رؤیایی‌ترین قطارهای زمستانی دنیا و مسیرهای خیره کننده شان!

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
رؤیایی‌ترین قطارهای زمستانی دنیا از کدام مسیرها می‌گذرند؟ +تصاویر
03 آذر 1398 10:00
6

زمستان از آن دسته فصولی است که دورنمای فوق‌العاده‌ای دارد. به‌عنوان مثال گرفتن فنجان قهوه در دست درحالی‌که به تماشای بارش برف نشسته‌اید کاری بسیار لذت‌بخش است. اما گاهی نیز لازم است بیرون برویم و برف را از روی اتومبیل خود پاک کنیم. این قبیل کارها کمی از لذت تماشای رمانتیک بارش برف می‌کاهد.

بنابراین چه چیزی بهتر از آن است که زمستان را از درون یک قطار مجهز و آرامش‌بخش و در حال مسافرت به سرزمین‌های شگفت‌آور آلپ سپری کنیم. جایی که می‌توانید درون محفظه‌ای گرم بمانید و زیبایی‌های زمستان را تماشا کنید و هرگز مجبور نیستید بیرون بروید.

در آمریکای شمالی و دیگر مناطق جهان می‌توانید برخی از این قطارهای رویائی را پیدا کنید. ما در اینجا فهرستی از 10 قطار ویژه را برایتان آماده کرده‌ایم، پس همراهمان باشید.

 

گلایسر اکسپرس، زرمات به سنت موریتز- سوئیس

  • گلایسر اکسپرس، زرمات به سنت موریتز- سوئیس

به‌ سختی می‌توان در سوئیس قطاری را یافت که در طول مسیر مناظر زیبایی برایتان به نمایش نگذارد. اما پادشاه این قطارها، قطاری است که فاصله‌ی هشت ساعته بین دو تا از پر رفت و آمدترین شهرهای این کشور را می‌پیماید. در تمام‌ مسیر حرکت این قطار، چشم‌اندازهای شگفت‌آوری را خواهید دید و زمانی که هنوز غرق در تماشای دریاچه کوهستانی بکر و دست‌نخورده‌ای هستید خود را در حال گذر از یکی از زیبایی‌های سوئیس می‌بینید، دهکده‌ای که شبیه شکلات‌هایی است که از جعبه خارج شده‌اند.

شما در حال عبور از کوه‌های باشکوه آلپ هستید و پل راه‌آهن سولایس و لنویسر را می‌بینید و برای لذت هر چه تمام‌تر از قطار شیشه‌ای درجه یک گلاسیر اکسپرس با چند وعده غذا و صندلی‌های چرمی لذت خواهید برد.

 

قطار آمترک ورمونتر، واشنگتن دی سی به سنت آلمز ورمونت

  • قطار آمترک ورمونتر، واشنگتن دی سی به سنت آلمز ورمونت

اگر قصد بازدید از فیلادلفیا ، بالتیمور ، نیویورک یا واشنگتن دی سی را دارید، این زمستان زمان خوبی برای مسافرت است و بهتر است مسیر خوش‌منظره‌ای را در ورمونتر در نظر بگیرید. هنگامی‌که از کلان‌شهرهای بزرگ منطقه خارج می‌شوید، در امتداد رودخانه به کوه‌های سرسبز گرین ماونتین می‌رسید و در شهرها و روستاهایی که با برف پوشیده شده‌اند توقف می‌کنید و می‌توانید کلیساها و خانه‌های قدیمی روستایی را ببینید.

همچنین می‌توانید در شهرهای استون، کلینگتون و یا هر ایالت دیگری که مکان‌های خوبی برای اسکی هستند بمانید و خودتان را در میان سرزمین‌های زیبا و دست‌نخورده رها کنید و یا برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به براتلبورو و مونپلیه، دو شهر بزرگ ورمونت رفته و از مکان‌های شگفت‌آور آن‌جا لذت ببرید.

 

قطار تادامی لاین، فوکوشیما به نیجاتا، ژاپن

  • قطار تادامی لاین، فوکوشیما به نیجاتا، ژاپن

سفر 83 مایلی از فوکوشیما به نیجاتا کمی شبیه به قطار برفی ژاپن است، همچون لوکوموتیو قدرتمندی که در اطراف دهکده‌های ژاپن می‌چرخد همچون قوطی قرمز رنگی که با تکه‌های سفید تزئین شده است. در طول راه، همچنین می‌خواهید از پل‌های بلند و قوس‌دار در دره‌های عمیق جنگل عبور کنید.

اگرچه از سال 2011 حدود 21 مایل از این مسیر به دلیل آسیب‌دیدگی در زمین و لغزش مسدود است - و تا سال 2021 دوباره بازگشایی نخواهد شد – در مورد این سفر با قطار همچنان در رسانه‌های ملی چین مطالبی گذاشته‌ می‌شود. همچنین با وجود تمامی این موارد از شهرت این قطار به‌عنوان یکی از رمانتیک‌ترین قطارهای مسافری جهان کاسته نشده است.

 

قطار راکی ماونتینر، بی سی به سمت بانف، جاسپر، آلبرتا، ونکوور

  • قطار راکی ماونتینر، بی سی به سمت بانف، جاسپر، آلبرتا، ونکوور

آمریکای شمالی احتمالاً مسیر ریلی دیدنی‌تری از راهی که از صخره‌های کانادایی می‌گذرد، ندارد. قطار لوکس راکی ماونتینر چند مسیر در این راه را به شما پیشنهاد می‌دهد که در هرکدام می‌توانید نکات برجسته و زیبایی را مشاهده کنید که در سمت جنوب آمریکا دیده نمی‌شود. اولین گذرگاه کلاسیک سفر به سمت غرب سفری دو روزه است که از ونکور شروع می‌شود و قبل از ادامه به کوه‌های مرتفع و برفی دریاچه لوئیز، در جنگل‌های همیشه‌ سبز و دریاچه‌های کامپلوس توقف می‌کند.

برای اینکه سفری دلپذیر داشته باشید بهتر است با برداشتن اولین قدم به سمت کامپلوس از میان ابرها عبور کنید، سپس به بالاترین نقطه در کوه‌های راکی برسید. اگر قصد دارید زمان بیشتری برای گردش در غرب کانادا صرف کنید مسیر جنگل‌های بارانی را به سمت راه طوفان طلایی انتخاب کنید، این مسیر قبل از سفر به سمت فریزر کانیون و کوه روبسون و جنگل‌های بارانی ساحلی تا ویستلر حرکت می‌کند و درنهایت به سمت جاسپر راه را ادامه خواهید داد. واقعاً اگر فرصت بیشتری برای این تجربه دلپذیر دارید حتماً مسیر اصلی راه ریلی و مسافرت با قطار از آلاسکا تا لست فرانتیر را طی کنید.

 

قطار آلاسکا ریل آرورا، آنکوریج به سمت فایربنک، آلاسکا

  • قطار آلاسکا ریل آرورا، آنکوریج به سمت فایربنک، آلاسکا

سفرهای ریلی آلاسکا در تابستان معمولاً ریسک است، اما سفر در سرزمین‌های پهناور زمستانی می‌تواند سفری بسیار دیدنی باشد. این سفر یک‌ هفته‌ای در آنچورچ آغاز می‌شود، به سمت شمال حرکت می‌کند و از منطقه آلاسکا عبور می‌کند. شما در دهکده‌ی کوچک تالکتنا توقفی خواهید داشت و می‌توانید سورتمه‌سواری کرده و سگ‌های سورتمه را از نزدیک ببیند. در آنجاست که می‌توانید تور مسافرتی را نیز به سمت کوه‌های پوشیده از برف انتخاب کنید.

همان‌گونه که احتمالاً می‌دانید شب‌ها در آنجا طولانی است. اما می‌توانید زمان بیشتری را برای دیدن آرورا تا رسیدن به فایربنک سپری کنید. گذراندن این وقت از سال در این نقطه بسیار آسان است. حتی اگر چراغ‌های روشن در شمال را نمی‌بینید به‌ندرت می‌توانید در سرمای هوا به نقاط کوهستانی دوردست آلاسکا دست پیدا کنید. فقط مطمئن شوید لباس گرم با خود همراه داشته باشید.

 

قطار برگنسبانن - اسلو به برگن، نروژ

  • قطار برگنسبانن - اسلو به برگن، نروژ

شاید خوش منظره‌ترین سفر با قطار در دنیا این سفر شش ساعت و نیمه باشد که بین دو شهر بزرگ نروژ است و بهترین مسیر برای دیدن نقاط دیدنی و زیبای این کشور محسوب می‌شود. حرکت قطار از اسلو شروع می‌شود و مسیر صعودی به سمت کوه‌های پوشیده از برف و دره‌ها و رودخانه‌ها خواهد بود. هنگامی‌که در مسافتی از شما قله‌های پوشیده از برف ظاهر می‌شوند و شما به سمت سایه‌های باابهت آن‌ها هر چه سریع‌تر حرکت می‌کنید، و باید جسارت عبور از میان حدود 182 تونل که با انفجار درست شده‌اند را داشته باشید.

بعد از یک صعود طولانی به سمت بالاترین ایستگاه در فینس، به سمت راه‌های پر شیب میان کوه‌ها حرکت خواهید کرد، آبشارها را پشت سر خواهید گذاشت و همچون کتاب مصوری از روستاهای نروژ، آن‌ را ورق خواهید زد. این سواری لذت‌بخش حرکت نزولی به سمت سواحل برگن به انتها می‌رسد، جایی که باوجوداینکه نقطه برجسته سفر شما نیست و شهر پربازدیدی نیست اما ارزش یک‌ شب ماندن را دارد.

