ماجرای عجیب یک هتل متروکه استعماری در کامبوج

4.8
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ماجرای عجیب هتلی متروکه که به جذاب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شد! +تصاویر
26 تیر 1398 07:00
0

 بوکور هیل استیشن (Bokor Hill Station) یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کامبوج است که امروزه توریست‌های زیادی از بازدید از آن استقبال می‌کنند. بوکور هیل استیشن روزهای زیادی را پشت سر گذاشته است تا از یک محل اقامت لوکس به خانه ارواح تبدیل شود! اما داستان بوکور هیل استیشن چیست، چرا هتل آن کاملا متروکه شده است و چه داستانی در پس خود دارد؟

درباره هتل بوکور هیل استیشن (یک هتل متروکه استعماری در کامبوج)

درباره بوکور هیل استیشن در کامبوج

بوکور هیل استیشن در کامبوج در دهه 1920 میلادی توسط استعمارگران فرانسوی ساخته شد. در واقع این مستعمره نشینان می خواستند که از گرما و رطوبت پایتخت کامبوج یعنی شهر پانوم پن رهایی پیدا کنند و به همین دلیل این محل را برای خودشان ساختند تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنند. در واقع بوکور هیل استیشن مجموعه‌ای از ساختمان‌های متعدد بود که اصلی‌ترین ساختمان آن، هتل بوکور پالاس بود و هوای خنک‌تری به نسبت پانوم پن داشت. به خاطر موقعیت مکانی خاص بوکور هیل استیشن و کوهستانی‌ بودن آن، ساخت این مجموعه ساختمانی کار بسیار سختی بود و نزدیک به 900 نفر در طی ساخت و ساز آن جانشان را از دست دادند. در کنار هتل بوکور پالاس یک اداره پست، تعدادی فروشگاه، کلیسا و عمارت‌های سلطنتی نیز ساخته شد و مجموعه بزرگی بود. این مجموعه در زمان ساختش به خاطر لوکس‌بودن و عظمتش شهرت بسیار زیادی دست و پا کرده بود و به عنوان جواهرات تاج مستعمرات فرانسه در جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شد.

درباره هتل بوکور هیل استیشن (یک هتل متروکه استعماری در کامبوج)

داستان متروکه‌شدن بوکور هیل استیشن در کامبوج

مجموعه بوکور هیل استیشن در نهایت توسط فرانسوی‌ها در طی اولین جنگ هند و چین (جنگ مقاومت ضد فرانسه در ویتنام) در دهه 1940 میلادی متروکه شد. وقتی هم که جنگ تمام شد، پادشاهی جدید کامبوج تاسیس شد و پیرو آن، بوکور هیل استیشن به عنوان محل اقامت افراد سلطنتی و نجیب زادگان استفاده می‌شد. در سال 1970 هم بعد از کودتایی که رخ داد، جمهوری خمر در کامبوج تشکیل شد و بوکور هیل استیشن متروکه شد. چراکه بوکور هیل استیشن با تمام ظرافت و حالت اشرافی که داشت، در برنامه سوسیالیستی جمهوری خمر هیچ جایگاهی نداشت. همین شد که بوکور هیل استیشن به عنوان یک قلعه نظامی در زمان حمله ویتنامی‌ها در سال 1979 استفاده شد و دیگر کاربری لوکسی نداشت.

درباره هتل بوکور هیل استیشن (یک هتل متروکه استعماری در کامبوج)

حال و روز کنونی بوکور هیل استیشن در کامبوج

امروزه دولت کامبوج برنامه ریزی کرده است تا بوکور هیل استیشن را دوباره بازسازی کند و آن را به یک تفرجگاه توریستی تبدیل کند و به همین خاطر تعداد زیادی توریست از بازدید از آن استقبال کرده‌اند. قرار است که هتل های جدیدی در بوکور هیل استیشن ساخته شوند و کاربری آن به همان کاربری تبدیل شود که مردم فرانسه نزدیک به 100 سال پیش بوکور هیل استیشن را برای آن ساختند و به یک مکان اقامتی تبدیل شود.

هتل بوکور پالاس که در بوکور هیل استیشن ساخته شده بود و همان طور که گفته شد شاخص‌ترین ساختمان بوکور هیل استیشن بود، اکنون به یک هتل متروکه تبدیل شده است که بیشتر شبیه به خانه ارواح به نظر می‌رسد. با بازدید از این هتل می توانید محل اصابت خمپاره‌ها را ببینید و گذر زمان و خشم زمانه را در آن متصور شوید. اگرچه این هتل بسیار محیط ترسناکی دارد و برای اقامت شبانگاهی مناسب نیست، اما بازدید از آن تجربه بسیار جالبی است که نشان از تاریخ کامبوج دارد و احتمالا برای شما هم جالب خواهد بود.

درباره هتل بوکور هیل استیشن (یک هتل متروکه استعماری در کامبوج)

 

منبع: worldabandoned

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.