5 نقطه‌ی جهان که زیستگاه خطرناک‌ترین حیوانات جهان است

4.4
از 19 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر به این نقاط، خطر مرگ را به همراه خواهد داشت! +تصاویر
24 بهمن 1397 10:00
1

وقتی در مورد خطرناک‌ترین حیوانات صحبت می‌کنیم،‌ معمولا به استرالیا یعنی یکی از خطرناک‌ترین زیستگاه‌های جهان می‌رسیم؛ جایی که خانه‌ی حیوانات ترسناکی مثل پلاتیپوس، کروکودیل و چتر دریایی است. با این حال این بدان معنا نیست که استرالیا، تنها زیستگاه این حیوانات خطرناک است. قسمت‌های دیگری از دنیا هم هستند که حتما قبل از پوشیدن کفش‌هایتان باید داخلش را بتکانید و مراقب دیوارها و سقف‌های بلند اطراف‌تان باشید. حیوانات خطرناک تقریبا در همه جای دنیا هستند و بد نیست در کنار هم تعدادی از این نقاط را بشناسیم تا اگر قصد سفر به آن‌ها را داشتید، بیشتر حواستان را جمع کنید. با لست‌سکند همراه باشید.

  1. شرق آفریقا، زیمباوه و موزامبیک

مرگبارترین مار دنیا، نه در استرالیا بلکه در ساوانا و مناطق کوهی جنوب و شرق آفریقا زندگی می‌کند. با این که گونه‌های مختلفی از این مار در دنیا وجود دارند، زیستگاه اصلی آن زیمباوه و موزامبیک است. به خاطر سرعت، تهاجمی بودن و البته نیش سمی آن، مامبای سیاه (بلک مامبا) به عنوان خطرناک‌ترین مار دنیا شناخته می‌شود. مامبای سیاه تا 4 متر رشد و با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. مامبای سیاه در اصل قهوه‌ای رنگ است و نام آن از روی رنگ داخل دهانش که مشکی است گرفته شده. با این که این مارها تنها زمانی به شما حمله می‌کنند که احساس خطر کرده باشند، اما یک غفلت کوچک کافی است تا این مار گردنش را صاف کند، به سمت هدف نشانه رود و چند بار محل مورد نظر را نیش بزند. قدرت سم و سرعت بالای این مار در حمله، احتمال مرگ بر اثر نیش خوردن از آن را به 100 درصد می‌رساند و تنها در صورت رسیدن به موقع پادزهر و مقدمات پزشکی، می‌توان به زنده ماندن طعمه امیدوار بود.

شرق آفریقا، زیمباوه و موزامبیک

 

  1. صخره‌های اقیانوس هند

حلزون‌ها با هیچ معیار و مقیاسی، حیوانات خطرناک یا کشنده‌ای به حساب نمی‌آیند. با این حال، حلزون مخروطی قطعا یکی از استثناءهاست. این حلزون که با رنگ قهوه‌ای-سفید و صدف مرمری‌اش شناخته می‌شود، معمولا در صخره‌های اقیانوس هند پیدا می‌شود. حلزون‌های مخروطی 15 سانتی‌متر رشد می‌کنند و دندانی بلند و نیزه‌ای شکل دارند. این حیوان در صورت حمله می‌تواند سلول‌های عصبی بدن طعمه‌اش را از کار بیندازد و به سرعت او را به کام مرگ بکشاند. زهری که این حلزون تولید می‌کند، تا همین امروز، هیچ پادزهر شناخته‌شده‌ای ندارد.

صخره‌های اقیانوس هند

 

  1. قطب شمال

خرس‌های قطبی در ظاهر بسیار زیبا و بامزه‌اند، اما با در نظر گرفتن جثه‌ی بزرگ (تا 2 و نیم متر قد و 720 کیلوگرم وزن) یکی از بزرگ‌ترین شکارچیان قطب به حساب می‌آیند. خانه‌ی اصلی این حیوانات عظیم‌الجثه در کانادا، روسیه، نروژ و آمریکا (به طور خاص آلاسکا) است. این حیوانات متفاوت‌ترین گونه در میان خرس‌‌ها به حساب می‌آیند و این را می‌توان از محل زندگی و همچنین طعمه‌هایی که شکار می‌کنند متوجه شد. غذای این خرس‌ها را بیشتر فک‌ها تشکیل می‌دهند اما در صورت پیدا نکردن غذا، دیده شده که به دریا و نهنگ‌ها هم حمله‌ور می‌شوند. خرس‌های قطبی به ندرت به انسان حمله می‌کنند و درصورت حمله، دلیل اصلی آن می‌تواند ترس، گرسنگی بیش‌از‌حد، تحریک و یا کنجکاوی باشد. با این وجود به خاطر آب شدن یخ‌های قطبی، این حیوانات بیش از پیش در مناطقی که گذر انسان‌ها به آن می‌افتد، دیده می‌شوند. با توجه به این موضوع، فرماندار نروژ اعلام کرده که برای عبور از این مناطق، همه‌ی افراد حتما باید لوازم و ابزار لازم برای فراری دادن و ترساندن آنها را داشته باشد. در حال حاضر بین 22000 تا 31000 خرس قطبی در سراسر دنیا زندگی می‌کنند که حدود 60 درصد آنها در کانادا هستند.

قطب شمال

 

  1. کلمبیا

این قورباغه‌های رنگی که در ظاهر آن‌قدر هم ترسناک به نظر نمی‌آیند، در واقع سمی‌ترین موجود شناخته‌شده‌ی روی زمین به حساب می‌آیند. قورباغه‌ی سمی طلایی در منطقه‌ی کوچکی از جنگل‌های بارانی ساحل اقیانوس آرام زندگی می‌کند. سم این قورباغه به قدری کشنده است که مردم محلی این منطقه از آن برای شکار استفاده می‌کنند. این سم قادر است 10 مرد بالغ را از پا در آورد. این قورباغه‌ها سم خود را تزریق نمی‌کنند، بلکه فقط از طریق پوست انتقال می‌دهند. بنابراین هر کسی که بخواهد این قورباغه‌ی کوچک را لمس کند، دردسر بزرگی را به جان خریده است!

کلمبیا

 

  1. آفریقای جنوبی

گله‌ی بوفالوهای آفریقایی، مسیر حرکت جنوب تا شرق آسیا را طی می‌کنند اما با این وجود، بیشترین تعداد آنها در جنوب آفریقا - به خصوص در پارک جنگلی کروگر- دیده می‌شوند. با این که بوفالوهای آفریقایی در ظاهر شباهت زیادی به گاوهایی دارند که از نزدیک دیده‌ایم، اما جثه‌ی آنها بسیار بزرگ‌تر است و تا 2 متر طول و 830 کیلوگرم وزن دارند. بوفالوها شاخ‌های بلند و تیزی دارند که هیچ کسی نمی‌خواهد با آنها در بیفتد و البته این موجودات یکی از بی‌اعصاب‌ترین گونه‌های جانوری روی زمین هستند، پس حتما در گردش‌تان در سافاری، حواس‌تان را به این موضوع جمع کنید!

آفریقای جنوبی

آیا در کشورمان، ایران هم موجود خطرناکی را سراغ دارید که هم به وفور دیده شود و هم خطر مرگ را برای انسان به همراه داشته باشد؟ به نظر می‌رسد در صحراهای ایران بتوان چنین موجوداتی را پیدا کرد!

منبع:      matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.