کشف چند شئ تاریخی در تویسرکان (همدان)

4.2
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشف چند شئ تاریخی در تویسرکان (همدان)
28 آبان 1399 06:00
0

اسحاق ترکاشوند رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان (استان همدان) از کشف چند شیء تاریخی که متعلق به دوره اسلامی میباشد در روستای اشتران شهرستان تویسرکان خبر داد.

اسحاق ترکاشوند بیان کرد: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر کشف اشیاء تاریخی در پی حفر چاه آب آشامیدنی در یکی از منازل روستای اشتران، عوامل اداره میراث فرهنگی به همراه دادستان و نیروی انتطامی به محل مراجعه کردند.

854302_582.jpg
(تصویر مربوط به این خبر نمیباشد)

ترکاشوند در ادامه گفت: در عمق سه متری زمین یک آفتابه و چند تکه سفال شکسته کشف شد و پس از مراحل کارشناسی مشخص شد که اشیاء مربوط به دوره صفوی و پس از آن هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه منبع قنات روستای اشتران بعد از عملیات احداث سد با مشکل مواجه شده است، گفت: اهالی روستا مشکل آب آشامیدنی دارند و برای رفع آن اقدام به حفر چاه می‌کنند. 

وی گفت: با هماهنگی دادستانی و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان قرار شد اهالی قبل از هرگونه عملیات عمرانی اعم از حفر چاه، پِی ک‍َنی و احداث ساختمان از میراث فرهنگی استعلام بگیرند. 

اسحاق ترکاشوند با اشاره به اینکه در روستای اشتران چهار بنای ثبتی حمام و قلعه اشتران، خانه حمزه‌خان و خانه حسن‌خان وجود دارد که متعلق به دوره قاجار و پس از آن هستند، گفت: این آثار باعث شده اشتران روستایی منحصربفرد باشد.

منبع: ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.