پوکت؛ بهشتی در آسیای شرقی

بهشتی در آسیای شرقی + تصاویر

با درود فراوان خدمت همراهان گرامی

قبل از خواندن این سفرنامه باید متذکر بشم که بیشترین هدف بنده از نگارش این سفرنامه راهنمایی افراد و عرض نکاتی خدمتتون که سایت ها و سفرنامه های دیگه زیاد به اونها اشاره ای نکردند هست . پس، از توضیحات حاشیه ای و جزئیات تا اونجایی که امکان داشت امتناع کردم تا از حوصله ی خوانندگان عزیز خارج نشود. همچنین چون نیتی برای نوشتن سفرنامه نداشتم عکسهای زیاد مناسب و ریز تمام هزینه های خورد و خوراک رو  برای این سفرنامه نداشتم که پیشاپیش عذرخواهی میکنم ؛ (البته چندین ویدئو داشتم که متاسفانه امکان لود کردن در متن سفرنامه نداشت که اگر بشه به صورت جداگانه میگذارم) و در آخر چون این اولین تجربه ی بنده برای نوشتن سفرنامه هست مطمئنا دارای کم و کاستی است پس اگر سوالی داشتید در خدمتتون هستم.

همانطور که از تیتر سفرنامه مشخص هست، در مورد سفر به پوکت و همه ی هزینه ها و مکانهای دیدنی این شهر زیبا صحبت خواهیم کرد. از مهر ماه96 برای این سفر بی نظیر و هیجان انگیز اقدام  به برنامه ریزی کرده بودم.چون در نیمه ی دوم سال قصد سفر به یک مکان گرم و استوایی داشتم تمام نظرم رو به سمت کشورهای استوایی و آسیای شرقی معطوف کردم. اول بین بالی و مالزی دو دل بودم که در طول تحقیقات بسیار زیاد در مورد این دو گزینه، گزینه ی سوم تایلند هم اضافه شد؛ در ابتدا بسیار به این کشور گارد داشتم و حتی نمیخواستم قبول کنم که میتونه جای قشنگی برای سفر باشه؛ اما چند جا مطالعه کردم که تایلند از مالزی و بالی هم بهتر هست، مخصوصا در سایتهای خارجی پیشنهاد اولشان تایلند و بعد سایر کشور های استوایی آسیای شرقی بود. پس تمام توجهم رو سمت این کشور بردم و بعد از مطالعه ی بسیار، نظرم کاملا عوض شد و شهر پوکت رو برای سفر انتخاب کردم (شهر بانکوک بیشتر برای خرید کردن مناسبه و ما اصلا نیتی برای خرید کردن نداشتیم و پاتایا از نظر سطحی از پوکت بسیار پایین هست و سامویی هم چون جنب و جوش شهر پوکت رو نداشته و از نظر زیبایی همتای پوکت بود، به همین دلیل فقط شهر پوکت رو انتخاب کردیم)؛ البته این تازه اول راه این سفر رویایی بود.جهت انتخاب تاریخ نهایی سفر، با چند شرکتی که در پوکت تورهای تفریحی برگزار میکردند مکاتبه کردم و همگی ژانویه، مخصوصا بعد از تعطیلات ژانویه رو پیشنهاد کردند؛ چون تا قبل از ژانویه بارندگی شدیدی داشت و در اوایل ماه ژانویه هم تعطیلات سال نو که باعث شلوغی این تایم میشد و میتونست کمی اذیت کننده باشد. بر اساس همین آمار، 14 ژانویه رو انتخاب کردیم و از این انتخاب فوق العاده راضی بودیم. به نظرم اون زمان جزء بهترین زمان برای سفر به تایلند بود، میزان بارندگی کم، آب وهوا کاملا معتدل و بهاری، میزان شرجی بودن هوا بسیار کم بود.

