تفریحات ایروان ارمنستان؛ از آبی و تابستانی تا شبانه

4.1
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چطور در ارمنستان خوش‌گذرانی کنیم + معرفی همه تفریحات
12 مهر 1402 08:00
0

تفریحات ایروان و در کل کشور ارمنستان، به‌قدری متنوع است که می‌توان گفت احتمالاً شما در این کشور به‌عنوان یک توریست حوصله‌تان سر نخواهد رفت. در ایروان، شما هم می‌توانید به سراغ تفریحات معمول مانند پارک‌ها، شهربازی‌ها و کافه‌ها بروید و هم تجربه تفریحاتی را داشته باشید که مختص ارمنستان است. لذت‌های نابی که فقط در تفریحات ارمنستان تجربه خواهید کرد. در این مطلب از مجله لست‌سکند، علاوه‌بر تفریحات ایروان ارمنستان، به حومه شهر هم سری زدیم تا بتوانیم مراکز مختلف تفریحاتی خارج از شهر را هم به شما معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید بیشتر با جاهای تفریحی ارمنستان آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

08.jpg

بهترین تفریحات ایروان ارمنستان کجاست؟

پارک دایره‌ای ایروان، پارک عشاق، باغ گیاه‌شناسی، باغ وحش ایروان، دنیای آبی، تله‌کابین، میدان جمهوری، دریاچه قو و پارک یل اکستریم، بخشی از تفریحات ایروان ارمنستان هستند که در این متن مفصل به همه تفریحاتش پرداخته‌ایم و در کنار توضیحات هر متن، ساعت کاری، قیمت بلیط و بقیه جزئیات را آورده‌ایم که بتوانید بهتر برای تفریحاتتان برنامه‌ریزی کنید.

پارک های ارمنستان

ارمنستان کنار کوه‌ها قرار گرفته و به همین دلیل، اغلب شهرهایش آب‌وهوایی مطبوع دارند و شما می‌توانید به‌سادگی و با قدم‌زدن در پارک‌ها از این آب‌وهوای لطیف لذت ببرید. از طرف دیگر، هر کدام از این پارک‌ها طراحی زیبا و جذابی دارند که می‌توانند یک لوکیشن زیبا برای عکاسی یا یک گردش دلپذیر با هم‌سفرانتان باشند. معمولا افرادی که با تور سفر می‌کنند، اوقاتی را پیدا می‌کنند که ترجیح می‌دهند جداگانه تفریح کنند، به همین دلیل پارک های ایروان می‌تواند گزینه خوبی باشد.

پارک دایره‌ای ایروان (Circular Park)

پارک دایره‌ای ایروان، یکی از پارک های محبوب در مرکز شهر ایروان و از جاهای تفریحی ارمنستان برای خانواده‌هاست. پارک دایره‌ای به‌دلیل قرار گرفتن مجسمه‌های بسیاری که یادگاری از تاریخ این سرزمین هستند هم مشهور است. همچنین ساختمان‌ها و سازه‌های جذاب زیادی در این پارک وجود دارد، از جمله کلیسای سنت گریگور روشنگر، مرکز فرهنگی تکینا، باشگاه تنیس و خانه شطرنج.

  • ساعات کاری پارک دایره‌ای ایروان: 24 ساعته
  • قیمت بلیط پارک دایره‌ای ایروان: رایگان 
  • مدت زمان لازم برای بازدید از پارک دایره‌ای: حدود 2 ساعت
  • آدرس پارک دایره‌ای ایروان: خیابان خانجیان

موقعیت دقیق پارک دایره‌ای ایروان

لست سکند-yervan park.jpg
پارک دایره‌ای از تفریحات ایروان ارمنستان

پارک عشاق (Lover’s Park)

جذابیت این پارک از نامش پیداست! پارکی با ظاهری رویایی و دل‌چسب که می‌تواند جای مناسبی برای عکاسی باشد. بسیاری، ارمنستان را برای جشن گرفتن اتفاقات مهم زندگی‌شان مانند تولد یا سالگرد ازدواج و حتی ماه‌عسل انتخاب می‌کنند. پارک عشاق شاید بهترین نقطه برای برگزاری چنین برنامه‌هایی باشد؛ سورپرایزهایی که می‌توانید تدارک ببینید و همراه با همسرتان ساعاتی را در این پارک جشن بگیرید و لذت ببرید.

