سکنج روستای پاییزی رویایی در کرمان

4.7
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سرزمین پاییزی رویایی در قلب کویر ایران + تصاویر
27 آبان 1399 12:00
1

یکی از محبوب ترین روستاهای کرمان روستای سکنج  است که در پنجاه کیلومتری کرمان قرار دارد. این روستا با قدمتی 700 ساله از روستاهای سردسیری ایران محسوب می شوند. در فصل پاییز ترکیب درختان کهنسال و خانه های قدیمی زیبایی خاصی به این روستا می دهند. روستای سکنج، یکی از منابع تامین میوه است و هر ساله انواع میوه ها را میتوان در این روستا دید.

61778643.jpg

عکس از رحیم بنی‌ اسد آزاد (ایسنا) 

روستای سکنج قدمت تاریخی 700 ساله دارد و از انبوه باغ‌ های سردسیری تشکیل شده است، درختان چنار کهنسال و کوچه‌ های پر پیچ و خم و انواع درختان و خانه‌ های روستایی زیبا میزبان علاقمندان به طبیعت و کوهستان است. رودخانه پر خروش سکنج که در دره‌ های شمالی روستا جریان دارد، شکوه خاصی به این منطقه بخشیده است.در امتداد این رودخانه و در مسیر آبشار اصلی با چشم اندازهای بسیار زیبای جنگلی و کوهستانی خاطرات ماندگاری در دل و جان گردشگران و طبیعت دوستان نقش می بندد.در فصل پاییز میوه رنگ زیبا و خاصی به این روستا داده اند، این خودنمایی رنگ‌های پاییزی درتقابل با رشته کوه‌هایی که روستا را محصور کرده‌اند، فضای منحصر به فردی را به وجود آورده است و قدم زدن در باغ‌ها و کوچه‌های آن دل هر ببیننده‌ای را می‌برد.

61778645.jpg

عکس از رحیم بنی‌ اسد آزاد (ایسنا)

در شرق روستا و در فاصله ای کمتر از چهار کیلومتر، تنگه‌ای پر از درخت با دیوارهای سنگی بلند و رودخانه‌ای پرپیچ‌ و خم و خروشان وجود دارد که بی‌شک زیباترین و جالب توجه‌ترین رودخانه در نزدیکی استان کرمان می باشد. عبور از لابه‌لای درختان و تخته سنگ‌ها و گذر از کنار آبشارهای کوچک و پر سروصدا در بلندای کوه‌ها که انگار گویی همه را به تسخیر خود در آورده است، منظره ای فراموش نشدنی را پیش چشمانتان ترسیم خواهد کرد.  آبشار زیبایی که باریکه‌ای در حدود ۱۰ متر با شیب ۸۰ درجه‌ در گودال سنگی فرو می‌ریزد و غرشی را در فضا می‌پراکند. آب رودخانه پس از خروج از حوضچه اصلی، حرکت مارپیچی را دنبال می‌کند چشمه و آبشار سکنج پس از حدود چهار ساعت پیاده‌روی در دره خنک و زیبای سکنج قابل دسترسی هستند.

 resized_1268527_549.jpg

resized_1268532_588.jpg

resized_1268534_814.jpg