بهترین های فوتبال کرواسی اهل کجا هستند؟

4.8
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین‌های فوتبال کرواسی اهل کجا هستند؟ + تصاویر
24 تیر 1397 12:00
0

جام جهانی فوتبال 2018 نیز به زودی به اتمام می رسد و تیم فوتبال کرواسی یکی از فینالیست های این جام است. تیم فوتبال کرواسی تا به امروز پنج بار در جام جهانی حضور داشت که بهترین عملکرد آن در سال 1998 و قرار گرفتن در سومین جایگاه به دست آورده است. آخرین حضور این تیم در سال 2014 بود که هیچ عنوانی را کسب نکرد اما امسال با قدرت و ستارگان بیشتر به فینال رسیده است. با لست سکند همراه باشید تا ببینید ستارگان فوتبال کرواسی از چه شهرهایی می آیند.

لوکا مودریچ (Luka Modric)

لوکا موردیچ (Luka Modric)

این بازیکن 32 ساله که در تیم رئال مادرید بازی می کند اهل زادار است. زادار(Zadar) قدیمی ترین شهر کرواسی است که همچنان مسکونی باقی مانده است. این شهر در کنار دریای آدریاتیک واقع شده است و شهریست که خیابان های ساکت و ساختمان های مرمری دارد ، علاوه بر اینها قیمت ها نسبت به دوبروونیک بسیار ارزان تر است. در زادار ویرانه های رومی ، کلیساهای قرون وسطی در کنار کافه ها و موزه های مدرن قرار گرفته اند. شاید زادار همانند دوبروونیک نباشد اما این شهر جاییست که جریان زندگی مردمان کرواسی را بیشتر از سایر شهرهای توریستی این کشور خواهید دید.

کرواسی

کرواسی

کرواسی

 

ماریو مانجوکیچ (Mario Mandzukic)

ماریو مانجوکیچ (Mario Mandzukic)

ماریو مانجوکیچ 32 ساله که با گل او در وقت اضافه بازی با انگلستان ، کرواسی راهی فینال جام جهانی 2018 شد ، در تیم باشگاهی یوونتوس بازی می کند و اهل اسلاونسکی برد (Slavonski Brod) است. اسلاونسکی برد که اختصارا  "برد" (Brod) نیز خوانده می شود شهریست در شرق کرواسی که در مرز بوسنی و هرزگوین واقع شده است. این شهر در فاصله 197 کیلومتری جنوب شرقی زاگرب و در ارتفاع 96 متری از سطح زمین واقع شده است. رودخانه ساوا (Sava) نیز از میان این شهر می گذرد.

کرواسی

کرواسی

کرواسی

 

ایوان راکیتیچ (Ivan Rakitić)

ایوان راکیتیچ (Ivan Rakitić)

ایوان راکیتیج 30 ساله که در باشگاه بارسلونا بازی می کند اصالتی سوئیسی دارد. او در شهر رنفلدان (Rheinfelden ) سوئیس متولد شده است اما از آنجایی که خانواده وی اهل روستای سیکیروچی (Sikirevci) کرواسی بوده اند او نیز تیم ملی کرواسی را برای بازی کردن انتخاب کرد. اگر بخواهیم بیشتر درباره زادگاه وی بدانیم باید به رنفلدان برویم. رنفلدان شهریست که بین سوئیس و آلمان تقسیم شده است و رودخانه راین از وسط آن می گذرد. بدون شک بخش قدیمی شهر که شامل قلعه ها و دیوارهای دفاعی قرون وسطی می شود از جمله دیدنی ترین نقاط این شهر محسوب می شوند.

کرواسی

کرواسی

کرواسی

 

دوماگوی ویدا (Domagoj Vida)

دوماگوی ویدا (Domagoj Vida)

این مدافع 29 ساله که در تیم باشگاهی بشیکتاش ترکیه مشغول به بازی است در شهر ناشیتسه (Našice) در شرق کرواسی متولد شده است. اگرچه ناشیتسه شهر بسیار کوچکی است اما در آن جاذبه های متعددی وجود دارد از جمله بناهای تاریخی ، جاذبه های طبیعی و تفریحات متنوع.

کرواسی

کرواسی

کرواسی

 

دنیل سوباشیچ (Danijel Subašić)

دنیل سوباشیچ (Danijel Subašić)

دروازه بان مطرح تیم ملی کرواسی که در باشگاه موناکو بازی می کند نیز اهل زادار است. زادار ، همانطور که گفته شد شهریست در کنار دریای آدریاتیک که در آن دنیای مدرن و باستانی در کنار هم قرار گرفته است. همچنین زادار تا پارک های ملی پلیتویک یک ساعت و نیم فاصله دارد همین مساله باعث می شود شهر زادار بین گردشگرانی که علاقه مند به بازدید از این پارک ملی وسیع و زیبا هستند به زادار سفر کنند.

کرواسی

کرواسی

کرواسی

 

ایوان پریشیچ (Ivan Perišić)

ایوان پریشیچ (Ivan Perišić)

 ایوان پریشیچ 29 ساله که در باشگاه اینترمیلان توپ می زند در شهر زیبای اسپلیت (Split) متولد شده است. اسپلیت دومین شهر بزرگ کرواسی است ، شهری بندری که در نیمه جنوبی این کشور و در کرانه دریای آدریاتیک قرار گرفته است. اسپلیت شهریست که در آن سنت و مدرنیته به صورت مساوی دیده می شود. از جمله دیدنی های این شهر می توان به کاخ Diocletian و محوطه اطراف آن اشاره کرد که انبارها و سرداب های آن در قسمت هایی از سریال بازی تاج و تخت به نمایش در آمده اند.

کرواسی

کرواسی

کرواسی

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان