آخرین خبر دولت کانادا از نحوه اخذ گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان

3
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آخرین خبر دولت کانادا از نحوه اخذ گواهی عدم سوء پیشینه ایرانیان (آذر 99)
19 آذر 1399 10:00
0

در آخرین به روز رسانی سایت IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) شرایط جدیدی برای اخذ پلیس سرتیفیکیت یا همان گواهی عدم سوء پیشینه عنوان شده است که در این خبر به شما گفته خواهد شد.

گواهی عدم سوء پیشینه یکی از مدارک ثانویه برای مهاجرت، تحصیل و ... در کانادا محسوب می‌شود که با توجه به برنامه مهاجرتی ارائه و ارسال آن می‌تواند اجباری شود. در پروسه اخذ ویزای اقامت دائمی کانادا (permanent residence)، ویزای کاری کانادا (work permit) و ویزای تحصیلی کانادا (study permit) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه اجباری است و در سایر برنامه‌ها نیز می‌تواند به صورت مداک ثانویه از جانب آفیسر ویزا مورد درخواست واقع شود.

 

گواهی عدم سوء پیشنه

 

نحوه درخواست گواهی عدم سوء پیشنه

به نقل از سایت رسمی دولت کانادا  اگر خواهان اخذ گواهی عدم سوء پیشینه (police certificate)  هستید باید به وسیله یکی از روش های زیر اقدام نمایید.

1. در صورتی که ایران زندگی می‌کنید

  • اگر در ایران زندگی می‌کنید می‌توانید با مراجعه حضوری به پلیس + 10 گواهی عدم سوء پیشنیه خود را دریافت نمایید؛ یا
  • با مراجعه به سامانه احراز هویت ثنا و ثبت نام در آن به این مهم دست پیدا کنید.

2. اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید

  • باید به نزدیک‌ترین سفار ایران در آن کشور (یا کشورهای همسایه) مراجعه کنید و به صورت حضوری گواهی عدم سوء پیشنیه خود را دریافت نمایید

3. ایرانیان که خارج در کانادا زندگی می‌کنند

اگر شما یک شهروندی ایرانی هستید که در کانادا اقامت دارید و بنا به هر دلیلی (مانند تغییر وضعیت کاربری ویزا) نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه پیدا کرده‌اید؛ می‌توانید در محله خود به نزدیک ترین دفتر پلیس مراجعه کرده و به صورت دیجیتال از اثر انگشت خود پرینت بگیرید ( با کیفیت و رزولویشن بالا)، سپس به سایت مدیریت یک‌پارچه خدمات کنسولی (سامانه میخک) رجوع کرده تا مدارک تکمیلی مورد نیاز شما اطلاع رسانی شود.  

https://econsulate.mfa.ir/form/description.xhtml

https://mikhak.mfa.gov.ir/form/landing.xhtml

نکته مهم

هنگام طی کردن این پروسه توجه داشته باشید که از زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه تنها 1 ماه فرصت خواهید داشت تا آن را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید.

همچنین تنها ترجمه‌ای مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که دارای مهر دادگستری و  مهر وزارت امور خارجه باشد. پیش از این به روز رسانی الزامی به داشتن مهر دادگستری و امورخارجه وجود نداشت.

منبع: canada.ca

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.