  • ساعت کاری پارک عشاق: 8 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط پارک عشاق: رایگان 
  • مدت زمان لازم برای بازدید از پارک عشاق: 2 ساعت
  • آدرس پارک عشاق: ایروان، خیابان مارشال باغرامیان

موقعیت دقیق پارک عشاق ارمنستان

لست سکند-yervan lover park.jpg
نمایی از پارک عشاق از جاهای تفریحی ارمنستان

باغ گیاه‌شناسی ایروان (Yerevan Botanical Garden)

این باغ می‌تواند یکی از بهترین تفریحات تابستانی ارمنستان باشد. باغ گیاه‌شناسی ایروان در اصل، جزوی از آکادمی ملی علوم ارمنستان است و جالب اینجاست که بیش از 80 سال قدمت دارد. در این باغ که مانند جزیره‌ای در شهر ایروان قرار گرفته، بیش از 200 گیاه بومی ارمنی با گلخانه‌های زیبا در این باغ وجود دارد. جدای از ظاهر جذاب باغ، شما می‌توانید با گردش در این پارک از سایه جذاب درختان در تابستان هم لذت ببرید. اگر به گیاهان علاقه دارید، این مجموعه می‌تواند از بهترین تفریحات ایروان ارمنستان برای شما باشد.

  • ساعت کار باغ گیاه‌شناسی ایروان: 9 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط باغ گیاه‌شناسی ارمنستان ایروان: 500 درام
  • مدت زمان لازم برای بازدید از باغ گیاه‌شناسی ایروان: 1 الی 2 ساعت
  • آدرس باغ گیاه‌شناسی ارمنستان: خیابان لپسیوس 15

موقعیت دقیق باغ گیاه‌شناسی ایروان

لست سکند-yervan گیاهشناسی.jpg
باغ گیاه‌شناسی یکی از جاهای تفریحی ارمنستان

پارک پیروزی (Victory Park)

این پارک به مناسبت پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم و در دهه 50 میلادی ساخته و افتتاح شد. پارک پیروزی، یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری ایروان، یعنی مجسمه مادر ارمنستان قرار دارد که تقریباً از هر نقطه در ایروان دیده می‌شود. پارک پیروزی به‌تنهایی به‌عنوان یکی از تفریحات ارمنستان قابل‌توجه است و شما می‌توانید از حضور در آن لذت ببرید. یکی از نکاتی که پارک ها را در ایروان از دیگر جاهای تفریحی جدا می‌کند، بحث هزینه‌هاست. اگر شما قصد یک سفر ارزان‌قیمت داشته باشید، قیمت تفریحات ارمنستان برای شما بسیار اهمیت پیدا می‌کند به همین دلیل، جاهایی مانند پارک‌ها که اغلب رایگانند، می‌تواند برای شما جالب باشد و خوش‌گذرانی در ایروان را با هزینه اندکش دوچندان کند.

  • ساعت کاری پارک پیروزی ایروان: 11 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط پارک پیروزی ایروان: رایگان 
  • مدت زمان لازم برای بازدید از پارک پیروزی ایروان: 1 تا 2 ساعت
  • آدرس پارک پیروزی ایروان: خیابان آزاتوتیان

راهنمای سفر به ایروان

موقعیت دقیق پارک پیروزی ارمنستان

لست سکند-yervan مادر ارمنستان.jpg
مجسمه مادر ارمنستان در پارک پیروزی ایروان

تفریحات هیجان انگیز ایروان ارمنستان

به طور معمول، تم پارک‌ها برای سفرهای خانوادگی که ممکن است کودکی را به همراه داشته باشید، مناسب هستند. در بسیاری از شهرهای جهان بیشتر، کودکان و جوانان از تم پارک ها لذت می‌برند و حتی می‌توان گفت مخاطب همیشگی‌اش هستند؛ بنابراین اگر شما به‌دنبال تفریحات در ارمنستان هستید، تم پارک های ایروان ارمنستان را از دست ندهید. در ادامه، برخی از تم پارک های ارمنستان که شهرت بیشتری دارند را معرفی می‌کنیم.

پارک ایروان (Yerevan Park)

پارک ایروان، یکی از بزرگ‌ترین تم پارک های ارمنستان است که در آن تلاش شده محیطی مناسب برای همه سنین ایجاد شود تا نه فقط کودکان و نوجوانان، بلکه بزرگ‌سالان هم از آن لذت ببرند. در این شهربازی که یکی از بهترین مراکز تفریحی ایروان ارمنستان است، انواع دستگاه‌های تفریحی دیده می‌شود و از‌طرف‌دیگر، یک دریاچه مصنوعی به فضای پارک طراوت بخشیده است. پارک ایروان که حتی می‌تواند جزو تفریحات شبانه ایروان محسوب شود، از دو بخش سرپوشیده و سرباز تشکیل شده که می‌توان گفت برای فصول سرد سال هم بسیار مناسب است.

  • ساعت کار پارک ایروان: 2 بعدازظهر تا 10 شب، آخر هفته‌ها 12 ظهر تا 10 شب
  • قیمت بلیط پارک ایروان: برای استفاده یک‌روزه از همه وسایل 14000 درام
  • مدت زمان لازم برای بازدید از پارک ایروان: 3 ساعت
  • آدرس پارک ایروان: مونت ملقونیان

موقعیت دقیق پارک ایروان

لست سکند-yervan park-park.jpg
نمای پارک ایروان در شب از مراکز تفریحی ایروان ارمنستان

باغ‌وحش ایروان (Yerevan Zoo Park)

باغ‌وحش ایروان ازجمله تفریحات ایروان ارمنستان محسوب می‌شود که برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش جذاب است. در این باغ‌وحش، بیش از 200 گونه مختلف از حیوانات وجود دارد که برخی از آن‌ها حتی حیوانات بومی هند یا آفریقا هستند. برای خانواده‌ها و به‌ویژه کسانی که کودکان خردسال به همراه دارند، این مجموعه یکی از جاهای تفریحی ارمنستان به‌حساب می‌آید. هرچند اگر اهل سفر باشید و پیش‌از این به باغ‌وحش کشورهای گوناگون سر زده باشید، متوجه خواهید شد که این مجموعه قابل‌ مقایسه با باغ‌وحش کشوری مانند تایلند نیست. اما درهرصورت برای یک بعدازظهر خانوادگی فرصت خوبی خواهد بود. 

  • ساعت کار باغ‌وحش ایروان: 10 تا 9 شب
  • قیمت بلیط باغ‌وحش ایروان: 1000 دارم
  • مدت زمان لازم برای بازدید از باغ‌وحش ایروان: 2 تا 3 ساعت
  • آدرس باغ‌وحش ایروان: خیابان بیستم میاسنیکیان

موقعیت دقیق باغ وحش ایروان

لست سکند-باغ وحش ایروان.jpg
باغ وحش ایروان یکی از تفریحات ارمنستان

کلوپ شوروی (Soviet Club)

دوست دارید در زمان سفر کنید؟ سری به دوران جنگ سرد بزنید و به سراغ حال و هوای شوروی بروید؟ در سفر به ایروان می‌توانید این فضا را تجربه کنید. کلوپ شوروی یک مجموعه کوچک اما جذاب است که شما را پنجاه سال عقب می‌برد و برای علاقه‌مندان به تاریخ معاصر، از بهترین تفریحات ارمنستان در ایروان محسوب می‌شود. شما در این مجموعه می‌توانید نقش بازی کنید و به‌عنوان یک سرباز یا خانواده در دوران شوروی، تجربه کوتاهی از زندگی داشته باشید.

  •  ساعت کار کلوپ شوروی: 5 عصر تا 1 شب
  • قیمت بلیط کلوپ شوروی: 2000 درام
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از کلوپ شوروی: حدود یک ساعت
  • آدرس کلوپ شوروی: خیابان سباستیا

موقعیت دقیق کلوپ شوروی

لست سکند-soviet club.jpg
کلوپ شوروی از خاص‌ترین تفریحات ایروان

 

پارک زمستانی (winter park)

برای فرهنگ ارمنی، کریسمس و داستان‌های حاشیه‌ای آن، یکی از جذاب‌ترین رسوم و قصه‌های سرزمینشان است. حالا فکر کنید که برای یک‌بار هم که شده، به این قصه‌ها جان ببخشند. شما در پارک زمستانی به‌عنوان یکی از تفریحات زمستانی ارمنستان می‌توانید به خانه بابانوئل سر بزنید، پاتیناژ کنید و از تزیینات جذاب سراسر پارک لذت ببرید. جالب اینجاست که این پارک هم در زمستان و هم در تابستان فعالیت می‌کند. 

  • ساعات کار پارک زمستانی: 12 ظهر تا 12 شب
  • قیمت بلیط پارک زمستانی: 7000 درام
  • مدت زمان لازم برای بازدید از پارک زمستانی: کمتر از یک ساعت
  • آدرس پارک زمستانی: ایروان، بزرگراه تفلیس

موقعیت دقیق پارک زمستانی ایروان

لست سکند-ارمنستان-winterpark.jpg
پارک زمستانی از بهترین تفریحات ایروان ارمنستان

دنیای آب (Water World)

یکی از تفریحات تابستانی ارمنستان، پارک‌های آبی آن است. اگر علاقه به تفریحات آبی ارمنستان دارید یا در جست‌وجوی تفریحات مجردی ارمنستان هستید، دنیای آب جای خوبی برای شماست. در اینجا ترکیبی از هیجان و شادابی را تجربه خواهید کرد. این پارک در دو بخش فضای باز و سرپوشیده ساخته شده که محیط سرپوشیده نزدیک به نیم هکتار و محیط باز 2.5 هکتار وسعت دارد و شما می‌توانید از امکانات هر دو بخش استفاده کنید.  

  • ساعت کار دنیای آب: 11 صبح تا 7 بعدازظهر
  • قیمت بلیط دنیای آب: از 5000 تا 9000 درام
  • مدت زمان لازم برای بازدید از دنیای آب: 3 ساعت
  • آدرس دنیای آب: ایروان، خیابان چهلم میاسنیکیان

موقعیت دقیق پارک آبی دنیای آب

لست سکند-ارمنستان-water world.jpg
دنیای آب یکی از بهترین تفریحات تابستانی ایروان

پارک یل اکستریم (Yell Extreme Park)

شاید بتوان یکی از منابع تفریح ارمنستان را همین پارک یل اکستریم دانست! این پارک با انواع تفریحات ورزشی مختلف مانند زیپ‌لاین، سوارکاری، دوچرخه‌سواری کوهستان، آفرود، پینت بال، چتربازی و کارتینگ توانسته یکی از مراکز تفریحی ایروان ارمنستان محسوب شود. البته این پارک در خود شهر ایروان نیست و حدود سه ساعت از این شهر فاصله دارد. درضمن، پارک یل اکستریم را بیشتر برای زیپ‌لاین معروفش می‌شناسند که می‌توانید از 5 خط مختلف و با مسافت‌های متنوعی که از 150 تا 750 متر است، از دل طبیعت زیبای ارمنستان عبور کنید و لذت ببرید.

  • ساعات پارک یل اکستریم: همه‌روزه از 10:45 صبح تا 6:30 عصر
  • قیمت بلیط پارک یل اکستریم: بسته به هر بازی متفاوت است
  • مدت زمان لازم برای بازدید از پارک یل اکستریم: بسته به هر بازی متفاوت است
  • آدرس پارک یل اکستریم: خیابان ینکاوان

موقعیت دقیق پارک یل اکستریم

Yell Extreme Park.jpg
گردشگران پارک یل اکستریم

سایر تفریحات ارمنستان برای سخت‌پسندان

تفریحات ارمنستان به همین مواردی که گفتیم محدود نمی‌شود و هنوز می‌توان تفریحاتی را به این لیست اضافه کرد. در این بخش، تعدادی دیگر از بهترین تفریحات ارمنستان را معرفی می‌کنیم که اگر تا اینجا تفریحی باب میلتان پیدا نکردید، ممکن است این تفریحات با سبک شما متناسب باشد.

آتلیه مارشالیان (Photo Atelier Marashlyan)

این مجموعه به تم‌های خاصی که در زمان عکاسی رعایت می‌کند، شهرت دارد. آتلیه مارشالیان از شما یک ارمنی اصیل با لباس‌های محلی و حتی شکل و شمایل و حالات تاریخی می‌سازد. همین کار به‌ظاهر ساده که ممکن است این روزها در جوار بسیاری از مکان‌های تاریخی کشور خودمان هم دیده باشید با یک ادیت حرفه‌ای و کمی خلاقیت، توانسته خودش را به یکی از بهترین تفریحات ایروان ارمنستان تبدیل کند. هرچند عکاسی هزینه‌های خودش را دارد و اگر به فکر قیمت تفریحات ارمنستان هستید، ممکن است کمی شما را نگران کند. 

  • ساعت کار آتلیه مارشالیان: 11 صبح تا 6 بعدازظهر
  • قیمت عکاسی در آتلیه مارشالیان: از 25000 درام
  • مدت زمان لازم برای عکاسی در آتلیه مارشالیان: 2 ساعت
  • آدرس آتلیه مارشالیان: ایروان، خیابان مهر مکرتچیان

موقعیت دقیق آتلیه مارشالیان

لست سکند-marshalina.jpg
یکی از عکس‌های آتلیه مارشالیان که به عنوان تفریحات در ارمنستان شناخته می‌شود

میدان جمهوری ایروان (Republic Square)

یکی از بهترین تفریحات شبانه ارمنستان، لذت‌بردن از فضای شهری و قدم‌‌ زدن در آن است. در میان همه خیابان‌ها و میادین جذاب این شهر، میدان جمهوری جذابیت دیگری دارد، به‌خصوص برای کسانی که به‌دنبال تفریحات مجردی ارمنستان هستند و دوست دارند تا پاسی از شب، بیرون از محل اقامتشان باشند. بیشتر ساختمان‌های تاریخی و مهم شهر هم در اطراف این میدان ساخته شده‌اند و به‌نوعی یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای گردهمایی ارمنی‌ها شناخته می‌شود. بنابراین با کمی چاشنی شانس، احتمالاً شاهد برگزاری یک برنامه شاد یا جشنواره و جشن ملی در اینجا خواهید بود. فراموش نکنید که با بازدید از این میدان، یکی از جاهای دیدنی ایروان ارمنستان هم از نزدیک دیده‌اید.

  • ساعات کار میدان جمهوری ایروان: 24 ساعته
  • قیمت بلیط میدان جمهوری ایروان: رایگان
  • مدت زمان لازم برای بازدید از میدان جمهوری ایروان: 1 ساعت

موقعیت دقیق میدان جمهوری ایروان

لست سکند-republicsquer.jpg
میدان جمهوری از بهترین تفریحات ارمنستان

آب‌نمای رقصان ایروان (Singing Fountains)

از میدان جمهوری گفتیم، اما فواره‌ زیبای موجود در این میدان نیاز به یک تیتر جداگانه دارد! آب‌نمای رقصان ایروان که از آن می‌توان به‌عنوان یکی از تفریحات شبانه ایروان یاد کرد، یکی دیگر از تفریحات ایروان است. آب‌نمای رقصان که چشم هر گردشگری را با نور، رنگ و زیبایی منحصربه‌فردش، به خود جلب می‌کند؛ هنگام آغاز نمایش، گردشگران زیادی را دور خود جمع می‌کند و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این آب‌نمای موزیکال زمستان‌ها روشن نمی‌شود و اگر شما در یکی از شب‌های تابستان به ایروان سفر کنید، می‌توانید این آب‌نما را ببینید.

  • ساعات کاری آب‌نمای رقصان ایروان: همه‌روزه از 9 شب تا 10 شب؛ سه‌شنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط آب‌نمای رقصان ایروان: رایگان
  • مدت زمان لازم برای بازدید از آب‌نمای رقصان ایروان: 1 ساعت
  • آدرس آب‌نمای رقصان ایروان: میدان جمهوری

موقعیت دقیق آب‌نمای رقصان ایروان

singing-fountains.jpg
آب‌نمای رقصان ایروان

خیابان شمالی ایروان (Northern Avenue)

یکی دیگر از تفریحات شبانه ارمنستان، آن هم از نوع خیابان‌گردی، رفتن به سراغ خیابان شمالی ایروان است. این خیابان که فقط 450 متر طول دارد با مراکز تفریحی بسیار و مناسب تفریحات مجردی ارمنستان و صدالبته فروشگاه‌های جذاب، می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر شما را بسازد. به‌ویژه اگر خرید‌ کردن جزو علاقه‌مندی‌های اصلی شما در سفر است یا همراه گروهی از افراد با سلایق مختلف به ایروان آمده‌اید، این خیابان جایی برای راضی کردن همه اعضای گروه است. 

  • ساعات بازدید از خیابان شمالی ایروان: 24 ساعته
  • قیمت بلیط خیابان شمالی ایروان: رایگان 
  • مدت زمان لازم برای بازدید از خیابان شمالی ایروان: 2 ساعت
  • آدرس خیابان شمالی ایروان: خیابان شمالی

موقعیت دقیق خیابان شمالی ایروان

لست سکند-norhetn.jpg
خیابان شمالی از جاهای تفریحی ارمنستان

تله‌کابین بال‌های تاتو (Wings of Tatev)

یکی دیگر از تفریحات در ارمنستان، تلکه کابین بال‌های تاتو است که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. طولانی‌ترین تله‌کابین بدون توقف جهان به طول 7/5 کیلومتر قطعاً ارزش آن را دارد تا کمی از  پایتخت فاصله بگیرید و به دل طبیعت بروید. این تله‌کابین کوهستانی که در سال 2010 به‌قصد توسعه گردشگری در ارمنستان راه‌اندازی شد، از روستای هالیدزور تا روستای تاتو حرکت می‌کند که مسیر دسترسی به کلیسای تاریخی تاتو هم محسوب می‌شود. اولین مسافر این تله‌کابین، رئیس‌جمهور وقت ارمنستان بود. تله‌کابین بال‌های تاتو از مرکز ایروان حدود ساعت فاصله دارد که حین رفتن به آنجا، می‌توانید از جاذبه‌های بین مسیر هم دیدن کنید و لذت ببرید.

  • ساعات کاری تله‌کابین بال‌های تاتو: همه‌روزه از 10 صبح تا 7 شب؛ دوشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط تله‌کابین بال‌های تاتو: یک‌طرفه 5500 درام، رفت‌وبرگشت 7000 درام (کودکان 100 درام)
  • مدت زمان لازم برای بازدید از تله‌کابین بال‌های تاتو: 12 دقیقه طول مسیر
  • آدرس تله‌کابین بال‌های تاتو: سیونیک، دروازه تاتو

موقعیت دقیق تله‌کابین بال‌های تاتو

Tatev-Ropeway.jpg
نمایی از تله‌کابین بال‌های تاتو

دریاچه قو ایروان (Swan Lake)

این دریاچه یکی دیگر از مکان‌های خوش‌گذرانی در ایروان محسوب می‌شود که زمستان‌ها فوق‌العاده پرطرف‌دار است. دریاچه قو ایروان به مساحت 2490 مترمربع در سال 1963 در مرکز ایروان ساخته شد و ازآنجایی‌که نزدیک به تئاتر ملی اپرا و باله ارمنستان است، نام آن را دریاچه قو گذاشتند که یکی از آثار مشهور چایکوفسکی، از آهنگ‌سازان مشهور روس است. با یخ‌ بستن این دریاچه مصنوعی در فصول سرد سال، می‌توانید شاهد پیست پاتیناژ بزرگی باشید که روی این دریاچه تشکیل می‌شود. همچنین تماشای شنای قوها در این دریاچه یکی دیگر از کارهای لذت‌بخش است.

  • ساعات کاری دریاچه قو ایروان: 24 ساعته
  • قیمت بلیط دریاچه قو ایروان: رایگان
  • مدت زمان لازم برای بازدید از دریاچه قو ایروان: کمتر از 1 ساعت
  • آدرس دریاچه قو ایروان: میدان آزادی

موقعیت دقیق دریاچه قو ایروان

swan lake yerevan.jpg

نمایی از دریاچه قو ایروان

سفر به ارمنستان با تور

ارمنستان به‌دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگ مشابه، از مقاصد پرطرف‌دار گردشگری برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود. اگر شما هم تصمیم دارید با تور ارمنستان سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم همه تورهای موجود در سایت لست‌سکند را دقیق بررسی کنید. در سایت، این امکان وجود دارد که با استفاده از فیلترهای مختلف، تورها را مرتب کنید یا اگر هتل خاصی مدنظرتان است، تورهایش را ببینید.

سخن آخر

آنچه مشخص است، این است که تفاوتی ندارد تفریحات آبی ارمنستان برای شما لذت‌بخش‌تر است یا تفریحات شبانه ارمنستان، مهم این است که در این سفر همه لذت خواهند برد. در این مطلب از لست‌سکند تلاش کردیم تا مجموعه متنوعی از جاهای تفریحی و انواع خوش‌گذرانی‌ها را به شما معرفی کنیم تا اگر با تور ایروان همراه شدید، بتوانید برای اوقات فراغتتان برنامه‌ریزی کنید. شما کدام تفریحات ارمنستان را می‌شناسید و از آن لذت برده‌اید؟

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.