جاهای دیدنی سنگاپور؛ 13 جاذبه دیدنی سنگاپور

3.8
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جاذبه های گردشگری و دیدنی سنگاپور چیست؟
07 خرداد 1402 10:00
0

به‌دلیل تنوع و تعداد بالای جاهای دیدنی سنگاپور، نوشتن تمام جاذبه‌های این کشور، مطلب را از حوصله خارج می‌کند و چندان هم امکان‌پذیر نیست؛ مگر اینکه چند دهه در این کشور زندگی کرده‌ باشید و از تمام دیدنی‌های پنهان شده در خیابان‌های شهر باخبر باشید. اما در این بین، برخی از جاذبه‌های بسیار معروف هستند که قبل از خرید تور سنگاپور، حتماً باید با آن‌ها آشنا شوید تا لذت سفرتان چندبرابر شود. در این مطلب، قرار است لیستی از بهترین جاهای دیدنی در سنگاپور را در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین جاهای دیدنی سنگاپور کدامند؟

به‌طور کلی، پارک گاردنز بای بی، پارک هوایی هتل مارینا بی سندز، گالری ملی سنگاپور، موزه ملی سنگاپور، معبد دندان بودا، موزه علم‌وهنر، باغ گیاه‌شناسی سنگاپور و موزه مادام توسو، از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور هستند. فراموش نکنید که این جاذبه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و از نظر تنوع بسیار گسترده هستند؛ بنابراین جاذبه های سنگاپور با هر سلیقه‌ای سازگاری دارند و می‌توانیم هر یک از آن‌ها را در یک مطلب جداگانه از بلاگ لست سکند معرفی کنیم.

جاذبه‌های شهری سنگاپور

کسانی که تجربه سفر به سنگاپور را داشته‌اند، خوب می‌دانند که وجب‌به‌وجب خیابان‌های این کشور دیدنی است. سنگاپور یکی از سبزترین کشورهای دنیاست و وقتی در پایتخت آن قدم می‌زنید، با نزدیک‌ترین فضای سبز حداکثر ده دقیقه فاصله خواهید داشت. اتفاقاً بعضی از ساختمان‌ها و فضاهای سبز شهری، در لیست بهترین جاهای دیدنی سنگاپور هم هستند که از میانشان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

پارک گاردنز بای بی (Gardens By The Bay)

اگر همین حالا عبارت «جاهای دیدنی سنگاپور» را سرچ کنید، یکی از تصاویری که می‌بینید، پارک گاردنز بای بی است. خلاصه بگوییم، گاردنز بای بی، بهشتی است که به‌دست انسان‌ها ساخته شده است. این جاذبه حدود 100 هکتار وسعت دارد. فرقی نمی‌کند در کدام نقطه از سنگاپور هستید، برای رسیدن به این پارک کافی است به سمت مرکز شهر حرکت کنید. مراحل ساخت این جای دیدنی سنگاپور را می‌توانیم به یک رقابت بین‌المللی تشبیه‌ کنیم، زیرا از حدود 24 کشور و 170 شرکت مختلف، طرح‌های گوناگونی برای ساخت این پارک پیشنهاد شد.

یکی از فراواقع‌گراترین چشم‌اندازهایی که در پارک گاردنز بای بی دیده می‌شود، قسمت ابَردرخت‌های آن است. این بخش از 18 ابردرخت تشکیل می‌شود که ارتفاعشان به 50 متر می‌رسد. هریک از این درخت‌ها حدود 200 گونه مختلف از گیاهان را شامل می‌شوند و توسط چند پل به هم وصل شده‌اند. گیاهان بزرگ‌وکوچک گاردنز بای بی صبح‌ها سایه‌هایشان را بر جای‌جای این پارک می‌افکنند و هنگام شب با نورپردازی‌های دیدنی‌شان همه‌جا را روشن می‌کنند. بازدید از گلخانه‌های این مجموعه را از دست ندهید؛ این قسمت از پارک علاوه بر مناظر زیبایی که دارد، اطلاعات زیادی از دنیای گیاهان به شما خواهد داد.

  • ساعت بازدید از باغ‌های روباز پارک گاردنز بای بی: از ساعت 05:00 تا 02:00

  • ساعت بازدید از گلخانه‌ها: 09:00 تا 21:00

  • قیمت بلیط باغ‌های پارک گاردنز بای بی: رایگان (رفتن به پل‌های ابردرختان برای بزرگسالان و کودکان به ترتیب 5 و 3 دلار هزینه دارد)

  • قیمت بلیط گلخانه‌های پارک گاردنز بای بی: 28 دلار برای بزرگسالان و 15 دلار برای کودکان

  • آدرس پارک گاردنز بای بی: بخش جنوبی مرکز شهر

موقعیت پارک گاردنز بای بی در نقشه

supertree-grove-main.jpg
پارک گاردنز بای بی، از مهم‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور

باغ گیاه‌شناسی سنگاپور (Botanical Gardens)

در بین جاهای دیدنی سنگاپور، باغ گیاه‌شناسی اولین جایی بود که در یونسکو ثبت شد. اتفاقاً این باغ یکی از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور است که در اواسط قرن نوزدهم میلادی بنا شد. باغ گیاه‌شناسی سنگاپور یک گنجینه تکرار نشدنی از گونه‌های مختلف گیاهی است و از بخش‌های مختلفی مثل کتابخانه، گلخانه و فضای سبز باز، تشکیل شده است. روی‌هم‌رفته می‌توانید بیش از 10 هزار نوع گیاه را در این باغ تماشایی، مشاهده کنید. ضمن اینکه ساعت کاری منعطف و رایگان بودن بازدید از این باغ گیاه‌شناسی، بر محبوبیت آن افزوده است.

  • ساعت بازدید از باغ گیاه‌شناسی سنگاپور: از ساعت 05:00 تا 00:00

  • قیمت بلیط باغ گیاه‌شناسی سنگاپور: رایگان

  • آدرس باغ گیاه‌شناسی سنگاپور: مرکز شهر، جاده کلونی

موقعیت باغ گیاه‌شناسی سنگاپور در نقشه

SBG10_047alt.jpg
باغ گیاه‌شناسی سنگاپور

هند کوچک سنگاپور (Little India)

با دیدن ساختمان‌ها و فضای شهری سنگاپور، احتمالاً فکر کنید این کشور همه‌جوره از دنیای کهن فاصله گرفته است؛ اما اگر چنین چیزی بگویید، احتمالاً تاکنون درباره شهر هندی سنگاپور و محله‌های قدیمی این کشور چیزی نشنیده باشید. هند کوچک، یکی از مهم‌ترین دیدنی های سنگاپور است که شباهت زیادی به محله چینی‌ها در کشورهای مختلف جهان دارد. با این تفاوتِ بدیهی که زیروبم هند کوچک به فرهنگ، تاریخ و تمدن سرزمین هفتاد و دو ملت اختصاص یافته است.

در این محله رنگارنگ، می‌توانید انواع و اقسام غذاهای هندی، مجسمه‌ها، اشیاء قیمتی و لباس‌های سنتی بخرید. پیشنهاد می‌کنیم، قسمتی از وقتتان را صرف تماشا و عکاسی از معماری محله‌ها کنید. در هند کوچک سنگاپور، عبادتگاه‌ها و معابد ادیان مختلف در یک قدمی هم واقع شده‌اند و  قدمت برخی از آن‌ها به قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد.

  • ساعت بازدید از هند کوچک سنگاپور: تمام ساعات روز

  • قیمت بازدید از هند کوچک سنگاپور: رایگان

  • آدرس هند کوچک سنگاپور: مرکز سنگاپور، خیابان سراگون

موقعیت هند کوچک در نقشه

image.jpg
خیابان‌های هند کوچک در سنگاپور

محله چینی‌ها (China Town)

در زمان استعمار سنگاپور توسط بریتانیایی‌ها، جمعیت مهاجران چینی به این کشور سرازیر شد و بالتبع، یک محله چینی‌ها هم در سنگاپور شکل گرفت. این محله امروز بیش از اینکه مکانی برای اقامت مهاجران باشد، به یکی از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور تبدیل شده که معرف فرهنگ نقاط شرقی آسیا باشد و با غذا و میراث فرهنگی چین از توریست‌ها پذیرایی کند. در بازدید از این محله، حتماً سری هم به معابد آن بزنید.

یکی از معروف‌ترین این معابد، معبد هوک کنگ است که در نیمه اول قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. اگر سوغات چینی یا اثر هنری از این کشور دیده‌اید و در ایران و سایر کشورها آن را پیدا نکرده‌اید، فرصت خوبی است که در محله چینی‌ها دنبال آن باشید، زیرا عده زیادی از گردشگران برای خرید سوغاتی به همین محله می‌روند.

  • ساعت بازدید از محله چینی‌ها: تمام ساعات روز

  • قیمت بازدید از محله چینی‌ها: رایگان

  • آدرس محله چینی‌ها: جنوب سنگاپور، خیابان نیوبریج

موقعیت محله چینی‌ها در نقشه

محله چینی‌ها.jpg
محله چینی‌ها در سنگاپور

بال‌های زمان (Wings of Time)

بال‌های زمان هم از جاذبه های گردشگری سنگاپور در جزیره سنتوسا است که یک نمایش فوق‌العاده از آتش‌بازی، نورپردازی و فواره‌های آب است. نکته درخور توجه درباره این جاذبه، آن است که بال‌های زمان، اولین نمایش شبانه دائمی در جهان است. هنر و فناوری در این مکان، دست‌به‌دست هم دادند تا معجزه‌ای بیافرینند که فراتر از حد تصور شماست. این مراسم، هر شب حدود یک ساعت طول می‌کشد و موضوع آن حول محور داستان‌پردازی پرنده‌ای به نام شهباز می‌چرخد.

  • ساعت بازدید از بال‌های زمان: از ساعت 19:40 تا 20:40

  • قیمت بلیط بال‌های زمان: 12 دلار سنگاپور

  • آدرس بال‌های زمان: ساحل سیلوسو در جزیره سنتوسا

موقعیت بال‌های زمان در نقشه

نمایش بال‌های زمان.jpg
نمایش بال‌های زمان در سنگاپور

پارک هوایی مارینا بی سندز (SkyPark Observation Deck)

در لیست بهترین هتل‌های سنگاپور همیشه نام هتل مارینا بی سندز خوش می‌درخشد، جالب اینجاست که یکی از بهترین جاهای دیدنی سنگاپور هم در همین هتل قرار دارد. این جاذبه به‌شکل یک کشتی بزرگ روی سه برج این هتل جای گرفته است. وقتی روی این کشتی قرار بگیرید، تمام ساختمان‌های بلند شهر، زیر پای شماست و این ارتفاع بهترین فرصت برای عکاسی و فیلم‌برداری را فراهم می‌کند.

جدا از اینکه این جای دیدنی در طبقه پنجاه‌وهفتم قرارگرفته است، نمایی 360 درجه‌ای دارد و از بالای آن به تمام چشم‌اندازهای شهر اشراف دارید. قبل از بازدید از این جاذبه، توجه کنید که پارک هوایی هتل مارینا بی سندز در بعضی از روزها به همایش‌ها و مراسم خصوصی اختصاص می‌یابد و در چنین ایامی، امکان بازدید از آن وجود ندارد. بد نیست اشاره کنیم که در این پارک هوایی امکاناتی مثل زمین بازی و استخر هم وجود دارد. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم در رستوران آن، غذاهای خوشمزه سنگاپور را تجربه کنید.

  • ساعت بازدید از پارک هوایی مارینا بی سندز: از ساعت 11:00 تا 21:00

  • قیمت بلیط پارک هوایی مارینا بی سندز: 26 دلار سنگاپور

  • آدرس پارک هوایی مارینا بی سندز: جنوب سنگاپور، بلوار مارینا، نزدیک پارک گاردنز بای بی

بهترین غذاهای سنگاپور چیست؟

موقعیت پارک هوایی مارینا بی سندز در نقشه

پارک هوایی.jpg
پارک هوایی مارینا بی سندز

معابد دیدنی سنگاپور

از موزه‌ها و فضای مدرن شهری که بگذریم، معابد سنگاپور از مهم‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور به حساب می‌آید. سنگاپور یک کشور چنددینی است و 5 تا از ادیانش بیشتر از بقیه جمعیت دارند؛ این ادیان عبارتند از: بودیسم، تائوئیسم، هندوییسم، اسلام و مسیحیت. در جای‌جای این شهر، مساجد، معابد و کلیساهای مختلفی به چشم می‌خورند که برخی از آن‌ها از نظر قدمت و معماری، حرف‌هایی برای گفتن دارند. برخی از این عبادتگاه‌های مهم سنگاپور عبارتند از:

معبد دندان بودا (Buddha Tooth Relic Temple)

برای اینکه خودتان را به معبد دیدنی دندان بودا برسانید، خواه‌ناخواه به دوتا از جاهای دیدنی سنگاپور سر می‌زنید، چراکه معبد دندان بودا در محله چینی‌ها قرار گرفته است و برای رفتن به آن باید در این محله دیدنی کمی پیاده‌روی کنید. همان طور که از نامش پیداست، گفته می‌شود در این معبد از میراث مهم دندان بودا نگهداری می‌شود و این موضوع باعث شهرت جهانی این معبد شده است. همه عجایب این مکان به دندان بودا ختم نمی‌شود، بلکه معماری آن ساعت‌ها گردشگران را خیره نگه می‌دارد. تلفیق این معماری و مجسمه اساطیر چینی، ابهت خاصی به این معبد می‌دهد.

  • ساعت بازدید از معبد دندان بودا: از ساعت 07:00 تا 17:00

  • قیمت بلیط معبد بودا: رایگان

  • آدرس معبد بودا: محله چینی‌ها، خیابان سَوث بریج

موقعیت معبد دندان بودا در نقشه

معبد بودا.jpg
معبد دندان بودا

معبد سری سرینیواسا پرومال (Sri Srinivasa Perumal Temple)

معبد سری سرینیواسا پرومال در منطقه هند کوچک واقع شده است که پیش‌تر این منطقه را معرفی کردیم. این معبد، یکی از قدیمی‌ترین معابد و جاهای دیدنی سنگاپور است و شباهت زیادی به معابد جنوب کشور هند دارد. در بدو ورود به ساختمان مجموعه، ردیفی از مجسمه‌های خدایان و الهه‌های هندی توجه شما را جلب می‌کند و پس از ورود به ساختمان معبد، دنیایی از هنر معماری پیش چشمانتان ظاهر می‌شود. لازم به ذکر است که این مکان، هر سال محل برگزاری برخی از مهم‌ترین فستیوال‌های هند است و اگر خوش‌شانس باشید، زمان بازدیدتان با این فستیوال‌ها یکی می‌شود.

  • ساعت بازدید از معبد سری سرینیواسا پرومال: از ساعت 05:30 تا 12:30 و 17:30 تا 21:00

  • قیمت بازدید از معبد سری سرینیواسا پرومال: رایگان

  • آدرس معبد سری سرینیواسا پرومال: منطقه هند کوچک، خیابان ریس کورس

موقعیت معبد سری سرینیواسا پرومال در نقشه

معبد سری.jpg
مهم‌ترین معبد هند کوچک، در سنگاپور

معروفترین موزه‌های سنگاپور

شاید تاریخ، آخرین موضوعی باشد که در سنگاپور توجه شما را جلب کند؛ اما نباید فراموش کنیم که این کشور به‌جز معابد و فضای سبز دل‌انگیزش، تاریخ و آثار هنری گوناگونی دارد که برای دوست‌داران سرگذشت آسیا، جذاب خواهد بود. همچنین موزه‌های مهمی در سنگاپور داریم که موضع اصلی‌شان علم و هنر است. سنگاپور در مجموع حدود 36 موزه دارد که بازدید از آن‌ها نیازمند زمان، انرژی و هزینه زیاد است، اما در این بین چند موزه داریم که نباید از تمایشان غافل شویم. جزئیات هریک از این موزه‌ها و گالری‌ها به شرح زیر است.

گالری ملی سنگاپور یک موزه آثار هنری است که بنا به دلایل مختلفی می‌توانیم آن را به‌عنوان یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور معرفی کنیم. این جاذبه، بسیار مشهور است و بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری آسیا است که آثار مربوط به دوران استعمار (قرن نوزدهم میلادی) را دربرمی‌گیرد. حتی اگر به تماشای آثار هنری علاقه‌ای نداشتید، حداقل از ساختمان گالری ملی سنگاپور دیدن کنید؛ چراکه از نظر قدمت و معماری بسیار غنی است و از سوژه‌های خوب عکاسی در شهر به شمار می‌رود.

  • ساعت بازدید از گالری ملی سنگاپور: از ساعت 10:00 تا 19:00

  • قیمت بلیط گالری ملی سنگاپور: 20 دلار سنگاپور

  • آدرس گالری ملی سنگاپور: جنوب سنگاپور، خیابان سوپریم

 موقعیت گالری ملی سنگاپور در نقشه

موزه ملی سنگاپور.jpg
گالری ملی سنگاپور

موزه ملی سنگاپور (National Museum of Singapore)

موزه ملی سنگاپور را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: اول، بخش تاریخ سنگاپور است که آثارش از قرن 14 میلادی تا امروز را دربرمی‌گیرد؛ دوم، بخش جامعه‌شناسی و نمایش زندگی مردم سنگاپور در دوره‌های مختلف است که تمرکزش بر هنرهایی مثل آشپزی، موسیقی، فیلم و صنعت مد در این کشور است. در این آثار از وسایل نقلیه قدیمی گرفته تا دست‌نوشته‌ها و ماکت‌هایی از دوران قدیم و جدید شهر دیده می‌شود. با بازدید از این موزه، می‌توانید حداکثرِ اطلاعات درباره کشور سنگاپور را در حداقل زمان ممکن کسب کنید. لازم به ذکر است که فاصله موزه ملی سنگاپور تا گالری ملی این کشور تقریباً کمتر از 200 قدم است.

  • ساعت بازدید از موزه ملی سنگاپور: از ساعت 10:00 تا 19:00

  • قیمت بلیط موزه ملی سنگاپور: 15 دلار سنگاپور

  • آدرس موزه ملی سنگاپور: شمال پارک فورت کانینگ، خیابان فورت کانینگ

موقعیت موزه ملی سنگاپور در نقشه

موزه موزه.jpg
موزه ملی سنگاپور، یکی از معروفترین جاهای دیدنی در سنگاپور

موزه علم و هنر (ArtScience Museum)

موزه علم و هنر سنگاپور 21 گالری دارد که میزبان چندتا از بهترین نمایشگاه‌های دنیاست. در هر یک از آثار آن، ترکیبی دیدنی از هنر، فناوری، فرهنگ و علم دیده می‌شود. وسعت این موزه به بیش از 50 هزار متر مربع می‌رسد. طراحی ساختمان اصلی این موزه، نمادین است و شباهت شکل آن به گل لوتوس، بیانگر پذیرا بودن سنگاپور از ایده‌های نوین است. اگر اهل فیلم و سریال هستید و به جلوه‌های ویژه علاقه دارید، باید بدانید که موزه علم و هنر سنگاپور، پر است از صحنه‌های بازسازی شده از فیلم‌های معروف مارول، تایتانیک، هری پاتر و غیره.

  • ساعت بازدید از موزه علم و هنر: از ساعت 10:00 تا 19:00

  • قیمت بلیط موزه علم و هنر: 21 دلار سنگاپور

  • آدرس موزه علم و هنر: جنوب سنگاپور، خیابان بای فرانت

موقعیت موزه علم و هنر در نقشه

singapore-art-science.jpg
موزه علم و هنر سنگاپور

موزه مادام توسو (Madame Tussauds Museum)

سنگاپور هم مثل امارات، ترکیه، آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان، شعبه‌ای از موزه مادام توسو دارد. این موزه دیدنی در سال 2014 افتتاح شد و هنر مجسمه‌سازی با موم در آن به اوج رسیده است. موزه مادام توسو مجسمه‌های مختلفی از شخصیت‌های برجسته و ستاره‌های فوتبال، سینما، موسیقی و هنر دارد. لازم به ذکر است که این موزه در جزیره سنتوسای سنگاپور واقع شده است.

  • ساعت بازدید از موزه مادام توسو: از ساعت 10:00 تا 18:00

  • قیمت بلیط موزه مادام توسو: 30 دلار سنگاپور

  • آدرس موزه مادام توسو: جزیره سنتوسا، خیابان ایمبیا

موقعیت موزه مادام توسو در نقشه

mahesh-babu_selfie-min.jpg
موزه مادام توسو

سنگاپور تریک آی (Trickeye Singapore)

اگر اهل عکاسی در سفر هستید و با کودکتان به سنگاپور سفر می‌کنید، بازدید از سنگاپور تریک آی را از دست ندهید. این جاذبه پر است از لوکیشن‌های سه‌بعدی عکاسی که بیشترشان شما را به یاد دنیای انیمیشن و کارتن می‌اندازد و برخی از آن‌ها خطای دید و شعبده‌های جالبی دارند. البته نباید فراموش کنیم که مخاطبان هم از طرفداران پروپاقرص این جای دیدنی سنگاپور هستند؛ زیرا بزرگسالان پس از بازدید از این جاذبه، عکس‌های زیادی برای پست کردن در شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت.

  • ساعت بازدید از سنگاپور تریک آی: از ساعت 11:00 تا 19:00

  • قیمت بلیط سنگاپور تریک آی: افراد 13 سال به بالا 32 دلار سنگاپور و افراد 4 تا 12 سال 28 دلار سنگاپور

  • آدرس سنگاپور تریک آی: شمال شرق جزیره سنتوسا، خیابان سیلوسو

موقعیت سنگاپور تریک آی در نقشه

تریکی سنگاپور.jpg
موزه تریک آی سنگاپور

سفر به سنگاپور با تور

با مراجعه به لیست تور مالزی سنگاپور در لست سکند، می‌توانید نگاهی به قیمت‌های مختلف در بازار این تور بیندازید و با توجه به شرایطتان بهترین تور را انتخاب کنید. بد نیست اشاره کنیم که ارزان‌ترین تورهای لحظه آخری بازار را هم می‌توانید در همین صفحه پیدا کنید. حتی اگر تور مدنظرتان را در این بخش از سایت پیدا نکردید، می‌توانید با استفاده از سرویس سفرساز، سفر پیشنهادیتان را با پشتیبانان ما در میان بگذارید تا آن‌ها تورهای مشابه با درخواستتان را پیدا کنند.

سخن آخر

در این مطلب با دیدنی های سنگاپور آشنا شدیم، اما فراموش نکنید که انتخاب زمان سفر به سنگاپور تأثیر زیادی به تجربیات سفر شما خواهد داشت. ضمن اینکه آشنایی به سیستم حمل‌ونقل در این کشور به شما کمک می‌کند برای رفت‌وآمدهایتان برنامه دقیقی بچینید و در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید. با خواندن مطلب راهنمای سفر به سنگاپور، اطلاعات لازم را در این باره کسب خواهید کرد. اگر تجربه بازدید از هر یک از جاذبه های سنگاپور را داشته‌اید، می‌توانید دانسته‌های خود را با سایر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.