یک کودک ده ساله در ایرلند، شمشیر قرن هجدهمی را کشف کرد!

4.4
از 13 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کودکی ده ساله شمشیری متعلق به قرن دوازدهم را کشف کرد! +تصاویر
22 شهریور 1399 07:00
4

یک شکارچی گنج ۱۰ ساله با یک ردیاب فلزی در ایرلند شمالی به شمشیری برخورد کرده‌ است که صدها سال قدمت دارد! فیونتان هیوز در حال حاضر این کشف تاریخی را تنها در اولین تلاش خود پیدا کرده ‌است. فیونتان، از دریللاژانایرلند شمالی  در شهرستان  Tyrone Ulster، ماه گذشته هنگامی‌که این شمشیر را کشف کرد، با پدرش پاول و پسرعمویش داران همراه بود. درحالی‌که سعی می‌کرد در روز تولدش یک ردیاب فلزی را امتحان کند، جشن تولد متفاوتی را تجربه کرد که با سال‌های گذشته زمین تا آسمان فرق می‌کرد!

18th-Century-Sword.jpg

او پس‌ از این که یکی از خبرهایی را که خبرگزاری بی‌بی‌سی به‌عنوان "جواهر"  پخش کرده بود را دید، این قطعه را کشف کرد! یافته‌ی او نشان از آن دارد که چندین سلاح‌ قدیمی دیگر نیز در آن اطراف وجود دارد. متخصصان تصاویر این شی را بررسی کرده‌اند تا قدمت آن‌ مشخص شود. نظر آن‌ها چه بود؟ تخمین‌ها بین قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ متغیر بود و  هجدهمی به‌عنوان یک کاندیدای احتمالی برای شمشیر یافت ‌شده توسط یابنده فلز در نظر گرفته شد.

فیلیپ اسپونر فروشنده می‌گوید: «شمشیر کشف شده از نوع کمری است که در سال‌های 1720 تا 1780 توسط افسران انگلیسی استفاده می‌شده است.»

در همین حال، متخصصان به نام‌های مارک و دیوید هاوکینز به شرایط خشک و گل چسبیده به شمشیر اشاره می‌کنند. به گفته بی‌بی‌سی، آن‌ها معتقدند که گل زنگ‌زده ممکن است به‌راحتی شکل و اندازه همه‌چیز را بزرگ‌تر کند.

18th-Century-Sword3.jpg

بنا بر گزارش‌ها، پل هیوز امیدوار است که شمشیر این خانواده چیزی بیش از یک‌تکه زنگ‌زده باشد و گفته که قصد دارد دوباره بیرون برود تا ببیند می‌تواند باقی وسایل با ارزش را در این مکان پیدا کند یا نه. 

در یک تصادف عجیب، گزارش‌های بیشتری در مورد یک کودک ۱۰ ساله منتشر شد که چیزهای دیگری را نیز کشف کرده است. پاتریک هوپر از همپشایر، از عصر برنز، "روبان طلایی" را به دست اورده ‌بود. این یافته‌ها به فاصله ۲ روز از هم رخ دادند . او هم مثل Fionntan در مزرعه‌ای با پدر خود مشغول کار بود. بااین‌حال این داستان شگفت‌انگیز به اینجا ختم نشد و پاتریک فکر می‌کرد که گنج او چیزی بیش از این است!

18th-Century-Sword2.jpg

او گفت: «من در ابتدا فکر کردم که چیزی که پیدا کرده‌ام یک تکه کاغذ قدیمی است و به همین دلیل سریع آن را در کیسه زباله انداختم و حتی به کسی چیزی نگفتم. بعدتر، آن شی‌ء غیرمعمول را در کیسه دیدم، آن را خالی کردم تا آنچه می‌درخشد را بردارم.» این پسر فاش می‌کند: «من به همه دوستانم گفته بودم که یک گنج پیدا کرده‌ام و همه آن‌ها فکر می‌کنند که این تجربه تکرار ناپذیر است!»

قدمت این طلا می‌تواند به‌اندازه 5000 سال و ارزش بالقوه آن هزار پوند باشد. تصمیم نهایی در مورد مبلغ توسط دادسرای دادگستری گرفته خواهد شد. بنابر گزارش‌ها حتی ممکن است به موزه بریتانیا در لندن فروخته شود. پاتریک 50٪ از درآمد حاصل از آن را دریافت خواهد کرد و نیمی دیگر نیز به صاحب زمین تعلق می‌گیرد. اما به راستی این گنج از کجا یافت شد؟ برای پاسخ به این سوال، بخشی از کلوپ فلزیاب  Soil Searchers (جستجوگران خاک) در حال جستجو هستند!

این فعالیت‌ها در سال‌های اخیر از طریق سایت اینترنتی تلویزیونی "آشکارسازها" که توسط مکنزی کروک تهیه و اجرا میشده افزایش یافت. این تیم شامل تیم‌های ردیابی فلزی مانند DMDC  (کلوب ردیابی فلز) و کوسه‌های خاکی (ردیابی فلز)  شناخته می‌شوند. این حرکت به نوعی سرگرم کننده نیز هست، گرچه نشان‌دهنده اشتیاق افراد برای زنده نگه‌داشتن تاریخ نیز بوده است. داستان کشف‌های Fionntan و Patrick می‌توانست شبیه افسانه‌ی دزدان و آدم‌های سودجوی در جستجوی گنج از آب دربیاید، اما اینبار همه چیز حقیقت داشت و ماجرا جور دیگری پیش رفت!

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.