انتخاب بهترین هتل پوکت: تمامی هتل ها رو از سایت تریپ ادوایزر و لست سکند و بوکینگ دات کام، آنالیز کردم . در طی تحقیقاتم متوجه شدم که در طول روز اصلا هتل نیستیم، پس هتل زیاد در پوکت مهم نیست،  ولی با توجه به دیگر موارد هتل لمردین جزء هتل هایی بود که گلوم پیشش گیر کرده بود اما هزینه ی زیاد اون باعث میشد که کمی مردد بشم،

• در طی تحقیق ها هتل آماری در منطقه ی پاتونگ بیچ هم قیمت بسیار مناسب و هم امکانات بسیار عالی و سطح بالایی داشت ، از امتیاز بالایی در سایت تریپ ادوایزر برخوردار بود اما به دلایلی کاملا شخصی متاسفانه این هتل رو انتخاب نکردیم ولی پیشنهاد اول بنده به شما این هتل هست؛
  • هتل آنگساناAngsana Laguna هم بسیار زیبا و با امکانات بسیار عالی که در منطقه ی آروم و زیبا ی لاگونا قرار داره که از منطقه ی پاتونگ خیلی دور هست ومتاسفانه تازه بعد از سفر با این هتل فوق العاده زیبا آشنا شدم ؛ دفعه ی بعدی که خواستیم بریم پوکت حتما حتما این هتل رو انتخاب میکنیم. کلا هتل های منطقه ی لاگونا و خود اون منطقه بسیار شیک و سطح بالاهستند؛ ولی فاصله از پاتونگ بیچ بسیار زیاد هست، اگر این منطقه رو انتخاب میکنید باید از رفتن زیاد به پاتونگ بیچ چشم پوشی کنید.
  • هتلی هم در کاتاتانی بیچ بود که تورهای داخلی ما نمیتونستند اونجا رزرو کنند و برای اینکه خودمون بوک کنیم باید مستر کارت داشته باشیم که بدلیل فقدان آن متاسفانه نشد که بشود.
  • هتل سنترا گرند بیچ هم جزءهتل های بسیار خوب هست که امکانات عالی داره و در اول به جای هتل لمردین این هتل مد نظرم بود اما چندین نفر در سایت تریپ ادوایزر نوشتند که بعد از صرف صبحانه در این هتل به شدت مریض شدند که به همین دلیل کاملا از انتخاب این هتل پشیمون شدم؛

اگر بخوام تک تک هتل ها رو در اینجا توضیح بدم خودش به تنهایی مثنوی هفتاد من میشه پس قصه رو همینجا کوتاه میکنم. در نهایت تصمیم بر این شد که طی سفر 7 شب و 8روز به پوکت ،4 شب اول در هتل معمولی و تمیز که موقعیت مناسبی داشته باشه بمونیم و 3 شب  بعدی در هتل لمردین اقامت داشته باشیم ؛ برنامه ریزی که داشتیم این بود که در 4 شب اول تمامی تور ها و گشت و گذار ها رو انجام بدیم و سه شب آخر در هتل لمردین به استراحت و ریلکس کردن مشغول شیم ؛خلاصه بعد ازتماس های زیاد، با آژانسی جهت رزور نهایی هتل هامون به توافق رسیدیم. هتل مد نظر من هتل آیبیس(ibis) سه ستاره بود، که آژانس محترم فرمودند در این تاریخ پر هست و به ما هتل جایگزین لونار(the lunar) چهار ستاره رو پیشنهاد کرد که کاملا از این پیشنهاد راضی بودیم.

• هزینه ی تور با پرواز ماهان نفری 4.180.000

از مزایای هتل لونار (the lunar)  موقعیت مکانی این هتل بود در منطقه ی پاتونگ که حدود 10 دقیقه پیاده روی از واکینگ استریت فاصله داشت . روبروی هتل مکانی جهت اجاره موتور وجود داشت که کار مارو بسیار راحت تر کرده بود. همچنین از نظر تمیزی اتاق هاش بسیار تمیز بود (البته من قبل از رفتن ایمیل زدم که تمیز ترین اتاق و طبقات بالا رو به ما بدهند) اتاق ها دارای تراس و میز و صندلی بوده که اصلا وقت استفاده از این امکان را نداشتیم. در طبقه دوم هتل ،بر روی تراس استخر کوچکی داشت که باز در طول اقامتمون اصلا وقت استفاده از این امکان را نیز نداشتیم؛ علاوه بر این روبروی هتل سوپرمارکت  7/11که 24 ساعته بود و مرکز ماساژ که قیمت های مناسبی هم داشت به مزیت های هتل اضافه میکرد. برخورد کارکنان خیلی خوب نه، ولی خوب بود و بعضی هاشون برای مکالمه انگلیسی بسیار ضیف بودند. هر روز اتاق تمیز و شارژ میشد ولی مسواک و نرم کننده نداشتند که خودمون تهیه کردیم. صبحانه قابل قبولی ارائه میدادند که من به شخصه راضی بودم .در کل هتل the lunar باتوجه به قیمت و موقعیت و تمیزی، بسیار مناسب بود .

