آبشارهای ویتنام، شگفتی طبیعت در جنوب شرق آسیا

4.6
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این منطقه در آسیا به کشور آبشارها شهرت دارد! +تصاویر
08 بهمن 1397 10:00
0

از آبشار بان جیوک Ban Gioc گرفته تا پونگور Pongour، ویتنام به نوعی خانه‌ی زیباترین و عجیب‌ترین آبشارهای طبیعی جهان است. هرکدام از این آبشارها، برای هدف گردشگری خاصی مناسب هستند، برخی از آن‌ها جان می‌دهند برای شیرجه زدن و برخی دیگر برای پهن کردن بساط پیک‌نیک در جوارشان مناسب‌تر هستند. در کنار بعضی دیگر از این آبشارها هم می‌توان ساعت‌ها نشست و در آرامشی بی‌نظیر غوطه‌ور شد. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با 10 تا از عجیب‌ترین و زیباترین آبشارهای دنیا در ویتنام آشنا کنیم، پس با لست‌سکند همراه باشید.

آبشار بان جیوک Ban Gioc

اگر قرار بود در این منطقه، آبشاری را به زیباترین شکل ممکن بسازند و تمام اصول را در آن رعایت کنند، نتیجه چیزی می‌شد شبیه به آنچه در آبشار بان جیوک شاهد آن هستیم. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای ویتنام است. این آبشار، سه طبقه است و هر طبقه‌ی آن با صخره و درخت‌هایی زیبا از یکدیگر جدا شده است. در میزان عظمت این آبشار همین بس که یک طرف آن در ویتنام و طرف دیگر آن در چین قرار دارد!

آبشار بان جیوک Ban Gioc

آبشار الفنت یا فیل Elephant

این آبشار در روستایی با نام بان قرار گرفته که حدود 30 کیلومتر با مرکز شهر دالات که معروف به سوییس آسیا است، فاصله دارد. آنچه بر عجیب بودن این آبشار می‌افزاید این است که شما می‌توانید به آن تا جای ممکن نزدیک شوید. البته که باید جانب احتیاط را رعایت کنید.

آبشار الفنت یا فیل Elephant

آبشار پونگور Pongour

در نگاه اول، آبشار پونگور هیچ چیزی از آبشارهای دیگر کم ندارد، بلکه با داشتن چیدمانی لایه لایه، بر جذابیت و هیجان بازدید از آن، اضافه می‌کند. این ساختار، به گردشگران اجازه می‌دهد تا پشت و زیر لایه‌های مختلف آبشار قرار بگیرند و در نزدیک‌ترین فاصله‌ی ممکن و در دل آبشار، از اوقاتشان لذت ببرند. جالب است که این آبشار، با وجود این همه زیبایی، نسبت به آبشار فیل، کمتر شناخته شده است و در نتیجه، خلوت‌تر هم هست.

آبشار پونگور Pongour

آبشار مو Mu

این آبشار بی‌بدیل در فاصله‌ی 130 کیلومتری هانوی، پایتخت ویتنام قرار دارد. آبشار مو، به عنوان محلی برای دور شدن از شلوغی‌های پایتخت، بهترین گزینه است. طبیعت اطراف آبشار هم یکی دیگر از مواردی است که رفتن به سمت این آبشار را واجب می‌کند.

آبشار مو Mu

آبشار تاک تین Tac Tinh

درون دره‌ای سرسبز، درست در منطقه‌ای که روستای داو قرار گرفته است، آبشار بی‌نظیر تاک تین خودنمایی می‌کند. اعجازی در طبیعت که در مواجهه با آن، گویی قدم به دنیای دیگری گذاشته‌اید. این آبشار هم، یکی از زیباترین آبشارهای آسیا محسوب می‌شود.

آبشار تاک تین Tac Tinh

آبشار مِی May

نام این آبشار در زبان ویتنامی، به معنای «ابر» است. آبشار مِی یا همان آبشار ابر، حدود سه ساعت با ماشین از هانوی فاصله دارد. با اینکه مسیر ماشین روی خوبی ندارد، اما طی کردنش برای رسیدن به چنین بهشتی می‌ارزد. این آبشار از 9 آبشار جداگانه تشکیل شده است که به دلیل شباهت ظاهری‌اش به تکه‌های ابر، این نام را بر رویش گذاشته‌اند.

آبشار مِی May

آبشار عشق Love

یکی از جذابیت‌های به خصوص این آبشار به مسیر پیاده‌روی چوبی زیبایش برمی‌گردد که در میان جنگل کشیده شده و شما را تا ارتفاع 100 متری آبشار هدایت می‌کند. در نقطه‌ای این آبشار دو جریان متفاوت از هم پیدا می‌کند، اما در نهایت آن دو جریان به هم می‌رسند. شاید یکی از دلایلی که نام این آبشار عشق است هم همین باشد.

آبشار عشق Love

آبشار خلیج یانگ Yang Bay

خلیج یانگ انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما می‌گذارد. از چشمه های آب گرم گرفته تا اسپاهای گِل و شنا در لجن‌های شفابخش، انواع فعالیت‌هایی است که شما می‌توانید در کنار این آبشار از انجام دادنشان لذت ببرید. آبشار خلیج یانگ، فضای آرامش‌بخش و بی‌نظیری را برای مسافران ویتنام فراهم می‌کند و البته به دلیل کمتر شناخته شده بودنش، هنوز آنقدری شلوغ نشده که بر زیبایی و آرامشش تاثیر منفی بگذارد.

آبشار خلیج یانگ Yang Bay

آبشار دامبری Dambri

آبشار دامبری که با طول تقریبا 80 متر، یکی از بلندترین آبشارهای ویتنام محسوب می‌شود، در فاصله‌ی 130 کیلومتری از شهر دالات قرار گرفته است و به دلیل اینکه آب از فاصله‌ی بسیار زیادی به پایین سقوط می‌کند، سر و صدای زیادی هم دارد. بهترین مکان برای دیدن و لذت بردن از این آبشار، نواحی پایین آبشار است.

آبشار دامبری Dambri

آبشار توی تین Thuy Tien

این ناحیه، ترکیبی از آب‌های آرام، جنگل‌های انبوه و صخره‌های زیبایی است که در نهایت آرامش، ترکیبی بهشتی را پدید آورده‌اند. این آبشار از دسته آبشارهای سه طبقه‌ای است و به دلیل وسعتش، نمای خیره‌کننده‌ای دارد.

آبشار توی تین Thuy Tien

آیا به نظرتان صحیح است که این آبشارها را زیباترین آبشارهای آسیا بدانیم یا در کشور خودمان هم آبشارهای زیباتری سراغ دارید که می‌توانند رکورد این چند آبشار را یک‌جا بزنند؟

منبع: theculturetrip.com

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور