بهترین مراکز خرید ترابزون کجاست؟ + نکات مهم خرید

3.7
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در ترابزون ازکجا خرید کنیم؟
22 خرداد 1402 08:00
0

مراکز خرید ترابزون یکی از دلایلی است که مسافران ایرانی را به این شهر می‌کشاند؛ مراکز خریدی که امکان خرید مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برای اغلب ما ایرانی‌ها یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در سفر به ترکیه، خرید است؛ بنابراین شهرهایی که در تور ترکیه شرایط خرید را فراهم می‌کنند، معمولا پرطرفدارند. با این توضیحات، در این متن می‌خواهیم بهترین مراکز خرید ترابزون را به شما معرفی کنیم که اگر راهی سفر به این شهر شدید، بتوانید خرید خوبی را در این شهر تجربه کنید.

بهترین مراکز خرید ترابزون کدامند؟

با خواندن راهنمای سفر به ترابزون خیلی چیزها درباره این شهر زیبا و دیدنی دستگیرتان می‌شود؛ اما ازآنجایی‌که این شهر بیشتر به‌عنوان مقصدی برای خرید شناخته نمی‌شود، طبیعتاً بیشتر کسانی که درباره ترابزون حرف می‌زنند، از جاذبه‌های آن می‌گویند نه مراکز خرید. با این حال اگر قرار باشد به شما همین تعداد کم مراکز خرید را معرفی کنیم تا خیالتان از بابت خرید در این شهر کوچک و رویایی راحت باشد، باید به مراکزی مانند مرکز خرید فروم، مرکز خرید وارلیباش، اوت‌لت جواهر و خیابان روس‌ها در شهر اشاره کنیم.

مرکز خرید فروم 

مرکز خرید فروم شاید مشهورترین مرکز خرید ترابزون باشد. اولین نکته‌ای که در این مرکز خرید نظر شما را به خود جلب می‌کند، حضور برندهای مشهور از جمله نایکی، آدیداس، کلمبیا، منگو، تامی، اسکچرز و چندین برند مشهور ترکیه است. از طرف دیگر، نمی‌توانیم فروم را تنها یک مرکز خرید بدانیم. این مجموعه، امکانات گوناگونی را در اختیار کسانی که به آنجا می‌روند می‌گذارد. اگر نمی‌خواهید در سفر به این قسمت از ترکیه فقط از جاهای دیدنی ترابزون بازدید کنید و دوست دارید امکانات مختلف، سفر شما را ساده‌تر کنند، بد نیست بدانید که در مرکز خرید فروم، شما می‌توانید از امکاناتی مانند سینما، رستوران و کافه و زمین بازی بچه‌ها و همین‌طور مسجد استفاده کنید. شاید جالب باشد بدانید شعبه مشهورترین برندهای فست‌فودهای بین‌المللی یعنی مک‌دونالد و برگر کینگ در این مرکز خرید شعبه دارند.

  • ساعت کار مرکز خرید فروم: 10:00 تا 22:00

  • آدرس مرکز خرید فروم: محدوده اورتا حصار

موقعیت دقیق مرکز خرید فروم 

5f5265df-6553-4286-8ddf-a476a11fe80c.jpg
فروم از بهترین مراکز خرید ترابزون

مرکز خرید جواهر

تورهای ترابزون گاهی بخشی از تورهای ترکیبی هستند. مثلاً ممکن است شما با تور ترابزون باتومی سفر کرده باشید و مدت کوتاهی را در این شهر بگذرانید. ازآن‌جایی‌که گرجستان مقصد گران‌تری به نسبت ترکیه محسوب می‌شود، اغلب مسافران ترجیح می‌دهند خریدشان را از ترکیه انجام دهند. یک پیشنهاد برای خریدی به صرفه، سر زدن به اوت لت‌ها است. اوت لت جواهر از معدود مراکز خرید ترابزون در ترکیه است که در آن می‌توانید اجناس ارزان‌تر و خوش‌قیمت‌تر را پیدا کنید.

  • ساعت کار مرکز خرید جواهر: 10:00 تا 22:00

  • آدرس مرکز خرید جواهر: جاده ترابزون به ریزه 

موقعیت دقیق اوت لت جواهر 

trabzon-cevahir-outlet-avm-2eb.jpg
اوت لت جواهر از بهترین مراکز خرید ترابزون ترکیه

مرکز خرید وارلیباش آتاپارک

اگر بخواهیم از بهترین مراکز خرید ترابزون در ترکیه بگوییم، حتماً باید به وارلیباش آتاپارک اشاره کنیم. این مجموعه به نسبت دیگر مراکز خرید ترابزون، قدیمی‌تر و باسابقه‌تر محسوب می‌شود. پیش‌تر هم درباره خرید در این شهر توضیح دادیم که ترابزون معمولاً یک مقصد مناسب خرید شناخته نمی‌شود. برای مثال اگر بخواهیم نگاهی مقایسه‌ای به تفاوت دو شهر وان یا ترابزون بیندازیم، باید بگوییم هر اندازه که ترابزون دیدنی و تفریحی است، وان برای خرید مناسب است؛ اما این‌طور نیست که شهر ترابزون برای خرید اصلاً مناسب نباشد. مراکزی مانند وارلیباش می‌تواند حس رضایت شما را از خرید به همراه داشته باشد. در این مرکز خرید، بیشتر برندهای باکیفیت داخلی ترک را می‌توانید پیدا کنید و علاوه بر آن، شما امکان استفاده از رستوران، کافه و حتی سینمای این مجموعه راه هم خواهید داشتید.

  • ساعت کار مرکز خرید وارلیباش آتاپارک: 10:00 تا 22:00

  • آدرس مرکز خرید وارلیباش آتاپارک: محدوده اورتاحصار

 موقعیت دقیق مرکز خرید وارلیباش آتاپارک

varlibas-alisveris-merkezi.jpg
وارلیباش مرکز خرید ترابزون در شهر

بازار روس‌های ترابزون

بازار روس‌ها یک مرکز خرید نیست؛ اما وقتی درباره خرید در ترابزون حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم به این خیابان اشاره نکنیم. بازار روس‌ها در ترابزون را به نام آوروپا پازاری هم می‌شناسند. این بازار در میدان آتاتورک ترابزون قرار دارد و بسیاری از محصولات روسیه را به‌سادگی می‌توانید در آن پیدا کنید. البته محصولات مغازه‌های بازار روس‌ها محدود به تولیدات روسیه نیست و بسیاری از محصولات خوب ترکیه را هم می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. برای رفتن به خیابان روس‌های ترابزون، کافی است خودتان را به شرق میدان آتاتورک برسانید و پس از آن از تنوع اجناس و تعداد زیاد مغازه‌ها در این خیابان لذت ببرید.

  • ساعت کار بازار روس‌ها: ساعت 08:00 تا 20:00

  • آدرس بازار روس‌ها: میدان آتاتورک

موقعیت دقیق بازار روس ها 

trabzon-kemeralti-carsisi-trabzon-alisveris-merkezleri.jpeg
بازار روس‌ها در ترابزون 

نکاتی برای خرید در ترابزون

شاید خریدکردن در همه‌جا یک تفریح و فعالیت جذاب باشد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که فرهنگ و عادات مردم هر کشور می‌تواند حتی در رفتارهای خرید مردم تأثیر بگذارد. از طرف دیگر در نظر گرفتن برخی موارد به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از خرید در آن کشور داشته باشید. در ادامه، برای داشتن تجربه خوبی از خرید در ترابزون چند نکته اساسی را به شما می‌گوییم:

  1. بهتر است برای خرید از لیر استفاده کنید، نه سایر ارزها مانند دلار یا یورو
  2. حواستان به زمان تخفیف‌ها باشد. اواخر فصل‌ها زمان خوبی برای یک خرید به‌صرفه است.
  3. چانه‌زدن را فراموش نکنید! در ترکیه چانه‌زدن امری کاملا رایج است.
  4. برای خرید عجله نکنید. به‌عنوان یک مسافر، شما هم محدودیت حمل بار دارید و هم ممکن است بودجه محدودی داشته باشید. کمی حوصله به خرج دهید و مغازه‌ها بگردید.
  5. پس‌گرفتن هزینه مالیات کالاهای بدون مالیات (فری تکس) را به‌هنگام برگشتن در فرودگاه فراموش نکنید! 
forum-trabzon-avm-81a.jpg
یکی از مراکز خرید ترابزون در ترکیه

خرید تور ترابزون با چند قدم ساده 

تا اینجا از سفر به ترابزون، جاهای دیدنی ترابزون و حتی خرید در ترابزون برایتان گفتیم و حالا نوبت به خرید تور این مقصد رسیده است. اما برای اینکه به ساده‌ترین شکل ممکن برنامه سفر خودتان را بچینید، باید انتخاب دقیقی داشته باشید. برای خرید تور ترابزون شما می‌توانید به سراغ صفحه تورهای ترابزون لست‌سکند بروید و از میان آژانس‌های گوناگون و برنامه‌های سفر متنوعی که دارید، موردی را انتخاب کنید که بیشتر به سلیقه و هزینه مدنظرتان نزدیک است.

سخن آخر

ترابزون یک مقصد رویایی است و برای هرکسی می‌تواند پر از جذابیت و لذت باشد. حتی اگر شما از آن دست افرادی باشید که در سفر به ترکیه خرید را ارجح از بقیه فعالیت‌ها می‌دانند، باز هم ترابزون ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد. در این مطلب تلاش کردیم بهترین مراکز خرید ترابزون ترکیه را به شما معرفی کنیم تا درصورت سفر به این شهر جذاب از خرید جا نمانید! حالا شما به ما بگویید در سفر به شهری مثل ترابزون که انتخاب‌های کمتری برای خرید پیش پایتان می‌گذارد، راهکاری را در نظر می‌گیرید؟ از خیر خریدکردن می‌گذرید یا تلاش می‌کنید در همان مراکز خرید محدود انتخاب خوبی داشته باشید؟

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.