 

قطار راه‌آهن سیبری - مسکو، روسیه  به مقصد پکن، چین

  • قطار یلواستون و یوسمیت وینتر مجیک (جادوی زمستانی)، شیکاگو، ایلینویز به لس‌آنجلس، کالیفرنیا و برگشت

با ترکیب زیبای ساحلی از کالیفرنیا و صحرای وسیعی در جنوب غربی آن، این سفر 13 روزه موسوم به تعطیلات ترنی (قطاری) به شما این امکان را می‌دهد تا دو تا از مشهورترین پارک‌های آمریکا را در باشکوه‌ترین زمستان ببینید. این سفر از شیکاگو شروع می‌شود و قبل از توقف در شهر دریاچه نمک (سالت لیک سیتی) از کوه‌های صخره‌ای کلوریدا عبور خواهید کرد. ازآنجا می‌توانید با اتوبوس به پارک ملی یلوستون در وایومینگ بروید، دو شب را در آنجا و الباقی شب‌ها را در جکسون بگذرانید.

در مسیر بازگشت، زمانی که به شهر دریاچه نمک برمی‌گردید، از سیراس به سمت اسکرامنتو عبور می‌کنید، جائیکه اتوبوسی به سمت یوسمیت در انتظار شماست. بعد از گذراندن یک‌ شب در پارک ملی یوسمیت به سمت دهکده سن جوکی در لوس‌آنجلس حرکت خواهید کرد. شما به سمت جنوب غربی رفته و صخره‌های قرمز جنوب غربی را در سایه شفاف و سفیدرنگشان مشاهده خواهید کرد.

 

قطار راه‌آهن سیبری - مسکو، روسیه  به مقصد پکن، چین

  • قطار راه‌آهن سیبری - مسکو، روسیه  به مقصد پکن، چین

در این مسیر شاهد برخی از دورافتاده‌ترین مناطق طبیعی پوشیده از برف در جهان خواهید بود. درحالی‌که زندگی در چنین مکان‌هایی ممکن است تبعید و نوعی مجازات باشد، مسافرت با قطار از مسکو به ولادیوواستوک، با گشت‌وگذار به سمت مغولستان و پکن این‌ چنین نیست.

علاوه بر این، مناظر زمستانی جلگه‌های وسیع و کوه‌ها، کلیساهای ارتدکس روسی را نیز با تمام شکوه زمستانی خود مشاهده خواهید کرد و زمان کافی برای درک و لذت بردن از معماری شهرهایی مانند اولان-اود و ایرکوتسک در طول راه را دارید. همچنین می‌توانید از کنار آب‌های عمیق آبی دریاچه بایکال عبور کنید و از دشت‌های وسیع پارک ملی گورخی-ترلیج عبور کنید. فقط اطمینان حاصل کنید برای این گشت‌وگذار زمان خالی مناسبی را ذخیره کرده‌اید: سفر با طولانی‌ترین راه‌آهن جهان اگر تمام راه را طی کنید تا به چین برسید، می‌تواند سه هفته به طول بیانجامد.

 

قطار برفی امپراطوری - شیکاگو، الینویز  به سیاتل، واشنگتن

  • قطار برفی امپراطوری - شیکاگو، الینویز  به سیاتل، واشنگتن

قطار آمپترک معروف به سازنده امپراطور می‌تواند بهترین راه برای دیدن غرب آمریکا در هر فصلی باشد، اما سفر 2020 مایلی از شیکاگو به سیاتل مناظر دیدنی ویژه‌ای در زمستان به همراه دارد. اگر شهامت حضور در هوای سرد شیکاگو را دارید، سوار قطار آنجا شوید تا یک سفر جادویی را از مسیرهای پوشیده از برف طی کنید، جایی که دره‌ها و زمین‌های بی‌پایان و دشت‌های باشکوه توجه شما را جلب خواهند کرد.

پیش از عبور از آبشارهای رنگارنگ و رسیدن به سیاتل، کوهستان‌های برفی مونتانا در شمال آیداهو را خواهید دید. اگر می‌خواهید هر دو شهر را بررسی کنید این مسافرت ترنی به مدت پنج روز و چهار شب با اقامت در هتل به‌ اضافه‌ی یک‌شب رفت و یک‌شب برگشت به شما پیشنهاد می‌شود.

 

راه‌آهن بزرگ شمالی ویسکانسین - ترگو ، ویسکانسین

  • راه‌آهن بزرگ شمالی ویسکانسین - ترگو، ویسکانسین

هرکسی احتمالاً فکر می‌کند زمستان در ویسکانسین فقط تندر و یخ‌ها و قندیل‌های کوچک روی صورت شماست. اما در محدوده‌های دنج راه‌آهن شمالی ویسکانسین، می‌توانید از مناظر پوشیده از برف دیریلند در آمریکا لذت ببرید. این مسافرت کوتاه از رودخانه نامکاگون، بخشی از راه‌آهن ملی روکس، از طریق تپه نوردی و گذر از رودخانه‌های پرپیچ‌وخم عبور می‌کند.

این قطار دوطرفه به همراه تخت خواب و صبحانه است. هنگام شب برای شام سوار قطار می‌شوید، پس قبل از آن یک مسافرت کوتاه به جنگل داشته باشید. برای شام می‌توانید با هم‌سفران خود گفتگو کنید، سپس صبح برای گرم کردن قهوه در یک محیط رمانتیک زمستانی از خواب بیدار شوید.

 

آیا مایل هستید یکی از این سفرهای ریلی زمستانی را تجربه کنید؟

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.