IMG_6270.JPG(صبحانه هتل لونار)

• قبل از بستن چمدون ها این نکته را باید یادآور شوم که آب و هوای اونجا گرم و معتدل هست به خصوص اگر تایم رفتنتون از دی ماه تا خرداد ماه برنامه ریزی شده باشد. پس لباسهای خنک با خودتون ببرید. محیط پوکت بسیار توریستی و راحت هست و از بردن لباسهای رسمی و کفش رسمی جدا بپرهیزید که اصلا به کارتون نمیاد. بیشتر صندل های راحت با لباسهای خنک واسپرت و راحت برای این سفر انتخاب کنید. قرص سرماخوردگی و ضد آلرژی و مسکن و قرص ضد تهوع برای سفر دریایی اگر حساس هستید فراموش نشه. در ضمن اگر جزء افراد سیگاری هستید از ایران با خودتون ببرید چون کیفیت سیگارهای اونجا بسیار پایین هست و ممکنه که در طول سفر شما رو با ایجاد گلو درد های شدید اذیت کنه.

ساعت 10 شب پرواز ما به سمت بانکوک توسط هواپیمایی ماهان بود. پذیرایی ماهان مثل همیشه بسیار عالی بود،که در دو وعده ی شام و صبحانه از مسافران پذیرایی شد که از دید من بسیار خوب بود.تنها ایراد آن فاصله ی کم بین صندلی ها بود و برای خوابیدن کمی اذیت شدیم.

• یکی از پیشنهادات بنده این است که حتما با خودتون خودکار داشته باشید، چون برگه ای جهت پر کردن(برگه ی ویزا) به شما برای ارائه به فرودگاه میدهند که داشتن خودکار میتونه بسیار کارساز باشه، همچنین اگر زبان انگلیسیتون ضعیف هست یک دیکشنری روی گوشیتون نصب کنید چون فرم ارائه داده شده به زبان انگلیسی هست و خیلی از افراد برای پر کردنش به مشکل خورده بودند؛ همچنین یک نسخه هنگام ورود از شما گرفته میشه و بهتون برگشت داده میشه که حتما باید برای حفظ اون تا آخر سفر کوشا باشید چون هنگام برگشت از شما در فرودگاه گرفته میشه.

بدلیل اختلاف ساعت، ما ساعت 8 صبح به فرودگاه بین المللی بانکوک به وقت محلی اونجا رسیدیم  پس از تحویل چمدونها ،همانطور که قبلا بهمون گفته شده بود به قسمت خروجی شماره 8 رفتیم و منتظر تور لیدر ماندیم. خانمی تایلندی پس از چک کردن ووچرهامون یک سیم کارت به هر نفر دادند و پس از اون سوار ماشین شدیم و به سمت فرودگاه دیگه راهی شدیم، و اینجا بود که بزرگترین اشتباه این سفر که ازش غافل بودیم و در هیچ جایی اعلام نکرده بودند پیش رومون قرار گرفت و اون هم پرواز داخلی بین بانکوک تا پوکت بود. متاسفانه بدترین پرواز داخلی ممکن رو آژانس برامون گرفته بودن . هواپیمایی تایی لئون جزء بدترین هواپیمایی ممکن هست. اولین اشکال این هواپیمایی، این بود که در فرودگاهی بسیار دورتر قرار داشت و باید مسافت زیادی در ترافیک طی میکردیم تا به فرودگاه دیگر بانکوک برسیم. از همه مهمتر اینکه هر مسافر فقط میتونست 10 کیلو بار با خودش حمل کنه و قیمت اضافه بار هم بسیار بالا بود در نتیجه تمامی مسافران سعی میکردند که وسایل رو از چمدون خارج و در دستاشون بگیرن. پرواز داخلی ما ساعت 2 بعد از ظهر بود که به علت تاخیر زیاد از حد این هوپیمایی که خیلی هم براشون عادی بود ، ساعت 6 بعد از ظهر پرواز کردیم که در طی 1 ساعت پرواز، پذیرایی نداشتند و در صورت درخواست آب و... به شما با قیمتی بالا فروخته میشد. علی ایحال ساعت 7 به پوکت رسیدیم ؛ فرودگاه پوکت برخلاف بانکوک بسیار کوچک و محلی بود که ممکنه در بدو ورود کمی تو ذوق بزنه، پس از سوار شدن در ماشین و طی کردن مسیری طولانی از فرودگاه تا هتل با بارندگی بسیار شدید و ترافیک ایجاد شده حدود ساعت 9 شب به هتلمون در پوکت رسیدیم.

• نکته ی دیگه: شهر پوکت در دید اول شبیه یک روستای فقیر و کم توسعه است پس ممکنه که در لحظه های اول کمی تو ذوقتون بزنه ولی بعد از گذشت زمان عاشق این شهر میشید.

به علت خستگی زیاد شب اول رو نتونستیم ازش استفاده کنیم و فقط کمی در خیابان پاتونگ بیچ قدم زدیم  که به علت بارندگی شدیدی که هنوز ادامه داشت  به مرکز خرید روبروی این خیابون سری زدیم و چون نیتی برای خرید و وقت هدر دادن در پاساژها نداشتیم برای صرف شام به برگر کینگ رفتیم و بعد از اون به سمت هتل برگشتیم . تمامی هتل های اونجا داخل اتاقشون چتر دارند، که متاسفانه ما هنگام خروج با خودمون چتر رو نبردیم بودیم و حسابی خیس شدیم .تصمیم گرفتیم برای رفع خستگی  به ماساژ بریم که بعد از تعویض لباس های خیس به سمت ماساژ روبروی هتل رفتیم و تای ماساژ رو انتخاب کردیم که تمام خستگی راه رو از بدنمون خارج کرد و سبک بال و خواب آلود به هتل برگشتیم (به شما توصیه میکنم حتما از ماساژ در روز اول استفاده کنید ) .

• قیمت تای ماساژ نفری 250 بات.

(مرکز خرید jungceylon  در خیابان پاتونگ بیچ)

روز اول، خداروشکر هوا بسیار عالی بود کاملا بهاری و دلنشین ؛بعد از صرف صبحانه جهت تهیه تور به بیرون رفتیم. بعد از چند جا سوال و جواب یکی از دکه ی های فروش تور رو برای خرید انتخاب کردیم.چون از قبل من تمامی سایت هایی که تور های پوکت رو اجرا میکنند مطالعه کرده بودم از قیمت حدودی و اینکه چه شرکتی و چه پکیجی رو انتخاب کنم اطلاع کامل داشتم و با دید بازتری به انتخاب تور و چونه زدن پرداختم.

• اصلا نگران تهیه تور نباشید، قدم به قدم شهر پوکت متصدی فروش تور وجود داره که شما میتونید به راحتی و با قیمتی پایین به تهیه تور مورد نظرتون بپردازید.
  • برای انتخاب تور جزیره های پوکت، بهترین شرکت سی استار (sea star) هست و در تریپ ادوایزر رتبه عالی داره. پس اگر خواستید که تور جزیره های جیمز باند و فیفی و... رو برید اولویتتون با این شرکت باشه .
  • تورهایی که بسیار پر طرفدار هست در پوکت: جزیره فی فی ؛ جزیره جیمز باند؛ زیپ لاین؛ تورترکیبی که شامل atv و رفتینگ و فیل سواری ؛ فانتزیا شو ؛ فیل سواری در جنگل بود. البته این مواردی که نام بردم فقط تعداد کمی از محبوب ترین ها بود. اگر بخواهید تمامی تورهای پوکت رو برید یک ماه هم ممکنه کم بیارید.

خلاصه همانطور که گفته بودم چون در 4 روز اول قصد داشتیم گشت و گذار کنیم ،بسته به سلایق شخصی تصمیم بر این شد که تور فی فی و زیپ لاین و تور ترکیبی رو بگیریم . البته خیلی دوست داشتم جزیره جیمز باند هم برم که متاسفانه وقت کم مانع آن شد. در ضمن تصمیم داشتم پارک آبی هم برم که بعد از خواندن نظرات در تریپ ادوایزر متوجه شدم اصلا ارزش رفتن نداره و منصرف شدم.

انتخاب اول من جزیره فی فی با شرکت سی استار بود که پکیج مد نظرم شامل :قایق پر سرعت برای فی فی جنوبی و شمالی که به گویش خودشون phiphi leh \phi phi don  و همچنین جزیره های بامبو ، خائی ومایا ، با نهار سلف سرویس ،پذیرایی میان وعده و صبحانه با سرویس ایاب و ذهاب بود. این بهترین پکیج جزیره فی فی بود که با کلی چونه زدن گرفتیم ؛ و قرار بر این شد که فردای اون روز دم هتل ساعت 7.30 ماشین به دنبالمون بیاد.

• قیمت تور جزیره فی فی با شرکت سی استار 2000 بات بابت هر نفر

بعد از خرید تور جهت اجاره ی موتور به روبروی هتل رفتیم . تقریبا کل روز رو تا شب  پوکت رو با موتور سیکلت دیدیم و حتما حتما بهتون پیشنهاد میکنم که این تجربه ی بی نظیر رو از دست ندین . بعد از کلی گشت در این جزیره ی زیبا به هتل برگشتیم.

• یک شبانه روز اجاره موتور : قیمت 160 بات ، 40 بات بابت بنزین اولیه.

برای صرف شام خیلی خسته بودیم که به بیرون بریم پس تو همون هتل تلفنی سفارش دوتا هبرگر رو دادیم که واقعا غذاش عالی بود با قیمت بسیااااار مناسب؛ با توجه به اینکه معمولا هتل ها گرون تر هستند اما اینجا یک تفاوت داشت که از بیرون ارزون تر بود. بعد از صرف شام و استراحت ساعت 11 شب به واکینگ استریت پاتونگ بیچ رفتیم. ساعت 12 به بعد تازه این خیابون رونق میگیره و کاری میکنه که اگر خیلی هم خسته باشید، وقتی وارد این منطقه بشید کل خستگی فراموشتون بشه و به وجد بیایید.یکی از بهترین کافه های اینجا هم ilizion بود؛ بعد از مدتی وقت گذراندن به هتل برگشتیم تا برای فردا آماده باشیم.

(شام هتل لونار)

(خیابان واکینگ استریت پاتونگ بیچ)

ساعت 7 بیدارشدیم و تا ساعت 7.45 در حال آماده شدن بودیم که موبایلمون زنگ خورد و رانندمون بهمون اطلاع داد که پایین منتظرتون هستم و ما سریعا به پایین رفتیم و جزء اولین مسافر ها بودیم ،بعد از سوار کردن مسافران دیگر به سمت اسکله ی سی استار حرکت کردیم.

• وسایل مورد نیاز برای این جزیره صندل ، مایو ، حوله ، عینک آفتابی ، کرم ضد آفتاب ، روغن آفتاب ، کمی خوراکی هست که با یک کوله پشتی با خودتون ببرید.

پس از رسیدن به اسکله وارد ساختمانی شدیم که اسم ها رو چک و بر اساس توری که داشتیم بهمون دستبند میداد، بعد از صرف صبحانه ی مختصر که به صورت سلف بود، آقایی جهت راهنمایی افرادی که دستبند های یک رنگ داشتند رو دسته بندی کرد و بعد از اون به گروه های مشترک توضیحات کافی رو داد و سپس ما رو بسمت قایق راهنمایی کردند. گروه ما شامل افرادی از امریکا و ایتالیا و چند نفر چینی بودند که بسیار خوش مشرب و مهربون بودند. قبل از ورود به قایق پر سرعت کفش ها رو گفتند در بیارید و به ما تحویل بدین و ما در طول سفر پا برهنه بودیم که حس خیلی خوبی بود. بعد از حرکت کردن که تکان های خیلی خیلی شدیدی هم داشت ؛ تقریبا به فاصله 30 دقیقه ای به جزیره ی بامبو رسیدیم. آب شفاف و آبی، از زیبایی های بی نظیر این جزیره بود که حتما باید امتحان کنید.

بعد از 20 دقیقه که در بامبو بودیم به سمت صخره ی میمون های وحشی رفتیم که از دور باید تماشاشون میکردیم ؛ بعد از اون به سمت صخره ای که کشتی های دزد دریایی که حالتی مثل آثار باستانی براشون داشت رو از دور مشاهده کردیم. سپس به جزیره ی خالی برای صرف نهار و استراحت رفتیم که از دید من غذاشون بسیار خوشمزه بود ولی از دید همسفر اصلا خوب نبود، بعد از آن اسنورکلینگ که از دیگر جذابیت های این تور بود ره سپار شدیم که تجربه ی خیلی قشنگی بود.

در آخر به جزیره مایا رفتیم و بعد از گشت و گذار در این جزیره ی بکر کمی استراحت کردیم و سپس به پوکت برگشتیم ؛و حدود ساعت 7 بعدازظهر به هتل رسیدیم.

• لازم به ذکره که در طول سفر آب و نوشابه و شیرینی به صورت رایگان در اختیارمون بود و بعد از ظهر با میوه های استوایی ازمون پذیرایی شد

(جزیره فی فی)

بعد از برگشتن از این سفر یکروزه ی فوق العاده، سریعا برای خرید تور دوم دست به کار شدیم و تور ترکیبی فیل سواری ، atv  ، زیپ لاین ، رافتینگ ، نهار و... گرفتیم . طبق معمول بعد از استراحت به پاتونگ بیچ رفتیم شام هم در برگر کینگ این خیابون صرف کردیم.

• قیمت تور ترکیبی 1200بات برای هر نفر.
  • وسایل مورد نیاز برای این تور، صندل راحت که به راحتی از پا در نیاد و یا کتونی، حوله ، یک دست لباس برای رافتینگ و مقداری خوراکی که با یک کوله پشتی میتونید برید البته در این تور در ابتدای ورود به شما یک قفسه با قفل میدن که وسایلتون رو در اون قفسه نگهداری کنید.

صبح روز بعد ساعت 7.45 ماشین تور منتظرمون بود. بعد از سوار کردن تمامی مسافران که از کشورهای امارات و چین همسفرمون شدند به سمت غار میمون ها رفتیم ؛که میمون های اهلی داشت و میتونستین بهشون خوراکی بدین. داخل غار چند مجسمه ی بودا وجود داشت که برای داخل شدن به معبد باید ورودی جداگانه میپرداختیم و همچنین پوشش باید کمی رعایت میشد؛ بعد از بازدید، سوار ماشین شدیم و به یک مکان زیبا که مقداری پیاده روی داشت رفتیم که شامل یک آبشار با دریاچه خیلی زیبا بود و در صورت تمایل میتونستیم که در اون دریاچه آبتنی کنیم .

(دریاچه ای که اول تور رفتیم)

(غار میمون ها)

بعد ازاین مکان به سمت سوار شدن فیل ها رفتیم که شما میتونستین با خرید خوراکی به فیل ها خوراکی بدهید و نوازششون کنید.  بعد از سواری با فیل در میان جنگل و دریاچه به سمت ماشین های atv  رفتیم  که متاسفانه در یک سرازیری به دلیل ایجاد هیجان ترمز نگرفتم و بالعکس گاز دادم که نتیجه اش چپ کردن و زخمی شدنم بود که خوشبختانه به خیر گذشت.

(در انتظار سوار کردن مسافر )

بعد از پذیرایی ناهار که باز از دید بنده خوب بود برای رافتینگ آماده شدیم با ماشین به سمت رودخونه رفتیم و به گروه های 4 نفره تقسیم شدیم. رافتینگ 3 مرحله داشت 5 کیلومتری و 7 کیلومتری و 9 کیلومتری، که 9 کیلومتری بدلیل خطر زیاد بسته شده بود، روی تور به صورت خودکار5 کیلومتر در نظر گرفته میشد و برای داشتن 7 کیلومتری در محل باید مبلغی اضافه تر پرداخت میکردیم که ما بدلیل زخمی بودنم انتخاب نکردیم. بعد از رافتینگ به محل قبلی برگشتیم و پس از عوض کردن لباس به سمت زیپ لاین رفتیم ( زیپ لاینش اصلا قابل تعریف نبود مسافت کوتاه و بدون هیجانی داشت) تورمون رو تموم کردیم  و با همسفران ساکتمون که دقیقا برعکس همسفران جزیره فی فی بودند ؛حدود ساعت 5 بعد از ظهر به سمت هتل برگشتیم .

(ناهار تور ترکیبی)

(زیپ لاین بدون هیجان تور ترکیبی)

بعد از برگشت، آخرین تورمون که زیپ لاین 32 مرحله ای در جنگل هانومان بود رو گرفتیم . در هتل استراحت کردیم و برای اخرین بار به سمت پاتونگ بیچ رفتیم و سعی کردیم نهایت لذت رو از اون منطقه ی شاد و زیبا ببریم.

• قیمت تور زیپ لاین 1800 بات نفری

فرداش طبق معمول ساعت 8.30 سرویس تور بدنبالمون اومد و ما قبلش وسایلمون رو جمع کردیم و اتاق را تحویل هتل دادیم ولی وسیله هامون رو دست هتل نگه داشتیم و به سمت زیپ لاین راهی شدیم.یکی از بهترین تجربه ها همون زیپ لاین بود که بهتون پیشنهاد میکنم از دست ندین. هر نفریک لیدر داشت با این احتساب دو تا لیدر ما رو همراهی میکردن که لیدر های بسیااااار با مزه و شوخ و مهربونی بودن که تمام تلاششون ترسوندن شما بود . بین راه چند بار در ایستگاه های مختلف آب معدنی پذیرایی میکردند. زیپ لاین در میان جنگل های تو در تو با مناظر زیبا و حسی وصف ناشدنی روز فوق العاده ای را براتون میساخت. 32 مرحله که هر مرحله ای متفاوت بود؛ مراحلش طول های متفاوت با ارتفاع متفاوت ،همچنین چند تا پل معلق و زیپ لاین دو نفره و اسکیت برد و پرش عمودی که هر کدوم زیبایی وهیجان مخصوص به خودش رو داشت. آخرین ایستگاه 500 متر بود که بلندترین و مرتفع ترین و در عین حال زیبا ترین ایستگاه بود. بعد از اتمام در کافی شاپشون با میوه و آب معدنی ازمون پذیرایی شد؛ در پایان یک تیشرت هم به عنوان یادگاری دادن و سوار ماشین به سمت هتل برگشتیم. حدود ساعت 2 بعدازظهر به هتل رسیدیم و پس از گرفتن چمدون ها، تاکسی گرفتیم و به سمت هتل لمردین حرکت کردیم.

IMG_6498.jpg(زیپ لاین)

(پرش عمودی در زیپ لاین)

(عبور با اسکیت برد)

و اما هتل لمردین، هتلی زیبا و لوکس در منطقه ی کارون؛ با کارکنانی خوش رو و مهربان ، لحظاتی آرام بخشی رو برای شما خلق میکند. در ابتدای ورود با یک نوشیدنی خوش آمد گویی و یک حوله ی مرطوب ازتون پذیرایی میشود. محیط هتل بسیار زیبا است . دو استخر فوق العاده زیبا با مناظر بی نظیر، صدای پرندگان، آرامش مطلق رو تجربه میکنید. محیط هتل بسیار آرام و دوست داشتنی است. دارای ساحلی اختصاصی که بازی های آبی مثل پاراسایلینگ و بنانا و جت اسکی هم در آنجا هست و شما میتوانید تجربه ای ناب رو بدست بیارید. در ابتدای ورود برگه ای بهتون میدن که فعالیت های ورزشی رو با تایم های آن نوشته؛ مثل یوگا ، ایروبیک ، ایروبیک در آب ، والیبال ساحلی و..... که شما با توجه به علاقه و وقتتون یکی از آنها را انتخاب  و در آن شرکت میکنید؛ همچنین در داخل استخر آموزش رایگان غواصی داره با بازی مینی گلف. رستوران های هتل بسیار زیبا و در عین حال غذاهای بسیار لذیذی سرو میکنند که از لحاظ قیمتی کمی بالا اما کاملا ارزشمند بود (پیشنهاد میکنم از پیتزای رستوران ساحلیش غافل نشید). در کل سه روزی که در لمردین اقامت داشتیم فقط در کنار استخر و ساحل و قسمت پارک مانندش مشغول آفتاب گرفتن و استراحت بودیم که بسیاااار لذت بخش بود. از پاراسایلینگ و جت اسکی هم استفاده کردیم که بسیار عالی و هیجان انگیز بود. در کنار ساحل اختصاصی هتل لمردین، گروهی برای ماساژ که مجزا از هتل بودند نیز میتونستند این آرامش رو براتون چندین برابر بیشتر کنند؛ بدلیل جدا بودن این گروه از هتل  حتما پول نقد با خودتون به همراه داشته باشید چون به حساب اتاقتون گذاشته نمیشه.

نمای بالا از هتل لمردین

IMG_6631.JPG(ساحل اختصاصی هتل لمردین با ورزشهای آبی)

(رستوران ساحلی هتل لمردین)

(نمای ساحل اختصاصی هتل لمردین)

(صبحانه هتل لمردین)

• قیمت پاراسایلینگ نفری 2000 بات
  • قیمت جت اسکی 1500 بات برای 20 دقیقه
  • قیمت ماساژ با روغن 350 بات نفری

و اما آخر سفر...

در روز آخر ساعت 11.30 اتاق را تحویل دادیم و منتظر وسیله ی نقلیه برای رفتن به فرودگاه بودیم. با اینکه اصلا دلمون  نمیومد این بهشت زیبا رو ترک کنیم ، سوار ماشین شدیم و به سمت فرودگاه حرکت کردیم. بعد از رد شدن از گیت و تحویل چمدون و بدست گرفتن وسایل در دستان بدلیلی که در ابتدا ذکر کردم (هر نفر 10 کیلو)، متوجه شدیم که پرواز تاخیر دارد؛ بهتون شدیدا توصیه میکنم که به هیییییچ عنوان با پرواز تای لیون برندارید. پرواز ما ساعت 2 بعد از ظهر بود که بعد از 6 ساعت تاخیر یعنی ساعت 8 شب به سمت بانکوک پرواز کردیم . در حالی که استرس از دست دادن پرواز ماهان به سمت تهران رو داشتیم، که خدارو شکر گیت رو برامون باز نگه داشته بودند و بعد از تحویل چمدون ها به سمت هواپیما حرکت کردیم و حدود ساعت 4 صبح به تهران رسیدیم.

• کل هزینه های ما با احتساب تور و تمامی مخارج نفری 6.500.000 تومن شد.

(برگشت از پوکت به بانکوک با هواپیمایی تایی لیون)

(نمای شهر پوکت از هواپیما)

جمع بندی نکات کلی سفر

• پوکت شهر زیبا به همراه مردمی مهربان و دوست داشتنی است. متاسفانه دید برخی از شهروندان آنجا نسبت به ایرانی ها مثبت نیست، سعی کنیم با رفتاری درست این نظر رو عوض کنیم؛ یکی از کارهای مثبت انعام دادن هست.در فرهنگ ما انعام دادن کار رایجی نیست ولی در تمامی کشورها این را جزئی از حق خود میدانند پس برای برنامه ریزی مسافرت ، مقداری پول رو برای انعام دادن کنار بذارید.
  • همانطور که قبلا گفتم ، تایلندی ها مردمی بسیار دوست داشتنی هستند ولی در برخی از نوشته ها ذکر شده بود قبل از کرایه ی موتور و جت اسکی و ... باید از دورتادور آن فیلم بگیرید چون بعدا از شما به دلیل خوردگی خسارت میگیرند.
  • توک توک وسیله نقلیه ی بسیار جالب و دوست داشتنی این کشور هست که نسبت به بقیه وسایل گرانتر هست ولی حتما ارزش یکبار امتحان کردن رو داره، یکی از جذابیت هاش اینه که آهنگی که شما دوست داشته باشید رو با استفاده از یو اس پی میتونید از طریق موبایل پلی کنید و تا مقصد با صدای بسیار زیاد ازش لذت ببرید.