112-Europe-Blog cover (01-03-18).jpg

سفر کاری و در ادامه تفریحی من از تهران با هواپیمایی امارات صبح 24 مرداد 91 شروع شد و ساعت 13 به وقت کپنهاگ به فرودگاه رسیدم.

سفرنامه اروپا

از آنجا توسط نماینده شرکت دعوت کننده به شهر اودنسه با مسافت حدود 2 ساعت با اتومبیل ویکی از نقاط توریستی آنجا به نام قلعهEGESKOF رفتیم وبعدازمراسم شام درهنگام غروب به هتل محل اقامت به نام FIRSTکه سبک اروپایی داشت رفتیم.

خصوصیت این شهر سکوت وآرامش وصف ناپذیر همراه با تعداد زیاد دوچرخه سوار بود.صبح روز بعد به جلسه مورد نظرمان در آن شهر رفته و بعداز صرف ناهار به کپنهاگ برگشته و بعد از اقامت در هتل به پارک TIVOLI که در مرکز شهر و در فاصله کمی از هتل قرار داشت رفته و بعد از کمی تفریح به رستوران رزرو شده توسک کمپانی در داخل پارک رفتیم.لوازم تفریحی مدرن و فضای سبز و رستورانهای متعدد در داخل آن محیطی شاد و جذاب را ایجاد کرده بود.

کپنهاگ نیز شهری آرام وبا تعداد اتومبیل کم و دوچرخه سوار زیاد و دارای هوایی پاک و دارای امکانات مدرن بود.

سفرنامه اروپا

صبح روز بعد با هواپیمای چک ایر لاین به پراگ پایتخت جمهوری چک رفته وبعد از اقامت در هتل با اتومبیل به شهر برنو در 200 کیلومتری پراگ وبه یکی از مراکز تولیدو صنعت در قلب اروپا برای بازدید از کارخانه مرکزی رفتیم. بعد از بازدید در حدود 8.30 شب به پراگ رسیدیم و چون فردا جهت ادامه سفرتفریحی ام به سوۀد باید به فرودگاه میرفتم زمان زیادی برای بازدید از پراگ نداشتم و فقط از میدان اصلی و تاریخی شهر و اپرای بزرگ مقابل آن بازدید کردم. پراگ شهری با سابقه تاریخی طولانی و خیبانهای سنگ فرش شده وشهری زیبا در اروپا ست چنانکه هتل محل اقامت ما( (CENTROUM OLDبا سابقه طولانی مربوط به نیمه صده 1800 میلاذی که در آن زمان ساختمان بیمه مرکزی چکسلواکی بوده و در اتاق 214 هتل برای مدتی دفتر کار نویسنده معروف کافکا بوده و در آنجا کار میکرده است.

با پرواز SAS AIRاز پراگ با حدود 1.45 دقیقه پرواز به فرودگاه ARLANDAدر سوةد رسیدم.از آنجا به همراه یکی از اقوام نزدیکم که به استقبالم آمده بود به شهر UPPSALAکه حدودا 20 دقیقه با ماشین فاصله بود رفتیم ومن در آنجا اقامت کردم. UPPSALAشهری است دانشجویی با حدود 35هزار دانشجو ودانشگاههای متعدد و بسیار آرام با فضای سبز فراوان و یک کلیسای بزرگ ویک موزه کوچک و جالب ودقیقا با خصوصیات 2 شهر یاد شده در دانمارک را دارا بود.

از این شهر تا استکهلم با ماشین حدود 45 دقیقه میباشد و من برای دیدار از استکهلم چند باری با اتوبوسهای بین شهری که بسیار مدرن و مجهزبه اینترنت بود استفاده کردم.استکهلم شهری است که ازبخشهای مختلف در دریا و خشکی تشکیل شده وبسیار تمیز با فرهنگ شهری بسیار بالا و در عین حال شهری نسبتا گران قیمت نسبت به دیگر شهرهای اروپا میباشد.هزینه یک ناهار و نوشابه در یک رستوران ترکی حدود 110کرون سوةد بود. .یکی از نقاط دیدنی این شهر گاملا یا بخش قدیمی شهر بود که بسیار زیبا بود.در اینجا کوچه های باریک با رستورانهای متعدد خاص کاملا با چهره مدرن شهر تفاوت خاص داشت.با یک کشتی مسافری کوچک به قسمت دیگر شهر و یکی از نقاط دیدنی به نام SKANSEN رفتم. درآنجا زندگی قدیمی مردم سوةد به صورتی جالب با کلبه های متعدد باز سازی شده بود.در زمان حضور من در استکهلم جشن FESTIVAL CULTURE برگذار میشد که یکی از روزهای آن را از صبح تا شب در استکهلم بودم که برنامه های شاد و متنوعی از سراسر اروپا توسط گروهای بزرگ و کوچک اعم از موسیقی و تردستی اجرا میشد.

بعداز 5 روز اقامت در سوةد به سمت پاریس با یک پرواز از شرکت SASAIR راهی شدم. نکته قابل توجه در پروازهای این شرکت ایمنی و دقیق بودن وهمچنین بلیط نسبتا گران و فاقد پذیرایی(فقط یک قهوه یا چای) میباشد. بعد از یک پرواز 2.35 دقیقه ای به پاریس و فرودگاه شارل دوگل رسیدم.فرودگاهی بسیار بزرگ که برای رفتنن از ترمینال 1 به2 جهت سوار شدن مترو،از خط مترو داخلی فرودگاه که مجانا بود استفاده کردم.از ترمینال 2 توسط خط RAR B به با یک بلیط 7.5 یورویی به سمت ایستگاه GARE DE NORD در قسمت شمال پاریس رفتم. هتل محل من در نزدیکی این ایستگاه بود که از سایت BOOKING رزرو کرده بودم.لازم به ذکر است هتلی که من برای 3 شب با 208دلار رزرو کردم برخی از آژانسهای تهران به 150دلاربه ازای هر شب میفروختند.

سفرنامه اروپا

ایستگاه شمالی پاریس بسیار بزرگ و با خروجی های گیج کننده متعدد و بسیار زیبا بود.بدون نقشه کامل مترو در پاریس تردد به نظر من امکان پذیر نیست. بعد از ورود به هتل و یک شب استراحت توسط بروشور موجود در هتل وتوسط مترو به حوالی میدان سن میشل رفته و از آنجا به دفترFRANCE TURISME رفته ویک تور CITY TOUR تمام روز نامحدود خرید کردم.

نامحدود بودن این اجازه رو به من میداد که در طول مسیر در هر نقطه دیدنی از اتوبوس پیاده و از مکان مورد نظر بازدید کامل انجام داده و بعد با اتوبوس بعدی که در هر یک ساعت یک بار میامد به مسیر بازدیدم ادامه بدهم. درمسیر ازمیدان باستیل؛کاخهای گوناگون،شانزه لیزه،ایفل و... دیدن کردم که با توجه به مبلغ پرداختی (18یورو) و داشتن زمان مناسب بهترین گزینه توریستی برای یک روز کامل از 10صبح تا غروب میباشد.

در پاریس امکانات عمومی حمل و نقل ارزان و کامل میباشد و همچنین مواد غذایی نسبتا ارزان و یک ناهار و یا شام در رستورانهای زنجیره ای و یا رستورانهای ترکی با نوشیدنی 5 تا 6 یورو میباشد.

در غروب همان روز تور 1 ساعته بر روی رودخانه سن را که از همان مرکز خرید تور به مبلغ 6 یورو خریداری کرده بودم را شروع کردم که توسط کشتی مسافربری در 2 طبقه همراه با توضیحات لیدر انگلیسی و فرانسه زبان در کشتی اجرا میشد که خیلی جالب و کامل بود.

سفرنامه اروپا

صبح روزبعد به سمت موزه لوور رفتم.موزه ای با چشم انداز بسیار زیبا و با شکوه و با ورودی هرم شکل معروف و ورودیه 10 یورو و 5 یورو نیز بابت کرایه دستگاه صوتی اطلاعات موزه. یکی از بزرگترین سالنهای موزه مربوط به مصر و ایران باستان بود که شکوه و عظمت خیره کننده ای از ایران را ارایه میکرد.همچنین تمدن مصر و یونان و نقاشیهای فراوان زمانی چند روزه برای بازدید از موزه را میطلبد.

