین کشورها برای گردشگران و تجار در دنیا تبدیل شده و به یکی از بهترین کشورهای آسیا از نظر سلامت اداری، گردشگری و مدرنیته شهرت جهانی دارد. دیدن این کشور با برنامه‌ریزی قبلی و بودجه کافی می‌توانید یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری باشد.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.