عکس نگیرید! مکان های شگفت‌آوری که از آنها تصاویری موجود نیست!

4.4
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عکس نگیرید! مکان های شگفت‌آوری که از آنها تصاویری موجود نیست! +تصاویر
21 مهر 1399 07:00
3

شاید اینطور بنظر برسد که در دنیای امروزی عکس گرفتن از مناظر مختلف، موزه‌ها، پارک‌ها و ... محدودیتی نداشته باشد و بتوان به راحتی هر تصویری را از هرکجا در شبکات اجتماعی به اشتراک گذاشت. اما بهتر است بدانید هنوز هم اماکنی وجود دارند که عکس گرفتن از آن‌ها به طور مطلق ممنوع بوده و انجام این عمل با جریمه هایی همراه می‌شود.

عکس نگیرید! 5 مکان شگفت‌آور که از آنها تصاویری موجود نیست!

 

 در این مطلب به 4 مکانی که عکس گرفتن از آن‌ها یک کار ریسکی محسوب می‌شود پرداخته شده است.

 

قلعه نوی‌شوانشتاین

عکس نگیرید! 5 مکان شگفت‌آور که از آنها تصاویری موجود نیست!

در جنوب غربی ایالت باواریای آلمان، قلعه نوی‌شوانشتاین که دستور ساخت آن توسط لودویگ دوم صادر شد از جمله اماکنیست که عکس گرفتن در آن ممنوع است.

این قلعه به افتخار ریچارد واگنر، موزیسین پرآوازه آلمانی در سال‌های 1869 تا 1886 ساخته شد تا به نوعی قدردانی از این استاد موسیقی انجام شده باشد.

 معماری این مکان به گونه‌ای می‌باشد که انگار اپرا و موسیقی در کالبد یک قلعه جان گرفته است. در طبقه سوم این قلعه، علاقه و اشتیاق لودویگ دوم به هنر ریچارد واگنر کاملا مشهود بوده و طبقه چهارم نیز که به طور کامل به Singer's Hall اختصاص  داده شده است نشأت گرفته از کارکتر و ویژگی اپرای واگنر است.

متاسفانه پادشاه باوریا، لودیگ دوم تکمیل شدن قلعه نوی‌شوانشتاین را به چشم ندید و با مرگ وی رویا پردازی‌های بزرگ او نیز در معماری و ساخت قلعه ناتمام ماند.

در حال حاضر گردشگران می‌توانند از این قلعه بازدید کرده و جو جادویی آن را تجربه کنند. هرچند به دلیل سیاست‌های موجود عکس برداری از داخل قلعه نوی‌شوانشتاین ممنوع می‌باشد. جالب است بدانید که یکی از القاب این قلعه «قلعه پارادوکس» است که وضوح می‌توان تضاد واقع در آن را با این محدودیت تصویر برداری احساس کرد!

 

کلیسای سیستین

عکس نگیرید! 5 مکان شگفت‌آور که از آنها تصاویری موجود نیست!

یکی دیگر از این اماکن منحصر به فرد که عکس گرفتن در آن ممنوع است کلیسای سیستین در واتیکان است که در قرن 16 میلادی ساخته شد.

گردشگران محدودیتی برای بازدید از کلیسای سیستین و لذت بردن از جو حاکم آن نخواهند داشت و تنها تکرار عبارات No photo! No video از جانب ماموران امنیتی کلیسا است که حس و حال روحانی آن را کم می‌کند!

طرح‌های سقف این کلیسه توسط میکل آنژ نقاشی شده است که تکمیل نمودن آن سال‌ها طول کشید. همین جمله کافی است تا بفهمید که چرا این میراث فرهنگی باید از لنزهای دوربین دور بماند! این ممنوعیت تصویر برداری توسط شکبه تلویزیونی Nippon ژاپن ایجاد شده است. زیرا شرکت Nippon در سال 1980 برای ترمیم نقاشی‌های میکل آنژ مبلغ 3 میلیون دلار را سرمایه گذاری کرد که اتمام آن سالیان درازی زمان گرفت. از این رو این، شرکت مذکور جهت مراقبت از آثار کلیسای سیستین در مقابل فلش بیشمار دوربین‌ها عکس برداری را ممنوع کرده است.

 

تاج محل

عکس نگیرید! 5 مکان شگفت‌آور که از آنها تصاویری موجود نیست!

بدون تردید تاج محل از شناخته شده ترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که سالانه تعداد کثیری از توریست‌ها را به خود جذب می‌کند. این بنای تاریخی در سال 1648 ساخته شد و هدیه‌ای از جانب پادشاه مغول‌ها، شاه جهان به همسرش ممتاز محل بود. عکس گرفتن از نمای خارجی این بنا موردی ندارد اما تصویر برداری از داخل تاج محل که به نوعی آرامگاه محسوب می‌شود ممنوع بوده و نوعی بی‌احترامی محسوب می‌شود.

تاج محل توسطUNESCO  به عنوان یک میراث جهانی معرفی شده و در وب سایت یونسکو به این شکل از تاج محل تمجید شده:« تاج محل دست آورد بی نظیری از تلفیق هنر و معماری است که با هارمونی فوق العاده‌ خود طیف کاملی از هنرورزی هندی - اسلامی را در یک مقبره نشان می‌دهد.»

 

اداره پست ایالات متحده

عکس نگیرید! 5 مکان شگفت‌آور که از آنها تصاویری موجود نیست!

اداره پست آمریکا عجیب ترن مکانی است که در صورت عکاسی از آن با ممنوعیت و جریمه مواجه خواهید شد. از آنجایی که این مکان برای خدمات پستی ایجاد شده است و لازم است که اقدامات امنیتی لازم شکل بگیرد، قوانین سخت گیرانه‌ای از جمله عکس‌برداری از محیط داخلی اداره پست ایجاد گشته.

عکس گرفتن در این مکان فقط با صلاحدید رئیس اداره پست و برای استفاده شخصی امکان پذیر خواهد بود. به علاوه عکاسی تنها درجایی مجاز است که برای عموم مردم قابل دسترس باشد و عکس گرفتن از دوربین‌های امنیتی، نامه‌ها، کارمندان اداره پست و مراجعه کنندگان به طور کلی ممنوع می‌باشد. البته که به دلیل قابل رویت بودن اطلاعات اشخاص ( مانند نام و آدرس) بر روی پاکت نامه ها و امکان سوء استفاده از آن، این محدودیت منطقی بنظر می‌رسد.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.