با تور ارمنستان می‌توانید واکسن رایگان کرونا تزریق کنید

3.8
از 26 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تور ارمنستان واکسن کرونا ویژه ایرانیان
23 تیر 1400 12:22
146

که آیا در ارمنستان واکسن کرونا رایگان به ایرانی ها تزریق می شود؟ کدام واکسن ها به ایرانی ها تزریق میشوند؟ حداقل اقامت در ارمنستان جهت واکسیناسیون چند روز است؟آیا در شهرهای مرزی نیز واکسیناسیون انجام میشود؟ این ها سوالات متداول این روزهای ایرانی هاست . در این مطلب از 0 تا 100 واکسیناسیون کرونا در ارمنستان را بررسی کرده ایم. با لست سکند همراه باشید.

نکته مهم : در تاریخ 15 تیرماه نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه "حداقل 10 روز اقامت تا قبل از انجام واکسیناسیون ضروری است" که این مطلب میتواند تاثیری زیادی روی مسافرهای ورودی به ارمنستان داشته باشد. همچنین ظاهرا واکسیناسیون از این به بعد تنها در شهر ایروان برای توریستها انجام خواهد شد و امکان انجام واکسیناسیون در شهرهای مرزی وجود ندارد.

 تور واکسن ارمنستان

در اقدامی کم سابقه، ارمنستان پروسه واکسیناسیون کووید-19 را به صورت عمومی آغاز کرده است (تا تاریخ 10 تیرماه 1400 گزارش ها همچنان نشان میدهد که واکسیانسیون همچنان به صورت رایگان انجام میشود) ؛ به معنی اینکه شهروندان خارجی دیگر کشورها نیز حتی بدون ثبت‌‌نام قادر به دریافت واکسن کرونا هستند. (هرچند در حال حاضر تعداد دریافت کنندگان واکسن محدود است و همچنین در برخی از گزارشها آمده است که نیاز به ثبت نام قبلی است) زمانی که بیشتر کشورهای جهان در انتظار دریافت واکسن کووید 19 هستند، در ارمنستان هر شخصی که وارد این کشور شود، فرصت دریافت آن را خواهد داشت که واکسن کویید را دریافت کنید. که می توانید از صفحه تور ارمنستان در لست سکند تور مورد نظرتان را جهت دریافت واکسن کرونا انتخاب کنید.

یکی از مراکز توزیع واکسن ایروان که تحت نظارت وزارت بهداشت ارمنستان است، از تاریخ 5 می (15 اردیبهشت) فرایند عمومی تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده است. تزریق این واکسن به صورت رایگان، بدون نیاز به ثبت‌نام قبلی است و تمامی مراحل کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد. طبق آخرین مراجعات eurasianet (منبع این خبر)، تعداد مراجعه کنندگان کم بوده و غالب متقاضیان را روس‌ها، لهستانی‌ها، چینی‌ها و ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط : تور واکسن کرونا در ترکیه! دروغ یا واقعیت ؟

 

تور واکسن ارمنستان

 

به گفته یکی از معدود مراجعه کنندگان بومی به نام Armos Martirosyan: «به دلایل سیاسی و رسانه‌ای، ساکنین ارمنستان تمایلی برای دریافت واکسن کرونا ندارند. اما من این موضوع را یک وظیفه اجتماعی می‌دانم».

همانند بسیاری از کشورهای جهان، در ارمنستان نیز نظریه‌هایی مبنی بر آلوده بودن واکسن کرونا و تحت کنترل گرفته شدن افراد پس از تزریق شایع شده است و به همین دلیل، تعداد زیادی از ساکنین ارمنستان تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

اما از سوی دیگر، دولت ارمنستان طی یک اقدام غیرمعمول، تزریق رایگان واکسن را برای شهروندان خارجی دیگر کشورها فراهم کرده است. تزریق واکسن توسط شبکه‌ای از کلنیک‌های سیار که به شهرهای مختلف ارمنستان سفر می‌کنند صورت می‌گیرد. به گفته وزیر بهداشت ارمنستان، Gahane Sahakyan هدف از ایجاد این کلنیک‌های سیار، دسترسی آسان‌تر مردم به واکسن کرونا است.

با این وجود، تقاضای مردم برای دریافت واکسن در این کلینیک‌های سیار بسیار پایین بوده و حدود 12.000 نفر دوز اول واکسن را دریافت کرده‌‍اند (در تاریخ درج خبر اصلی) . همچنین به نقل از وزیر بهداشت ارمنستان، رقم گفته شده برای ساکنین و شهروندان خارجی که برای دریافت واکسن به ارمنستان سفر کرده‌اند، جدا نیست و مجموع افراد واکسینه شده تا به این روز 12.000 نفر بوده است.

کدام مدل از واکسن کرونا در ارمنستان تزریق می‌شود؟

واکسن موجود در ارمنستان تنها به یک سازنده محدود نمی‌شود، چرا که در تاریخ 1 می بیش از صد هزار دوز واکسن چینی CoronaVac از طرف دولت چین به ارمنستان اهدا شد. همچنین ارمنستان از طریق برنامه COVAX موفق به دریافت 31.000 واکسن روسیِ اسپوتنیک (Sputnik v) و 24.000 دوز واکسن بریتانیایی – سوئدی آسترازنکا (AstraZenca) شده است.

با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر مشکل‌ آفرین بود واکسن آسترازنکا، تزریق آن از اولویت کمتری برخوردار بوده و واکسن روسی اسپوتنیک و واکسن چینی کروناوک در اولویت هستند. طبق گزاراشاتی از چند کشور اروپایی، گفته می‌شود واکسن آسترازنکا موجب لختگی خون می‌شود و حتی یک پرستار گرجستانی به علت آلرژی، پس از تزریق واکسن آسترازنکا جان خود را از دست داده است.

معمولا واکسن اسپوتنیک v در کلینیک‌های سیار موجود است، اما سریعا تمام می‌شود. همچنین دولت ارمنستان این واکسن روسی را برای کادر درمان، افراد در معرض خطر و... در اولویت گذاشته است. اما واکسن آسترازنکا برای هر شخص بالا 18 سالی که تمایل به دریافت آن‌ داشته باشد، موجود است.

 

واکسن کرونا ارمنستان

 

فرد ایرانی که برای دریافت واکس کرونا به ارمنستان سفر کرد

شهریار کریمی، 42 ساله از ایران یکی از افرادی بود که برای دریافت واکسن رایگان کرونا به ارمنستان سفر کرد. او می‌گوید: «در ایران همانند سایر کشورها گروه‌های اولویت بندی وجود دارد و برای دریافت واکسن باید منتظر ماند. در ایران شاید بتوانم با یک ماه صبر کردن واکسن دریافت کنم. نمی‌دانم چرا ارمنی‌ها علاقه‌ای به تزریق واکسن ندارند».

او همچنین گفت: «اگر اینجا واکسن اسپوتنیک بود من هم تزریق می‌کردم اما فقط آسترازنکا در اینجا هست». 

اگر شما هم به ارمنستان سفر داشتید و یا کسانی را میشناسید که واکسیناسیون را انجام داده باشند، تجارب خود را در قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 سیاستمداران و چهره‌های عمومی در تلاشند که مردم را متقاعد کنند واکسیناسیون ایمن است و جای نگرانی در آن وجود ندارد. با وجود اینکه سیاستمداران ارمنستان اعلام نکرده‌اند که کدام نوع واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، مردم را برای دریافت واکسن‌های موجود تشویق می‌کنند. نخست وزیر ارمنستان، Nikol Pashinyan اعلام کرده است، اگر وزارت بهداشت کشور اجازه ورود واکسنی را در کشور داده باشد، به معنای خوب بودن آن است .از زمان آغاز همه گیری کرونا در ارمنستان 220.217 نفر به این ویروس مبتلا شدند و 4.291 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نکات بسیار مهم اگر علاقمند به سفر به ارمنستان جهت دریافت واکسن کویید 19 هستید :

 

تذکر مهم : مشاهدات لست سکند نشان میدهد تعدادی از توریستهای ایرانی موفق به انجام واکسیناسیون واکسن آسترازنکا شده اند، اما هیچ تعهدی مبنی به اینکه در زمان سفر شما به این کشور حتما موفق با انجام واکسیناسیون شوید وجود ندارد

این قسمت از مطلب توسط آژانسهای مسافرتی همکار تهیه شده است :

به آگاهی می‌رساند که وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان در یادداشتی رسمی به نمایندگی‌های دیپلماتیک در ارمنستان اعلام کرده است که «بنا به دستور ۲۳ آوریل وزارت بهداشت ارمنستان، واکسیناسیون ویروس کرونا برای همه اتباع خارجی و اتباع بدون تابعیت ساکن در ارمنستان به صورت رایگان انجام می‌شود.
لازم به ذکر است که فقط افراد ۱۸ تا ۵۴ سال دارای بیماری‌های مزمن می‌توانند با واکسن اسپوتنیک واکسینه شوند. افراد بدون بیماری مزمن و افراد بالای ۵۴ سال با واکسن استرازنکا واکسینه خواهند شد»

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد ، واکسیناسیون علیه COVID-19 برای تمام افراد بالای 18 سال در ارمنستان برای افراد محلی بدون در نظر گرفتن آدرس هایی که در آنها ثبت شده است ، رایگان است. واکسیناسیون برای شهروندان خارجی نیز رایگان است. "ساعت کاری پلی کلینیک ها تمدید شده و واکسیناسیون نیز در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 10:00 تا 16:00 انجام می شود. کسانی که مایل به واکسیناسیون هستند باید از قبل با پلیس تماس بگیرند و از قبل ثبت نام کنند. "

  1. توجه داشته باشید که مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده شخص مسافر می باشد .
  2. عوارض و عواقب احتمالی ناشی از تزریق واکسن به عهده مسافر خواهد بود و تحت پوشش بیمه ایران قرار نخواهد گرفت.
  3. هر تزریق واکسن شامل دوز دوم میشود که ۴۰ روز بعد از اولین تزریق میباشد و میبایست برای سفر مجدد به ارمنستان برنامه ریزی شود.
  4. هیچگونه تضمینی مبنی بر ادامه دار بودن تزریق رایگان واکسن و یا وضعیت تردد مرزی وجود نخواهد داشت.

 

اگر شما هم به ارمنستان سفر داشتید و یا کسانی را میشناسید که واکسیناسیون را انجام داده باشند، تجارب خود را در قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

اگر علاقمند هستید که از شرایط دقیق واکسیناسیون و همچنین قیمتهای تور ارمنستان مطلع شوید با آژانسهای مسافراتی فعال در این زمینه در لست سکند تماس حاصل فرمایید.

در این مطلب هم میتونید خاطرت سفر یکی از کاربران لست سکند به ارمنستان که در آن سفر تزریق واکس هم انجام شده رو مطالعه کنید.

منبع: eurasianet

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.