ایده‌آل‌ترین مکان های روی زمین برای تجربه پرش از آسمان

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر می‌خواهید هیجان را در آسمان تجربه کنید، این مطلب را بخوانید! +تصاویر
25 تیر 1398 10:00
0

سفر کردن در این دنیای بزرگ و متنوع می‌تواند آرزوی هرکسی باشد. ما غذاهای مختلف را امتحان می‌کنیم، از مکان‌های تاریخی دیدن می‌کنیم، به خیابان‌های پرهیاهو سر می‌زنیم، در سواحل بلورین استراحت می‌کنیم و به ساختمان‌های بلندی که زیر آن‌هاییم خیره می‌شویم.

حال، بعضی از افراد تنها به خیره شدن به ساختمان‌ها اکتفا نمی‌کنند، بلکه به ارتفاع 14000 فوتی یا بالاتر می‌روند و حین پریدن و از آن ارتفاع، منظره‌ی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز جهان را از بالا تحسین می‌کنند. حین پریدن از روی ساختمان‌ها که واقعاً با هیچ تجربه دیگری قابل قیاس نیست، می‌توان شاهد مناظر حیرت‌انگیزی از زمین بود. اگر شما هم طرفدار پرش از آسمان هستید و می‌خواهید بدانید در کدام نقاط دنیا می‌توان تجربه‌ی بهتری داشت، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

  1. در بالای ساحل سنت کیلدا در ملبورن، استرالیا

برای دیدن هنر، ورزش و کافه‌های ملبورن دلایل بسیاری وجود دارد. ویکتوریا سواحل فوق‌العاده‌ای را در این ایالت دارد. ساحل سنت کیلدا یکی از این سواحل در نزدیکی بندر خلیج فیلیپ است که مقصد گردشگری فعالیت‌های ورزشی مختلفی است.

کسانی که به دنبال آدرنالین هستند می‌توانند از ارتفاع 14000 فوتی نیز این ساحل را تماشا کنند. منظره تماشای خط ساحلی که آب آبی دریا را از سازه‌های مدرن شهر جدا کرده واقعاً حیرت‌انگیز است.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بالای کوه‌های آلپ در اینترلاکن، سوئیس

این منظره بیشتر شبیه به یک عکس است تا واقعیت، اما اینترلاکن در دامنه‌های آلپ، از این هم رویایی‌تر به نظر می‌رسد. این شهر برای دهه‌های متمادی نقطه عطف فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، ورزش‌های برفی و البته پرش از آسمان بوده است. 

افراد می‌توانند حین استشمام هوای تازه از منظره مترهورن و کوه‌های پوشیده از برف آلپ، همچنین مناظر بی‌انتهای ایتالیا، فرانسه، آلمان و اتریش نیز لذت ببرند. همانطور که انتظار می‌رود، در سوئیس همه‌چیز بسیار دقیق برنامه‌ریزی‌شده است و کار را برای هر فردی که به دنبال ورزش‌های ایمن و هیجان‌انگیز است آسان نموده است.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز کوه‌های اورست در نپال

برای رسیدن به قله‌های بلند و خطرناک اورست به دو ماه زمان احتیاج دارید. پس از پیاده‌روی، کوهنوردی‌های خطرناک و مبارزه با شرایط نامساعد درنهایت ماجراجویان می‌توانند شاهد منظره‌ی جهان از روی بالاترین قله آن باشند. اما یک سؤال وجود دارد: تمام این تلاش‌ها برای اینکه با سرعت هرچه‌تمام‌تر به سمت زمین حرکت کنیم، جذاب است؟

پریدن از روی قله‌های پوشیده از برف هیمالیا نه‌تنها نهایت هیجان است بلکه تجربه‌ای است که در هیچ کجای دیگری بروی زمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز پارک ملی زمین‌شناسی در مواب، اوتاه، آمریکا

از زمین‌های مسطح صحرایی در قسمت میانه غربی تا رشته‌کوه‌های سبز در کارولینا و قله‌های برف گرفته‌ی کلرادو، مکان‌های زیادی برای پریدن در آمریکا وجود دارد. هرچند اوتاه با صخره‌های خاکی قرمزرنگ و تپه‌های مخصوص پیاده‌روی به‌عنوان یکی از طبیعی‌ترین و زیباترین ایالات در آمریکا شناخته می‌شود.

پس چرا این مناظر را از ارتفاع 14000 فوتی تجربه نکنیم؟ جویندگان هیجان حین مشاهده‌ی مناظر بکر و طبیعی آمریکا که فقط می‌توان مستقیماً از آسمان شاهد آن بود، خود را آماده پرش می‌کنند.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز بندرگاه ریودوژانیرو، برزیل

شهر ساحلی و پرجمعیت ریودوژانیرو میزبان یکی از خیره‌کننده‌ترین مناظر طبیعی در میان کلان‌شهرهای آمریکای جنوبی است. در حین پرواز با سرعت 120 مایل بر ساعت در بالای سواحل زیبای ریو، چتربازان شاهد مجسمه مسیح و کوه شوگراوف، کوپاکابانای ناشناس و سواحل ایپانما خواهند بود.

چتربازان باتجربه در این قسمت، تماشای غروب خورشید را پیشنهاد می‌کنند، جایی که چراغ‌های شهر با نور نارنجی‌رنگ غروب آفتاب ترکیب می‌شود. این کار با یک تیر دو نشان زدن است، پس سعی کنید پرش‌تان را حین جشن سالانه ریو که کارناوال ریو نامیده می‌شود انجام دهید.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز نخل جمیرا در دبی، امارات متحده عربی

دبی شهری است که شاخص‌ترین‌ها را در خودش جای داده است، برج خلیفه و مجمع‌الجزایر نخل مصنوعی جمیرا مثال‌هایی در اینباره است. ماجراجویان شجاعی که آماده شیرجه زدن از بهشت هستند، شاهد این دو معماری خیره‌کننده و نمای کاملی از دبی و زمین‌های صحرایی اطراف آن خواهند بود.

اگر یک پرش از آسمان کافی نیست، این شهر سالانه میزبان بزرگ‌ترین مسابقات چتربازی است که تأمین مالی آن به عهده کمیسیون چتربازی دبی و فدراسیون ورزش‌های هوایی امارات است و اگر اهل این ورزش هستید، می‌توانید در آن زمان به این شهر سفر کنید.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز یکی از صدها ساحل هاوایی، آمریکا

برای تجربه یک سفر هیجان‌انگیز از قسمت اصلی آمریکا فاصله گرفته و به ایالت غیر مجاور اما بسیار دوست‌داشتنی هاوایی بروید. این جزیره با داشتن دره‌های شگفت‌انگیز و درختان نخل و کوه‌های آتش‌فشانی باعث به وجود آمدن منظره‌ای از ارتفاع هزاران فوتی می‌شود که مشابه آن در هیچ کجای زمین دیده نمی‌شود.

کسانی که مشتاق ماجراجویی هستند می‌توانند انتخاب‌های زیادی بر روی مجمع‌الجزایر اقیانوس آرام در آمریکا داشته باشند، مانند کاوای، هونولولو و یالوا که تنها تعداد محدودی از مناطق محبوب در هاوایی هستند. هیچ سؤالی نمی‌توان داشت، هاوایی باعث خلق خاطراتی می‌شود که هرگز فراموش نخواهید کرد.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز پارک ملی فیوردلند در کوئین استون، نیوزلند

کوئین استون که بیشتر به‌عنوان یکی از مراکز ماجراجویی در جهان شناخته می‌شود، برای انجام فعالیت‌های نفس‌گیر و کارهایی که باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می‌شود هیچ‌چیزی برای جویندگان هیجان کم نمی‌گذارد. در این منطقه می‌توان به کشف غارها، پیاده‌روی در سطح جهانی، قایق‌سواری و چتربازی پرداخت.

افرادی که به دنبال کارهای مخاطره‌آمیزند می‌توانند حین تماشای منظره مت آسپرینگ و پارک ملی فیوردلند از روی بلندترین کوه منطقه که ارتفاعی بالغ‌ بر 15000 فوت دارد به سمت پایین بپرند. ماجراجویی تنها به این منطقه ختم نمی‌شود، می‌توانید موقعیت‌های هیجان‌انگیز دیگری را نیز در این کشور جستجو کنید.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز صحرای بی‌پایان در اسواکوپ موند، نامیبیا

هیچ‌چیزی ترسناک‌تر از شیرجه زدن از ارتفاع بالا و با سرعت زیاد به سمت یک صحرای شنی، گسترده و لم‌یزرع نیست. حداقل در اینجا مرکز آبی اقیانوس باعث می‌شود که فکر نکنید درحال فرود آمدن بر روی کره مریخ هستید.

این منطقه در مقایسه با مقاصدی مانند هاوایی و دبی بسیار ارزان‌قیمت است. با شروع کردن چتربازی از این منطقه می‌توانید کمی برای خود پول پس‌انداز کنید. حین چتربازی در این صحرا می‌توانید شاهد پرواز پرندگان در اطراف خود باشید.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

 

  1. بر فراز کوهستان با ابهت تیبل در کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

در دهه گذشته آفریقای جنوبی بخصوص کیپ‌تاون به‌عنوان یک جامعه متحد و جمعیت گردشگر شناخته‌ شده است. کیپ‌تاون که در نوک اقیانوس اطلس جنوبی قرار دارد، از نظر جغرافیایی متشکل از ویژگی‌های ساحلی و کوهستانی است.

درحالی‌که می‌توان از منطقه سهل‌الوصول سرِشیر (به‌عنوان برادر کوچک کوهستان تیبل) منظره زیبایی از شهر را مشاهده کرد، می‌توان با صعود به ارتفاع 11000 فوتی و سپس 14000 فوتی در بالای کوهستان، شاهد منظره خیره‌کننده‌ای بود. حس لحظه پرش از بالای جت در بالای شهر کیپ‌تاون خاطره ای‌ست که هیچ‌گاه در زندگی فراموش نخواهید کرد.

10 مکان ایده آل در جهان برای پرش از آسمان

آیا شما هم اهل تجربه کردن چنین هیجاناتی هستید؟

منبع:‌ thetravel 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.