لوحی 2700 ساله که شیاطین و ارواح را در تمدن آشوریان به تصویر کشیده است!

3.9
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لوحی عجیب با 2700 سال قدمت که شیاطین را به تصویر کشیده است، کشف شد! +تصاویر
06 بهمن 1398 07:00
3

یک لوح آشوری همراه با تصویری حک شده از یک دیو شناسایی شده است. این لوح باستانی به زبان اکدی که زبانی سامی است نوشته شده است. لوح مذکور در شمال عراق و در ویرانه‌های یک شهر آشوری قرار گرفته است. این نوشته که برای نوشتار آن از خط میخی اکدی استفاده شده است قدمتی حدوداً 2700 ساله دارد. با ما در لست سکند همراه باشید تا ببینیم داستان وجود شیطان و دیو بر روی لوح‌های آشوری چیست!

لوحی 2700 ساله که شیاطین و ارواح تمدن آشوریان را به تصویر کشیده است

در میان لوح‌هایی که در مجموعه کتب کیسیر-آشور وجود دارد، آیین‌هایی مافوق طبیعی ثبت شده است. کیسیر آشور به‌ عنوان یک پزشک حدوداً 700 سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته است. این الواح که اکنون در موزه‌ای در برلین نگه‌داری می‌شوند پیشرفت تحصیلات و آزمایش‌های کیسیر آشور و فهرست درمان‌ها و گیاهان دارویی را نشان می‌دهد. دانشمندان سال‌ها این لوح خاص را مورد تحقیق قرار داده‌اند اما طبق گفته Live Science در سال 2016 یک دانشجوی دکتری در دانشگاه کپنهاگ این لوح را مورد مطالعه قرار داده است و در این بررسی متوجه یک دیو درازکش در قسمت پایینی آن شده است.

لوحی 2700 ساله که شیاطین و ارواح تمدن آشوریان را به تصویر کشیده است

طبق مقاله این دانشجو این شکل دیو که با زاویه 90 درجه نقاشی شده است ابعادی در حدود 6.4 سانتی‌متر در 2.6 سانتی‌متر دارد. طبق گفته وی، این نقاشی شاخ‌های باریک، زبانی چنگال مانند و یک دم بلند دارد. ظاهراً آشوریان اعتقاد داشتند که این دیو عامل جنون بوده است و علائم تشنج و صرع را ناشی از وجود این دیو می‌پنداشته‌اند.

لوحی 2700 ساله که شیاطین و ارواح تمدن آشوریان را به تصویر کشیده است

آشوریان اعتقاد داشته‌اند که تقریباً تمام بیماری‌ها توسط ارواح، خدایان و الهه‌ها به وجود می‌آمده‌اند. همچنین استدلال دیگر آن‌ها این بوده است که اگر علائم بیماری‌ شب‌هنگام تشدید شود به این معنی است که یک شبح یا روح باعث ایجاد آن شده است.

لوحی 2700 ساله که شیاطین و ارواح تمدن آشوریان را به تصویر کشیده است

متون باستانی، افسردگی بالینی و اختلال دوقطبی را به‌عنوان مشکلات جداگانه توصیف می‌کنند و معتقدند الهه‌ها از فرد عصبانی بوده‌اند که این بیماری را برای وی به وجود آورده‌اند. ساکنان تمدن بین‌النهرین از روش‌های بهداشتی به‌خوبی آگاه بوده‌اند و در خانه خود فاضلاب و حمام داشته‌اند. همچنین معمولاً قبل از خوردن غذا مراسم شستشو نیز داشته‌اند.

شما اعتقاد دیگری از تمدن های باستانی سراغ دارید که امروزه عجیب غریب به نظر برسد؟

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی