بلاگرهای سفر و فصل تازه ای که با تولد وبلاگ فارسی شروع شد!

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چطور می‌توانید سفر کنید و از سفرتان کسب درآمد کنید؟
16 شهریور 1398 10:00
1

 امروز شانزدهم شهریورماه است و در تقویم شمسی این روز به تولد وبلاگ فارسی مشهور است. وبلاگ‌نویسی سال‌های زیادی است که به عنوان یک حرفه و شغل شناخته می‌شود. این شغل به دوستداران سفر نیز کمک کرد تا در حین سفر کار کنند و درآمد داشته باشند. امروز به مناسبت این روز به سراغ این شغل رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

شروع وبلاگ‌نویسی در ایران

بلاگرهای سفر

در سال 2005 وبلاگ‌نویسان جهان به این نتیجه رسیدند که باید یک روز در تقویم به وبلاگ‌نویسان تعلق داشته باشد. آنها 31 اگوست را به عنوان روز جهانی وبلاگ‌نویسی انتخاب کردند. انتخاب 31 اگوست نیز به دلیل شباهتش به کلمه‌ی blog بود. در این روز وبلاگ‌نویسان به معرفی 5 وبلاگ محبوب خود یا معرفی شغل خود می‌پردازند.

اما وبلاگ‌نویسی در ایران، شانزدهم شهریور 1380 توسط سلمان جریری آغاز شد. این وبلاگ همچنان به روز می‌شود. به همین دلیل شانزدهم شهریور به روز تولد بلاگستان فارسی مشهور است. از شروع وبلاگ‌نویسی تا امروز هزاران وبلاگ فارسی در زمینه‌های مختلف ایجاد شده است. در این میان وبلاگ‌های مربوط به سفر روز به روز در حال افزایش است.

 

وبلاگ نویس (بلاگر) سفر کیست؟

بلاگرهای سفر

بلاگر یا وبلاگ نویس کسی است که در زمینه خاصی حرفی برای گفتن دارد. بلاگرها اصولا افرادی هستند که ارتباط خوبی با مردم دارند و با نوشته‌های خود بر روی دیگران تاثیر می‌گذارند. این افراد به واسطه دانش خود می‌توانند دیگران را برای انتخاب‌های مختلف متقاعد کنند. به طور کلی بلاگر کسی است که محتوا تولید می‌کند. در این بین بلاگر سفر کسی است که از سفرها و تجربه‌های خود می‌نویسد و با نوشته‌های خود به دیگران کمک می‌کند تا چطور سفر کنند. بلاگرهای سفر اغلب تجربه زیادی دارند و به سفر و گردش علاقه دارند.

در گذشته بلاگرها فقط بر روی وب‌سایت و وبلاگ محتوا تولید می‌کردند و می‌نوشتند، اما امروز شبکه‌های اجتماعی هم به اندازه وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها مهم هستند. بسیاری از افراد با سرچ هشتگ‌ها به سراغ محتوای مورد نیاز خود می‌روند و این اهمیت شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

 

درآمد وبلاگ‌نویس

بلاگرهای سفر

بلاگرهای سفر با تولید و فروش محتوا می‌توانند درآمد کسب کنند. امروزه علاوه بر تولید محتوا، بلاگرها از طریق تبلیغ و معرفی برندها نیز می‌توانند درآمد داشته باشند.

 

چطور یک بلاگر سفر شویم؟

بلاگرهای سفر

وبلاگ نویسی در زمینه سفر و کسب در آمد از آن بسیار شغل رویایی برای دوستداران سفر محسوب می‌شود. اما وبلاگ‌نویسی هم به مانند دیگر شغل‌ها سختی‌ها و مشکلات خود را دارد. امروزه هزاران سایت و وبلاگ برای سفر ایجاد شده است و این کار را برای وبلاگ‌نویسان سخت کرده است. برای اینکه محتوای وبلاگ برای مخاطبین جذاب باشد، باید خلاق بود.

اولین مرحله، انتخاب یک نام مناسب و متفاوت است. نام وبلاگ باید کوتاه و جذاب باشد. برای وبلاگ خود یک تم حرفه‌ای و متناسب با وبلاگتان انتخاب کنید. برای مثال اگر در مورد سفرهای لوکس محتوا تولید می‌کنید، تم وبلاگ باید حس این نوع سفرها را برای مخاطب ایجاد کنید.

بلاگرهای سفر

بعد از انتخاب تم مناسب برای وبلاگ، سبک نوشتن خود را نیز انتخاب کنید. هر بلاگر یک زبان خاص برای خود دارد. انتخاب سبک منحصر به فرد کار راحتی نیست. برای این کار باید آنقدر بخوانید و تمرین کنید تا بتوانید سبک نوشتن خود را پیدا کنید. سبک نوشتن امضا محتوا شما خواهد بود.

بعد از انتخاب سبک نوشتن، دیگر باید به سراغ تولید محتوا بروید. در حین تولید محتوا حواستان به این موضوع باشد که محتوا را برای چه کسی تولید می‌کنید. محتوا را خیلی تخصصی بیان نکنید که خسته کننده شود. برای تولید محتوای وبلاگ خود یک استراتژی محتوا بنویسید تا دقیقا بدانید چطور و چگونه باید کار کنید. اگر در شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید می‌کنید، هشتگ‌ها را فراموش نکنید.

بلاگرهای سفر

نکته آخر اینکه وبلاگتان را به روز نگاه دارید و سعی کنید به صورت مداوم محتوای مفید در وبلاگتان بارگذاری کنید. همچنین تعاملتان با سایر وبلاگ‌نویس حوزه خود را از دست ندهید. این تعامل باعث افزایش مخاطبین شما می‌شود و با افزایش مخاطبین درآمد نیز بیشتر می‌شود.

 

شرکت در همایش‌ها و گردهمایی‌های مربوط به سفر

بلاگرهای سفر

هرگز از پشت مانیتور و گوشی همراه نمی‌توانید یک بلاگر موفق باشید. برای اینکه مسیری که تا به اینجا آمده‌اید، نتیجه درستی داشته باشد، پا از خانه بیرون بگذارید و وارد دنیای واقعی شوید. در رویدادها و همایش‌های مربوط به حوزه کاری خود شرکت کنید و ارتباطات حرفه‌ای ایجاد کنید. این ارتباطات به شما در شناخته شدن کمک می‌کند.

 

بلاگرهای سفر در ایران

بلاگرهای سفر

امروزه سفر و گردشگری در شبکه‌های اجتماعی عکس‌محور بسیار محبوب شده است. هر سال به علاقه‌مندان به این حوزه افزوده می‌شود. شمار افرادی که به صورت حرفه‌ایی در شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌نویسی می‌کنند، رو به افزایش است. وبلاگ‌نویسی در زمینه سفر نیز در میان وبلاگ‌نویسان فارسی بسیار محبوب شده است. در راستای افزایش محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام، افرادی که در زمینه سفر وبلاگ‌نویسی می‌کنند نیز مخاطبین زیادی پیدا کرده‌اند. وبلاگ‌نویسان حوزه سفر در مورد سفر کردن، انتخاب مقصد، سفرنامه تصویری و ویدیویی و حتی راهکار سفرهای ماجراجویی ارزان محتوا تولید می‌کنند. این تنوع محتوا باعث شده مخاطب ارتباط بهتری با وبلاگ‌نویسان برقرار کند.

امیدواریم این اطلاعات برایتان مفید واقع شده باشد. 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی