از رویای قناری تا واقعیت کاتالانها

از رویای جزایر قناری تا واقعیت کاتالانها + تصاویر

چشم تا باز کنم فرصت دیدار گذشت

همه طول سفر یک چمدان بستن بود

سفر به جزاير قناري يكي از فانتزي هاي خاص من و همسرم به شمار می اومد، براي همين تصميم گرفتيم براي اولين سالگرد ازدواجمون تجربه اش كنيم. از آنجا كه آخرين روز دي ماه سالگرد ازدواجمون بود اول فكر كرديم شايد دماي هواي زمستون مانع از لذت بردن از سفر به اين جزایر بشه اما بعد از کمی تحقيق متوجه شديم دماي هوا تو اين فصل اگرچه مناسب شنا نيست اما بسيار مطبوع است.

این جزایر رویایی قناری کجاست:

جزایر قناری

جزایر قناری مجموعه ایی از 7 جزیره اصلی و تعدادی جزیره آتشفشانی در اقیانوس اطلس هستن که جز خاک اسپانیا محسوب میشن این جزایر در غرب مراکش واقع شدن و اسامی آنها عبارتند از: تنریف، گرن کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لاگومرا، ال هیرو و فوئه رته ونتورا.

بزرگترین جزیره این مجمع الجزایر "تنریف" و پرجمعیت ترین آنها "گرن کاناریا"  است. این 2  جزیره پر توریست ترین مناطق جزایر قناری هستن. درحال حاضر لاس پالماس که شهری در گرن کاناریاست، پایتخت جزایر قناریه ولی هر 40  سال پایتخت از لاس پالماس به تنریف تغییر پیدا می کنه.

زبان مردم جزایر قناری اسپانیاییه. ساعت این جزایر مطابق ساعت گرینویچ هست و واحد پولی شون هم یوروه. درسته که اسم قناری از سگ های بزرگ و وحشی ایی که در گذشته در این جزایر سکونت داشتند گرفته شده اما امروزه وجود انواع پرندگان در این جزایر این اسم را کاملا برازنده این مناطق ساخته به طوری که بزرگترین کلکسیون طوطی جهان در پارک لوروی تنریف قرار داره که بیش از سه هزار گونه طوطی مختلف داره. حتی شما در تمام این جزیره ها هرجا که سرتون رو بلند کنید روی درختان تنوع انواع پرندگان و طوطی ها رو می بینید.

آب و هوای جزایر قناری تقریبا همه ی سال شبیه به هم هست و بهاریه. تابستون ها دمای هوا حدود 24-25 درجه است و زمستون ها حدودا 7-8  درجه خنک تر میشه که بارونهای بیشتری هم در این فصل از سال می باره.

عکس 1: نقشه اسپانیا

جزیره قناری

عکس 2: نقشه جزایر قناری و همسایگان

نقشه جزایر هفتگانه قناری

عکس 3: نقشه جزایر هفتگانه قناری

قبل از شروع سفرنامه لیست جاهای دیدنی که بازدید کردیم رو تو یه جدول میزارم تا در صورتی که تمایل داشتین، جزییات بیشتر رو در طول سفرنامه مطالعه کنین:

شهر بارسلون

ساحل بارسلون

شروع سفرنامه جزایر تنریف و گرن کناریا و شهر بارسلون

قبل از سفر:

بعد از كمي جستجو در اينترنت چند آژانس كه تور جزاير قناري رو ارائه ميدادند پيدا كرديم و از یکی از آنها تور 4 شب و 5 روز جزاير قناري رو به مبلغ 690 يورو به اضافه يك ميليون و چهارصد هزينه پرواز خريداري كرديم. كه اين هزينه 4 شب و 5 روز اقامت در هتل 4 ستاره در  شهر سانتاكروز در جزيره تنريف بود.  از آنجا كه تنها پرواز مستقيم به اسپانيا مربوط به هواپيمايي ماهان به مقصد بارسلون بود و از بارسلون با پرواز داخلي بايد ادامه سفر ميداديم تصميم گرفتيم 3 شب نيز در بارسلون اقامت داشته باشيم كه به مبلغ يورويي سفر مبلغ 250 يورو اضافه شد و روي هم 940 يورو به اضافه هزينه پرواز براي هر نفر قبل از شروع سفر پرداخت شد كه نصف اين مبلغ به قيمت روز يورو كه آن روز 5090 بود موقع عقد قرارداد پرداخت شد و بقيه اون بعد از گرفتن ويزا به قيمت يورو 5500 محاسبه و تقديم آژانس شد. كل فرآيند خريد تور و رفتن به سفر 1 ماه طول كشيد و متاسفانه در اين يك ماه يورو 5090 هزار تومني به 5750 تومن رسيد.

پروازهاي ماهان از تهران به بارسلون و برعكس فقط یکشنبه ها پنجشنبه ها انجام میشه و ما تصميم گرفتيم سفر پنجشنبه به پنجشنبه رو انتخاب كنيم كه هم مرخصي كمتري بگيريم هم فرداي روز برگشت تعطيل باشيم و استراحت كنيم.

مداركي كه براي سفارت لازم بود ارائه بشه به شرح زير بود.

1- نامه اشتغال به كار با ذكر تاريخ مرخصي به زبان فارسي و ترجمه اسپانيايي

7- ووچر هتل

8- بيمه مسافرتي

9- عكس ٣.٥*٥. ٤

نكته مهمي كه در ارائه اين مدارك وجود داشت مدت زمان ترجمه مدارك به زبان اسپانيايي بود كه زودترين زماني كه دارالترجمه ترجمه ها را تحويل ميداد ١٠ روز كاري بود ما براي اينكه زمان كمي داشتيم از خود آژانس درخواست كرديم مدارك را به دالترجمه ايي كه با آن كار مي كنه بده تا زودتر ترجمه ها را تحويل بگيريم. هزينه ١٢ برگ ترجمه مدارك ما ٧٥٠ هزار تومن شد كه به نسبت ترجمه انگليسي بسيار بالاتر هست. بعد از دريافت ترجمه ها آژانس اقدام به درخواست وقت سفارت كرد و براي ٢ روز بعد از دريافت ترجمه ها وقت سفارت گرفت.

مراحل ارائه مدارك و دريافت ويزا از سفارت اسپانيا به شركت BSL  در خيابان دولت انتقال پیدا کرده كه بسيار منظم تر از مراجعه به سفارت هست و به مراحل صورت بخشیده. بعد از ١٤ روز توسط اسم ام اس كه هزينه ٣ يورو به هزينه هاي ويزا براي اون اضافه شده بود، متوجه آماده شدن ويزا شديم و به شركت BSL  مراجعه كرديم و ويزا ١٠ روزه كه براي آن درخواست كرده بوديم رو دريافت كرديم. هزينه ويزا نفري ٦٠ يورو هست و ١٥ يورو هم BSL  دريافت مي كنه البته اگر فرمتون اشكال داشته باشه و مجدد براتون پر كنن يا كپي چيزي بگيرن هزينه اش رو بهش اضافه مي كنن مجموع هزينه ويزا براي هر نفر با هزينه اس ام اس ٧٨ يورو شد. حتما يورو بيشتري همراهتون باشه چون ممكنه با توضيحاتي كه دادم به اين هزينه ها اضافه بشه.

با اينكه عكس ٣.٥*٥. ٤ يكي از مدارك درخواست ويزاست اما خودشون تو BSL  از همه عكس گرفتن و عكسي كه خودشون گرفته بودن رو بر روي ويزا زدند.

ويزا دقيقا ٢ روز قبل از سفر اومد كه اين به شدت كارها رو فشرده كرد اول اينكه آژانس مسافرتي چندتا هتل براي ما فرستاد و گفت بايد تو نيم ساعت بين شون انتخاب كنيم. خوب با توجه به اينكه عصر بود و تو ترافيك و شلوغي نميشد نيم ساعته به جايي رسيد با گوشي به سختي هتلها رو بررسي كرديم و در كمتر از نيم ساعت هتل رو انتخاب كرديم بعد از اون ساعت ٨ شب برگه دريافت ضمانت نامه رو با پيك برامون فرستادن كه صبح اول بريم بانك براي دريافت ضمانت نامه و ارائه به آژانس. بعد از كلي خواهش كه ضمانت نامه اصولا يك روز فقط استعلام بانكي داره و ممكنه حاضر نشه ضمن اينكه روز قبل سفر كلي در محل كار شلوغ هستيم در نهايت خانمي كه تور رو به ما فروخته بود با لحن تند گفتن نه چك قبول مي كنن نه سند و اگر ضمانت نامه حاضر نشه سفر رو كنسل مي كنن و خسارت ٢٤ ساعت قبل سفر رو از ما دريافت مي كنن، كه اين برخورد واقعا براي ما عجيب بود چون كلا آژانس خدمات خوبي ارائه نداده بود و حتي فرم سفارت ما رو اشتباه پر كرده بود و حرفی از ضمانت نامه هم تا اون لحظه نزده بود. تازه یکی از دلایل آماده شدن دیر هنگام ویزا، زمانبندی اشتباه خودشون بود. برخوردشون  به اضافه اشتباهاتو بی تفاوتیهاشون در کل پروسه خرید تور، به شدت ما رو دل چركين كرده بود.

صبح روز قبل سفر با مراجعه به بانك پارسيان و خواهش از رئيس شعبه موفق شديم آخر وقت همون روز ضمانت نامه ها  که شامل ٢ عدد ضمانت نامه 50 میلیون تومانی بود رو دريافت كنيم و تحويل آژانس داديم و تازه ساعت ٨ شب رسيديم منزل براي جمع كردن چمدانها.

روز اول سفر:

پرواز ماهان ٧ صبح به وقت ايران بود و ساعت 10:30 به وقت بارسلون از هواپيما پياده شديم که پرواز حدودا ٦  ساعت طول کشید. اسپانیا 2:30 اختلاف ساعت با ایران داره و ساعتش عقب تر از ایران هست. از اونجا كه پرواز بعدي ساعت 20:30 بود چمدانها را تحويل امانات فرودگاه داديم و با مترو به داخل شهر بارسلون رفتيم. هزينه نگه داري چمدان تا ٢٤ ساعت ١٠ يورو براي هر چمدان هست كه ما مبلغ ٢٠ يورو براي ٢ چمدان كنار گذاشتيم موقع تحويل گرفتن به امانات فرودگاه بديم.

بارسلون

اما در مورد شهر بارسلون كه در شمال شرقي اسپانيا قرار داره و مشرف به درياي مديترانه هست حرفهاي زيادي براي گفتن وجود داره اين شهر از نظر اقتصادي اهميت فراواني براي اسپانيا داره و مردم اون به همين دليل دوست دارن يه كشور مستقل بشه تا درآمدش براي خودش خرج بشه مردم بارسلون به زبان كاتالان صحبت مي كنن و بسيار خونگرم هستن. بارسلون مجموعه اي از سواحل زيبا، بنا هاي باستاني، پاركهاي تاريخي و تفريحات متنوع هست. ورزشگاه معروف نيو كمپ و موزه فوتبال نيز در اين شهر قرار داره كه شما با پرداخت ورودي 25 یورو مي تونين از اون بازديد كنين. معروف ترين جاذبه هاي بارسلون عبارتند از:  پارك گوئل، كليساي كاتادرال، خانه هاي كازا ميلا و كازا باتلو، كليساي ساگردا فاميليا، كليساي تيبيدابو، دهكده اسپانيايي ها، ميدان كاتالونيا، ميدان اسپانيا، خيابان لارامبالا، پل ول، سواحل شني، تپه و قلعه مونجوييك، طاق پيروزي، موزه هاي مختلف همچون موزه فوتبال، موزه شكلات، موزه پيكاسو و موزه ملی هنر کاتالونیا. همچنين انواع تفريحات آبي، تلكابين، هلي كوپتر، اكواريوم، باغ وحش و تماشای رقص فلامينگو هم جز تفریحات پر طرفدار بارسلون هست.

نقشه بارسلون

عکس٤: نقشه بارسلون

از آنجا كه بارسلون سيستم حمل و نقل عمومي بسيار خوبي داره با مترو از خود فرودگاه به اولين مقصد گردشگري مدنظر رفتیم.  با توجه به سفرهايه كاري قبلي كه به بارسلون داشتيم كاملا مسلط به مترو و اتوبوس هايه درون شهري بوديم كارتهاي مترو بارسلون مطابق عكس زير به چند دسته تقسيم میشه.

مترو بارسلون

عکس ٥: کارتهای مترو

نقشه مترو بارسلون

عکس ٦: نقشه مترو بارسلون

کارتهای تک سفره به قیمت 2.20 یورو و کارتهای 10 سفره به قیمت 10.20 یورو قابل خریداری هستن که مطمئنا بلیط 10 سفره به صرفه تر هست. نكته مهم اينجاست كه كارتهاي تك سفره و 10 سفره قابل استفاده در مترو يا اتوبوس داخل شهر هستند و از فرودگاه به شهر بايد بليط تك سفره 4.60 يورويي تهيه كرد همچنين براي برگشت نيز همين مسئله صدق مي كنه و چنانچه كسي قصد زرنگي داشته باشه و از مركز شهر با بليط 2.20 يورويي سوار بشه، در مقصد فرودگاه براي خروج بايد كارت بزنه و اونجاست كه پليس ١٠٠ يورو براي تخلف جريمه مي كنه.  ما هم بليط هاي تك سفره از فرودگاه به شهر رو خريداري كرديم و از خط L9  فرودگاه سوار شديم چون مقصد اول ما كليسای Sagrada Familia  بود در ايستگاه Collblanc  پياده شديم و سوار خط L5  آبي به مقصد Vall d’Hebron  شديم و در ايستگاه La Sagrda  پياده شديم.

به محض خروج از ايستگاه اين كليساي با عظمت چشم نوازي مي كنه. معمار اين بنا گائودي هست كه متاسفانه عمرش به اتمام كليسا قد نداد و كليسا اكنون در حال ساخت و ساز هست اما به نظر من قسمت جديد جذابيت بناي قديم رو نداره. حتی اگه بارها به دیدن این کلیسا اومده باشید باز هم ابهت و معماری بی نظیر بیرون کلیسا شما رو میخکوب می کنه و جالبه بدونید که بلندترین کلیسای دنیاست. گائودی از سبک گوتیک و سبک ابداعی خودش برای خلق این سازه منحصر به فرد استفاده کرده و با استفاده از نور و رنگ به فضای داخلی کلیسا معنویت داده.

خوشبختانه چون اين موقع سال خيلي توريست بارسلون نيست، مجبور به خريد پيش پيش بلیط اینترنتی و ايستادن در صف طولاني نبوديم و بليط رو راحت به قيمت نفري ١٨ يورو خريداري كرديم و بدون صف داخل كليسا شديم.  داخل كليسا پر از پنجره هايه رنگي و ستونهاي تو در توست كه وجه تمايزش با كليساهايه سایر شهرهايه اروپاست.  تعداد این ستونها که به آنها برج گفته میشه 18  تاست و به تدریج به سمت برج حضرت عیسی که برج میانی هست افزایش ارتفاع دارن. 4 تا برجه اطراف برج حضرت عیسی نشونه 4  انجیل هستن و برجی که بالای محراب قرار داره برج حضرت مریم هست. سایر برجها هم که تعدادشون 12 تاست نشانه حواریون هستن.

چون هزینه تکمیل این کلیسا از کمکهای مردمی تامین میشه خیلی روند ساختش کند پیش میره اما گفته میشه که قراره 100  امین سال درگذشت گائودی کامل بشه. ساعت بازدید کلیسا تو زمستون از 9  صبح تا 6  عصر هست که البته از ساعت 5  به بعد دیگه راه نمیدن اما تو بقیه فصلها تا 8 شب امکان بازدید وجود داره.

کلیسا در بارسلون

عکس 7: نمای پشت و جلوی کلیسا Sagrada Familia  (قسمت جدید و قدیم کلیسا)

کلیسای بارسلون

عکس 8:  تصویر ستونهای تو در تو داخل کلیسای Sagrada Familia

عکس 9:  نمایی از پنجره های رنگی داخل کلیسای Sagrada Familia

پس از بازديد از كليسا در يكي از رستورانهايه اطراف كليسا نهار خورديم. برگر كينگ و مك دونالد و چند رستوران ديگه در اطراف اين كليسا وجود دارن كه ما تصميم گرفتيم در يك رستوران جديد نهار تجربه كنيم و سراغ مك دونالد كي اف سي و برگر كينگ در اين سفر نريم. هزينه يك پاستا و پيتزا با ٢ نوشابه كوكا مبلغ 31.60 یورو شد كه غذاي بسيار لذيذ و باكيفيتي بود.

بعد از نهار، اول تصميم گرفتيم به پارك گوئل بريم و از معماری خاص آثار زیبای گائودی با به کارگیری احجام منحنی شکل و موزاییکهای رنگی در باغ خوش آب و هوای گوئل روی تپه "ال کارمل" دیدن کنیم اما چون قبلا از اين مكان ديدن كرده بوديم و دور بود تصميم گرفتيم كلا در اين سفر از اين پارك مجدد بازدید نكنيم اما براي دوستاني كه قصد بازيد از پارك گوئل رو دارن توصيه مي كنيم از مترو استفاده نكنن و از اتوبوس استفاده كنن چون بعد از مترو سر بالايي و شيب تند و پله های نفس گیری داره و پله های برقی که وجود داره معمولا خرابه. براي رفتن به پارك گوئل اتوبوس هاي V15  از ميدان كاتولونيا بهترين گزينه است.  البته شما در هر نقطه بارسلون كه باشيد با google map  مي تونيد مقصد رو انتخاب كنيد و تمامي مسيرهايي كه به مقصد وجود داره شماره و خط اتوبوس، مترو و ساعات حركتشون و حتي هزينه تاكسي به اون منطقه رو می تونيد پيدا كنید. در شهر بارسلون اينترنت آزاد وجود داره اگرچه سرعتش بالا نيست ولي در صورتي كه سيم كارت با اينترنت خريداري نكرديد خیلی جاها مي تونيد ازش استفاده كنيد.  ما چون سیم کارت از شرکت orange  به قیمت  13.25 یورو خریداری کرده بودیم 6 گیگابایت اینترنت روی خطمون وجود داشت و در کل سفراز اون استفاده کردیم.

مقصد بعدي ما ميدان اسپانيا و پس از اون بازديد از دهكده اسپانيايي ها یا Poble Espanyol در منطقه Montjuic بود. بنابراين از همون کلیسای Sagrada Familia  سوار اتوبوس شماره ٥٠ شديم و حدود 30  دقيقه بعد در ميدان اسپانيا پياده شديم. ابتدا با خود ميدان اسپانيا و ساختمونهای اطرافش عكس گرفتيم و سپس با آسانسور شيشه ايي مركز خريد arena  که روبروی میدان اسپانیا قرار داره به بالاي مركز خريد رفتيم و نماي اطراف میدان اسپانیا و پشت مرکز خرید arena  رو از بالا مشاهده کردیم. هزينه آسانسور نفري ١ يورو بود اما اگر از آسانسورهای داخل مرکز خرید بالا برید مجبور به پرداخت هزینه نیستید. شما در بام این مرکز خرید می تونید عکسهای جالبی بگیرید که برج های دوقلوی ورودی موزه کاتالونیا و نمای دور خود موزه، میدان اسپانیا و ساختمانهای قدیمی و باشکوه اطرافش در پشت زمینه عکستون باشه.

عکس 10: میدان اسپانیا

میدان اسپانیا

عکس 11: مرکز خرید arena  و آسانسور شیشه ایی

مرکز خرید arena  و آسانسور شیشه ایی

عکس 12: تصویر موزه کاتالونیا از بالای مرکز خرید arena

موزه کاتالونیا

بعد از اینکه یک دور در پشت بام مرکز خرید arena  زدیم با همون آسانسور شیشه ایی پایین اومدیم و قدم زنان به سمت موزه کاتالونیا كه در فاصله ٥ دقيقه ايي ميدان اسپانياست رفتيم و با نماي زيباي آن از پايين و بالاي پله ها عكس گرفتيم. از آنجا که موزه ملی هنر کاتالونیا قبلا یک قصر سلطنتی بوده معماری زیبایی داره و بسیار با ابهت هست به طوری که خیلی از بازدید کنندگان فقط برای بازدید از بنای ساختمان موزه به آنجا میرن و حتی از داخلش بازدید نمی کنند. این موزه خوشبختانه تا نزدیک در ورودی پله برقي داره و فقط یک سری پله آخر رو باید پیاده بالا برید که اين امكان سختي بالا رفتن از پله ها را برای گردشگران آسان مي كنه. فواره های خیلی قشنگی در روبروی ساختمان موزه وجود داره که تماشای اون لذت بخشه و شبها فواره موزیکال نور وصدا توریستهای زیادی رو جلب می کنه.  ساعت کار موزه ملی هنر کاتالونیا تو زمستون از 10 صبح تا 6  عصر و روزهای یکشنبه و تعطیل از 10  صبح تا 3 ظهر هست.  آثاری که تو این موزه وجود دارند کلکسیونی از مجموعه هنر رومانسک شامل نقاشی‌ های روی چوب، مجموعه هنر گوتیک نقاشی‌ها و مجسمه‌های چوبی و سنگی، مجموعه هنر مدرنیسم و کارهای گائودی، پیکاسو، دالی و... ، مجموعه هنر رنسانس و باروک و مجموعه کتابفروشی است. باز هم چون ما قبلا از این موزه بازدید داشتیم از داخل آن ديدن نكرديم و با اتوبوس شماره ١٥٠ به دهكده اسپانيايي ها رفتيم و در مدت حدودا 5 دقيقه به درب دهكده رسيديم. البته اگه اهل پیاده روی باشید تنها 15 دقیقه زمان برای رسیدن به دهکده اسپانیایی ها از موزه کاتالونیا  لازم دارید اما سربالایی سختی پیش روی شماست.

عکس 13: موزه کاتالونیا

عکس 14:  نمای میدان اسپانیا از بالای پله های موزه کاتالونیا

میدان اسپانیا از بالای پله های موزه کاتالونیا

ورودي دهكده اسپانيايي ها ٢ مجسمه بزرگ خانم و آقا با لباس اسپانياي هست که وقتی اتوبوس از جلوش رد میشه می تونین ببینینشون.  اتوبوس كمي جلوتر از دهكده پياده مي كنه و شما خيلي راحت با چند دقيقه پياده روي به درب ورودي كه كاملا مشهود است ميرسيد.  بليط ورودي دهكده اسپانيايي ها نفري ١٤ يورو است و تو زمستون از ساعت 9 صبح تا 6 عصر امکان بازدید داره.

عکس 15: ورودی دهکده اسپانیایی ها

ورودی دهکده اسپانیایی ها

دهكده اسپانيايي ها به سبك خانه ها و اماكن قديمي اسپانيا ساخته شده. معمارهای این دهکده به سرتاسر اسپانیا سفر کردن و معماری شهر و روستاهای اسپانیا همراه با فرهنگ و رسوم، صنایع دستی و غذاهای محلی رو در این دهکده شبیه سازی کردن. این موزه دهکده که سرپوشیده نیست، مجموعه ایی از محله ها و خیابانها مختلف با ساختمانها دیدنی نشانگر سبک زندگی و سنن هر قسمت از کشور اسپانیا، فروشگاه هاي سوغاتي فروشي متنوع  شامل صنایع دستی اسپانیا، رستورانها با غذای محلی اسپانیایی، تئاتر، کلیسا، کارگاههای ساخت صنایع دستی و موزه آثار هنری هست. در وسط محوطه دهكده اسپانيايي ها يك رستوران بزرگ هست كه به علت سرماي هوا با نايلون پوشيده شده بود. توصیف بهتر اين دهكده رو در عكسها مشاهده کنین.

عکس 16: ورودی رستوران مرکزی دهکده اسپانیایی ها

عکس 25: رستوران مرکزی دهکده اسپانیایی ها

عکس 26: فروشگاه های سوغاتی فروشی در دو طرف کوچه های دهکده اسپانیایی ها

عکس 27: یکی از فروشگاه های دهکده اسپانیایی ها

بازدید اين دهكده كوچك 42 هزارمتری خيلي زمانبر نيست بنابراين ما هنوز زمان براي برگشت به فرودگاه داشتيم و تصميم گرفتيم به ميدان كاتالونيا بريم و چرخي در خيابان لارامبالا بزنیم. از دهكده اسپانيايي ها بايد دوباره سوار اتوبوس ١٥٠ ميشديم تا در ميدان اسپانيا پياده شيم و بقيه مسير رو با مترو خط L3  سبز به ميدان كاتالونيا واقع در ايستگاه Catalunya  بريم اما اينقد مسافت دهكده اسپانيايي ها با ميدان اسپانيا كوتاه بود كه با تاكسي هزينه ما ٣ يورو يعني حتي كمتر از اتوبوس شد و بقيه مسير را از ميدان اسپانيا با مترو ادامه داديم.

خيابان لارامبالا يكي از معروف ترين خيابانهاي بارسلون هست كه تا پاسي از شب شلوغ و روشنه.  خياباني مملو از جمعيت كه ٢ طرفش پر از مغازه هاي سوغاتي فروشي و رستورانه و وسطش بساط دست فروشي و باز هم رستورانهای متنوع ست. در شلوغي هايه هیجان انگیز اين خيابان بايد قبل از هرچيز مواظب كيف پول خودتون باشيد.

عکس 28: میدان کاتالونیا بارسلون

میدان کاتالونیا بارسلون

عکس 29: ساختمانهای اطراف خیابان لارامبالا

ساختمانهای اطراف خیابان لارامبالا

بعد از گشت و گذار در خيابان لارامبالا به بازار تره بار اون رفتيم ديدن اين بازار بسيار لذت بخش هست توصيه مي كنم حتما از بازار تره بار لارامبالا ديدن كنيد خیلی خوردنی های هیجان انگیز و سوغاتی های خوشمزه همچون زیتون، پنیر و ژامبون های خاص می تونید از این بازار تهیه کنین.

عکس 30: میدان تره بار خیابان لارامبالا

میوه فروشی میدان تره بار خیابان لارامبالا

عکس 34: سبزیجات تازه میدان تره بار خیابان لارامبالا

سبزیجات تازه میدان تره بار خیابان لارامبالا

حدود ساعت 17:30 تصميم گرفتيم به فرودگاه برگرديم و عازم سفر به تنريف بشيم. پس به مترو رفتيم و بليط مترو به فرودگاه رو خريداري كرديم و از ايستگاه Liceu  واقع در خيابان لارامبالا سوار مترو خط L3  سبز شديم و در ايستگاه آخر zona universitaria  پياده شديم و بعد اون سوار خط L9  نارنجي به مقصد فرودگاه ترمينال ١ شدیم. نكته ايي كه اينجا وجود داره اين هست كه هواپيمايي ايران، ترمينال ٢ سوار و پياده مي كنه اما براي سفر داخل اروپا ترمينال ١ بايد رفت. براي همين ما چمدانهامونو به امانات ترمينال ١ داده بوديم که وقتی دريافت کردیم راحت به سمت گيت بريم. بعد از دريافت چمدانها به سمت گيت رفتيم و بصورت آنلاين چك اين كرديم و بارها رو تحويل داديم و با صرف كاپوچينو خستگي رو به در كرديم كه قيمت ٢ فنجان اون تو فرودگاه 5.8 يورو شد. راس ساعت20:30 به سمت تنريف هواپيما پرواز كرد.

پرواز ما از بارسلون به تنريف ٣ ساعت طول كشيد و چيزي كه اصن فكرشو نمي كرديم اختلاف زماني ١ ساعته بين تنريف و بارسلون بود. در واقع جزایر قناری بیشتر به مراکش نزدیک هستند تا اسپانیا و ساعتشون مثه مراکش هست و ساعتش 3:30 از ایران عقب تر هست.

ساعت 22:30 به وقت تنريف از هواپيما پياده شديم و بعد از تحويل چمدانها با ترنسفري كه هماهنگ شده بود به هتل رفتيم. آقاي ميانسالي كه دنبال ما اومده بود يك مرد اسپانيايي بود كه مثه بلبل فارسي صحبت مي كرد و تا رسيدن به هتل كلي اطلاعات به ما داد. به محض رسيدن به هتل، اتاق رو دريافت كرديم هتل ما هتل 4 ستاره Atlantida  بود كه در بهترين نقطه شهر سانتاكروز جزیره تنريف قرار داشت.

تنریف

جزيره تنريف بزرگترين و معروف ترين جزيزه از ٧ جزاير قناريه که خودش شامل 7 شهر هست. بزرگترین و پایتختش شهر سانتاکروز در شرق تنریف هست و مراکز خرید معروف تنریف در آن واقع شده. این جزیره  به ٣ قسمت شمالي و جنوبي و مركزی تقسيم ميشه.  بخش شمالي شامل مكانهايه ديدني، ساحل صخره اي و طبيعت فوق العاده هست و بخش جنوبي بيشتر ساحل شني و پارك آبي معروف تنریف هست. در قسمت مرکزی هم کوه آتشفشانی و معروف تیده قرار داره. اكثر توريستهايي كه قصد استفاده از ساحل و پارك آبي رو دارن در جنوب تنريف هتل تهيه مي كنن. هتلهاي جنوب تنريف بسيار بهتر از ساير قسمتهاي تنريف هست. از جنوب تنریف تا مركزشهرسانتاکروز تنريف ١ ساعت با تاكسي و ١ ساعت و نيم با اتوبوس فاصله ست. قسمت شمالی تنریف اروپایی نشین هست  و آروم تره، قسمت جنوبی اما آمریکایی نشین و پر هیاهو ست. البته اگر در زمانهای نمایش کارناوالهای فوق العاده تنریف به این جزیره مراجعت کنین سانتاکروز هم در اون ایام بسیار زنده و پر جنب و جوشه.

٣جاذبه مهم و معروف تنريف كوه آتشفشان و پارك ملي تيده Teide، لورا پارك (باغ وحش Loro Parque) و پارك آبي سيام پارك Siam Park  هستند. که هر 2 تا پارک آبی و باغ وحش توسط یک تایلندی ساخته شده و کاملا معماری تایلندی داره.  بقيه جاذبه هاي تنريف رو در ادامه سفرنامه ذكر مي كنم.

عکس 35: نقشه تنریف

نقشه تنریف

اتاق هتل تميز بود و ويو به خيابان داشت. سرويس بهداشتي و حموم رضايت بخش، تختهاي راحت و ملافه هاي تميزي داشت و در حد يك هتل ٤ ستاره مقبول بود فقط دمپايي در اتاق وجود نداشت و مثل بعضي هتلها آب روزانه نداشت و از چايي و قهوه ساز هم خبري نبود اما برعكس خيلي هتلها سشوار خيلي خوب و قوي داشت.

عکس 36: ویو شهر سانتاکروز از آسانسور هتل

شهر سانتاکروز

روز دوم سفر:

صبح براي صرف صبحانه به طبقه همكف رفتيم و صبحانه خوبي صرف كرديم. قرار بود روز اول، گشت خريد داشته باشيم ساعت ١٠ صبح خانمي كه براي گشت خريد منتظرشون بوديم طبق قرار اومدن و چون تمامي مراكز خريد معروف دور هتل بودن مراكز رو بهمون معرفي كردن و توضيحات رو ارائه دادن و رفتن.  بر اساس توضيحات ايشون ما متوجه شديم تنريف مثله جزيره كيش منطقه آزاد محسوب ميشه و همه اجناس اونجا ارزون تر از ساير شهرهاي اسپانياست. البته چون ما در اواخر ژانويه سفر كرديم كل اروپا اون زمان حراج بود و كلا قيمتها خوب بود. تصميم گرفتيم اول صبح رو با خريد شروع نكنيم و قدم زنان به سمت اسكله كه دقيقا روبرويه هتل با فاصله 15 دقیقه بود رفتيم.

عکس 37: صبحانه هتل

هتل شهر سانتاکروز

اطراف اسكله همه در حال ساخت وسايل بازي براي پاركها بودن كه براي ما جالب بود. ما به سمت ساختمون اپرا كه یکی از جاذبه های دیدنی سانتاکروز هست و از دور قابل مشاهده بود رفتيم. ساختمان اپرا تنریف به شکل 2 مخروط در هم گره خورده است که نماد امواج اقیانوس هست. این ساختمون که در کنار آب ساخته شده دارای 2 تا سالن کنسرت بزرگ به ظرفیت های 1660 و 410 نفر هست و زیر اون یه کافه بزرگ قرار داره. پس از چرخیدن در اطراف ساختمان اپرا و عکس گرفتن با اون تا كنار آب قدم زدیم و از معماری خاص این بنای بتونی، هوای مطبوع و صدای امواج بسیار لذت بردیم.  چيزي كه خيلي توجه رو جلب مي كرد عكس چهره هايي بود كه رو صخره هاي كنار آب  كشيده شده بود. بعد از كمي قدم زدن و عكس گرفتن در كافه زير ساختمون اپرا نوشيدني خنك سفارش دادیم. قيمت نوشيدني ها رو تو عكس مي تونين مشاهده كنين.

