سفرنامه اروپا، بخش ششم : بروکسل

شنبه 20 جولای 2013 بازدید از بروکسل

صبح کمی زودتر بیدار شدیم ساعت 6 و پنج دقیقه برای صبحانه پایین بودیم و ساعت 30/7 برای چک اوت هتل آماده بودیم . ساعت 40/7 هتل را به مقصد بروکسل ترک کردیم. تا در فرانسه هستیم ، باز هم عوارض اتوبانی برقرار است، دربلژیک هم اتوبان پهن تر است وهم عوارضی در کار نیست. البته هنوز محدودیت سرعت وجود دارد. در مسیر جایی می بینیم یک تابلوی کوچک خبر تصادفی را 15 کیلومتر جلوتر می دهد. ولی جاده انقدر خلوت وبدون اثر تصادف است که فکر می کنم شاید اشتباه دیدم ومنظورش فقط هشدار تصادف بوده است. ولی واقعا 15 کیلومتر جلوتر یک ماشین چپ کرده بود ومحض رضای خدا یک نفر هم به تماشا نایستاده بود، فقط صاحب ماشین منتظر پلیس بود. ساعت 15/10 به بروکسل رسیدیم. امروز شنبه است وتعطیل است. خیلی سریع با ماشین به مرکز شهر رسیدیم. بعضی جاهاپیاده وبعضی دیگر با ماشین چرخی در شهر زدیم .در بافت قدیم شهر چندکلیسا و پارک کوچک را گشتیم وخیابانهای تمیز وزیبارا دیدیم .

یک مغازه تمام وسایلش مدل تن تن بود.

سفرنامه ایتالیا-آلمان- فرانسه-چک

آخر تن تن بلژیکی بود وبعضی وقتها نماد این شهر محسوب می شود. به یکی دوتا شکلات فروشی هم سر زدیم . برایم خیلی جالب بود. فردا 21 جولای روز ملی این کشور است نیروهای ارتش مشغول آماده کردن محل مراسم این روز هستند. اولش از حضور نیروهای نظامی در شهر تعجب کرده بودیم بعد یاد این نکته افتادم که در مطالب جمع آوری شده خودم در اینترنت خوانده بودم. کاخ سلطنتی بروکسل را هم به همین دلیل نمی توان بازدید کرد.

مرکز قدیمی شهر grand palace را پیدا کردیم ودرآنجا هم ساعتی چرخیدیم. .

در ورودی این مکان از یک بستنی فروشی آدرس غذای حلال را پرسیدیم. دیدیم ایرانی است اهل اصفهان که 12 سال است به اینجا مهاجرت کرده اند.می گوید ایرانیها اینجا هستند ولی بیشتر مراکشی مغربی وترک هستند تا ایرانی. راستی بستنی های اینجا هم خیلی خوشمزه اند. بعد به سمت ساختمان اتومیوم رفتیم. که با یکی دو بار ور رفتن به navigator پیدایش کردیم. ساختمان جالبی است. بلیط گرفتیم وداخلش را هم رفتیم. از بالای ساختمان می توان تمام بروکسل را هم دید.

خسته ایم به رضا پیشنهاد دادم که اگر صلاح بداند شب را بروکسل بخوابیم. چون فرقی نمی کند از قبل در جایی دیگر هم هتل رزرو نکرده ایم. برنامه ما این بوده که 21 جولای به برلین برسیم .رضا اصلا دوست ندارد در بروکسل بمانیم . در کلیسای بزرگ grand palace می گوید به سمت آمستردام برویم وآنجا را هم ببینیم . از اینجا تا آمستردام حدود 3 ساعت است وبعد تا برلین 7 ساعت راه داریم. پیشنهاد من حذف آمستردام و حرکت به سمت برلین و ماندن در یکی از شهرهای دوسلدروف یا هانوفر است. همین کار را کردیم. رضا علی رغم خستگی یکسره تا هانوفر رفت .

4ساعت بعد هانوفر بودیم. هتلی را در نظر داشتیم هتل مرکور هانوفر بود . چون از قبل مطمئن نبودیم که شب را در اینجا هستیم یا نه من هتل را از قبل نگرفته بودم. قیمت آن در سایت " بریم سفر" شبی 230 هزار تومان با صبحانه بود، ولی وقتی حضوری مراجعه کردیم بدون book کردن به ما 69 یورو بدون صبحانه و 107 یورو با صبحانه قیمت داد. یعنی دو برابر قیمتی که از ایران یا از سایت می توانستم بگیرم. این هتل کنار شهر بود و فردا دسترسی مان به جاده برلین بهتر بود. همانجا اتاق گرفتیم .Wifi هم دارد . با بچه ها صحبت کردیم و خوابیدیم .

نویسنده : زهرا عربشاهی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمیگیرد.