از سرگیری سری دوم محدودیت ‌ها در اروپا و تغییر برنامه مسافران!

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کرونا در اروپا و تاثیر سایه شوم آن بر سر صنعت گردشگری! +جزییات
23 مرداد 1399 08:00
1

با افزایش آمار مبتلایان، بسیاری از کشورهای اروپایی حالا سری دوم محدودیت‌ها را اعمال کرده‌اند که از بسیاری جهات فاجعه‌بار خواهد بود. مجلات اروپایی کمی دیرتر از سایر کشورها فرارسیدن موج دوم را تیتر خبرهای خود قرار داده‌اند، زیرا حالا بسیاری از مناطق و کشورها مجدداً محدودیت‌های خود را از سر گرفته‌اند. حال که کووید 19 با الگویی پیش می رود که طبق نظر کارشناسان هرگز تا قبل از این دیده نشده، حالا بسیاری بر این عقیده‌اند که موج اول هنوز پایان نپذیرفته و فعلاً ادامه دارد.

ازسرگیری سری دوم محدودیت‌ها در اروپا و تغییر برنامه مسافران

چیزی که باعث پیچیده شدن این روند شده، تنوع شیوع بیماری در کشورهاست. بر همین اساس هر کشوری دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های خاص خود را اعمال کرده که این مساله تبدیل به چالشی اساسی شده است. موضوع وقتی حاد می‌شود که محدودیت‌هایی که گردشگران در برخی کشورها با آن مواجه‌اند و در صورت عدم رعایت آن جریمه می‌شوند، در برخی کشورهای دیگر واکنش شدیدی درباره آن صورت می‌گیرد و همین تغایر سبب ایجاد فاجعه شده است.

بنا به گفته کارشناسان، رفتار این ویروس مانند آنفولانزا نیست و نمی‌توان زمان فروکش کردن آن را برحسب فصل تعریف کرد. کرونا برخلاف آنفولانزا که فقط در فصل زمستان یا پائیز دیده می‌شود، هیچ ریتمی ندارد و هرکسی و در هر شرایطی ممکن است به آن مبتلا شود.

ازسرگیری سری دوم محدودیت‌ها در اروپا و تغییر برنامه مسافران

 

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی

مارگارت هریس سخنگوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به مردم توصیه می‌کند که به این ویروس به‌عنوان یک عفونت فصلی ننگرند. بلکه باید در نظر داشت این ویروس در دورهمی‌های بزرگ، از فردی به فرد دیگر و از راه بینی و دهان منتقل می‌شود.

سوءتفاهمی که در این میان شکل‌ گرفته این است که جهان با یک ویروس دستگاه تنفسی روبروست که مانند سایر ویروس‌های مشابه رفتار نمی‌کند. به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری به مراحل بالاتر باید فاصله اجتماعی 2 متری و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی کاملاً رعایت شود. هریس از آمریکا و برزیل به‌عنوان کشورهایی یاد می‌کند که بجای تجربه کردن چند موج با یک موج کلی شیوع دست به گریبان‌اند. افت و خیر این موج به معنای پایان یافتن یک موج و شروع موج بعدی نیست، بلکه یک موج طولانی است که به تعهد عموم مردم در جهت حفظ فاصله اجتماعی و نحوه تماس‌ها بستگی دارد.

ازسرگیری سری دوم محدودیت‌ها در اروپا و تغییر برنامه مسافران

 

کشورهای مبتلا

درحالی‌که آمریکا به خاطر هوشیاری برخی ایالات و رعایت نکردن همان اصول توسط بقیه، شاهد موج شدید میزان مبتلایان است، دپارتمان کشور شدیداً توصیه کرده که افراد از سفرهای بین‌المللی پرهیز کنند. همچنین مسافران خارج از کشور هم باید هرچه سریع‌تر به آمریکا بازگردند و از ماندن در کشور مقصد پرهیز کنند.

آلمان که تا به امروز میزان مبتلایان پایین‌تری نسبت به کشورهای دیگر داشته، با شروع موج جدید در فرودگاه‌ها تست مجانی از مسافران به عمل می‌آورد. براساس گفته‌های رئیس مرکز پیشگیری از بیماری در آلمان، مشکل شیوع مجدد بیماری تقصیر شهروندان است که در زمان افت بیماری محدودیت‌ها را جدی نگرفته‌اند.

انگلیس از مردم خواسته که جز در مواقع ضروری از مسافرت به کشورهایی مانند اسپانیا، جزایر قناری و جزایر بالئاری خودداری کنند. با اضافه شدن شهرهای دیگر به لیست قرمز، حالا انگلیس نیز مانند بسیاری از کشورها ملزم به رعایت دستورالعمل‌های چهارگانه است.

ازسرگیری سری دوم محدودیت‌ها در اروپا و تغییر برنامه مسافران

اسپانیا به‌عنوان کشوری که در زمان شیوع بیماری با آمار بالای مرگ‌ومیر و ابتلا مواجه بوده، حالا مجدداً محدودیت‌های شدیدی را وضع کرده است، حضور در مکان‌های سربسته مانند کافه و رستوران، جمع شدن بیش از 10 نفر درخانه های یکدیگر را ممنوع کرده است. حالا کافه‌ها در مادرید باید در ساعات مقرری مغازه‌های خود را ببندند و تست‌های PCR در فرودگاه‌های کشور گرفته شود.

بلژیک با اوج‌گیری بیماری در کشور، مقررات شدیدی را اعمال کرده است، مانند رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از دورهمی‌ها. بعلاوه استفاده از ماسک در این کشور اجباری شده است. فرانسه باوجود نگرانی‌ها درزمینهٔ شیوع بالای بیماری اما هنوز مقررات یا محدودیت‌های جدیدی را اعمال نکرده است. بااینکه کشور در گذشته با رقم بالای مبتلایان مواجه بود اما حالا کاهش قابل‌توجهی را شاهد است.

 

به نظر شما آینده‌ی این بیماری چگونه خواهد بود؟ آیا تا رها شدن از چنگال آن زمان زیادی باقی مانده و صنعت گردشگری همچنان باید منتظر بماند؟

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.