در پاریس مکانهای توریستی فراوانی مثل کاخ ورسای،دیسنی لند،کلیسای نوتردام و...و چندین و چند موزه دیگر وجود دارد اما با توجه به زمان من سعی کردم بهترین انتخاب روداشته باشم. همچنین عکس ازمکانهای مختلف گرفته ام که به دلیل مختصر و مفید بودن ارایه نکردم.

کلیسای نوتردام

سفرنامه اروپا

در روز آخر در پاریس سری به کوچه و خیابانهای معروف پاریس از جمله خیابانهی اطراف سنمیشل که به رستوران های زیبا و بعضا تاریخی است زدم.انواع غذا و قهوه و بستنی که با قیمتهای نسبتا خوب و به طور متوسط از2 تا 20 یورو بودن رفتم. عصر همان روز برای سفر به ایتالیا و ونیز با مترو به سمت ایستگاه بزرگ و معروف GARE DE LYON رفتم . این ایستگاه نیزدارای قدمت تاریخی وبسیار بزرگ و با امکانات کامل اطلاع رسانی از ورود و خروج قطارها میباشد. لازم به ذکر است که بلیط قطار داخل اروپا را میتوان ابتدا ازسایت RAILEUROPE انتخاب کرد و بعد توسط چند آژانس معتبر که در تهران نماینده این شرکت هستن به قیمت یورو خریداری کرد.البته من چون یک نفر بودم از کوپه 6 نفره به قیمت 90یورو وبه مدت 13.5 ساعت سفر راازتهران خریداری کردم و اگر 1یا2یا3 نفر باشید استفاده از کوپه های اختصاصی خیلی بهتراست. همچنین قطار مجهز به رستوران جهت شام یا صبحانه است. صبح روز حوالی ساعت 9.20 طبق برنامه و بعد ازعبور و توقف قطاردر چند شهر از جمله میلان و والنسیا به ایستگاه آخر یعنی SANTA LUCA در ونیزرسید. در ونیز هم هتل را از قبل ازBOOKING به مدت 2 شب خریداری کرده بودم که با ایستگاه 200 متر فاصله داشت وبسیار تمیز و عالی بود. بعد از استراحتی کوتاه به سمت کوچه پس کوچه های زیبا وجالب ونیز رفتم.به نظر من ونیز رو بدون نقشه راهنما باید بری وکشفش کنی. واقعا زیباست........ .

منظره بعد از خروج از ایستکاه قطار و ورود به منطقه CANNAREGIO در ونیز.

منظره ای ازغروب ونیز و منطقه راست سمت SAN MARCO و CANNAREGIO سمت چپ. ونیز از جزایر متعدد تشکیل شده که به نظر من SANMARCO و LIDO که دارای ساحلی زیبا میباشد از زیباترین بخشهای ونیز میباشد. برای تردد در ونیز بهترین حالت استفاده از کارتهای اعتباری 1یا2 یا .. خریداری کرد که به طور مثال برای یک روز کامل 18 یورواست

در ونیز قیمت مواد غذایی نیز مناسب است ویک تکه بزرگ پیتزا و نوشابه حدود3.5 یورو یک اسپاگتی ایتالیایی مخصوص و نوشیدنی حدود15 یورو میباشد. جهت خرید پوشاک در فروشگاهای زنجیره ای نظیرC&A قیمتها مناسب میباشد. بعد از2 شب اقامت در ونیز با اتوبوسهایی ATVO که از300متری هتل مستقیم و با پرداخت 6.5 یورو مستقیم به سمت فرودگاه مارکوپولو رفتم و از آنجا با هواپیمایی امارات در 7 شهریور عصر به سمت دبی رفتم و بعداز 2 شب اقامت در دبی در 9 شهریور عصر به سمت تهران برگشتم.

نویسنده : علی تقوی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.