حضور «ایران ایر» در بین شرکت‌های هواپیمایی با بهترین طراحی لوگوی اساطیری!

4.5
از 26 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
حضور لوگوی ایران ایر در میان پنج لوگوی اساطیری برتر دنیا! +تصاویر
22 مهر 1398 07:00
11

احتمالاً در دنیا، اساطیر یونانی جزء شناخته‌ شده‌ترین‌ها هستند، ولی طبیعتاً هر کشور و ملتی اساطیر خاص خود را دارد و از نمادهای اساطیری‌اش در طراحی‌های مدرن و امروزی بخصوص در طراحی نمادهایی مثل لوگوی شرکت‌های بین‌المللی استفاده می‌کند. بعضی از این نمادهای اساطیری در طراحی لوگوی شرکت‌های هواپیمایی مختلف از جمله شرکت هواپیمایی «ایران ایر» استفاده‌ شده است که استفاده از این نماد‌های اساطیری به لوگوهای شرکت‌های هواپیمایی جذابیتی خاص بخشیده‌اند. در لست سکند قصد داریم شما را با 5 نمونه‌ی جذاب از لوگوهای شرکت‌های هواپیمایی که از نمادهای اسطوره‌ای الهام گرفته‌اند آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. ایران ایر (Iran Air)

ایران ایر (Iran Air)

این لوگو نتیجه برگزاری یک مسابقه طراحی لوگوی سراسری است که درنهایت این طرح در مسابقه به‌عنوان لوگوی مورد تائید برگزیده‌ شده است. طرح «هما» از نام و شکل یک پرنده افسانه‌ای در ایران گرفته‌ شده است که طبق افسانه‌ها همواره در پرواز بوده و هرگز استراحت نمی‌کرده است. هواپیمایی ایران تصمیم می‌گیرد از این نشان پرنده ایران باستان برای نماد خود استفاده کند که در حال حاضر نیز این لوگو با گذشت بیش از 50 سال هنوز بدون تغییر باقی‌ مانده است و از بهترین لوگوهای الهام گرفته شده از عناصر اساطیری در جهان به حساب می‌آید.

 

  1. ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines)

ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines)

«درنا» در ژاپن نشان‌دهنده ماندگاری، رونق و سلامتی است. استفاده از نماد این پرنده در لوگوی «ژاپن ایرلاینز» با استانداردهای فرهنگ ژاپنی بسیار متناسب است، اما پس از مدتی این شرکت تصمیم به تغییر طراحی لوگوی خود می‌گیرد. کمی پس از تغییر برند و لوگو، شرکت «ژاپن ایرلاینز» وارد دوره رکود خود شد و درنهایت سال 2010 به ورشکستگی رسید؛ بنابراین ژاپنی‌ها وقتی تصمیم به ابقای مجدد شرکت گرفتند، بار دیگر لوگوی مفهومی خود را نیز زنده کردند و به استفاده از لوگوی قبلی خود بازگشتند.

 

  1. اجیپت ایر (EgyptAir)

اجیپت ایر (EgyptAir)

«اجیپت ایر» یکی از شلوغ‌ترین خطوط هواپیمایی مصر است و تصویری بهتر از «حوروس» (Horus، خدایی در مصر باستان با سر عقاب) نمی‌توانست برای این شرکت هواپیمایی انتخاب شود. از این گذشته این شرکت هواپیمایی نماینده یک ملت محسوب می‌شود و این خدای اسطوره‌ای بالدار حتماً به بهترین شکل می‌تواند به‌عنوان نماینده یک ملت در آسمان خودنمایی کند.

 

  1. سریلانکا ایرلاینز (SriLankan Airlines)

سریلانکا ایرلاینز (SriLankan Airlines)

این لوگو برای «سریلانکا ایرلاینز» معنی و مفهوم خاصی دارد. حتماً شما در نگاه اول توجهتان به شکل طاووس آن جلب می‌شود. طاووس به دلیل اهمیت فرهنگی که در سریلانکا دارد برای لوگوی این شرکت در نظر گرفته‌ شده است و با رنگ‌آمیزی رنگارنگ این لوگو به زیبایی بیشتر آن متناسب با زیبایی طاووس کمک کرده‌اند.

 

  1. یانگون ایرویز (Yangon Airways)

یانگون ایرویز (Yangon Airways)

ایده فیل‌های بالدار برای یک شرکت هواپیمایی بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. فیل بالدار در کشور میانمار مقدس شمرده می‌شود و به‌عنوان نماد شانس نیز به‌حساب می‌آید؛ بنابراین این نماد بهترین گزینه برای لوگوی شرکت هواپیمایی «یانگون ایرویز» به‌عنوان شرکت هواپیمایی میانمار محسوب می‌شد.

آیا شما از لوگوهای دیگر شرکت‌های هواپیمایی یا حتی از لوگوهای دیگر صنایع وابسته به صنعت گردشگری که در طراحی آن از موجودات اساطیری الهام گرفته‌ شده باشد اطلاعی دارید؟

منبع: zilliondesigns.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی