تجربه ی آرامشی از جنس سفر (سفرنامه آنتالیا)

تجربه ی آرامشی از جنس سفر + تصاویر

07-Antalya-Blog cover (01-05-01).jpg

این دومین سفر ما به آنتالیا بود و چون من در سایت لست سکند سفرنامه ای در مورد هتل آمارا پرستیژ ندیدم تصمیم گرفتم اطلاعاتی هر چند کوچک در اختیار دوستانی که قصد سفر به آنتالیای زیبا را دارند قرار دهم.

سفر ما در 8 مهر ماه 96 بود.من و همسرم به دلیل خستگی از تنش های کاری و زندگی کارمندی تصمیم گرفتیم که یک سفر یک هفته ای برای ریلکس کردن  برویم و با توجه به زمان سفر و انگیزه ما که صرفا استراحت بود و همچنین بودجه ما آنتالیا مناسبترین گزینه بود.

پرواز رفت از فرودگاه امام خمینی بود و ساعت پرواز 1 شب اعلام شده بود.ما عصر از اصفهان به طرف فرودگاه تهران حرکت کردیم و سه ساعت قبل از پرواز به فرودگاه رسیدیم.برای دوستانی که اولین بار به سفر خارجی میروند توضیحی کوتاه عرض می کنم.بعد از عبور از گیت های ورودی و ارائه پاسپورت وارد سالن بزرگی می شوید.در این سالن با توجه به شماره پروازتان که روی بلیط ذکر شده می توانید باجه مخصوص خود را پیدا کنید و در این باجه با تحویل چمدان ها کارت پرواز و شماره صندلی خود را دریافت می کنید.

بهرحال پرواز ما ترک و سان اکسپرس بود.با یک ساعت تاخیر پرواز انجام شد.من تجربه سفر با پرواز ایرانی به آنتالیا را در گذشته داشتم و به جرات میتوانم بگویم که اگر جوان هستید پرواز ایرانی از لحاظ هزینه خیلی به صرفه تر است.چون علاوه بر اینکه دو بار فرود وحشتناک خلبان های ترک را تجربه نمی کنید با هزینه 700 تا یک میلیون کمتر همان خدمات را دریافت می کنید.

به دلیل اینکه هیچ ایرانی نمیتواند مهر آنتالیا را در پاسپورت خود داشته باشد پرواز به مدت نیم ساعت در استانبول یا یکی از شهر های نزدیک توقف داشت و دوباره به سمت آنتالیا پرواز کرد.

در پرواز ایرانی شما مستقیم در فرودگاه کوچک اسپارتا یا دنیزلی فرود می آیید و تا هتل 4 ساعت فاصله دارید که با اتوبوس های مخصوص تور خود این مسیر را طی میکنید و البته مسیر خیلی زیبایی را تجربه خواهید کرد.

از فرودگاه آنتالیا تا هتل ما 45 دقیقه زمان بود و جاده در این مسیر بی نهایت زیبا بود.ترکیبی از جنگل و کوه و دریا...با اینکه خیلی خسته بودم اما از دیدن این همه زیبایی به وجد آمده بودم.

ساعت تحویل اتاق در تمام هتلهای ترکیه ساعت 2 می باشد و به شدت روی این موضوع قانونمند هستند.متاسفانه من می دیدم برخی هموطنان به بهانه بچه کوچک یا بارداری یا خستگی انتظار داشتند این قانون برای آنها لغو شود و گاهی با فریاد و بی ادبی وجه ایرانی را زیر سوال می بردند.بهتر است به جای انتظار بیجا  در یک کشور دیگر پرواز و برنامه خود را هماهنگ کنیم تا با درگیری و رفتار بد یک ملیت را زیر سوال نبریم.

خب ما مثل خیلی از دوستان روی مبلهای لابی چشم انتظار ننشستیم.چمدان ها را به قسمت مربوطه نگهداری تحویل دادیم و دستبند را گرفتیم و رفتیم سراغ صبحانه.لابی هتل بزرگ و زیبا بود.هتل به شدت بزرگ و غول آسا است و با دیدن بزرگی آن شوکه خواهید شد.مسلما پیاده روی زیادی در این هتل در انتظار شماست.

صبحانه هتل کامل و خوب بود.البته به تنوع هتلهای خیلی لوکس انتالیا نبود اما نسبتا خوب بود.رستوران در دو بخش داخلی و فضای باز بود.واقعا هوای صبحگاهی و نسیم خنک و منظره کوههای سر سبز و استخرهای بی شمار هتل روح را تازه می کرد.ما در بالکن صبحانه مفصل خود را با آرامش خوردیم و ساعتی را از دیدن مناظر لذت بردیم.

من از قبل لباسهای شنا را در کوله کوچکم گذاشته بودم و بعد از صبحانه به سراغ استخر ها رفتیم و از دوش های محوطه استخر استفاده کردیم و دوش گرفتیم.

محوطه هتل آمارا پرستیژ برگ برنده این هتل است.استخرهای بی شمار  با طراحی های مختلف و دو پارک آبی با 3 سرسره و 4 سرسره مختلف و متنوع در فضای بازی کودکان و پارک آبی مخصوص اطفال.سن مخصوص اجرای برنامه و فضای پر از میز و صندلی مقابل آن...همه و همه بسیار زیبا و دلنشین و کامل بود.

علاوه بر این استخرها  و پارک آبی با کمی پیاده روی در میان باغ و فضای سبز فوق العاده هتل به پل سفید چوبی رسیدیم که از روی خیابان رد میشد و در آن سوی خیابان یک محوطه ریلکس جداگانه داشت.یک استخر خیلی زیبا با درختهایی در وسط آن و یک رستوران مخصوص فست فود با طراحی سفید رنگ که هر روز 12 تا 5 برگر و جوجه چوبی و ماکارونی و برنج را سرو می کرد و زمین مخصوص والیبال و دارت و فوتبال که به نحوی زیبا طراحی شده بود.

خلوتی صبحگاه و زیبایی هتل انرژی بخش بود و تا ساعت 2 گذشت زمان را متوجه نشدیم هیچ بلکه تا ناهار را خوردیم و به پذیرش رفتیم ساعت 4 عصر بود.

اتاق ما اتاقی کوچک و نسبتا خوب با بالکنی خیلی کوچک رو به خیابان و مغازه های اطراف بود که خب ما راضی بودیم.امکانات هتل خوب و کافی بود.شاید به اندازه یک هتل 5 ستاره نبود اما کمبود چیزی حس نمیشد.ما استراحتی طولانی کردیم و غروب به کافه رفتیم و با خوردن یک هات چاکلت خوشمزه سرحال شدیم.

در هتل هر شب برنامه های متنوع شب ترکی  و گروه های مختلف آکروبات و رقص برگذار میشد و حدود یک ساعتی سرگرم بودیم.

روز بعد را به ساحل و استخر و تفریحات آبی اختصاص دادیم.نهار و شام هتل خیلی کامل نبود تنوع بالایی نداشت اما غذاها مزه خوبی داشت.اشکال عمده این هتل در رستوران و تنوع  غذایی بود و در مرحله دوم نظافت اتاق ها.به طوری که تا دو روز اتاق ما تمیز نشد و مینی بار را شارژ نکردند که این موضوع با تذکر به پذیرش هتل حل شد. این هتل بسیار بزرگ است و سیستم خدمات رسانی آن به خاطر وسعت بالا خیلی کامل نیست.البته ما در طول سفر سعی کردیم که به کارکنان انعام بدهیم چون حقوق این کارمندان و کارگران بسیار ناچیز است و این انعام ها کمک خوبی برای آنهاست و البته وقتی 5 تا 6 میلیون فقط هزینه هتل می کنیم مبلغ 50 هزار تومان چیز با ارزشی نیست که به انعام اختصاص دهیم.

پارک آبی هتل جو خیلی شادی داشت و ما با چند نفر از هموطنان صبح ها را در آنجا می گذراندیم و خیلی خوب بود.ساحل هتل سنگریزه ای بود و نیاز به کفش مخصوص داشت.تشک های روی تخت کنار ساحل و استخر خیلی تمیز نبودند و این کمی آزار دهنده بود.

روز سوم را برای خرید به کمر رفتیم.از مقابل هتل دلموش هایی به مقصد کمر می روند که معمولا شلوغ هستند و باید کمی انتظار بکشید.البته مسیر هتل تا کمر ده دقیقه راه بود و ما با تاکسی به مبلغ 30 لیر رفتیم.فروشگاه ال سی واکیکی و کوتون و دفکتو و نمایندگی کفش اکو بهترین و تنها فروشگاه هایی بودند که برای خرید مناسب بود.تنوع جنس ها بالا و قیمت مناسب بود.هر کدام از فروشگاه ها 3 طبقه بودند و از نظر من بیشتر سلایق را راضی می کردند.

ما کمی در شهر قدم زدیم و در کافه های کنار خیابان آبمیوه خوردیم و از جو زیبای کمر لذت بردیم.

روز چهارم به اطراف هتل رفتیم صبح با اجاره دوچرخه حسابی اطراف را گشتیم و عصر با اجاره چهار چرخ های دو نفره به مبلغ 40 لیر برای یک ساعت از بودن در منطقه کمر استفاده کردیم.منطقه کمر گرچه از آنتالیا کمی دور است و به لوکسی لارا و بلک نیست اما واقعا زیباتر است.دقیقا شما در احاطه جنگل و کوه و دریا هستید.منطقه لارا نزدیک مراکز خرید وتراسیتی است و به کسانی که قصد خرید دارند پیشنهاد میکنم.منطقه بلک خیلی لوکس است و برای یک سفر لاکچری پیشنهادی عالی می باشد و کمر زیباترین منطقه بین این دو می باشد.

کافه های متعددی هم در اطراف هتل وجود دارد که انواع بستنی ها و قلیان را ارائه می دهند .دو سه باری ساعت 12 شب برای پیاده روی بیرون رفتیم و در آنها نشستیم.کلا اطراف هتل تا ساعت 3 زنده بود و پر از کالسکه و توریست.

روز پنجم سفر ما از روبه روی هتل تور کشتی دزدان دریایی را خریدیم به مبلغ هر نفر 15 دلار با نهار  که تور لیدر ما قیمت 60 دلار را اعلام کرده بودند!!!در همین مغازه ها تور های سافاری و حمام ترکی  و... به قیمت خیلی خوب به فروش می رسد.ما که قبلا تجربه سافاری و مسیر طولانی 3 ساعته آن و حمام ترکی را داشتیم فقط به تور کشتی بسنده کردیم.ساعت 9 صبح از درب هتل حرکت کردیم و یک ساعت بعد در کشتی بودیم.کشتی سه طبقه بود.یک طبقه مخصوص ریلکس و آفتاب گرفتن و یک طبقه رستوران و نوشیدنی و یک طبقه مخصوص آهنگ و شادی بود.کشتی در دو نقطه توقف داشت برای شنا در آبهای کم عمق البته حتما باید جلیقه داشته باشیم.ما همچنین توانستیم آبشار دودن را ببینیم.کلا تجربه خوبی بود و تا ساعت 4 طول کشید. بعد از آن هم هتل و استراحت و برنامه های شبانه را در پیش داشتیم.

روز ششم را برای شهر آنتالیا گذاشتیم.دقیقا درب هتل دلموش های آنتالیا را سوار شدیم و با عوض کردن یک مسیر به مارک آنتالیا رسیدیم.این بار خریدی نداشتیم و تا غروب در شهر قدیمی و خیابان ها و اسکله های آنتالیا قدم زدیم و گردشی طولانی در آنتالیا داشتیم.

روز هفتم ساعت 12 اتاق و چمدان ها را تحویل دادیم و در ساحل ریلکس کردیم  و در کافه ها نشستیم تا ساعت 7 که به فرودگاه ترنسفر شدیم.

کلا سفر خوبی برای من بود و راضی بودم.سعی کردم زیاد از تور استفاده نکنم و اگر قرار به رفتن جایی بود خودم بروم.با چند سوال ساده می توانید از ترک ها کمک بگیرید همه مهربان هستند و کمک می کنند و نیازی به زبان قوی نیست.سختگیری روی غذا یا نظافت یا کمی های هتل می تواند یک هفته رویایی را برای شما خراب کند و هزینه هایی که کردید همه به باد برود.به جای تلخکامی از زیبایی ها لذت ببریم .

سعی کنیم این را بدانیم در یک کشور دیگر من خودم تنها نیستم بلکه نماد یک کشور هستم و آبروی چند میلیون نفر.با کمی ادب و جنبه و شخصیت خودمان و کشور را زیبا مطرح کنیم.

ممنون از وقتی که گذاشتید و پوزش بابت کاستی های این سفرنامه که در واقع بیشتر به قصد معرفی هتل بود وگرنه سفرنامه از نظر من بیشتر مخصوص دوستانی هست که به کشورهای مختلف و شخصا سفر می کنند و سرشار از اطلاعات ناب هستند.