عکس 38: ساختمان اپرا

ساختمان اپرا

عکس 39: تصویر فضای اطراف ساختمان اپرا

عکس 40: کافی شاپ زیر ساختمان اپرا

عکس 41: قیمت نوشیدنی های کافی شاپ زیر ساختمان اپرا

ساختمان اپرا

عکس 42: نمای دریا از جلوی ساختمان اپرا

عکس 43: تصویر چهره ها کنار آب

كم كم به ظهر نزديك ميشديم پس به سمت هتل و مراكز خريد رفتيم تا نهار بخوريم. خوشبختانه ايستگاه اتوبوس و كشتي دقيقا پشت مراكز خريد روبروي هتل بود پس سر راه اول به اونجا رفتيم تا ببينيم چطور مي تونيم از آنها براي ديدن جاذبه هايه ديدني استفاده كنيم. بليط اتوبوس براي رفتن به لورو پارك  رفت و برگشت براي ٢ نفر ١٥ يورو بود كه قيمت مناسبي بود اما براي رفتن به ساير جاذبه ها پيشنهاد كرايه ماشين بود. برای رفتن به تيده هم صبح ساعت ٨ و ٩ اتوبوس ها سوار مي كردند و بايد وسط مسير اتوبوس رو عوض مي كرديم كه حدودا دو ساعت و نیم طول مي كشيد. براي رفتن به سيام پارك و جنوب تنريف هم اتوبوس وجود داشت اتوبوس خط ١١١ هر نيم ساعت به سيام پارك مي برد كه حدود ١ ساعت و نيم هم مسير طول مي کشید. چون ماه ژانويه مناسب پارك آبي و ساحل براي شنا نبود و چون ما تصميم داشتيم به دومين جزيره معروف از جزاير قناري هم سفر كنيم كه كلا به ساحلش معروف هست قيد بازديد از جنوب تنريف رو زديم و به جاي اون بليط كشتي به جزيره گرن قناري كه مركزش شهرلاس پالماس هست رو براي ٢ روز بعد خريداري كرديم. البته تو پرانتز بگم  با توجه به اینکه پارک آبی سیام پارک یکی از پارکهای آبی خوب دنیاست و با توجه به پر جنب و جوش بودن سواحل و خیابانهای جنوب تنریف، اگر در فصل گرم به این منطقه سفر می کنید اصلا بازدید از جنوب تنریف رو از دست ندید. براي رفتن به جزيره گرن قناري ٢ نوع كشتي وجود داشت كه با تحقيق متوجه شديم كشتي آرماس بهتر هست بنابراين بليط رفت ساعت ٨ صبح و برگشت ٨ شب رو به قيمت نفري ٧٠ يورو خريداري كرديم. اتوبوسهاي city tour  هم در این منطقه وجود داشت كه ٢٠ يورو مي گرفت و فقط تو منطقه سانتا كروز مي چرخيد كه خيلي جاذبه ديدني تو اين منطقه وجود نداشت و نمي ارزيد.

از ترمينال كه خارج شديم مركز خريد El Corte  Ingles  روبروي ما قرار داشت اين مركز خريد چندين طبقه در تمامي شهرهاي اسپانيا وجود داره كه از صبح جمعه تا آخر روز شنبه هميشه حراج هست. طبقات پاييني اين مركز خريد هميشه برندهاي بهتر و گرانتر هست و هرچه به سمت طبقات بالاتر بريد از كيفيت و قيمت اجناس كم ميشه.

تصميم گرفتيم اول نهار بخوريم و بعد در مراكز خريد بچرخيم پس به مركز خريد روبروي El Corte Ingles  به اسم Nivaria رفتيم كه يه رستوران بوفه خوب در طبقه بالاش وجود داشت. اين مركز خريد كوچيك كه تنها چند برند معروف از جمله منگو رو داشت يه media market  بزرگ داشت كه خيلي لوازم صوتي تصويري الكترونيكي داشت. البته ما متوجه شديم كه قيمت وسايل الكترونيكي و مخصوصا موبايل در ايران ارزون تر هست پس مستقيم به سمت رستوران بوفه به اسم don comelon  در طبقه آخر رفتيم و با پرداخت نفري ١٠ يورو انواع غذا ها، سالادها، دسرها، پيش غذا ها، پس غذاهاي متنوع و خوشمزه سير و شاد شديم و به سمت مركز خريد بعدي به راه افتاديم. مركز خريد بعدي webeh  بود كه كوچيك و جمع و جور بود و به ما گفته بودن اگه قصد خريد كفشهاي ٢٤ ساعته اسپانيا كه مي تونين حتي باهاش بخوابين رو دارين از اينجا مي تونين تهيه كنين. البته ما از ظاهر كفشها خوشمون نيومد و به سمت معروف ترين و بهترين مركز خريد سانتا كروز به اسم Meridiano  رفتيم كه همه ماركهايه معروف تو اون شعبه داشتن. پايين ترین طبقه مركز خريد كرفور بود و بالاترين طبقه كه فضاي باز بود پر از رستوران هاي متنوع بود و واقعا احساس خوبي در فضاي اون رستوران ها به آدم دست ميداد. قيمت غذايه همشون هم مناسب بود. خريد رو با ٢ بستني به قیمت ٥ يورو شروع كرديم و تا شب تو همين مركز خريد مشغول خريد شديم و شب به يكي از رستورانهايه بالاي اون رفتيم و پس از صرف شام به هتل برگشتيم. ساعات كار مراكز خريد سانتاکروز از ١٠ صبح تا ١٠ شب هست.

عکس 44: بام مرکز خرید مریدیانو

بام مرکز خرید مریدیانو

عکس 45: رستوران روی بام مرکز خرید مردیانو

رستوران روی بام مرکز خرید مردیانو

عکس 46: شام در رستورانی روی بام مرکز خرید مردیانو

شام در رستورانی روی بام مرکز خرید مردیانو

با تحقيق هايي كه انجام داديم و با وقت كمي كه داشتيم بهترين راه براي ديدن جاذبه هاي شمال تنريف كرايه ماشين بود براي همين با آقاي اسپانيايي كه ترنسفر فرودگاهمون بود هماهنگ كرديم صبح روز بعد براي بازديد اين نقاط به دنبال ما بياد و همه اين جاها رو به ما نشون بده. هزينه ايي كه ايشون براي نشون دادن شمال تنريف به ما گفتن ١٠٠ يورو از ١١ صبح تا ٨ شب بود و هزينه يك روز بردن به جنوب تنريف با توجه به مسافتش كه طولاني تره ١٨٠ يورو بود و همونطور كه گفتم چون جنوب فقط ساحل و پارك آبيش معروف هست ما تصميم گرفتيم بجايه بازديد از جنوب تنريف به لاس پالماس سفر كنيم.

روز سوم سفر:

صبح پس از صرف صبحانه با آقاي تور ليدر خوش اخلاق اسپانيايي كه بسيار به فرهنگ، كشور و مردم ايران علاقه داشت، شروع به گشت و گذار در تنريف كرديم. متاسفانه چون ماه ژانويه از خنك ترين ماه هايه جزاير قناري هست ما موفق به رفتن به كوه آتشفشان تيده كه سومين آتشفشان فعال دنيا و مرتفع ترین نقطه اسپانیاست نشديم چون آقاي تورليدر گفتن اونجا الان كاملا با ابر پوشيده شده و چيزي قابل مشاهده نيست. البته اگر هوا گرم و آفتابي باشه حتي تو ژانويه هم شما مي تونيد به اين كوه و پارك ملی اش بريد و حس زيباي قدم زدن در كنار ابرها رو تجربه كنيد و حتي تلكابين سوار شید و در ابرها پیاده شید. بنابراين ما نتونستيم به تيده كه در مركز تنريف قرار داره بريم. اطراف کوه تیده تورهای درمانی برای استفاده از آب های معدنی برگزار می شه که طرفدارای بی شماری داره. خیلی از توریستها فقط برای کوه نوردی تا دهانه آتشفشان به این منطقه مراجعت می کنن و گونه های گیاهان و سنگهای آتشفشانی خاص این کوه براشون جذابه. ارتفاع این کوه آتشفشانی 3781 بالاتر از سطح دریاست.

اولين جايي كه براي بازديد رفتيم بلندي El sauzal  در شمال شرقی تنریف بود كه از روي اون ميشد مسافت زيادي از شمال تنريف تا نزديك لورو پارك رو ديد و بسيار حس خوبي داشت. شما در اين منطقه كاملا گردي زمين رو متوجه ميشيد در سمت چپ كوه هاي برافراشته تیده، در مركز ويلاها و خانه هاي كه در يك منطقه سرسبز تا لب ساحل پلكاني ساخته شده بود  و در سمت راست ابرهايي كه در بالاي اقیانوس چشم نوازي مي كرد و از سوي ديگر تركيب صدايه باد و پرندگان همه و همه حس آرامش عجيبي داشت.

خیلی از توریستها برای بازدید از خانه  Casa del vino به این دهکده آرام و عجیب مراجعت می کنن و از چشم انداز جادویی این منطقه هم لذت می برن. ورودی این خانه  3 یورو هست و شما در اون به طور کامل با نحوه تولید عسل در یک خانه قدیمی و تاریخی آشنا میشید می تونید از موزه این خانه دیدن کنید و از مغازه سوغاتی فروشی محصولات تولیدی خرید کنید و حتی تست انجام بدید که البته تست آنها پولی هست. یک رستوران با غذا های تازه و محلی هم در این منطقه وجود داره که اگر چه قیمتهاش کمی بالاست اما میگفتن غذاهای فوق العاده ایی داره. بعد از كمي عكاسي و لذت بردن از مناظر چشم نواز و تلفيق هواي دلپذير با موسيقي زيباي طبيعت به راه خود در جهت كشف بيشتر اين جزيره زيبا ادامه داديم.

عکس 47: ویو از بالای بلندی های El sauzal

El sauzal

منطقه بعدي كه رفتيم يكي از زيباترين شهرهای تنريف به اسم  Puerto de la Cruz بود كه وقتي رسيديم حسرت زيادي خورديم كه كاش هتلمون رو اونجا گرفته بوديم. اين منطقه كه لورو پارك هم در مجاورت اون قرارداره ساحل بسيار زيبا، طبيعتي فوق العاده شامل انواع درخت و درختچه هاي نخل و كاكتوس داره ما ابتدا در طبيعت كنار ساحل قدم زديم و بعد به كنار ساحل رفتيم و گوش به صداي آب سپرديم با اينكه به خاطر سرما كسي در آب شنا نمي كرد اما خيلي ها روي ماسه ها زير آفتاب ملايم دراز كشيده بودند و لذت آفتاب و نسيم خنك دريا رو تجربه مي كردند. جزیره تنریف بخاطر کوه آتشفشان تیده و اینکه در گذشته کل جزیره زیر گدازه های این آتشفشان فعال فرو رفته بوده، سواحلش با شنها و صخره های سیاه رنگ که باقی مانده اون مواد مذاب هستند پوشیده شده اما بعضی سواحل اون همچون این منطقه از شن های طلایی پوشیده شده که از آفریقا به این جزیره آوردند. روي صندلي هاي فضاي سبز كمي نشستيم و از چاي خوش عطري كه تورليدر زحمت كشيده بود نوشيديم و راهي لورو پارك شديم.

عکس 48: طبیعت کنار ساحل Puerto de la Cruz

طبیعت کنار ساحل Puerto de la Cruz

عکس 49: پارک روبروی ساحل Puerto de la Cruz

عکس 50: ساحل Puerto de la Cruz

Loro Parque يك باغ وحش با گونه هاي مختلف پرندگان و خصوصا انواع طوطي، آبزيان و درندگان بود كه تقريبا همه جور جانوري در اون وجود داشت و شو هاي مختلف حيوانات در ساعتهاي مختلف پخش ميشد. آكواريوم لورو پارك بزرگترين تونل آبي دنياست. طبيعت اين پارك واقعا بينظير بود و شما نمي دونستيد به يه پارك جنگلي اومديد، به باغ پرندگان اومديد، به آكواريوم اومديد و يا به يك باغ وحش.  ورودي لورو پارك به سبك معماري تايلندي بود و شما فكر مي كرديد به يك مكان ديدني در تايلند وارد ميشيد. بعد از خريد بليط ٣٥ يورويي لورو پارك وارد اين بهشت كوچك شديم همون ابتدا از شما عكس مي گيرند و در نزديك درب خروج، اگر عكس رو بپسنديد مي تونيد اونو خريداري كنيد. ما قصد داشتيم خيلي سريع از پارك ديدن كنيم كه ساير قسمتهايه شمال تنريف رو از دست نديم اما در سريع ترين زماني كه تونستيم از پارك خارج شيم متوجه شديم ٢ ساعته و نيم اون تو هستيم و تازه فقط يك شوي فوك هاي آبي رو نصفه تماشا كرده بوديم. ديدن اين پارك حداقل ٤-٥ ساعت زمان ميبره و مخصوصا براي بچه ها جذابه. اگر بخواید شو های متنوع رو ببینید یک روز کامل باید برای لورو پارک در نظر بگیرید. تو پرانتز بگم به نظر من جذاب ترين قسمت پارك پنگوئنهاش بودند. ضمنا توجه داشته باشین که ساعت كار لورو پارك از ٩ صبح تا ٧ عصر هست.

عکس 51: لورو پارک

عکس 72: لورو پارک

عکس 73: لورو پارک

عکس 74: لورو پارک

بعد از خروج از لورو پارك سوار ماشين شديم تا منطقه مسكوني، بازار و خيابانهاي  Puerto de la Cruz رو هم ببينيم. به فاصله كمي از ساحل، ماشين رو در پاركينگ گذاشتيم و در كنار آب در خيابان سوغاتي فروشي اين منطقه قدم زديم و از ساختمانها، كليساها، خانه گمرک و رستورانهاي اين منطقه با معماري خاصشون و طبيعت دلنوازشون لذت بردیم. واقعا حيفه كسي به تنريف بياد و تو خيابون، بازار و ساحل پر جنب و جوش شهر  Puerto de la Cruz قدم نزنه و اين حس قشنگ رو تجربه نكنه.

عکس 75: شهر Puerto de la Cruz

عکس 76: شهر Puerto de la Cruz

عکس 77: شهر Puerto de la Cruz

عکس 78: شهر Puerto de la Cruz

عکس 79: شهر Puerto de la Cruz

عکس 80: شهر Puerto de la Cruz

عکس 81: ساحل شهر Puerto de la Cruz

Puerto de la Cruz

خيلي از وقته نهار گذشته بود ولي رستورانها هنوز شلوغ بودن سوار ماشين شديم و به پيشنهاد تور ليدر به يه رستوران محلي رفتيم هزينه نهار براي ٣ نفرمون با نوشيدني ٢٠ يورو شد و غذا نفري يه نصف مرغ سرخ شده با يه نوشابه گرفتيم. بعد از صرف نهار تازه متوجه شديم چرا تور ليدر اصرار داشت مرغ بگيريم چون بسيار خوب طبخ شده بود و لذيذ بود.

در ادامه گشت و گذار به روستای Icod de los vinos  كه درختان خاصش به نام دراگو بسيار معروف هستن رفتيم. ماشين رو در يه سربالايي با شيب زياد پارك كرديم و خوشحال و خندان سرپاييني رو به سمت درختان پيموديم غافل از اينكه مسير برگشت بايد همين مسير رو طي كنيم. در مسير از حياط چند خانه قديمي كه الان كسي در آنها سكونت نداشت و بعضي از اونها موزه شده بودن، ديدن كرديم و از مغازه هاي سوغاتي فروشي چند مگنت یادگاری خریدیم. درختان قديمي اين منطقه واقعا خاص بودند و توريستهاي زيادي براي بازديد اونها به این روستا اومده بودند. یکی از درختهای دراگو این روستا قدمت 3000 ساله داره که نزدیک 20 متر هم ارتفاع داره و امروزه یکی از نماد های جزیره تنریف هست.

درخت دراگو که به بهش درخت اژدها هم میگن صمغی داره که بی رنگ هست اما در معرض هوا قرمز میشه و قدیمی ها وقتی سوراخی در درخت ایجاد می کردند یا میبریدنش فکر می کردند از درخت خون میاد و برای همین این درختان رو مقدس می دونستن. گیاه شناس ها معتقدن قدیمی ترین درختهای دراگو دنیا در تنریف قرار دارن. برگهای درخت دراگو نوک تیز و کشیده هستند. صمغ این درختها هم خاصیت درمانی داره هم بخاطر رنگش برای لوازم آرایش و لاک ازش استفاده می کنن.  به جز درختان دراگو، مزارع موز و انگور، درختان کاج هم در این روستا بسیار زیادن. در این منطقه یک سری تونل و غار هم وجود دارن که بر اثر فوران آتشفشان بوجود اومدن و برای بازدید از اونها باید با افراد حرفه ایی و راه بلد با تجهیزات کامل عزیمت کرد چون امکان گاز گرفتگی خیلی زیاد هست. یک باغ پروانه هاي كوچك هم مشابه كوالالامپور در اين روستا قرار داشت كه ما از اون بازديد نكرديم و پس از گرفتن چند عكس از بام، پارك و درختان اين منطقه، راهي مقصد بعدي شديم.

عکس 82: درخت دراگو قدیمی روستای Icod de los vinos

طبیعت روستای Icod de los vinos

عکس 92: مسیر پیاده روی روستای Icod de los vinos

مسیر پیاده روی روستای Icod de los vinos

مقصد بعدي ما منطقه  Garachico  بود كه گدازه هاي آتشفشان تا كنار دريا اومده بودن و شما مي تونستين بعد از گذشت سالها اين لاوا ها رو تا لب دريا مشاهده كنين. در زمانهاي قديم بندر اصلي شهر در اين منطقه قرار داشت اما بعد از فوران آتشفشان كه شهر رو نابود كرد اين بندر هم از بين رفت و الان گدازه ها، اين منطقه رو به يه قطب گردشگري تبديل كردن به طوری که احساس مي كنيد ساحل اين قسمت توسط اين گدازه ها تبديل به استخر هاي صخره ايي شده که بسیار جالب و دیدنیه. در کنار این استخر های صخره ایی که شنا کردن در اونا برای خیلی ها جالبه، باتلاق های اقیانوس اطلس هم قرار دارند که بسیار خطرناک هستن. درسته که این منطقه به نسبت سایر مناطق تنریف ساحل کمتری داره اما باید بسیار مراقب جایی که برای شنا انتخاب می کنین باشین.

عکس 93: منطقه  Garachico

منطقه  Garachico

عکس 94: منظره کوه از منطقه  Garachico

منظره کوه از منطقه  Garachico

عکس 95: گدازه های باقیمانده از فوران آتشفشان در بندر قدیمی منطقه  Garachico

Garachico

عکس 96: رستوران منطقه  Garachico

عکس 97: استخرهایی که با آب دریا کنار ساحل ساخته اند

خيلي دوست داشتيم حالا كه تا اينجا اومده بوديم از دهكده Masca  هم ديدن كنيم اما افسوس كه نزديك غروب بود و براي مسير پر پيچ و خم اين دهكده كوهستاني زمان مناسبي نبود.

در مسير بازگشت در نزديكي سانتا كروز به شهر La laguna  پایتخت سنتی تنریف رفتيم كه يكي از قديمي ترين مناطق تنريف هست. كليساهای این شهر از جمله کلیسای کاتادرال همگی به سبک رنسانس و نئوکلاسیک ساخته شدن. علاوه بر کلیسا ها ساختمانهای تاریخی این شهر که توسط ثروتمندان در گذشته ساخته شده بودن، معماری اونو رو خاص کردن که سبب ثبت این شهر در میراث فرهنگی یونسکو شده. خيلي بافت اين منطقه براي ما جذابيت داشت. تمامي ماركهايي كه در مركز خريدهاي سانتا كروز بودند در ٢ طرف خيابان La laguna  فروشگاه داشتند. اگرچه قصد خريد در اين منطقه رو نداشتيم اما حدود ١ ساعت در آن قدم زديم و با تاريكي هوا به سمت هتل به راه افتادیم.

عکس 98: کلیسای شهر La laguna

موسیقی خیابانی در شهر La laguna

عکس 106: غروب شهر La laguna

غروب شهر La laguna

در مسير از شيريني فروشي واقع در طبقه اول فروشگاه El Corte Ingles  يك كيك خريداري كرديم و در لابي هتل جشن ٢ نفره سالگرد ازدواج گرفتيم که مهماندارها بعد از متوجه شدن این موضوع از ما پذیرایی خاصی به عنوان هدیه انجام دادن. بعد از پذیرایی و کیک خورون، دوباره به رستورانهاي بالاي مركز خريد مريديانو رفتيم و پس از صرف شام به هتل برگشتيم تا زودتر بخوابيم و آماده سفر دريايي به لاس پالماس بشيم.