زیباترین تونل‌ های درختی جهان در چه مناطقی قرار دارند؟

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
زیباترین تونل‌های درختی جهان را با چشمان خودتان ببینید! +تصاویر
15 تیر 1398 10:00
0

درختان اکسیژنی را که تنفس می‌کنیم تولید کرده، مواد خطرناکی را که وارد خاک می‌شوند جذب کرده، سروصدای اضافی را کاهش داده و کربن را ذخیره می‌کنند و همچنین پناهگاه و خانه بسیاری از حیوانات هستند. آن‌ها علاوه بر آنکه به زنده ماندن ما انسان‌ها کمک می‌کنند، نوشداروی چشمانمان نیز هستند. در این میان، تونل‌ های درختی زیبایی خاصی دارند و گویا از افسانه‌ها یا اشعار عاشقانه بیرون آمده‌اند. سایبان‌های موجود در طبیعت ممکن است با دستان خود طبیعت ساخته شده باشند، به‌طور مصنوعی کاشته شده باشند یا با دست انسان به شکل یک گذرگاه جادویی طراحی شده باشند؛ در هر صورت، چشم‌اندازهای بی‌نظیری هستند. در ادامه درباره هفت مورد از زیباترین تونل‌های درختی توضیحاتی داده شده است.

1- خیابان جونزجی – شهر سندای کشور ژاپن

سندای که با قطار سریع‌السیر چیزی حدود یک ساعت و نیم یا دو ساعت با توکیو فاصله دارد، پایتخت دولتی ژاپن است و به‌عنوان «شهر درختان» شهرت فراوانی یافته است. دلیل این شهرت برای این شهر شمالی فراوانی پارک و خیابان‌های پر از درخت در آن است. خیابان جونزجی، برجسته‌ترین نقطه شهر از لحاظ ویژگی درخت‌دار بودن آن می‌باشد و از شرق به غرب شهر کشیده شده و مملو از درختان زلکوا است. در انتهای شرقی خیابان پارک‌های کوتودای و نیشیکیچو واقع شده‌اند و در انتهای غربی آن نیز پارک غربی قرار گرفته است که نقطه مناسبی برای دیدن شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار می‌باشد. اگر بخواهید بدون ترک فضای شهری در طبیعت پیاده‌روی کنید، این پارک نقطه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود؛ نیمکت‌هایی نیز در طول راه تعبیه شده‌اند تا بتوانید روی آن‌ها بنشینید و از زیبایی‌های طبیعی لذت کافی را ببرید.

خیابان جونزجی – شهر سندای کشور ژاپن

 

2- پرچین‌های تاریک – ایرلند شمالی

احتمالاً به لطف سریال بازی تاج‌وتخت، با یکی از شناخته‌شده‌ترین مناظر ایرلند شمالی آشنا هستید. دنباله‌ای از درختان راش که حدود یک ساعت با شهر بِلفاست فاصله دارند. این مسیر که درختان آن به زیبایی دو به‌ دو جفت شده‌اند، به خانه گریسهیل که در سال 1775 ساخته شد می‌رسد. در اصل این درختان ساخته شده بودند تا بازدیدکنندگانی را که به‌سوی خانه گریسهیل حرکت می‌کنند متحیر کنند، گرچه اکنون خود آن‌ها به یک مقصد گردشگری تبدیل شده‌اند. در سریال بازی تاج و تخت این مسیر، نقش جاده شاهان را دارند که قلعه سیاه در شمال را به قلمروی پادشاه در جنوب متصل می‌کند. مالکیت مسکن گریسهیل خصوصی است و قسمت‌هایی از آن با یک زمین گلف و هتل مشترک است. برای حرکت به‌ سوی پرچین‌های تاریک می‌توانید با اتوبوس یا اتومبیل شخصی اقدام کنید یا به یکی از تورهایی که از بِلفاست حرکت می‌کنند ملحق شوید.

پرچین‌های تاریک – ایرلند شمالی

 

3- کانال دومیدی (کانال ظهرگاهی) – شهر تولوز کشور فرانسه

کانال ظهرگاهی جزء میراث‌های جهانی یونسکو می‌باشد و بین سال‌های 1667 تا 1694 میلادی ساخته شد تا اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه را به هم متصل کند و جایگزین کوتاه‌تری برای تنگه جبل‌الطارق در امر حمل‌ونقل کالا باشد. این کانال 360 کیلومتر طول دارد، از تولوز شروع شده، در شهر سته پایان می‌یابد و در مسیر خود از دهکده‌ها و شهرک‌های بسیاری می‌گذرد.

روی هر نقطه از این کانال طویل برای بازدید دست بگذارید انتخابتان اشتباه نخواهد بود، تمام قسمت‌های آن شبیه به یک منظره نقاشی شده است. هزاران درخت شاداب چنار در طول این کانال روییده‌اند، اما رشد قارچ باعث شد تا بعضی از آن‌ها از جا کنده شده و سوزانده شوند؛ البته مقامات مسئول راه‌های آبی کشور فرانسه قول داده‌اند تا به‌ جای این درختان سوزانده شده دوباره درخت بکارند. مسافران افزون بر قدم زدن در کنار کانال دوچرخه‌سواری نیز می‌کنند. همچنین می‌توانید از شهر تولوز زمان کوتاهی در کانال قایق‌سواری کنید یا حتی با قایق از شهری به شهر دیگر سفر کنید؛ این قایق‌ها را می‌توانید با یک راهنما یا به‌ تنهایی و با دوستان برانید.

کانال دومیدی (کانال ظهرگاهی) – شهر تولوز کشور فرانسه

 

4- تونل درخت سرو – ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا

درخت‌های سرو شهر مونتری که حوالی سال 1930 کاشته شدند راهی می‌سازند که به ایستگاه گیرنده رادیویی KPH در منطقه پوینت ریز ایالت کالیفرنیا ختم می‌شود. این درخت‌ها به‌عنوان نماد افتخار شرکت الکترونیکی RC ساخته شدند که یک پروژه رادیویی به آن واگذار شده بود. این ایستگاه ابتدا از طریق تلگراف با کد مورس و رادیو تله‌تایپ (نوعی ارتباط با امواج رادیویی) ارتباطات بین ساحل و کشتی را فراهم می‌کرد. یکی از نخستین ایستگاه‌های رادیویی جهان و تنها ایستگاه مورس کدی تجاری فعال در ایالات‌متحده تا اوایل قرن بیستم بود. هرساله روز 12 جولای، عده‌ای ارسال آخرین مورس کد تجاری توسط KPH را جشن می‌گیرند. این ایستگاه دیگر برای اهداف تجاری کارایی ندارد، اما تورهایی برای بازدید از آن از ساعت 12 تا 5 ظهر برگزار می‌شود.

تونل درخت سرو – ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا

 

5- خیابان‌های حومه‌ای با ردیف‌هایی از درختان جوالدوز – شهر پریتوریا کشور آفریقای جنوبی

جوالدوزها درختان بومی آمریکای جنوبی هستند، اما از زمانی که از برزیل به آفریقای جنوبی وارد شدند، با این محیط نیز سازگاری یافته‌اند. پریتوریا یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی به «شهر جوالدوزها» معروف شده است زیرا هرساله تعداد زیادی درخت جوالدوز شکوفه می‌کنند و حال و هوای بنفش‌رنگی به شهر می‌بخشند. دو درخت نخست را فردی به نام جی. دی. سلیِرز در سال 1888 در زمین خانه خودش کاشت؛ مکان دیگری نیز در این ملک وجود دارد که اکنون با عنوان مدرسه ابتدایی سانی ساید فعالیت می‌کند. درختان جوالدوز را می‌توانید تقریباً در تمام خیابان‌های حومه پریتوریا ببینید، اما یکی از بهترین نواحی خیابان سلیِرز است که به نام مردی که ماجرای این درخت‌ها را آغاز کرد نام‌گذاری شده است. در آفریقای جنوبی شکوفه‌ها در اواخر شهریور و اوایل مهر رشد می‌کنند.

خیابان‌های حومه‌ای با ردیف‌هایی از درختان جوالدوز – شهر پریتوریا کشور آفریقای جنوبی

 

6- تونل عشق – شهر کِلِوان کشور اوکراین

تونل عشق در کشور اوکراین پوششی برای خطوط راه‌آهن نیز به شمار می‌آید، اما زوج‌های جوان و عاشق‌ها علاقه خاصی به آن دارند. در افسانه‌ها آمده است که اگر دو عاشق دست در دست هم در تونل قدم بزنند و عشقشان نیز پاک و خالص باشد، آرزوهایشان برآورده خواهد شد. اگر بخواهید با وسایل حمل‌ونقل عمومی از این مکان بازدید کنید باید کمی صبور باشید، زیرا کلوان شهری کوچک است. نزدیک‌ترین شهر به کلوان که گزینه‌های حمل‌ونقل متنوعی دارد شهر ریوِن است و می‌توان از شهر کیو با اتوبوس یا قطار به‌سوی آن حرکت کرد؛ و سپس می‌توانید با اتوبوس یا قطار از ریون به کلوان بروید. برنامه زمانی قطارها کمی کندتر و بافاصله‌تر از اتوبوس‌هاست، اما قطارهای ریون به کلوان شما را در نقطه‌ای نزدیک‌تر به تونل پیاده خواهند کرد.

تونل عشق – شهر کِلِوان کشور اوکراین

 

7- ویاله چکرینی – شهر ریچون کشور ایتالیا

ریچون یکی از شهرهای کنار دریای ساحل آدریاتیک در ایتالیا و ویاله چکرینی یکی از خیابان‌های اصلی آن است. این خیابان در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و در سال 1912 میلادی نام بانی‌اش ماریا بورمن چکرینی روی آن گذاشته شد. همچنین پر از درخت‌های کاج بلند است و به محل تجمع بومی‌ها و گردشگران تبدیل شده است و تعداد زیادی فروشگاه، کافی‌شاپ و رستوران در آن وجود دارد.

ویاله چکرینی – شهر ریچون کشور ایتالیا

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.