این کشورها کمترین گردشگران دنیا را به خودشان اختصاص داده اند

4.3
از 12 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هیچ گردشگری در دنیا دلش نمی‌خواهد که پایش را داخل این کشورها بگذارد! +تصاویر
18 تیر 1398 11:00
0

در دنیا 198 کشور وجود دارد که همیشه در مورد سفر به آن‌ها صحبت از این بوده که کدامشان توریستی‌تر هستند و کدامشان جذابیت‌های بیشتری دارند. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام کشورها گردشگران کمتری دارند و علت اینکه گردشگران علاقه‌ای ندارند که به یک سری از کشورهای دنیا سفر کنند، چیست؟ تا به حال دوست داشتید بدانید اگر لیست توریستی‌ترین کشورهای دنیا را برعکس کنیم، کدام کشورها به عنوان کشورهای کمتر توریستی دنیا، جایگاه‌های اول را از آن خود می کنند؟ اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارند به مقاصد گردشگری کلیشه‌ای دنیا سفر کنند و همیشه به دنبال یک کشور خاص برای سفر هستند، این مطلب حتما برایتان جالب خواهد بود. به هر حال اگر این بحث برایتان جالب شده و دوست دارید که مقصدهای گردشگری خاصی را برای سفر انتخاب کنید که کمتر توریستی از آن‌ها تا به حال بازدید کرده است، این مطلب را با دقت بخوانید.

 

1. گینه بیسائو - 1.8 میلیون نفر جمعیت - 44،000 گردشگر در سال

چرا گینه بیسائو تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

جذب کردن گردشگران به کشوری که کودتاهای پی در پی در آن رخ می دهد، کار بسیار سختی است! از طرفی تا به حال در مورد بازاریابی نام این کشور در دنیا کار چندان زیادی انجام نشده است و به همین دلیل گردشگران کمی آن را می شناسند.

با این حال، چرا باید از گینه بیسائو بازدید کرد؟

مردم بیسائو، پایتخت کشور گینه بیسائو، می‌دانند که چگونه شاد باشند و چگونه روز و شب خود را به تفریح اختصاص دهند و شما هم در صورت سفر به گینه بیسائو می توانید به آن‌ها بپیوندید و چند روز شاد و سرشار از تفریح و هیجان را در آن سپری کنید. یک کارناوال جذاب نیز در این شهر برگزار می شود که برای تفریح معرکه است. از طرفی استعمار این کشور توسط پرتغالی‌ها در گذشته، باعث شده که معماری گینه بیسائو تاثیر زیادی از پرتغال بگیرد و اتفاقا این تاثیر در غذاهای بی نظیر گینه بیسائو نیز احساس می شود. گذشته از همه این‌ها، مجمع‌الجزایر بیژاگوس زیباترین قسمت این کشور و البته قاره آفریقا است که طبیعت خیره کننده‌ای دارد و واقعا ارزشش را دارد که برای بازدید از آن به گینه بیسائو سفر کنید.

چه مسئله دیگری در مورد گینه بیسائو وجود دارد؟

در گینه بیسائو رسم است که خانم‌ها همسرانشان را انتخاب می کنند و مردان معمولا نمی توانند پیشنهاد آن‌ها را رد کنند! به هر حال توصیه ما به شما این است که حتما با همسرتان به گینه بیسائو سفر کنید تا از این نظر با مشکل مواجه نشوید!

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

2. کومور - 800،000 نفر جمعیت - 28،000 گردشگر در سال

چرا کومور تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

بیشتر مردم جهان تا به حال نامی از کشور کومور نشنیده‌اند. آن‌هایی هم که نام کومور را شنیده‌اند، احتمالا حرف و حدیث‌هایی از جاده‌های ترسناک آن به گوششان رسیده است. گذشته از وجود جاده‌های ترسناک در این کشور، امکانات رفاهی و تفریحی آن نیز بسیار محدود است و حتی کلمه "هتل لوکس" هم تا به حال به گوش هیچ کدام از ساکنین این کشور نخورده است.

با این حال، چرا باید از کومور بازدید کرد؟

کومور با تمام زیبایی که دارد، مورد کم‌لطفی گردشگران سراسر جهان قرار گرفته است. این کشور طبیعت خیره کننده‌ای دارد و اسنورکلینگ و غواصی در آن معرکه است. از طرفی سواحل کومور بسیار زیبا و شیک هستند و بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند. این سواحل بسیار زیبا و تماشایی هستند و تعداد لاکپشت‌های دریایی و دلفین‌های آن قابل شمارش نیست.

چه مسئله دیگری در مورد کومور وجود دارد؟

به تازگی ایرلاین‌های بیشتری نام کومور را به مقصدهایشان افزوده‌اند و توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه این کشور هم مثل دیگر کشورهای توریستی دنیا شلوغ شود، از آن بازدید کنید.

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

3- گینه - 12.4 میلیون نفر جمعیت - 24،500 گردشگر در سال

چرا گینه تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

کمتر ساحلی در دنیا به اندازه سواحل پایتخت گینه یعنی کوناکری آلودگی دارند و از طرفی سرقت‌های گاه و بیگاهی در آن‌ها اتفاق می افتد و مجموع این‌ها باعث بدنام شدن گینه شده‌اند و در نتیجه کمتر گردشگری اقدام به سفر به گینه می‌کند.

با این حال، چرا باید از گینه بازدید کرد؟

طبیعت خارج از کوناکری بسیار زیبا و تماشایی است. از طرفی مهمان نوازی مردم گینه بسیار دلنشین است و در کمتر جای دیگری در جهان مثال آن یافت می شود. شما با سفر به گینه با لبخندهای زیادی مواجه خواهید شد و مردم آن به گرمی از شما استقبال خواهند کرد. از طرفی کشور گینه کشور بسیار سرزنده‌ای است و مردمان شادی دارد.

چه مسئله‌ی دیگری در مورد گینه وجود دارد؟

ایرلاین‌های بین المللی نام آشنای زیادی در جهان به کوناکری پرواز دارند و به همین دلیل گردشگران می‌توانند در صورت تمایل به راحتی به این کشور سفر کنند.

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

4- افغانستان - 34.7 میلیون نفر جمعیت - 13،400 گردشگر در سال

چرا افغانستان تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

مایه‌ی ناراحتی است که انقدر افراد کمی حاضرند به افغانستان سفر کنند و مهمان نوازی بی نظیر مردم این سرزمین را از نزدیک ببینند. اما تعداد گردشگران کم آن به خاطر حمله‌های تروریستی است که تا به حال به کرات در افغانستان صورت گرفته و مسلما گردشگران کمتری از سراسر جهان تصمیمی برای سفر به افغانستان می‌گیرند.

با این حال، چرا باید از افغانستان بازدید کرد؟

بر خلاف حرف و حدیث‌هایی که در مورد افغانستان وجود دارد، هنوز هم بخش‌هایی از این کشور کاملا امن هستند و امکان سفر به آن‌ها وجود دارد. بامیان یکی از 34 استانی است که در افغانستان وجود دارند و امن‌ترین استان این کشور به حساب می آید و سالانه 200،000 افغانستانی و چند صد گردشگر خارجی از آن بازدید می کنند. این استان به خاطر قله‌های پوشیده از برفش، دریاچه‌های زیبایش و همین طور باقی‌مانده‌های دو مجسمه بودا در آن شهرت یافته است. شاید باورتان نشود، اما یک پیست اسکی جالب در این استان وجود دارد که شرایطش برای اسکی عالی است و هر ساله در آن مسابقات اسکی برگزار می‌شود که در نوع خودش مسابقه جالبی است.

چه مسئله دیگری در مورد افغانستان وجود دارد؟

گرفتن ویزای افغانستان کار بسیار راحتی است و گردشگران مختلف از سراسر جهان می‌توانند خیلی زود آن را دریافت کنند - البته اخیرا سخت‌گیری‌های تازه‌ای برای گرفتن ویزای این کشور به‌وجود آمده است. به همین دلیل است که سفر به افغانستان برای گردشگران ماجراجو، تجربه‌ای است که به راحتی می توانند کسبش کنند. به هر حال اگر تصمیم خود را برای تجربه‌ی متفاوت‌ترین سفر زندگیتان به مقصد افغانستان گرفتید، این نکته را به خاطر داشته باشید که شناختن یک افغان در این کشور، سفر را برایتان راحت‌تر می‌کند. اما در صورت آشنا‌ نبودن با هیچ شخصی در افغانستان نیز نیازی به نگرانی خاصی ندارید. چراکه هتل‌های افغانستان به بهترین شکل به سوالات شما در مورد اقامت در افغانستان پاسخ خواهند داد و کارهای ترانسفر شما به هتل را هم انجام می‌دهند. 

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

5- جزایر مارشال - 53،000 نفر جمعیت - 6000 توریست در سال

چرا جزایر مارشال تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

قیمت بلیط‌های هواپیما به مقصد جزایر مارشال بسیار زیاد است و دسترسی به آن کار خیلی راحتی نیست. به همین دلیل است که گردشگران کمتری اقدام به سفر به جزایر مارشال می کنند.

با این حال، چرا باید از جزایر مارشال دیدن کرد؟

در این سال ها تعداد گردشگران این کشور دو برابر شده است و اگر بخواهد به این روند رشد خود ادامه دهد، بهتر است که هر چه زودتر از آن بازدید کنید! قبل از اینکه این کشور هم به یک کشور شلوغ و درهم و برهم دیگر تبدیل شود. گذشته از این مسئله، تعداد 1،059 گونه ماهی در این کشور زندگی می‌کنند و به همین دلیل غواصی در آب‌های اطراف آن شگفت‌انگیزترین تجربه‌ای است که می توانید در کل زندگیتان داشته باشید و به خاطر این تجربه اسرارآمیز هم که شده، باید یک بار به جزایر مارشال سفر کنید.

چه مسئله دیگری در مورد جزایر مارشال وجود دارد؟

در این کشور جزیره‌ای وجود دارد که در سال 1946 در آن آزمایشات هسته‌ای انجام شد و جزیره به کل تخلیه شد.

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

6- کریباتی - 110،000 نفر جمعیت - 3،600 نفر توریست

چرا کریباتی تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

خوب! مسلم است! خیلی از مردم جهان از وجود چنین کشوری در دنیا بی‌خبر هستند و مشخص است که کمتر گردشگری با آن آشنایی دارد تا بلیطش را خریداری کرده و از این کشور کمتر شناخته شده بازدید کند.

با این حال، چرا باید از کریباتی بازدید کرد؟

کریباتی از 33 جزیره تشکیل شده است و مناظر و سواحل خیره کننده‌‌ای دارد. گذشته از این، مردم کریباتی بسیار مهمان‌نواز هستند و شما می‌توانید به عنوان یک گردشگر، مطمئن باشید که به محض ورود به این کشور، توسط اهالی آن مورد استقبال قرار خواهید گرفت و با جملات مهربانانه و یک لبخند بزرگ از شما استقبال خواهد شد.

چه مسئله دیگری در مورد کشور کریباتی وجود دارد؟

جالب است بدانید کشور کریباتی در واقع باید با نام کریباسی خوانده شود. در اصل حرف "ت" در زبان این کشور "س" خوانده می شود. اما اشتباها همه کشورها آن را با نام کریباتی می شناسند و به همین دلیل ما هم از این نام استفاده کرده‌ایم. یک مسئله جالب دیگر در مورد این کشور این است که علی‌رغم ناشناخته‌بودن این کشور، 5 ایرلاین بین المللی به آن سرویس می‌دهند.

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

7- جمهوری آفریقای مرکزی - 4.6 میلیون نفر جمعیت - 1000 توریست در سال

چرا جمهوری آفریقای مرکزی تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

چندین سال است که در جمهوری آفریقای مرکزی جنگ و درگیری در حال رخ‌ دادن است و بخش‌های مختلف کشور توسط گروه‌های مسلح و شورشی مختلفی اداره می‌شوند و گاه و بیگاه کشت و کشتارهایی در جمهوری آفریقای مرکزی اتفاق می‌افتد. به همین علت است که گردشگران کمی از آن بازدید می‌کنند.

با این حال، چرا باید از جمهوری آفریقای مرکزی بازدید کرد؟

در جمهوری آفریقای مرکزی 2000 گوریل و جمعیت زیادی از فیل‌ها در پناهگاه حیات وحش دزانگا-سانقا زندگی می‌کنند که در حال حاضر تنها محیط امن در جمهوری آفریقای مرکزی برای گردشگران است و زیبایی‌های خاص خودش را دارد. از طرفی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی یعنی شهر بانگی نیز جاذبه‌های گردشگری متعددی را در خود جای داده است و مجاورتش با رودخانه اوبانگی نیز جذابیتش را دوچندان کرده است.

چه مسئله‌ی دیگری در مورد جمهوری آفریقای مرکزی وجود دارد؟

یک سری روستا در جمهوری آفریقای مرکزی وجود دارد که مردمان کوتاه قد در آن‌ها زندگی می‌کنند و اتفاقا این روستاها فاصله کمی با شهر بانگی دارند و شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید داشته باشید. بازدید از روستاهای کوتوله‌ها تجربه بسیار جالبی است و احتمالا مثال آن‌ها را فقط در کارتون‌ها و فیلم‌ها دیده‌اید.

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

8- تووالو - 11،000 نفر جمعیت - 800 توریست در سال

چرا تووالو تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

تووالو کشوری جزیره‌ای است که در اقیانوس آرام واقع شده است و مهمترین دلیل کم‌بودن تعداد گردشگرانش این است که دسترسی به آن بسیار سخت است. فقط یک سری هواپیماهای پروانه‌ای به این جزیره پرواز می‌کنند و یک سری قایق نیز برای دسترسی به آن وجود دارند که فقط یک بار در ماه حرکت می‌کنند و این قایق‌ها کاربری مسافری هم ندارند. با همه‌ی این صحبت‌ها، مسلم است که کمتر توریستی مشقت راه را به جان می خرد و به تووالو سفر می‌کند.

با این حال، چرا باید از تووالو بازدید کرد؟

متاسفانه تووالو اولین کشوری است که در آینده‌ی نزدیک بر اثر گرمایش کره‌ی زمین به زیر آب خواهد رفت و به همین دلیل بازدید از آن ارزش خاص خودش را دارد. گذشته از این، تجربه سفر به کشوری که فقط 11،000 نفر جمعیت دارد و جمعیت کم آن در 9 جزیره مختلف پراکنده شده‌اند، در نوع خودش تجربه‌ی جالب و بی نظیری است. گذشته از این مسئله، جالب است بدانید این کشور زیبا به قدری کشور کم جمعیت و صمیمانه‌ای است که ممکن است نخست‌وزیرش را در خیابان در حال دوچرخه‌سواری ببینید و در کل محیط آن با هر کشور دیگری متفاوت است.

چه مسئله‌ی دیگری در مورد تووالو وجود دارد؟

فونافوتی، پایتخت تووالو فقط زمان هایی سرزنده و شاداب می‌شود که قرار است یک هواپیما در آن به زمین بنشیند! این اتفاق فقط 3 تا 4 بار در هفته رخ می دهد و بیشتر مردم به خیابان‌ها می آیند تا به گردشگران سوغاتی و غذا بفروشند! جالب است بدانید مهمترین صحبتی که در این کشور جزیره‌ای بین مردم رد و بدل می شود، در مورد پروازهایی است که قرار است در طول هفته به زمین بنشیند و اینکه قرار است چه مردمانی از جزیره‌شان بازدید کنند!

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

9- لیبی - 6.3 میلیون نفر جمعیت - 200 توریست در سال

چرا لیبی تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

جنگ‌های لیبی تاثیر زیادی بر کم‌شدن تعداد گردشگران این کشور داشته است، اما مشکل اصلی سخت بودن گرفتن ویزا برای بازدید از این کشور است!


با این حال، چرا باید از لیبی بازدید کرد؟

لپتیس مگنا یک شهر باستانی است که در لیبی واقع شده است و یکی از بهترین نمونه‌های حفظ شده از شهرهای باستانی دنیا است. در این شهر 2،700 ساله بیش از 100،000 نفر زندگی می‌کردند تا اینکه در سال 700 میلادی شهر متروکه شد و کم کم به یک صحرا تبدیل شد و این شهر باستانی از دیدگان همه مخفی شد. در نهایت در دهه 1930 میلادی، این شهر باستانی کشف شد و زیبایی های خیره‌کننده آن باعث شگفتی جهانیان شد.

چه مسئله دیگری در مورد لیبی وجود دارد؟

فرودگاه بین المللی تیرپولی در حال حاضر فعالیت ندارد و به همین دلیل برای بازدید از پایتخت لیبی باید اول به مقصد فرودگاه بین المللی میتیگا در شهر طرابلس لیبی پرواز داشته باشید.

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

 

10- یمن - 27.6 میلیون نفر جمعیت - 60 توریست در سال

چرا یمن تا این اندازه گردشگران کمی دارد؟

جنگی که در یمن در حال رخ‌دادن است، باعث شده که کمتر گردشگری علاقه به بازدید از این کشور نشان دهد. در خیلی از مناطق یمن نبود آب و غذا بیداد می کند و به همین دلیل است که بیشتر پروازهای ورودی و خروجی یمن کنسل شده است و بالطبع تعداد گردشگران یمن به شدت کاهش پیدا کرده است.

با این حال، چرا باید به یمن سفر کرد؟

یمن یک کشور زیبا و متنوع است و مهمان‌نوازی مردم آن بی‌نظیر است. پایتخت یمن در ارتفاع 2،200 متری از سطح دریا واقع شده است و زیبایی خیره کننده‌ای دارد. یک سری کوهستان‌های دیدنی نیز در غرب پایتخت یمن واقع شده است و یک سری سواحل شگفت‌انگیز و روستاهای اسرارآمیز ساحلی نیز در آن وجود دارد که در نوع خودشان بی‌نظیر هستند.

چه مسئله‌ی دیگری در مورد یمن وجود دارد؟

جزیره‌ی سقطری در فاصله‌ی 500 کیلومتری از یمن واقع شده است و یکی از منحصر‌به‌فردترین جزایر دنیا است. این جزیره بسیار زیبا و دیدنی است، ولی متاسفانه بازدید از آن کار آسانی نیست. جالب است بدانید بیشتر گردشگرانی که به یمن سفر می‌کنند، به این جزیره می‌آیند و در آن اقامت می‌کنند.

در پایان جالب است بدانید در لیست کشورهایی که گردشگران کمتری دارند، فرانسه رتبه 198 را از آن خود کرده است یا به عبارتی می‌توان گفت که فرانسه توریستی‌ترین کشور دنیاست!

کشورهایی که کمتر توریستی از آن‌ها بازدید می‌کند

منبع: garfors.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.