موزه برندهای مشهور در شهرهای زادگاهشان

3.8
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با موزه سامسونگ، فراری و سایر برندهای بزرگ آشنا شوید + تصاویر
22 خرداد 1400 10:00
0

 در این مطلب قرار است نگاهی به برندهای موفقی داشته باشیم که موزه اختصاصی خود را ایجاد کرده‌اند. در این موزه‌ها می‌توان سیر تکاملی آن برند، داستان شکل‌گیری و محصولاتی را مشاهده کرد که علاوه بر طرفدارانشان می‌تواند برای عموم مردم نیز جذابیت داشته باشد. به طور معمول این دست از موزه‌ها در شهر و منطقه‌ای قرار گرفته‌اند که نخستین بار برند و کمپانی در آن تاسیس‌ شده‌ بود. 

سامسونگ؛ سوون، کره جنوبی

کمتر کسی وجود دارد که نام برند سامسونگ را نشنیده باشد یا حتی از محصولات یا خدماتش استفاده نکرده باشد. این ابر شرکت کره‌ای که در صنایع مختلفی مانند ساخت ماشین‌الات صنعتی، محصولات الکترونیکی و... فعالیت دارد دفتر مرکزی آن در سئول، پایتخت کره جنوبی واقع شده است. اما با این وجود چون برند سامسونگ نخستین بار در یکی از زیباترین‌ترین شهر‌های کره‌جنوبی به نام سوون بنیانگذاری شد، موزه آن نیز در این شهر قرار گرفته است.

والت دیزنی؛ سان فرانسیسکو، آمریکا

والت دیزنی نامی است که کودکی بسیاری از ما  با آن گره خورده است و با شخصیت‌هایی که از دل این کمپانی بیرون آمده‌اند کودکی کرده‌ایم. در حال حاضر پارک‌هایی که با تم والت دیزنی ساخته شده‌اند در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا دیده می‌شوند اما موزه والت دیزنی در  شهر سانفرانسیکو جایی است که می‌توانیم با خالق‌ شخصیت‌های کارتونی و بنیانگذاران آن آشنا شویم. مهم‌ترین نامی که در این موزه با آن برخورد می‌کنید، والتر الیا دیزنی است. شخصی که طی فراز و نشیب‌های بسیار موفق به برآورده کردن آرزوی دیرینه خود و تاسیس کمپانی والت دیزنی شد. در این موزه علاوه بر نام‌ها می‌توانید سیر  تکاملی کارکترهایی مانند میکی ماوس را هم مشاهده کنید و اولین طرح‌های آن‌ها را در قالب عروسک و نقاشی ببینید.

مزدا؛ هیروشیما، ژاپن

شرکت خودروسازی مزدا دیگر برندی است که برای نمایش دست آورد‌ها و تولیدات دیروز و امروز خود در دو کشور ژاپن و آلمان موزه ایجاد کرده‌ است. موزه اصلی و نخست مزدا در شهر هیروشیما، زادگاه برند مزدا و زادگاه موسس آن، جوجیرو ماتسودا واقع شده است. موزه‌ای که دارای 5 بخش مختلف است و هر کدام از آن‌ها به یک بخش هال ورودی، محوطه تاریخی، محوطه آینده، بخش فناوری مزدا و نمایشگاه موتورهای دوار واقعی اختصاص داده‌ شده‎ است. علاوه بر بازدید حضوری کسانی که علاقه به دیدن این موزه هستند نیز می‌توانند با رجوع به وبسایت آن از طریق تور مجازی شاهد این 5 بخش باشند.  

کوکاکولا؛ آتلانتا، آمریکا

کوکاکولا یکی از غول‌های صنایع غذایی در جهان است که به گفته این شرکت روزانه بیش از 1.9 میلیارد نفر از 200 کشور مختلف نوشیدنی‌های آن را مصرف می‌کنند. سال 1886 کوکاکولا توسط پزشک و داروساز آمریکایی به نام جان پمبرتون در آزمایشگاهی واقع در آتلانتا اختراع شد. البته برخلاف شایعات کوکاکولا به عنوان یک داروی پزشکی ساخته نشده بود اما نخستین بار توسط یک پزشک تولید شد و نخستین بار  نیز در همان آزمایشگاه (Jacobs’ Pharmacy) با قیمت لیوانی 5 سنت به فروش می‌رسید. هم‌اکنون موزه کوکاکولا در شهر آتلانتای ایالت جورجیا واقع شده است که تورهای جذابی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

امگا؛ بیل، سوئیس

اگر اهل اکسسوری و ساعت‌های شیک باشید با برند امگا آشنایی دارید. برندی که ساعت‌های آن در فرنچایز محبوب جیمز باند بر دستان مامور 007 دیده می‌شد و هم اکنون نیز سلبریتی‌های بسیاری از ساعت‌های مچی آن در مراسم‌ مهم استفاده می‌کنند. برند سوئیسی امگا بیش از 160 سال قدمت دارد و از سال 2019 موزه خود را در شهر بیل سوئیس افتتاح کرد. در  موزه امگا 4000 ساعت و محصول از این برند قرار داده شده است.

فراری؛ فلورانس، ایتالیا

امروزه فراری (Ferarri) با بیش از 52 میلیارد دلار سرمایه در بازار، یکی از 10 شرکت بزرگ و ارزشمند خودرو سازی در جهان شناخته می‌شود که نام آن برایمان یادآور خوردروهای لوکس و سوپر اسپرت است. اما حدودا 92 سال پیش در سال 1929 میلادی، نام فراری تنها در یک تیم اتومبیل رانی ایتالیایی به نام «اسکودریا فراری» خلاصه می‌شد که اتومبیلی با نام خود تولید نمی‌کرد و با خودروهای آلفا رومئو به مسابقات اتومبیل رانی می‌پرداختند. این روند تا دو دهه ادامه داشت تا اینکه انزو فراری، بنیانگذار این برند اقدام به تولید‌ خودروهای اختصاصی خود کرد و نتیجه آن چیزی شد که در جمله اول خواندیم. موزه فراری در شهر فلورانس ایتالیا، شهری که نخستین بار برند فراری در آن بوجود آمد ساخته شده است و در آن می‌توان سیر تکاملی خودروهای فراری را مشاهده کرد.

دیور؛ گرنویل، فرانسه

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید موزه دیور کمی از نظر بزرگی و ظاهر با بقیه موارد این فهرست متفاوت است. دلیل این موضوع را می‌توانید در بنیانگذار دیور جویا شوید. در واقع موزه زیر، خانه‌ای است که کریستیان دیور در دوران کودکی خود در آن زندگی می‌کرد و امروزه کلکسیونی از محصولات این برند در آن قرار داده شده است. 

منبع: lovemoney

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.