داخل قلعه‌ای که قلعه دراکولا نامیده می‌شود چگونه است؟

4.7
از 34 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قلعه ‎ی وحشتناک دراکولا کجاست و چرا به این نام خوانده می‌شود؟ +تصاویر
22 شهریور 1398 08:00
1

قلعه برن بر روی تپه‌ای در ترانسیلوانیا قرار دارد، با برجک‌هایی به رنگ نارنجی آفتاب‌ سوخته و مناره‌هایی که از فراز درختان در کوه‌های کارپاتیان در رومانی قد برافراشته‌اند. بنا به چیزهایی که خوانده‌اید، شاید ولاد تمپس، یک یا دو شب را در این قلعه قرن چهاردهمی به‌عنوان زندانی گذرانده یا به آن حمله کرده باشد.

داخل قلعه‌ای که قلعه دراکولا نامیده می‌شود

لباس‌های زره‌ای که بر روی دیوارهای قلعه برن دیده می‌شود.

رمان‌نویس ایرلندی برم استوکر (bram stoker) این قلعه را برای شاهزاده تخیلی خون‌آشام قرن پانزدهمی خود انتخاب کرده، کسی که علاقه‌اش در به سیخ کشیدن دشمنانش به‌عنوان یک هشدار عمومی، باعث شهرتش شده است. حالا علاقه‌مندان از سراسر جهان برای تجربه لحظات وهم‌آوری که در رمان استوکر نوشته‌ شده، هرساله به روستای ترانسیلوانیا می‌آیند. شرکت‌های گردشگری اغلب این قلعه را برای جشن‌های هالووین رزرو می‌کنند که با نوشیدنی‌هایی به رنگ خون و موسیقی کامل می‌شود.

داخل قلعه‌ای که قلعه دراکولا نامیده می‌شود

هنوز استوکر از ترانسیلوانیا و قلعه برن بازدید نکرده است. پس چطور این قلعه به نام قلعه دراکولا لقب گرفته است؟

به گفته تاریخ‌شناس محلی، نیکولا پپن: «در سال 1960 وقتی رومانی توسط دولت کمونیست اداره می‌شد، تزارهای آن تصمیم گرفتند که به تبلیغ مکانی بپردازند که با ولاد تپس در ارتباط باشد. آن‌ها همه قلعه‌های دور و اطراف را بررسی کردند و درنهایت قلعه برن را انتخاب کردند که مثل کوهی محافظ میان ترانسیلوانیا و والاچیار قرار داشت.»

داخل قلعه‌ای که قلعه دراکولا نامیده می‌شود

 در یک‌ شب پاییزی، این قلعه‌ی با ابهت شبیه به لانه‌ای برای شاهزاده تاریکی بود اما در هنگام روز بسیار مناسب یک ملکه بود، چیزی که درگذشته نیز وجود داشت. ملکه ماری از رومانی از سال 1920-1938 این قلعه 57 اتاقی را خانه خود نامید. در پشت دیوارهای ضخیم قلعه اتاق‌هایی راحت، یک حیاط داخلی با بالکن و دیوار، و حتی یک‌راه پله مخفی به کتابخانه چوبی قرار دارد.

داخل قلعه‌ای که قلعه دراکولا نامیده می‌شود

به گفته نوه دختری ملکه ویکتوریای انگلیس: «حس خلوت این قلعه را دوست دارم.»

اگر بخواهیم صادق باشیم، ترسناک‌ترین چیزی که در این قلعه وجود دارد، رهاوردهای ولاد است که برای فروش جلوی در قلعه قرارگرفته است: فنجان‌های نوشیدنی، تی‌شرت‌های خونی و بطری‌های نوشیدنی خون دراکولا.

به گفته پپن: «واقعاً مهم نیست که ذهن گردشگران مملو از داستان‌های مربوط به دراکولا باشد یا ملکه ماری، در نهایت این مهم است که آن‌ها برای تجربه بخشی از تاریخ آن دوران به این کشور سفر کرده‌اند.»

 

داخل قلعه‌ای که قلعه دراکولا نامیده می‌شود

منبع: nationalgeographic.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.